بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (۸ ویژگی مهم)

مزیت‌های یادگیری زبان‌ خارجی بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما یافتن بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. در زمان انتخاب یک آموزشگاه  چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم و به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ پاسخ این پرسش‌ها می‌تواند شما را در گرفتن بهترین تصمیم برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی یاری کند.

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

  1. نحوه تدریس مدرسان در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

مدرس‌‌ها، حرفه‌ای‌ترین منابع دسترسی به زبان خارجی برای زبان‌آموزان هستند و به همین دلیل، بنیان و اساس یک تجربه یادگیری خوب به شمار می‌آیند. یک مدرس خوب نه تنها باید به زبان مورد نظر شما کاملاً مسلّط باشد، بلکه باید اصول روش‌شناختی تدریس آن زبان را نیز به‌صورت حرفه‌ای آموزش دیده باشد. معلم‌های حرفه‌ای نسبت به زبان‌آموزان خود نگرش و حس مثبت داشته؛ شنونده‌های خوبی هستند و در نهایت، با یک نگاه مشتاقانه و سرشار از ذوق به جهان پیرامون خود نگاه می‌کنند.

  1. همکلاسیهای خوب در بهترین آموزشگاه زبان

شما باید زبان را در کنار کسانی بیاموزید که سطح دانش و مهارت‌هایشان با شما متناسب باشد. آموزشگاه‌های زبان باید پیش از ثبت‌نام، از شما آزمون تعیین‌سطح بگیرند و ترتیب یک قرار ملاقات و گفتگو با فردی آشنا به روش‌های تدریس زبان در آن مدرسه را بدهند. این مصاحبه و گفتگو به شما این امکان را می‌دهد که سطح آگاهی و دانش خود در زمینه یک زبان خارجی را محک بزنید و علاوه بر آن، انتظارات خود از یک دوره آموزشی را با آنها در میان بگذارید! یادتان باشد که هدف از شرکت در آزمون تعیین‌سطح، کسب بالاترین نمره ممکن نیست و نیازی نیست که به ‌شکل افراطی برای آن نمره تلاش و کوشش مضاعف کنید.

حضور در کلاس‌هایی که سطح‌شان از شما بسیار بالاتر (یا بسیار پایین‌تر) باشد، اصلاً تجربه خوبی نخواهد بود و بی‌شک شما را از زبان‌آموزی دل‌سرد و خسته خواهد کرد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کلاس‌های یادگیری زبان عمومی با کلاس‌های آمادگی آزمون بسیار متفاوت هستند. در کلاس‌های آموزش زبان عمومی، هدف زبان‌آموزان یادگیری مهارت‌های مکالمه و کاربردهای روزمره یک زبان خارجی است؛ اما در کلاس‌های آمادگی آزمون، زبان‌آموزان علاوه بر توسعه مهارت‌های مکالمه و استفاده از زبان، با تکنیک‌های آزمون‌دهی و شناسایی گزینه صحیح نیز آشنا می‌شوند.

همچنین اگر ترجیح می‌دهید که زبان را در کنار افراد هم سن خود یاد بگیرید، قبل از ثبت‌نام در کلاس‌ها درباره سن آنها پرس‌وجو کنید.

کلاس زبان انگلیسی

  1. ابزار آموزشی جالب و سرگرمکننده

در بهترین آموزشگاه‌ زبان انگلیسی، علاوه بر کتاب‌های درسی از دیگر ابزارهای آموزشی نیز به عنوان مکمل استفاده می‌شود. برای مثال، برخی معلم‌ها برای زبان‌آموزان خود جزوه تهیه می‌کنند؛ یا در کلاس‌های پیشرفته‌تر، از مواد آموزشی رسمی و حرفه‌ای برای تدریس برخی مباحث و رفع نیازهای یادگیری یک زبان‌آموز یا کل کلاس استفاده می‌کنند.

آموزش آنلاین سفیر

  1. کلاسهای گفتگوی آزاد، کارگاههای آموزشی و دیگر انواع فعالیت‌های فوق برنامه

بخشی از برنامه‌های آموزشی در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی ، خارج از ساعات کلاس اجرا می‌شوند و تمرین زبان در خارج از آن ساعات بسیار مؤثر و کارآمد است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های گفتگوی آزاد که فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه مهارت مکالمه در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهند، از جمله امتیازهای ارزشمند و مهم در یک مدرسه زبان به حساب می‌آید.

شما با شرکت در این کارگاه‌ها و کلاس‌های گفتگو می‌توانید با زبان‌آموزان دیگر (غیر از هم‌کلاسی‌های خودتان) ملاقات کنید، با آن‌ها به تبادل نظر و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات بپردازید، با لهجه‌های مختلف آشنا بشوید و در کنار دیگران یک فعالیت گروهی انجام بدهید. رویدادهایی مثل کلاس‌های آشپزی، بازی‌های فکری گروهی، تماشای فیلم و گردش‌های گروهی فرصت‌های خوبی هستند که به شما این امکان را می‌دهند در زندگی واقعی در معرض زبانِ خارجی مورد نظرتان قرار بگیرید و مهارت‌های زبانی خود را توسعه دهید.

