۸۰ رمان انگلیسی که حتما باید بخوانید! (قسمت پنجم)

برای تقویت مهارت Reading خود، لازم است داستان‌های مختلف در ژانرهای مختلف را مطالعه کنید. با این کار با اصطلاحات انگلیسی و کلمات پرکاربرد انگلیسی در موقعیت‌های مختلف آشنا خواهید شد. در قسمت پنجم معرفی ۸۰ رمان انگلیسی ، قصد داریم تعدادی رمان عاشقانه و طنز معرفی کنیم.فراموش نکنید برای نتیجه بهتر، سعی کنید اصطلاحات جدید را یادداشت کنید و به ساختار جملات دقت کنید. کتاب‌ها را باصدای بلند بخوانید و اگر می‌توانید هر کتاب را دوبار مطالعه کنید.

معرفی ۱۰ رمان انگلیسی عاشقانه و طنز

رمان انگلیسی از جین آستین Northanger Abbey

رمان انگلیسی عاشقانه Northanger Abbey

جین آستین در این رمان، روایتگر زندگی دختری ۱۷ ساله‌ روستایی است که قرار است وارد جامعه Bath و Northanger شود. او شیفته داستان‌های گوتیک و تخیلی است و چنین می‌پندارد که دنیای واقعی نیز به همین شکل خواهد بود. اما با ورود به جامعه، خیلی زود متوجه می‌شود که زندگی در دنیای واقعی بسیار متفاوت‌ است. این رمان به زیبایی ماجراجویی‌های این دختر جوان را با درونمایه طنز به قلم درآورده است.فارغ از سطح زبان انگلیسی شما، جین آستین از آن دست نویسنده‌هایی است که چنان زنده می‌نویسد که طولی نمی‌کشد خواننده به درون داستان کشیده می‌شود و اتفاقات را از دید شخصیت اصلی داستان تجربه می‌کند. اما این به معنی نیست که متن این کتاب برای هر سطحی از زبان مناسب است! اما اگر در سطح خوبی هستید و به داستان‌های جذاب Jane Austen علاقه‌ دارید، پیشنهاد خواندن رمان Northanger Abbey را رد نکنید.

رمان انگلیسی Persuasion از جین آستین 

رمان انگلیسی عاشقانه Persuasion

آن الیوت بیست و هفت ساله، بزرگترین قهرمان آستین است. هشت سال قبل از شروع ماجرا، او با خوشحالی با یک افسر نیروی دریایی، فردریک ونت ورث، نامزد می‌شود، اما هنگامی‌که دوستش لیدی راسل، او را قانع کرد که این رابطه بی‌ارزش است، رابطه را پایان داد. این جدایی باعث پشیمانی عمیق و طولانی مدت در آن الیوت می‌شود. پس از مدتی که ونتورث به‌عنوان یک کاپیتان ثروتمند و موفق از دریا بازگشت، خانواده آن را در آستانه نابودی مالی می‌بیند. تمام تنش‌های این رمان حول یک سوال است: آیا آن و ونتورث در عشقشان دوباره به‌ هم می‌رسند؟رمان‌های جین آستین معمولا متن سختی ندارند اما برای خواندنشان لازم است که در سطح Advance باشید. اکثر کتاب‌های جین آستین حول داستان‌های عجیب و جالب زندگی زنان است و از این‌رو از جانب زنان بسیار مورد اقبال واقع شده‌اند.

رمان انگلیسی Sense and Sensibility

رمان انگلیسی عاشقانه Sense and Sensibility

و رمانی دیگر از جین آستین! داستان گیرا و پرکشش دارد. اما استعاراتی در این داستان به‌کار رفته‌اند که زبان‌آموزان سطح Advance راحت‌تر می‌توانند مطالعه کنند.

هنگامی‌که ماریان داشوود، عاشق جان ولوبی پرشور اما نامناسب می‌شود. خواهرش، الینور، به او هشدار می‌دهد که رفتار تکانشی، او را انگشت‌نمای خاص و عام می‌کند، اما ماریان نادیده می‌گیرد. در همین حال، الینور، در تلاش است تا ناامیدی عاشقانه خود را حتی از نزدیکترین افراد به او پنهان کند. خواهران از طریق تجربه موازی خود با عشق – و تهدید از دست دادن آن – می‌فهمند که اگر بخواهند سعادت شخصی را در جامعه‌ای پیدا کنند که وضعیت و پول بر قوانین عشق حاکم باشد، باید با حس و احساس آمیخته شود.

