همه چیز درباره یادگیری زبان با موسیقی + اینفوگرافیک

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

سرفصل‌های مقاله نمایش

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید چرا انسان‌ها دوست دارند یک موسیقی را بارها گوش دهند و بی‌اختیار و بدون آنکه تلاشی کنند کلمات آن در ذهن‌شان نقش می‌بندد؟ چرا انسان‌ها از گوش دادن تکراری خسته نمی‌شوند؟ چرا برخی می‌گویند یادگیری زبان با موسیقی را امتحان کنید؟

پاسخ این سوال‌ها در یک جمله است، موسیقی غذای روح انسان است و ذهن چیزی را در خود ذخیره می‌کند که به آن علاقه‌مند باشد. در واقع آموزش زبان انگلیسی با موسیقی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یادگیری است.

افراد از این طریق می‌توانند در هر زمان و مکانی که هستند به یادگیری بپردازند. برای یادگیری زبان باید آن را جذاب و خواستنی بدانیم. مسلماً هیچ انسانی دوست ندارد به اجبار به یادگیری مطلبی بپردازد. از این رو آموزش زبان با استفاده از موسیقی، یکی از راه‌های میانبر و پر‌بازده برای یادگیری است.

قبل از پرداختن به موضوع مورد نظر، گریزی به کارکرد و تأثیر موسیقی بر ذهن و حافظه انسان خواهیم داشت.

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

تأثیر موسیقی بر ذهن و حافظه انسان

در دهه آخر قرن بیستم، مطالعه و بررسی تأثیر موسیقی بر مغز انسان، با عنوان اثر موتزارت، معروف شد. در این نظریه ادعا می‌شود که گوش کردن به موسیقی‌هایی که موتزارت ساخته است، انسان‌ها و به ویژه کودکان را باهوش‌تر می‌کند. در نتیجه والدین، کودکان‌شان را به شنیدن موسیقی موتزارت وا می‌داشتند، حتی قبل از تولد، چون فکر می‌کردند که موسیقی روی جنین تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که مغز او با قدرت و انرژی بیشتری شروع به کار کند. نظریه‌ای که امروز پذیرفته شده، این است موسیقی بر عملکرد مغز انسان تأثیری مثبت دارد و این موضوع منحصر به موسیقی موتزارت نیست.

گوش دادن به موسیقی، باعث می‌شود که هورمون سرتونین با سرعت بیشتری تولید شود.

ترشح این هورمون سبب می‌شود که به افراد احساس خوشایندی دست بدهد، بنابراین افزایش تولید این هورمون به شاد زیستن انسان‌ها و کم کردن سطح استرس کمک می‌کند.

تأثیر موسیقی بر حافظه انسان چه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم، در به خاطر سپاری و ماندگاری یادگیری‌ها در حافظه، نقش قابل توجهی دارد.

تأثیر موسیقی بر ذهن و حافظه انسان

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

گاهی سؤالات کلیشه‌ای ذهن فرد را در ابتدای شروع به یادگیری زبان، به خود مشغول می‌کند که آیا یادگیری زبان جدید فقط از عهده‌ برخی از افراد برمی‌آید؟

آیا من استعداد یادگیری زبانی جدید را ندارم؟ اگر راهکاری هست، آن چیست؟

براساس تحقیقات و تجربیات به دست آمده، به نظر می‌رسد که کلید اصلی یادگیری زبان، نه استعداد ذاتی مادرزادی است و نه پشتکار بیش از حد.

کلید یادگیری زبان، آموزش دیدن از طریق ابزارها، تکنیک‌ها و داشتن عادات صحیح است. شاید باور نکنید اما یکی از بهترین ابزارهای یادگیری زبان، دقیقا کنار دست شماست،

تلفن هوشمندتان. بله، تلفن هوشمند شما منبعی است برای یادگیری زبان با موسیقی و … . اگر تا به ‌حال به فکر استفاده از آن نبوده‌اید، چیزی از دست نداده اید. هنوز هم دیر نشده است.

