چطور در خانه آیلتس بخوانیم؟ | با ۹ قدم برای آیلتس آماده شوید!

آیا نمی‌دانید اگر کلاس‌های آیلتس شما متوقف شده چطور روی زبان انگلیسی خود کار کنید؟ آیا دوست دارید برای آمادگی بهتر در آیلتس، در خانه هم تمرین کنید؟ اما چطور در خانه آیلتس بخوانیم؟ ما در این مقاله از سفیر قصد داریم درباره روش مطالعه آیلتس در خانه اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. این روش‌ها را می‌توانید در خانه انجام دهید تا سطح عمومی انگلیسی خود را حفظ کنید.

مراحل و روش‌های آمادگی برای مطالعه آیلتس در خانه

برای داوطلبانی که نمی‌دانند چطور می‌توانند برای آیلتس در خانه آماده شوند، برخی نکات عمومی تضمین می‌کند که در مسیر درست قرار دارند:

1. خود را با سوالات تمرینی محک بزنید

وقتی تمرینی را انجام می‌دهید تا زمانی که به درک واقعی از سؤالات و متون نرسیده‌اید به خودتان فرصت دهید. اگر یک آزمون‌ آزمایشی معتبر آیلتس دادید، قاعدتا پاسخ‌‍‌ سوالات در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر به سری آزمون‌های تمرینی آیلتس کمبریج دسترسی ندارید، نگران نباشید، می‌توانید نمونه‌سوالات رسمی آزمون آیلتس را در وبسایت آیلتس بیابید. و یا از آزمون ماک آیلتس سفیر استفاده کنید.

2. برای موفقیت در یادگیری آیلتس در خانه از خود آزمون اسپیکینگ بگیرید

اگر دوستی دارید که می‌تواند با شما تمرین کند، چه در خانه یا آنلاین، چرا به نوبت به عنوان ممتحن و داوطلب عمل نکنید؟ گوش کنید و عملکرد خود را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید سعی کنید همه چیزهایی را که گفتید یادداشت کنید، مانند رونوشت، این به شما کمک می‌کند تا اشتباهاتی را که مرتکب شده‌اید شناسایی کنید. اگر دنبال نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس می‌گردید سری به مقاله‌ای که در این رابطه نوشته‌ایم بزنید.

3. آزمون آیلتس کامپیوتری بدهید

حتی اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری را ندارید، مطالب تمرینی بسیار مفیدی در اینترنت موجود است. آزمون آیلتس چه بر روی کامپیوتر و چه روی کاغذ یکسان است، بنابراین این فعالیت‌ها برای شما مفید خواهد بود. شاید به این نتیجه برسید که واقعاً ترجیح می‌دهید آزمون آیلتس خود را روی رایانه شرکت کنید.

4. برای آموزش آیلتس در خانه، قفسه کتاب خود را بررسی کنید

به قفسه‌های کتاب خود نگاهی بیندازید و ببینید چه کتاب‌های آموزشی قدیمی دارید. اکنون ممکن است زمان مناسبی باشد تا در نهایت کتاب آموزش گرامری را که در ۱۶ سالگی خریده‌اید و هرگز آن را تمام نکرده‌اید بردارید! اگر متریال آموزشی آزمون آیلتس در خانه را دارید، پس چرا سوالات را تمرین نکنید. حتی اگر قبلاً تمرین درک مطلب را تکمیل کرده باشید، هر متنی منبع ارزشمندی است که پر از واژگانی است که می‌توانید یاد بگیرید.

مطالعه آیلتس در خانه کار سختی نیست!

5. کمی زمان بگذارید و همه‌چیز را درباره آزمون آیلتس یاد بگیرید

راهنمای رسمی داوطلبان را دانلود کنید و مطمئن شوید که آن را به دقت مطالعه کرده‌اید. تا جایی که می‌توانید در گروه‌هایی که افراد متقاضی آیلتس در آن حضور دارند به‌صورت آنلاین عضو شوید. نظرات خود را بنویسید، پاسخ دهید و سؤال بپرسید، تسک‌ها را انجام دهید و بازخورد دریافت کنید یا فقط احساس کنید که بخشی از یک جامعه وسیع داوطلبین آیلتس هستید. حتی ممکن است در این مسیر دوستان جدیدی پیدا کنید.

تصمیم بگیرید که در کدام یک از آزمون‌های آیلتس قصد شرکت دارید:

  • آیلتس آکادمیک: برای دانشجویانی که به دنبال پذیرش در موسسات دانشگاهی هستند، مناسب است.
  • آیلتس عمومی: برای داوطلبانی که به دنبال مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برای شغل یا روابط اجتماعی هستند مناسب است.

6. سطح انگلیسی عمومی خود را بالا نگه دارید

کارهای سرگرم‌کننده انجام دهید و فقط روی آیلتس تمرکز نکنید. اگر می‌خواهید درباره کارهایی که می‌توانید انجام دهید ایده‌هایی بگیرید، مقاله راه‌های کار بر روی زبان انگلیسی در خانه را مطالعه کنید.