کلاس های بحث آزاد

  1. تدریس دروس از طریق اسکایپ و دیگر رسانه‌های آنلاین

یک موسسه زبان خوب باید شرایطی را برای شما فراهم کند که در صورت نقل مکان یا مسافرت به شهر دیگر، باز هم بتوانید به یادگیری و زبان‌آموزی ادامه دهید. برای مثال، آموزش از طریق اسکایپ به شما این امکان را می‌دهد که حتی در شهرهایی که موسسه زبان ندارند، به‌‌طور منظم دروس را پیگیری کنید. یکی دیگر از امکانات جالبِ برخی موسسات برای یادگیری زبان، ابزار آموزشی و ویدئوهای آنلاین است که خودِ آن مدارس در اختیار شما قرار می‌دهند. این امکانات می‌توانند یک ابزار مکمل برای یادگیری‌های کلاسی باشند، یا در زمان دوری از مدرسه و کلاس (مثل زمان تعطیلات)، تماس شما با زبان را همچنان حفظ کنند.

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

  1. هزینه دورههای آموزشی در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

اگر به دنبال یک بهترین  آموزشگاه زبان انگلیسی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که ارزان‌ترین گزینه همیشه بهترین گزینه نیست. تخصص و حرفه‌ای‌گری قطعاً کم‌هزینه نخواهد بود؛ و گاهی اوقات باید هزینه زیادی بپردازیم تا از بازده و نتیجه دوره آموزشی‌مان نهایت رضایت را کسب کنیم.

شهریه زبان انگلیسی

  1. تناسب سبک یادگیری‌تان با روش‌های تدریس موسسه

اگر میان اصول روش‌های تدریس ِیک موسسه با سبک یادگیری شما تفاوت و اختلاف جدی وجود دارد، حضور در آن مدرسه شما را خسته و دل‌سرد خواهد کرد.

پس از ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های آموزش زبان، به این نکته توجه داشته باشید که شما تا حد قابل توجهی می‌توانید در تعیین سبک تدریس کلاس موثر باشید. برای مثال، اگر مایل هستید که مدرس، اشتباهات‌تان را تصحیح کند، اگر به زمان بیشتری برای مکالمه در کلاس نیاز دارید، اگر کار گروهی در کلاس را بیشتر می‌پسندید یا اگر ترجیح می‌دهید که معلّم املای صحیح لغت‌های جدید را روی تخته بنویسد (چون از طریق مشاهده بهتر یاد می‌گیرید)، حتماً خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید. مدرس‌های خوب و با تجربه به دقّت به درخواست‌ها و صحبت‌های زبان‌آموزان خود گوش می‌کنند و سبک تدریس خود را بر حسب علاقمندی‌ها و شیوه‌های یادگیری آنها تغییر می‌دهند.

  1. تعداد زبانآموزان در یک کلاس در  بهترین آموزشگاه زبان

مدرسه‌های مختلف، آستانه‌های مختلفی را برای حداکثر تعداد اعضای یک کلاس در نظر می‌گیرند. به طور قطع هر چه جمعیت کلاس بیشتر باشد، توجه معلّم به تک‌تک زبان‌آموزان کمتر خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که تنها کسانی می‌توانند با کلاس‌های پرجمعیت و شلوغ کنار بیایند که از طریق گوش دادن یک زبان خارجی را یاد می‌گیرند و ضرورتاً نیازی به مکالمه رو در رو ندارند.

اما یک تناقض در این شرایط مطرح می‌شود: اگر سبک تدریس یک معلم تعاملی باشد (و زبان‌آموزان را تشویق به کارهای گروهی یا دو نفره کند)، در یک کلاس شلوغ و پرجمعیت فرصت‌های تعامل و گفتگوی بیشتری می‌تواند به وجود بیاورد. به‌طور معمول، تعداد ۱۰ الی ۱۶ زبان‌آموز در یک کلاس ایده‌آل است؛ زیرا به این ترتیب، مدرس زمان و انرژی کافی برای آشنایی با تمام زبان‌آموزان و گفتگو با آن­ها، توضیح و تشریح کامل نکات درسی، طراحی و اجرای تمرین‌های سرگرم‌کننده برای آموزش مهارت صحبت‌کردن، مدیریت کارهای گروهی در کلاس و در نهایت، اجرای بازی‌های گروهی در اختیار خواهد داشت.

امیدواریم نکاتی که در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم شما را در انتخابِ بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کمک کند.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.