 

رمان عاشقانه Tender Is the Night

رمان انگلیسی عاشقانه Tender Is the Night

اگر قصد دارید برای تقویت ریدینگ خود رمان انگلیسی بخوانید و همزمان یک داستان عالی و جذاب بخوانید، پیشنهاد فوق‌العاده‌‌ای برایتان داریم. Tender Is the Night رمان بسیار معروفی است که توجه نویسندگان بزرگی چون ارنست همینگوی و جان اوهارا را به خود جلب کرده است.

نیکول زنی زیبا و بانفوذ، مبتلا به بیماری شیزوفرنی است و دیک روانپزشک اوست. آنها رابطه خود را با پیشنهاد دیک برای ازدواج، آغاز می‌کنند. دیک، پزشک با اخلاق و تاثیرگذاری است، بنابراین ارتباطات گسترده‌ای دارد. اما زندگی با نیکول با فشارهای عصبی بسیار زیادی همراه است که او را به ستوه آورده است. دیک و نیکول در تعطیلاتی در ساحل ریوریای فرانسه با زنی به نام رزماری آشنا می‌شوند که ناخواسته وارد زندگی این‌ها می‌شود و ماجراهای عجیب و خواندنی به وجود می‌آورد.

رمان رمانتیک Tess of the d’Urbervilles

رمان انگلیسی عاشقانه Tess of the d'Urbervilles

Tess of the d’Urbervilles رمانی از توماس هاردی نویسنده انگلیسی ایت که روایتگر زندگی زنانی است به دلیل زندگی در روستا و عدم آگاهی از حق و حقوق خود تحت سلطه مردانشان روزگار می‌گذرانند. شخصیت اصلی این داستان Tess دختری زیبا و دوست داشتنی است که در روستا و با خانواده فقیرش زندگی می‌کند. جک دوربیفیلد، پدر تس، به دلیل تنگدستی خانواده، دخترش را برای کار به دهکده می‌فرستد اما درواقع قصد دارد که معامله‌ای با پسرعموی ثروتمند و مشهورش را انجام دهد!

 

رمان عاشقانه انگلیسی The Portrait of a Lady

رمان عاشقانه انگلیسی the portrait of a lady

هنگامی‌که ایزابل آرچر، دختر آمریکایی زیبا و پر انرژی، با خاله ثروتمند خود به اروپا می‌آید، انتظار می‌رود که به زودی ازدواج کند. اما ایزابل تصمیم گرفته است سرنوشتش را خودش تعیین کند. دست رد به سینه دو خواستگار واجد شرایط خود می‌زند. او سپس ناخواسته خود را درون رابطه با گیلبرت آسموند، که زیر روکش جذابیت و مهربانی خود، بسیار بی‌رحم است، می‌بیند. داستان ایزابل درباره عشق و خیانت، هنوز هم در میان مخاطبان طنین‌انداز است.

 

رمان بلندی‌های بادگیر Wuthering Heights 

رمان انگلیسی عاشقانه بلندی های بادگیر Wuthering Heights

مقدمه و یادداشت های جان اس. ویتلی، دانشگاه ساسکس. Wuthering Heights داستانی وحشی و پرشور از عشق شدید و تقریباً اهریمنی بین کاترین ارنشاو و هیت کلیف، بنیادی است که توسط پدر کاترین پذیرفته شده است. پس از مرگ آقای ارنشاو، هیت کلیف توسط برادر کاترین هندلی مورد آزار و اذیت و تحقیر قرار گرفت و اعتقاد داشت که عشق او به کاترین متقابل نیست، Wuthering Heights را ترک می کند، تا سالها بعد به عنوان یک مرد ثروتمند و نوساخته بازگشت.

