آزمون KET چیست؟ مقایسه دو آزمون KET و PET

 دو آزمون متداول برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی افراد، آزمون KET و آزمون PET هستند.پس از شرکت در این دو آزمون مدرکی به شما ارائه می‌شود که از نظر بین‌المللی شناخته شده است و نشان می‌دهد که توانایی کافی برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در موقعیت‌های ساده دارید.در ادامه هر یک از این دو آزمون را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آزمون KET چیست و شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

معنی و مفهوم آزمون KET چیست؟ این آزمون توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود با عنوان Key English Test و به اختصار با نام KET یا A2 Key شناخته می‌شود.KET یک آزمون مبتدی زبان انگلیسی به شمار می‌رود و شامل سه بخش است.

  • Reading and Writing

این بخش از آزمون دارای متن‌های کوتاه است که محتوای آنها به روابط اجتماعی مربوط است.با پاسخ دادن به سوالات این بخش از آزمون مهارت درک مطلب شما ارزیابی می‌شود.همچنین در قسمت‌هایی که باید جای خالی را با کلمات مناسب پر کنید توانایی نوشتن به زبان انگلیسی شما محک زده می‌شود.به طور کلی نمره‌ای که از بخش Reading and Writing در آزمون KET دریافت می‌کنید، نصف نمره کل شما در این آزمون را تشکیل می‌دهد.

  • Listening

با پاسخ دادن به سوالات این قسمت از آزمون KET توانایی شما در درک مطالب شنیداری و شفاهی ارزیابی می‌شود.نمره این بخش یک چهارم از نمره کل آزمون را تشکیل می‌دهد.

  • Speaking

در این بخش از آزمون توانایی مکالمه فرد متقاضی به زبان انگلیسی محک زده می‌شود.

آزمون KET چیست

 

برای کسب نمره قابل قبول در این بخش باید توانایی این را داشته باشید که در گفتگوهای دو نفره ساده که در تعاملات عادی اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند شرکت کنید و به خوبی از زبان انگلیسی استفاده کنید.

داشتن مدرک آزمون KET به این معنا است که شما می‌توانید در سفرهایی  که به کشورهای دیگر دارید از پس نیازهای پایه‌ای خود به زبان انگلیسی برآیید.برای شرکت در آزمون KET در ۱۳۰ کشور دنیا مراکزی رسمی وجود دارد. این آزمون سالانه ۶ مرتبه برگزار می‌شود و نمرات آن نیز در حدود ۶ هفته پس از آزمون اعلام می‌گردد.

نمره‌ای که فرد متقاضی در این آزمون به دست می‌آورد از برآورد نمرات هر بخش حاصل می‌شود و سطح مهارت زبان انگلیسی شرکت‌کننده با توجه به نمره‌ بدست آمده، با عناوین Fail, Narrow Pass, Pass, Pass with Merit  شناسایی می‌شود.

در ضمن این آزمون یک ساعت و پنجاه دقیقه زمان می‌برد و برای گروه‌های دانش‌آموزان (۱۱ تا ۱۴ سال) و بزرگسالان (۱۴ سال به بالا) برگزار می‌شود.

آزمون PET شامل چه بخش‌هایی است؟

PET یکی دیگر از آزمون‌های ارزیابی مهارت زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود.در صورتی که در آزمون KET نمره قابل قبول دریافت کرده باشید می‌توانید برای شرکت در آزمون PET اقدام کنید.

کسب نمره مناسب در آزمون PET به معنی بالاتر بودن دانش زبان انگلیسی فرد در مقایسه با آزمون KET است. به عبارت دیگر، این آزمون در مقایسه با آزمون KET مشکل‌تر است و پاسخگویی به سوالات آن مستلزم دارا بودن سطح بالاتری از مهارت‌های زبان انگلیسی است.

اخذ نمره قابل قبول در آزمون PET نشان‌ می‌دهد که فرد می‌تواند در یک کشور انگلیسی‌زبان به خوبی با استفاده از مهارتی که در زبان انگلیسی دارد، در روابط اجتماعی و حتی موقعیت‌های مختلف کاری با دیگران ارتباط برقرار کند.

پس اگر در این آزمون موفق شوید می‌توانید مطمئن باشید که قادر خواهید بود در کشورهای انگلیسی‌زبان گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید.

آزمون PET

آزمون PET نیز مانند KET شامل سه بخش است که در ادامه هر یک را معرفی می‌کنیم.

  • Reading and Writing

درست مانند آزمون KET، در این آزمون نیز بخش خواندن و نگارش نیمی از نمره کل آزمون را به خود اختصاص داده است.در قسمت Reading متونی به شما ارائه می‌شود که با پاسخ دادن به آنها مهارت درک مطلب شما ارزیابی می‌شود.در قسمت Writing نیز از شما خواسته می‌شود با پاسخ دادن به سوالاتی در رابطه با موقعیت‌های مختلف، مهارت نگارش خود را نشان دهید.درجه سختی سوالات این بخش در مقایسه با آزمون KET بالاتر است.