7. به فهرست کلمات آیلتس آکادمیک (AWL) مسلط شوید

این لیست توسط Averil Coxhead در دانشکده زبانشناسی و مطالعات زبان نیوزیلند آماده داده شده است. این لیست شامل 570 کلمه است که با فراوانی زیاد در طیف وسیعی از متون دانشگاهی ظاهر می‌شوند. فراموش نکنید حفظ کردن لیست‌های بلندبالای لغات آیلتس که استفاده‌ای از آنها نکنید هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. لغات کاربردی را یاد بگیرید و از تجربه افراد مختلف استفاده کنید.

8. مدیریت زمان را بیاموزید

شرکت‌کنندگان 2 ساعت و 45 دقیقه فرصت دارند تا در آزمون شرکت کنند. بنابراین، تمرین سوالات در یک بازه زمانی مشخص ضروری است. برای انجام آزمون با این سرعت، به مهارت نیاز دارید. طبیعتاً نیاز به تمرین دارد و نمی‌توان تنها به ترفندها و تسلط به زبان انگلیسی اکتفا کرد. هرچه بیشتر تمرین کنید، در مدیریت زمان بهتر می‌شوید.

9. مثبت بمانید

آخرین اما مهمترین مورد! در این روزهایی که هیچ‌چیز عادی و سرجای خودش نیست، امیدواریم بتوانید ایمن، قوی و مثبت بمانید.

نکاتی برای تمرین بخش لیسنینگ آیلتس در خانه

گوش‌دادن به عنوان ساده‌ترین بخش از چهار بخش شناخته می‌شود. داوطلب باید بادقت به چهار قطعه ضبط‌ شده مختلف گوش دهد و در عرض 30 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهد. اما چالش‌برانگیزترین بخش این است که داوطلب باید سوالات را بشنود و همزمان به آنها پاسخ دهد. در این زمان است که دانستن این نکات درباره آزمون لیسنینگ آیلتس الزامی است:

  • خوب تمرین کنید: اگر گوش‌دادن چندباره به سوالات را تمرین کنید و سعی کنید به آنها پاسخ دهید، برای آمادگی در آزمون بسیار مفید است. آزمون‌های آزمایشی، داوطلبین را به‌خوبی برای روز آزمون آماده می‌کنند و بهترین راه برای آماده شدن برای آیلتس در خانه است.
  • تمرکز امری ضروری است: داوطلبی که تمرکز خوبی دارد، مطمئنا در آزمون لیسنینگ به ACE می‌رسد. برای یادگیری آیلتس در خانه هنگام تلاش برای بخش گوش‌دادن، مهم است که تمرکز خود را از دست ندهید.

برای مشاوره آیلتس با سفیر تماس بگیرید

  • تسلط بر لهجه‌های مختلف انگلیسی: تلفظ در آیلتس اهمیت دارد. صرفا به این دلیل که دیکشنری و توانایی داوطلب را در استفاده از کلمات با وضوح و دقت نشان می‌دهد. باید انسجام هم وجود داشته باشد. با گوش‌دادن به صداهای مختلف، خود را در معرض لهجه‌های مختلف قرار دهید.
  • محتواهای متنوع تماشا کنید: کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که تماشای محتوای مختلف به زبان انگلیسی، مانند برنامه‌ها، پادکست‌ها و کانال‌های خبری می‌تواند به آمادگی و آموزش آیلتس در خانه برای مبتدیان کمک کند. اساسا به بهبود توانایی‌های شنیداری و درک لهجه‌های مختلف انگلیسی دانش آموز کمک می‌کند.

نکاتی برای مطالعه بخش ریدینگ آیلتس در خانه

بخش ریدینگ عمدتاً درک مطلب شما را آزمایش می‌کند. آزمون‌دهنده‌ها باید پاسخ‌های کوتاه (مرتبط با متن ارائه شده) بدهند، اطلاعات صحیح را مطابقت دهند و جملات داده شده را به دقت تکمیل کنند. به عنوان بخشی از ریدینگ، داوطلب باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد. این قسمت شامل سه بخش است و از زبان‌آموزان انتظار می‌رود که متن داده شده را برای یافتن پاسخ‌های صحیح بخوانند. در حالی که داوطلب می‌تواند از طریق گوش دادن به درک لهجه‌های بومی انگلیسی تسلط یابد، بخش ریدینگ به آنها کمک می‌کند تا به ارزیابی اطلاعات تسلط پیدا کنند.