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی

آموزش زبان انگلیسی محاوره‌ای با موسیقی

ترانه‌ها و موسیقی‌های مختلف معمولاً به‌صورت زبان محاوره و شامل تعداد زیادی عبارات، لغات و اصطلاح هستند. از آنجایی که مخاطب ترانه‌ها، افراد بومی هستند، زبان به کار رفته در آنها به روز و محاوره‌ای است.

پس اگر موسیقی درستی را انتخاب کنید، با زبان روزمره و رایج آنها، آشنا خواهید شد. از مزایای آموزش زبان با استفاده از موسیقی عبارتند از:

  • فراگیری تلفظ درست کلمات

در آموزش زبان با استفاده از موسیقی، درک لغات انگلیسی و جملات از طریق قوه شنوایی است. بنابراین فراگیری با این روش به شما کمک می‌کند تا بر تلفظ‌ها هم تمرکز پیدا کنید و با شنیدن فرم درست آنها، ریتم، اوج و فرود و ضرب‌آهنگ لهجه زبان مورد نظر را نیز بهتر درک کنید و یاد بگیرید.

  • نهادینه شدن زبان جدید در ذهن‌تان

در ترانه‌های یک موسیقی، معمولاً واژه‌ها و الگوهای صدایی چند بار تکرار می‌شوند. به همین خاطر راحت‌تر و بهتر در ذهن می‌نشینند. با توجه به اینکه موسیقی خاصیت ماندگاری در ذهن را دارد، لذا آهنگ‌ها و ترانه‌ها به مغز انسان نفوذ کرده و بارها در ذهن مرور می‌شوند.

به همین خاطر از طریق یادگیری زبان با موسیقی می‌توان واژه‌ها و عبارات را به خاطر سپرد. در واقع، بعد از مدت زمان اندکی، این واژه‌ها و اصطلاحات به حافظه بلند‌مدت انسان منتقل شده و فراموش کردن آنها تقریبا غیرممکن می‌شود و باعث افزایش دایره لغات انگلیسی می شود.

  •  ارتباط داشتن موسیقی با احساسات

رابطه انسان با موسیقی، رابطه‌‌ای بنیادی و عمیق است. در دوره جنینی، صدای حرکت زمین در رحم مادر مانند یک موسیقی گوش‌نواز و آرام‌بخش برای او است تا مراحل رشد و تکوینش کامل گردد.

موسیقی مانند دریچه‌ای است به سمت آسمان فراخ احساسات‌ که می‌تواند بر خلق‌ و خوی، تأثیرات مثبت فراوانی بگذارد و سلامت ذهنی و جسمی را افزایش ‌دهد. وقتی چیزی با احساسات گره بخورد قطعا راحت‌تر هم به خاطر سپرده می‌شود.

  •  گوش سپردن به موسیقی، عادتی دلپذیر

یکی از دلایلی که بیشتر افراد برای یادگیری زبان دچار مشکل هستند، الزام به تخصیص زمان مشخصی در طول روز برای یادگیری است و شاید برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان برای بعضی‌‌ها کمی دشوار باشد.

یادگیری زبان با موسیقی، این امکان را به شما می‌دهد که همه‌جا موسیقی گوش کنید و زبان یاد بگیرید.

موسیقی گوش دادن محدودیت خاصی ندارد، در هنگام پیاده‌روی، ورزش، در آشپزخانه و ماشین هم می‌توان موسیقی گوش داد.

در ضمن، اگر موسیقی، موسیقی مورد علاقه‌تان هم باشد، به هیچ وجه خسته نخواهید شد.

  • آموزش فرهنگ کشور و زبان مورد نظر به کمک موسیقی و به صورت همزمان

یادگیری زبان با موسیقی به شما کمک می‌کند تا درباره‌ فرهنگ و احساسات کشور و زبان مورد نظر، اطلاعاتی به دست بیاورید. علاوه بر این، اگر قصد زندگی در کشوری با زبان دیگر را داشته باشید،

با شناخت فرهنگ آنها می‌توانید به راحتی با خارجی‌ها ارتباطی مؤثر برقرار کرده و با آنها وارد بحث و گفت‌وگو شوید.