  • Listening

در این بخش از آزمون با گوش دادن به مکالماتی که از پیش ضبط شده‌اند توانایی آنها در درک مکالمات شفاهی انگلیسی سنجیده می‌شود.برخلاف آزمون KET که سوالات بخش Listening  آن مبتدی هستند، درجه سختی این بخش از آزمون PET، متوسط است.در صورتی که به همه سوالات این بخش پاسخ صحیح داده باشید، یک چهارم نمره کل آزمون را به دست می‌آورید.

  • Speaking

این بخش از آزمون به صورت شفاهی انجام می‌شود.یعنی یکی از افراد ممتحن به صورت حضوری و رو در رو مکالمه‌ای را به زبان انگلیسی با شما شروع می‌کند تا مهارت گفتاری شما را بسنجد.این بخش به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شود و مستلزم داشتن مهارت متوسط برای گفتگو به زبان انگلیسی است.بخش Speaking یک چهارم از نمره کل آزمون را به خود اختصاص داده است.

نتیجه آزمون PET

نتیجه آزمون PET شش هفته پس از برگزاری امتحان و به صورت آنلاین اعلام می‌شود.نمره کل شما از میانگین نمراتی که در هر بخش آزمون گرفته‌اید حاصل می‌شود. از آنجایی که داشتن مدرک این آزمون نشان‌دهنده مهارت بالاتری در مقایسه با آزمون KET است پیشنهاد می‌کنیم حتماً جهت شرکت در آن اقدام کنید.

مدرک آزمون PET علاوه بر اینکه اعتبار بین‌‌المللی دارد و می‌تواند یکی از مدارکی باشد که در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به سفارت‌ها ارائه می‌کنید، نسبت به بسیاری از آزمون‌های دیگر زبان دارای هزینه بسیار کمتری است. همچنین این مدرک مورد تایید بسیاری از کارفرمایان در ارگان‌ها و کسب و کارهای مختلف سرتاسر جهان است به طوری که با ارائه آن می‌توانید شانس اخذ پذیرش ویزای کاری و تحصیلی از کشورهای مختلف را به میزان چشمگیری برای خود بالا ببرید.

KET

منابع آزمون KET

شما می‌توانید طیف وسیعی از منابع آزمون KET کمبریج را روی وب سایت رسمی ارزیابی زبان انگلیسی و انتشارات دانشگاه کمبریج پیدا کنید. این منابع شامل کتاب‌های درسی و آزمون‌های عملی و شامل منابع در هر دو فرمت قابل چاپ و دیجیتال است. منابع شامل موارد زیر است:

Objective Key

Cambridge English: Key 7

Common Mistakes at KET

Speaking Test Preparation Pack for KET

See more official exam preparation materials

Testbank

شما نمره جداگانه‌ای برای هر یک از سه قسمت (خواندن و نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) دریافت خواهید کرد، که به شما درک درستی از عملکرد شما می‌دهد. این سه نمره به‌طور متوسط به شما یک نتیجه کلی برای امتحان می‌دهد. همچنین به شما نمره‌ای بر اساس استاندارد اروپایی مرجع زبان(CEFR)  داده می‌شود.

منابع آمادگی برای آزمون PET

منابع آمادگی برای آزمون PET

شما می‌توانید طیف وسیعی از منابع آزمون PET کمبریج را روی وب سایت رسمی ارزیابی
زبان انگلیسی و انتشارات دانشگاه کمبریج پیدا کنید. این منابع شامل کتاب های درسی و آزمون‌های عملی و شامل منابع در هر دو فرمت قابل چاپ و دیجیتال است. منابع شامل موارد زیر است:

Objective PET

Complete PET

Cambridge English: Preliminary 8

Insight into PET

Grammar for PET

Testbank

چطور برای شرکت در آزمون KET و PET آماده شویم؟

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از مراکز معتبر آموزش زبان، کلاس‌ها و دوره‌هایی را جهت آماده‌سازی افراد برای شرکت در این دو آزمون بین‌المللی برگزار می‌کنند. در این دوره‌ها علاوه بر کمک به افزایش مهارت‌های مختلف در استفاده از زبان انگلیسی، شیوه‌های تست‌زنی را نیز به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید عملکرد بهتری در جلسه آزمون داشته باشید. می‌توانید با توجه به ترجیح خود و همچنین در نظر گرفتن مواردی مانند هزینه، محدودیت زمانی و میزان مهارتتان در زبان انگلیسی تصمیم بگیرید که از کلاس‌های خصوصی و یا گروهی برای شرکت در این دو آزمون استفاده کنید.

آیا آزمون KET و PET در ایران برگزار می‌شود؟

با توجه به محدودیت‌های بین المللی موجود، این آزمون‌ها در حال حاضر در ایران برگزار نمی‌شوند.

در این مقاله تلاش کردیم تا توضیحات کاملی در مورد آزمون KET و آزمون PET و تفاوت این دو با هم ارائه کنیم، امیدواریم که با خواندن این مقاله و با توجه به هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید یکی از این دو آزمون را انتخاب کرده و در آن موفق باشید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.