برخی از نکات برای بخش ریدینگ در زیر ذکر شده است:

  • حواستان به زمان ریدینگ باشد: داوطلبین باید ضمن پیگیری زمان، بر مهارت‌های ریدینگ نیز مسلط شوند. اگر به‌طور منظم مطالعه کنند، سرعت آنها افزایش می‌یابد و به‌راحتی می‌توانند در زمان در نظر گرفته شده، متن موردنظر را بخوانند.
  • تقویت واژگان: در کنار خواندن منظم، داوطلبان باید روی گسترش دایره‌لغات خود نیز تمرکز کنند. باید کلمات جدید انگلیسی و پیچیده را با خواندن متن‌های در سطوح مختلف یاد بگیرند.
  • تمرکز ضروری است: خواندن بدون تمرکز فقط باعث اتلاف‌وقت می‌شود. در عوض، اگر دانش‌آموزان فقط یک‌بار، بادقت و تمرکز کامل بخوانند، موضوع را بهتر درک کنند.
  • سوالات را با دقت بخوانید: داوطلبان بدون درک دقیق سوالات نباید شروع به پاسخ دادن به آنها کنند. باید وقت بگذارند و متن را بادقت بخوانند و به آنچه پرسیده شده پاسخ دهند. برای ارائه پاسخ‌های دقیق، پیگیری کلیدواژه‌های مهم فهرست‌شده در سوال ضروری است. برای تسلط بر ریدینگ آیلتس در خانه سعی کنید با مطالعه و تمرین، درک مطلب خود را تقویت کنید.
  • پوشش تمام نقاط: پاسخ‌های ناقص می‌تواند بخش بزرگی از امتیاز موردانتظار شما را از بین ببرد. ضروری است که داوطلبان به درستی بخوانند، سوالات را به خوبی درک کنند و سپس به آنها پاسخ‌هایی بدهند که تمام قسمت‌های مربوطه را پوشش دهند.

نکاتی برای آمادگی در بخش رایتینگ آیلتس در خانه

رایتینگ بخشی ضروری و پراهمیت در امتحان آیلتس است که شامل دو بخش است. تسک اول شامل تجزیه و تحلیل نمودار یا چارت است. تسک 2 شامل نوشتن یک مقاله طولانی در مورد موضوعی است که به داوطلب داده می‌شود. رایتینگ بخشی است که اکثر مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در نوشته‌ها باید از سبک رسمی استفاده کنند. همچنین باید داده‌ها را با جزئیات توضیح دهند، که نیاز به تمرین زیاد و مداوم دارد.

از آنجایی که آزمون کتبی است، داوطلبان باید مراقب کلمات و ساختار جمله باشند. بهترین نکات برای آمادگی برای آزمون رایتینگ عبارتند از:

  • یک نقشه ذهنی آماده کنید: آزمون رایتینگ، مهارت‌های زبان انگلیسی داوطلب را نشان می‌دهد. داوطلب باید پس از تهیه نقشه‌ ذهنی(Mind-map) شروع به تمرین تسک‌های رایتینگ آیلتس کنند. اینکه بدانید تا چه اندازه باید یک موضوع را در نوشته خود بسط دهید برای کسب نمره‌های بالا بسیار مهم است.
  • پاسخ‌ها را در پاراگراف‌ها بنویسید: داوطلب باید در مورد موضوع در پاراگراف‌های متعدد بنویسد. این تمرین ساختار و خوانایی بهتری به نوشتن می‌دهد.
  • تمرین رمزگشایی نمودارها: داوطلبان نیاز به تمرین تجزیه‌وتحلیل نمودارها و نوشتن در مورد آنها دارند. برای تسلط بر رایتینگ آیلتس در خانه باید به نمونه‌های آزمایشی مراجعه کنند و بررسی کنند که چه نوع نمودارهایی را راحت‌تر و کدامیک را سخت‌تر درک می‌کنند.

داشتن مایندمپ برای یادگیری آیلتس در خانه الزامی است

نکاتی برای آمادگی برای بخش اسپیکینگ آیلتس در خانه

تسلط به اسپیکینگ زبان انگلیسی بخشی جدایی‌ناپذیر از آزمون آیلتس است. در قسمت اسپیکینگ آزمون‌گیرندگان ارزیابی می‌کنند که داوطلب چگونه یک ایده را بیان می‌کند. از این گذشته، یک مکالمه روان به ممتحن این تصور را می‌دهد که آیا داوطلب می‌تواند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشد. روان بودن، به‌طورکلی گفتار بدون وقفه و انتخاب صحیح کلمات و لهجه برای به دست آوردن نمره بالا بسیار مهم هستند. این بخش حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. هنگام آماده شدن برای بخش اسپیکینگ، نکات زیر ممکن است مفید باشد:

  • مکالمه به زبان انگلیسی در خانه: انگلیسی صحبت‌کردن یعنی داشتن تسلط و روان بودن در گفتار. و برای به دست آوردن این تسلط، فرد باید هرجا که ممکن است، حتی در خانه، به زبان انگلیسی صحبت کند.
  • از تکرار اجتناب کنید: داوطلبان باید از تکرار یک سری کلمات یا اصطلاحات محدود اجتناب کنند. باید مترادف‌های بیشتری را بیاموزند و سعی کنند در جای مناسب از کلمات مناسب استفاده کنند.
  • در حین پاسخ دادن سریع باشید: برای اینکه سخنران مطمئنی باشید، سرعت مکالمه شما مهم است. دقت و سرعت در پاسخگویی به کسب امتیاز بهتر در بخش اسپیکینگ کمک می‌کند.
ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.