برای یادگیری زبان با موسیقی چه باید کرد؟

برای یادگیری انگلیسی زبان با آهنگ چه باید کرد؟

قبل از شروع برنامه‌ یادگیری، باید فهرستی از آهنگ‌های مورد نظرتان را تهیه کنید. انتخاب موسیقی مناسب بسیار مهم است زیرا بسیاری از آهنگ‌ها عملاً برای یادگیری زبان مناسب نیستند.

مثلاً موارد زیر، گزینه‌های مناسبی برای یادگیری زبان با موسیقی نیستند:

  • موسیقی با زبانی سخت و غیرمتداول که در مکالمات عادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  • نوعی موسیقی که رایج نیست و خاص به شمار می‌رود. البته گوش دادن به هنرمندانی که برای اقشاری خاص از طرفداران، موسیقی اجرا می‌کنند، فکر بدی نیست ولی مانع از این می‌شود که دید خوبی نسبت به فرهنگ رایج مردم، با گویش آن زبان پیدا کنید.
  • برخی از آهنگ‌ها هم بسیار تند و سریع خوانده می‌شوند و نمی‌توان از آنها چیزی یاد گرفت.
  • آهنگ‌هایی که از قبل متن ترانه آنها را در اختیار دارید هم مانع یادگیری خوب می‌شوند.

ترفندهایی برای یادگیری زبان با موسیقی

ترفندهایی برای فراگیری زبان با موسیقی

  • از منابع خوب و غنی موسیقی استفاده کنید

  • آهنگ‌های مناسبی انتخاب کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی باید به آهنگ‌هایی گوش کنید که مورد پسندتان است، در غیر این صورت، به سرعت خسته خواهید شد.

آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که نه خیلی تند و سخت خوانده می‌شوند نه خیلی ساده هستند. بهتر است از آهنگ‌هایی کمک بگیرید که در آنها از زبان رایج روزمره استفاده می‌شود.

یادتان باشد که برخی از خواننده‌‌‌ها، به شکل خاصی می‌خوانند و ممکن است یک واژه یا عبارت را دقیقاً مانند شکل اصلی آن تلفظ نکنند. مثلاً موسیقی هِوی‌متال که گزینه خوبی برای یادگیری زبان با موسیقی نیست.

آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که یک داستان را روایت می‌کنند. در این صورت بهتر می‌توانید ترانه را درک و تجسم کنید. اگر خیلی مبتدی هستید حتی انتخاب از میان آهنگ‌های کودکان و انیمیشن‌های دیزنی هم فکر بدی نخواهد بود.

  • با موسیقی پاپ شروع کنید

موسیقی پاپ معمولاً مضامین عاشقانه دارد و عبارات و لغات در آن تکرار می‌شوند. با به‌دست آوردن تسلط اولیه، به دیگر سبک‌های موسیقی هم گوش کنید.

  • برای هضم و درک بهتر موسیقی از متن ترانه‌ها کمک بگیرید

یادگیری زبان با موسیقی روش بسیار خوب و جالبی است. برای یادگیری بهتر، لازم است زمانی را به یادگیری متن ترانه‌ها و درک آنها اختصاص بدهید. معلمین به این کار یعنی تهیه‌ امکانات لازم برای یادگیری در شروع فرایند آموختن، «داربست زدن» می‌گویند. یعنی فراهم کردن مراحل اولیه‌ یادگیری و امکانات آموزشی لازم. در واقع تهیه‌ نوعی پیش زمینه برای آغاز فرآیند یادگیری.

  • متن ترانه‌ها و لغات را مطالعه و تمرین کنید

برای هضم و درک بهتر متن ترانه‌ها بهتر است به طور منظم بر واژه‌ها و متن، مروری داشته باشید. کل متن ترانه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و لغات موجود در هر بخش را از طریق فلش‌کارت یا سایر روش‌های به خاطر سپاری کلمات زبان، حفظ کنید.

  • با ترانه هم‌خوانی کنید

مهم نیست که صدای خوبی ندارید اما تلاش کنید تا با موسیقی هم‌خوانی داشته باشید. با این کار با ریتم و نوای آهنگ هماهنگ می‌شوید و حالت دهان‌تان در ادا کردن واژه‌ها و عبارات با شکل واقعی تلفظ، تطابق بهتری پیدا می‌کند.

