معرفی ۹ کارتون جذاب برای تقویت زبان انگلیسی کودکان

چطور با انیمیشن زبان انگلیسی یاد بگیریم؟یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن یکی از راه‌های موردعلاقۀ بسیاری از افراد برای یادگیری زبان انگلیسی است. همه ما می‌دانیم که یادگیری زبان با انیمیشن و کارتون یکی از لذت‌بخش‌ترین روش یادگیری زبان است. مهمترین مزیت تماشای انیمیشن برای تقویت زبان انگلیسی این است که از این طریق یادگیری به شکل طبیعی اتفاق می‌افتد و افراد پس از مدتی حتی در سطوح پایین شبیه به افراد بومی یا native صحبت خواهند کرد.از طریق فیلم دیدن، کاربرد کلمات و جملاتی را که به صورت تئوری در کلاس‌های زبان و یا خودآموز آموخته‌ایم، در گفتگو و محاوره یاد می‌گیریم.

بدون اینکه نیاز باشد با فردی که زبان مادری‌اش انگلیسی است ارتباط برقرار کنیم یا اینکه حتما به کشوری انگلیسی زبان سفر کنیم.همچنین شما نمی‌توانید وقتی فردی با شما انگلیسی صحبت می‌کند بگویید صبر کن تا کلمه‌ای که متوجه نشدم را در دیکشنری چک کنم، یا اینکه این جمله در مکالمات روزمره برای من بسیار کاربردی است، پس اجازه بده آن را یادداشت کنم، چون در آن صورت فرد به عقل شما شک می‌کند.

اما وقتی یک فیلم می‌بینید، می‌توانید بارها آن را نگه دارید و مکالماتشان را تکرار کنید تا بهتر یاد بگیرید. به همین خاطر استفاده از انیمیشن برای تقویت زبان انگلیسی، یک ابزار بسیار موثر برای یادگیری زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود.در این بین انیمیشن‌های جذاب دیزنی و پیکسار که در تمام دنیا شناخته شده هستند بیشتر می‌توانند به شما کمک کنند ضمن اینکه بسیار هم دلنشین و سرگرم‌کننده‌اند.

دلیل این پیشنهادمان را هم به شما می‌گوییم:

  • تلفظ و بیان کلمات شخصیت‌ها در انیمیشن‌ها بسیار واضح و قابل فهم است.
  • کسانی که به جای شخصیت‎‌ها در انیمیشن صحبت می‌کنند، به نوعی کارشان مانند بازیگریست و نحوه بیان آن‌ها بسیار مهم است و روی آن بسیار کار می‌کنند تا شخصیت‌های عروسکی طبیعی به‌نظر برسند. به همین علت شما می‌توانید یک جمله را با احساسات مختلف در یک شخصیت ببینید تا کاربرد استفاده از آن را در مواقع مختلف بیاموزید.
  • همچنین می‌توانید با نگاه کردن به حرکت لب‌های شخصیت‌های انیمیشن تلفظ کلمات را یاد بگیرید.
  • و در نهایت مانند همه فیلم‌های دیگر با مکالماتی که بین شخصیت‌های انیمیشن صورت می‌گیرد و کلماتی که بکار می‌برند، می‌توانید انگلیسی خود را تقویت کنید.

بهترین انیمیشن‌ ها برای تقویت زبان انگلیسی

شرکت‌های سازنده انیمیشنِ زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، ولی به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین آنها می‌توان از پیکسار (Pixar) ، دیزنی (The Walt Disney) ، برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) و دریم ورکز (Dream Works) نام برد.

هر کدام از این استودیوهای انیمیشن‌سازی سبک و طرفداران خاص و منحصربه‌فرد خود را در تولید انیمیشن دارند. ما در اینجا فقط چند مورد را معرفی می‌کنیم اما مطمئنا هر یک از شما لیستی بلندبالا از انیمیشن‌های مورد علاقه خود را دارید که تک‌تک آنها می‌توانند در یادگیری زبان انگلیسی کمک‌تان کنند.

مثلا پرنسس‌ها، خانواده، رابطه‌های دوستی و عشق جزو تم‌های اصلی انیمیشن‌های ساخته شده در استودیوی دیزنی است و قسمت جذاب‌تر این انیمیشن‌های انگلیسی زبان آوازهایی است که شخصیت‌ها می‌خوانند که می‌توانند هرکسی را به وجد بیاورند.

انیمیشن‌های قدیمی‌تر دیزنی مانند شیرشاه، سیندرلا، سفید برفی بسیار جذابند و صددرصد ارزش دیده شدن دارند اما برای تقویت زبان انگلیسی با فیلم، ما به شما دیدن انیمیشن‌های جدید دیزنی را پیشنهاد می‌کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن Frozen

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن Frozen

شاید درباره موزیک معروف این انیمیشن یعنی let it go که فوق‌العاده زیباست شنیده باشید، در واقع این آهنگِ زیبا فقط گوشه‌ای از جذابیت‌های این داستان جذاب است. شخصیت‎‌های این داستان ریتم صحبتشان تند است و دیالوگ‌های کاربردی برای زندگی روزمره به‌کار می‌برند. بنابراین دیدن این انیمیشن، تمرین بسیار خوبی برای فهمیدن افرادی است که ریتم صحبت سریعی دارند.