او در پی انتقام‌گیری وحشتناک از بدبختی‌های قبلی خود است. کنش داستان بی‌نظم و بی‌وقفه خشن است، اما انجام یک ساختار پیچیده، توصیفات خاطره انگیز از منطقه تنها کوهستان و عظمت دید شاعرانه، این رمان بی‌نظیر را به شاهکاری از ادبیات انگلیس تبدیل کرده است.

بلندی‌های بادگیر یکی از رمان‌های جذاب و پرفروش در جهان و ایران است. داستان پرکشش آن باعث می‌شود بسیاری از زبان‌آموزان مطالعه نسخه انگلیسی این کتاب را در اولویت قرار دهند.

رمان انگلیسی طنز Utopia

رمان انگلیسی اتوپیا utopia

آرمانشهر (Utopia) اثری طنز با درونمایه داستانی و فلسفه سیاسی توسط توماس مور (۱۵۳۵-۱۴۷۸) است که در سال ۱۵۱۶ به زبان لاتین منتشر شده است. این کتاب، روایتی فریم است که در درجه اول جزیره‌ای خیالی را به تصویر می‌کشد که توسط شخصیت اصلی داستان، رافائل هیثلودای که چند سال در آنجا زندگی کرده و آداب مذهبی، اجتماعی و سیاسی را دیده، توصیف شده است.

این کتاب، در ۱۶۳ صفحه تلاش کرده تصویری از یک آرمانشهر را برای انسان قرن ۱۶ به تصویر بکشد که مطالعه آن برای ما در قرن ۲۱ هم خالی از لطف نیست. طبیعتا اصطلاحات موجود در این کتاب اغلب خاص همان دوران هستند اما اگر از نسخه‌های جدیدتر آن استفاده کنید، پاورقی‌ها در روند مطالعه، کمک زیادی خواهند کرد.

 

رمان انگلیسی طنز تام سایر The Adventures of Tom Sawyer

رمان انگلیسی طنز The Adventures of Tom Sawyer

The Adventures of Tom Sawyer یکی از رمان‌هایی است که با گذشت سال‌های متمادی از انتشار آن همچنان در حال ترجمه و چاپ است. تام سایر کتابی از مارک تواین است که داستان زندگی پسر یتیمی به نام توماس (تام) در سن پطرزبورگ را روایت می‌کند که با خاله پیرش زندگی می‌کند. تام از مدرسه و کار متنفر است و در حسرت زندگی پسر ولگرد و هم‌ سن و سالش هاکلبری‌فین است. اما او و دوست جدیدش هاک، تصمیم دارند دزد دریایی شوند، آن‌ها تصادفی به رازهای وحشتناک پی می‌برند و درگیر اتفاقات تازه‌ای می‌شوند.

این کتاب درون‌مایه طنز دارد و برای آشنایی بزرگسالان با دنیای نوجوانان نوشته شده است. متن این کتاب دشوار نیست و با کمی دقت و توجه به اصطلاحات آن می‌توانید آن را مطالعه کنید.

رمان انگلیسی The Metamorphosis

رمان انگلیسی The Metamorphosis

the metamorphosis (مسخ) که اغلب به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین آثار داستان کوتاه قرن بیستم ذکر می‌شود، به‌طور گسترده در کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر جهان غرب مورد مطالعه قرار می‌گیرد. الیاس کانتی، برنده جایزه صلح نوبل، آن را به‌عنوان “یکی از معدود آثار عالی و کامل تخیل شاعرانه نوشته شده ” توصیف کرد.

 مسخ، داستان زندگی فردی است که تا زمانی‌که توانایی کار دارد مورد احترام خانواده و اطرافیان است. اما زمانی‌که به‌ دنبال اتفاقی دچار از کارافتادگی می‌شود، مورد تنفر خانواده قرار می‌گیرد و یک فرد بی‌مصرف خوانده شده و عزت و احترام خود را از دست می‌دهد. این خانواده درواقع سمبل جامعه است. کافکا این رمان کابوس وار را با لحنی روشن و دقیق اما به صورت رسمی نوشته است و تاکنون به بیش از ۶۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
< مشاهده قسمت چهارم

مشاهده قسمت ششم>

 

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.