  • ترانه را از حفظ بخوانید

بعد از مدتی که روی ترانه کار کردید، توانایی از حفظ خواندن هم در شما به وجود خواهد آمد. اگر بتوانید بدون نگاه کردن به متن ترانه، از حفظ و بدون اشتباه، آن را بخوانید یعنی گام بلندی رو به جلو برداشته‌اید. پس شما می‌توانید از لغات و عبارات در حرف زدن عادی خود هم بهره ببرید.

  • مرور کنید

لازم نیست حتماً روی یک ترانه و آهنگ تسلط کامل پیدا کنید و بعد به سراغ مورد بعدی بروید. بهتر است با به دست آوردن تسلط نسبی روی یک ترانه، ‌سراغ ترانه‌ بعدی بروید و به طور متناوب در حین یادگیری ترانه جدید، به مرور و دوره کردن ترانه قبلی هم بپردازید. به این کار «یادگیری با فاصله» گفته می‌شود و ثابت شده که اثرات مثبت آن از یادگیری فشرده و یکباره بیشتر است.

  • در انتخاب آهنگ‌های جدید دقت کنید

این مرحله شاید سخت‌ترین مرحله در یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی باشد. هر آهنگ تازه‌ای که انتخاب می‌کنید باید شامل تعدادی لغت جدید با نسبتی متعادل باشد.

یعنی تعداد واژه‌های جدید، خیلی خیلی زیاد یا خیلی خیلی کم نباشد. اگر بخشی از لغات موجود در ترانه جدید با دانسته‌های قبلی‌تان هم‌پوشانی داشته باشد، در نتیجه هم لغات قبلی، بهتر در مغزتان می‌نشیند و هم در تقویت انگیزه یادگیری زبان مؤثر است.

مزایای آموزش زبان انگلیسی با موسیقی در مقایسه با آموزش از طریق کتاب

  • هنگام آموختن زبان با کتاب و یا در کلاس، احتمال حواس پرتی بسیار زیاد است. در روش آموزش با کتاب، ذهن تمایلی به یادگیری لغاتی که آن‌‌ها را نشنیده است، ندارد. به همین سبب فرد مجبور به استفاده از روش‌های زمانبری مانند کدینگ، جمله‌سازی و یا استفاده از جعبه لایتنر می‌گردد.
  • تمامی فرآیند‌های آموختن بدون دخالت شما و با کمترین زحمت شکل می‌‌گیرد. این روش دارای تثبیت بسیار بالایی در ذهن است و مؤثرترین و پربازده‌ترین روش برای یادگیری محسوب می‌‌شود.
  • قابل حمل بودن آن و تداوم یادگیری در هر شرایط و هر مکانی بدون داشتن محدودیت‌های زیاد. حتی یادگیری در کنار انجام دادن کارهای دیگر مانند ورزش، پیاده‌روی و …
  • به کمک یادگیری زبان با موسیقی، اوقات خوبی برای خود فراهم خواهید کرد. موسیقی زبانی جهانی است و همه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن لذت ببرند. با گوش کردن هر روزه به موسیقی‌ها، شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای در خود خواهید بود.
  • وقتی آموزش را با فعالیت‌‌های مفرحی چون گوش دادن به موسیقی و آواز خواندن دنبال می‌کنید، حتی متوجه نخواهید شد که در مسیر یادگیری هستید، تازه از اوقات‌تان هم لذت می‌برید.

در پایان بخشی از مصاحبه با آقای “رامین آموخته” از اساتید مطرح آموزش زبان با استفاده از موسیقی آورده می‌شود.

 از چه سن و سالی به مطالعه زبان انگلیسی روی آوردید؟

معلمم در مقطع پنجم ابتدایی خانمی انگلیسی زبان بود که در کشورهای بسیاری زبان انگلیسی تدریس کرده و در آن سال به ایران آمد.

من تا آن سن و سال کسی را ندیده بودم که نتواند فارسی صحبت کند به همین خاطر باور و تحمل این موضوع برایم کمی سخت بود تا اینکه رفته رفته به شرایط عادت کردم. به مرور زمان علاقه‌ام به او باعث شد تا به زبان انگلیسی هم علاقه‌مند شوم.