انیمیشن Frozen یا یخ‌زده، پنجاه و سومین فیلم بلند انیمیشنی دیزنی است که با الهام از داستان ملکه برفی نوشته هانس کریستین اندرسن ساخته شد.شخصیت‎‌های این داستان ریتم صحبتشان تند است و دیالوگ‌های کاربردی برای زندگی روزمره به‌کار می‌برند. بنابراین دیدن این انیمیشن، تمرین بسیار خوبی برای فهمیدن افرادی است که ریتم صحبت سریعی دارند.این انیمیشن تاثیر به سزایی در تقویت زبان انگلیسی دارد.

دیالوگ‌های این کارتون معروف دیزنی پر از افعال دو قسمتی هستند که به‌واسطه استفاده شدن در جملات ساده و قابل درک یادگیری آن‌ها را بسیار ساده می‌کند. سعی کنید هربار که کارتون را می‌بینید پنج تا از این افعال را از دل جمله‌ها دربیاورید و با آن‌ها جملات خودتان را بسازید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن Inside out

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن Inside out

پیکسار جزئی از شرکت دیزنی است با این تفاوت که اینمیشن‌های ساخته شده توسط شرکت دیزنی شما را به خنده وامی‌دارد اما انیمیشن‌های پیکسار احساسات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اشکتان را درمی‌آورد.

این انیمیشن هم زندگیِ روزمره یک دختر جوان و احساساتی که در طول روز با آن مواجه می‌شود را به تصویر می‌کشد. هر احساساتی که در او به وجود می‌آید نحوه بیان منحصر به خودش را دارد و برای هر احساس در این انیمیشن شخصیت خاصی ساخته‌اند که داستان بسیار جذابی را بوجود آورده.

اگر می‌خواهید مهارت مکالمه خود را تقویت کنید، دیدن این انیمیشن به شما کمک می‌کند زیرا مکالماتی که بین احساسات مختلف دختر جوان داستان صورت می‌گیرد مکالمات رومزه و به‌ اصطلاح مکالماتی پینگ‌پونگی است.

یادگیری انگلیسی با کارتون Zootopia

انیمیشن Zootopia برای تقویت زبان انگلیسی

زوتوپیا، پویانمایی تولید شده توسط استودیو انیمیشن سازی دیزنی و پنجاه و پنجمین فیلم بلند انیمیشنی تولید شده توسط این شرکت است. این فیلم برای اولین ‌بار در جشنواره فیلم انیمیشنی بروکسل نمایش داده شده و سپس در ایالات متحده روی پرده رفت.

زوتوپیا از سوی منتقدان مورد تشویق قرار گرفته و نقدهای مثبت فراوانی دریافت کرد که از فیلمنامه، سبک انیمیشن سازی، صداگذاری و موسیقی فیلم تمجید کردند. با فروش بیش از یک میلیارد دلار در سطح جهان، زوتوپیا چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ بود.

دیالوگ‌های جذاب و قابل درک این فیلم و همچنین تنوع کلام به‌دلیل وجود شخصیت‌های مختلف این کارتون را به یکی از بهترین کارتون‌های یادگیری زبان مبدل می‌کند. همچنین دیالوگ‌های این کارتون فرصت مناسبی را برای تمرین ساختارهای گرامری حتی تا سطوح پیشرفته فراهم می‌کند.

آموزش زبان با کارتون Raya and the Last Dragon

انیمیشن Raya and the Last Dragon برای تقویت زبان انگلیسی

روزی روزگاری اژدهایان وجود داشتند اما حالا، خب خبری از آن‌ها نیست! بله، این نقطه شروع ماجراجویی شاد و پرفراز و نشیب اولین شاهزاده خانم دیزنی از ناحیه جنوب شرقی آسیا است.

رایا دختری است که خود را مقصر اتفاق ناگواری می‌داند که سرزمینش را به نابودی کشاند. او برای نجات این سرزمین متلاشی شده و متحد کردن دوباره اقوام گوناگون، به‌دنبال آخرین اژدها می‌رود. هرچند سفر او و سیسو (آخرین اژدها) با سختی‌های فراوانی همراه است، جایی که عشق و دوستی به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.

اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های استفاده شده در این کارتون به‌ حدی جذاب هستند که با هر بار دیدن آن دو یا سه‌تای آنها به‌راحتی در ذهن مخاطب نقش می‌بندند. افعال دو قسمتی نیز به وفور در دیالوگ‌های این کارتون دیده و شنیده می‌شوند. از سویی چون قهرمان داستان یک دختر جوان است معمولا زبان‌آموزان دختر علاقه زیادی به هم‌ذات‌پنداری با شخصیت‌های  داستان پیدا می‌کنند.

 

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Batman

انیمیشن برای تقویت زبان انگلیسی : Batman

کمپانی برادران وارنر خاطرات تلاش‌های ناکام ما برای بالا رفتن از دیوار صاف  و سعی بر تار عنکبوت زدن و پروازهایی با سقوط از کانترهای آشپزخانه را برای ما ساخته‌اند. برادران وارنر خالق تمام قهرمانان زمان بچگی‌مان هستند.

در این کره خاکی کسی نیست که بتمن را نشناسد. اگر هم داستان‌های اکشن و جنگجوهایی که با تاریکی می‌جنگند را دوست دارید که حتما دیدن این انیمیشن جذاب به شما پیشنهاد می‌شود. با دیدن انیمیشن بتمن با کلمات و عباراتی که زیاد هم رایج نیستند اما دانستن‌ آنها به شما در تقویت زبان انگلیسی‌ با کارتون کمک زیادی می‌کند آشنا می‌شوید.

تقویت زبان انگلیسی با انیمیشن dinosaur

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن Dinosaur

انیمیشن دایناسور محصول شرکت والت دیزنی و در همکاری با «The Secret Lab» تولید شده است. این انیمیشن سی و نهمین فیلم بلند انیمیشنی محصول این شرکت است. ایده اولیه ساخت این فیلم توسط فیل تیپت و پل ورهوفن شکل گرفت، هرچند آن‌ها به‌دنبال فیلمی تاریک و طبیعت‌گرایانه‌تری از زندگی دایناسورها بودند.

در طول سال‌ها این پروژه چندین کارگردان مختلف به خود دید، به‌علاوه شرکت دیزنی برای توسعه این پروژه چندین سال را هم صرف تولید نرم‌افزارهای لازم برای خلق دایناسورها کرد. بااین‌حال اگرچه دایناسورها محصولی کامپیوتری هستند، اما اکثر پس زمینه‌ها به‌صورت لایو اکشن بوده و در محل فیلم‌برداری شدند. تعدادی از این پس زمینه‌ها را می‌توان در قاره‌های مختلفی مثل آمریکا و آسیا پیدا کرد.

جملات طنز و اصطلاحات کاربردی بسیاری در این کارتون وجود دارد که یادگیری را با لذت درهم می‌آمیزد. این جملات را یادداشت کنید و سعی کنید به‌طور روزمره در موقعیت مناسب آن‌ها را به‌ کار ببرید.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Shrek

انیمیشن برای تقویت زبان انگلیسی : Shrek

شرکت دریم ورکز به ساخت انیمیشن‌هایی با تم فانتزی و شخصیت‌هایی مثل خر شرک معروف است. شما آدم‌های زیادی در انیمیشن‌های ساخت شرکت دریمورک پیدا نخواهید کرد پس اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را با مکالمات بین انسان‌ها تقویت کنید، دور انیمیشن‎‌های این شرکت را خط بکشید.

انیمشن شرک گویش و لهجه‌های بسیار زیادی از انگلیسی دارد، از لهجه اسکاتلندی گرفته تا آفریقایی-آمریکایی. بنابراین برای آشنایی با تلفظ کلمه‌ها در لهجه‌های مختلف بسیار مفید و کاربردی است.

یادگیری زبان با انیمیشن moana

انیمیشن برای تقویت زبان انگلیسی : Moana

موانا کمدی ماجراجویانه و موزیکال آمریکایی و پنجاه و ششمین فیلم بلند انیمیشنی دیزنی است. در این فیلم شاهد حضور چهره‌هایی همچون دواین جانسون، نیکول شرزینگر و معرفی اولیل کاروالیو به‌عنوان صداپیشه هستیم، همچنین لین مانوئل میراندا در تولید آهنگ‌های این فیلم با دیزنی همکاری داشته است.

صداگذاری جذاب و حرفه‌ای این کارتون می‌تواند به همراه تکرار و تمرین کلمات، تغییر شگرفی در تلفظ صحیح بینندگان این کارتون بوجود آورد. سعی کنید هر بار کلمه جدید را شنیدید کارتون را پاز کنید و بلافاصله بعد از آن شخصیت کلمه را با همان تن صدا تلفظ کنید.

آموزش زبان انگلیسی با کارتن Toy Story

انیمیشن برای تقویت زبان انگلیسی : Toy Story

داستان اسباب‌بازی‌ها یک انیمشن کلاسیک انگلیسی است که ارزش تماشا کردن از اولین نسخه‌اش در سال ۱۹۹۵ تا آخرین نسخه‌ را که همین امسال اکران شد دارد. هر قسمت از انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها یک تم خاص دارد، بنابراین می‌توانید عبارات و کلمات مربوط به فضا، کابوی‌ها، دایناسورها، سربازان و افسانه‌ها را با دیدن سری انیمیشن‌های داستان اسباب‌‌بازی‌ها یاد بگیرید.

امیدواریم انیمیشن‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم به آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما کمک کند.

فراموش نکنید که تماشای فیلم، سریال، انیمیشن تنها به روند یادگیری شما کمک می‌کند و قرار نیست به تنهایی باعث یادگیری شما شوند پس حتما استفاده از این محتواها را در کنار یک سیستم آموزشی معتبر و استاندارد در نظر داشته باشید.

1 دیدگاه
  1. Ary.M

    سلام. ببخشید کدام یک از انیمیشن ها با لهجه امریکن هستن؟

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.