در آن سن و سال علاقه بسیاری به موسیقی داشتم و موسیقی‌هایی که به زبان انگلیسی بود را زیاد گوش می‌کردم و به اقتضای سن و سالم  با آن می‌خواندم و متن آنها را یادداشت می‌کردم.

به ضرس قاطع می‌توانم بگویم پایه زبان من از همین جا شکل گرفت یعنی گوش دادن به نوارهای موسیقی انگلیسی و خواندن با آن و یادداشت کردن متن آن.

به واسطه آن نوارها، زبانم تنها به لحاظ شنیداری قوی شد و گفتارم نیز در اثر خواندن همزمان با موزیک و تلفظ دقیق لغات روز به روز بهتر شد.

یادگیری زبان با آهنگ و ترانه (Learn English through Songs and Music)

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ‌ها و ترانه‌های انگلیسی یک روش خارق‌العاده و سرگرم کننده برای کمک به دانش‌آموزان در هر سنی است که می‌خواهند انگلیسی را یاد بگیرند. با توجه به این واقعیت که کودکان و نوجوانان از یادگیری توام با بازی‌ها و فعالیت‌های متنوع کاملا لذت می‌برند، موسیقی می‌تواند دانش‌آموزان را طوری محو خود کند که نکات جدید زبانی همزمان و بطور غیرمستقیم نیز تمرین گردد! نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی که قبل از هفت سالگی در معرض موسیقی قرار دارند، واژگان وسیع‌تر، حس بهتر دستور زبان و ضریب هوشی کلامی بالاتری پیدا می‌کنند.

انتخاب آهنگ‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی

لازم به یادآوری است که بهترین یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که فراگیر سرگرم آن فعالیت گردد. بنابراین انتخاب آهنگ موردپسند کودکان واقعاً مهم است. بهترین مشخصات آهنگ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  • خیلی طولانی نباشد (۱–۳ جمله)
  • ریتم خیلی سریع نداشته باشد(سرعت آوازخواندن آسان است)
  • مرتبط با انگلیسی روزمره باشد(کلمات جدید یا دشوار زیاد نیستند)
  • روشن و صریح باشد (به راحتی می‌توانید تمام کلمات را بشنوید)

چرا آهنگ و ترانه در آموزش زبان انگلیسی تاثیر مهمی دارد؟

موسیقی در آموزش زبان مهم است زیرا مغز ما در صورت دریافت در ریتم مشخص، به طور طبیعی اطلاعات و زبان جدید را راحت‌تر پردازش می‌کند. در نتیجه، توصیه می‌شود در یادگیری زبان جدید هرجا که ممکن باشد از فعالیت‌هایی که همراه با ترانه و موسیقی هست استفاده شود.

  1. ریتم به یادگیری زبان کمک می کند.

برای دانش‌آموزان چنانچه آموزش با موزیک و ترانه همراه باشد لذت بخش‌تر و کارایی آن بیشتر می‌شود. به‌عنوان مثال، به زمان خودتان در دوران کودکی فکر کنید. داستان‌ها، شعرهای مهد‌ کودک و حتی الفبا را در قالب یک ریتم موسیقی آموزش می‌دادند. حتی در بزرگسالی، ما با گوش دادن به یه ترانه و موسیقی کلمات بیشتری را بخاطر می‌سپاریم در مقایسه با گوش دادن به یک سخنرانی. آیا می‌دانید تفاوت در چیست؟ سخنرانی دارای موسیقی و ریتم نیست، در نتیجه به خاطر سپردن کلمات آن دشوار‌تر می‌گردد.

  1. آهنگ و ترانه توجه فراگیران را به خود جلب می کند.

هیچ چیزی به اندازه یک موسیقی خوب توجه زبان‌آموزان را جلب نمی‌کند. به‌طور حتم در طول یادگیری زبان برخی به راحتی متمرکز می‌شوند ولی برخی فراگیران در درک نکات زبانی خاصی که ارائه می‌شود، کمی سختی احساس خواهند کرد. به همین دلیل با استفاده از آهنگ‌ها و موسیقی به دانشجویان می‌توان کمک کرد به روش قابل دسترس‌تری زبان را یاد بگیرند و به خاطر بسپارند. به علاوه، آن دانشجویانی که تمرکز نمی‌کنند با این روش توجه آنها جلب می‌گردد.

یادگیری زبان با آهنگ و ترانه

آهنگ‌ها در یادگیری یک زبان چه بخش‌هایی را تقویت می‌کنند

آیا تا به حال اتفاق افتاده که بعضی وقت‌ها یک آهنگ و ترانه‌ی خاص در مغزتان حک شود و مرتبا تکرار گردد؟ گوش دادن یا تکرار متن آهنگ‌های موردعلاقه انگلیسی – حتی زمزمه کردن آنها – باعث می‌شود که یک یا همه جنبه‌های زیر در مهارت زبانی بهبود پیدا کنند:

  • واژگان:

    تکرار متن ترانه روشی اثبات شده در تسلط و یادگیری سریع کلمات و عبارات جدید است، به‌ویژه که در متن ترانه‌ها طیف وسیعی از کلمات استفاده می‌شود. این بخش از یادگیری در متن ترانه شبیه بخشی از کلاس است که با تمرین و تکرار لغات آموزش داده می‌شود (البته با همراهی با موسیقی پس‌زمینه).

  • دستور زبان:

    اگرچه روش‌های موثرتری برای یادگیری نحوه استفاده از گرامر زبان انگلیسی به روش منسجم‌تری وجود دارد، اما گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی نیز به شما کمک می‌کند تا به الگوهای گرامری خاصی در مکالمه روزمره تسلط پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

  • تلفظ و لهجه:

    تشخیص تلفظ یک کلمه دشوار است، مگر اینکه آن را درواقع بشنوید. آهنگ‌ها یک ابزار خارق‌العاده برای شنیدن کلمات انگلیسی است که توسط یک انگلیسی زبان خوانده می‌شود. با آواز خواندن هم‌زمان با آهنگ موردعلاقه‌ انگلیسی خود می توانید تلفظ صحیح رایاد گرفته و به خاطر بسپارید به‌طوری که بتوانید هنگام صحبت کردن به انگلیسی تلفظ صحیح را به کار ببرید.

  • سرعت:

    آهنگ‌ها سرعت‌های متفاوتی دارند – بعضی سریع، بعضی دیگر کند هستند. این بدان معنی است که می‌توانید آهنگ‌های ساده و آهسته را شروع کنید و بعداً از آهنگ‌های سریع‌تر و پیچیده‌تری استفاده کنید. انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها اغلب سریع صحبت می‌کنند، بنابراین گوش دادن به آهنگ‌های سریع‌تر روش خوبی برای تعامل در مکالمه‌های واقعی است.

  • حافظه:

    یک سری از آهنگ‌های انگلیسی محبوبیت دارند و به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند و تا مدت‌ها در ذهن شما حک می‌شوند. در این حالت به خاطر سپردن کلمات و اصطلاحات جدید از طریق تکرارآن ترانه آسان‌تر می‌شود.

  • سرگرمی مفید:

    یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ‌های موردعلاقه سرگرم کننده است به‌ویژه برای کودکان! یادگیری هرازگاهی با آهنگ و ترانه می‌تواند به شما کمک کند تا از کتاب‌های درسی خسته کننده فاصله بگیرید و انگیزه خود را حفظ کنید.

 

معرفی سایت دانلود آهنگ برای آموزش زبان به کودکان

 

Songs for kids

 

معرفی آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی

  • Super Simple Songs
  • Maple Leaf Learning
  • Bounce Patrol
  • Kiboomers
  • Mother Goose Club
  • Dream English
  • Pink Fong
  • Coco Melon

اینفوگرافیک چگونه با استفاده از موسیقی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید؟

اینفوگرافیک چگونه با استفاده از موسیقی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید؟

1 دیدگاه
  1. محمد پاکباز

    سلام. آیا سفیر پکیجی از موسیقی به همراه متن و سی دی در سطح های مختلف زبان دارد؟

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.