۸۰ رمان انگلیسی که حتماً باید بخوانید! (قسمت اول)

رمان‌های پرطرفدار زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که برای درک بهتر و عمیق‌تر زبان انگلیسی خواندن این رمان‌های جذاب، خالی از لطف نیست ما قصد داریم شما را با تعدادی از این رمان انگلیسی جذاب آشنا کنیم پس با ما در مجله سفیر همراه باشید.رمان‌ها داستان‌های طولانی با تاکید بر واقعیت هستند که یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین شکلی ادبی است شروع این نوع را با شاهکار سروانتس یعنی «دن کیشوت» (۱۶۰۵) می‌دانند.

کلیه رمان‌های نوشته شده در بخش زیر مناسب دارندگان مدرک GCSE یا سطح A زبان انگلیسی می‌باشد.

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی

کتاب سرود کریسمس (A Christmas Carol)

رمان سرود کریسمس (A Christmas Carol)

کتاب A Christmas Carol رمانی جذاب به قلم چارلز دیکنز، نویسندهٔ معروف بریتانیایی است. این کتاب که در کریسمس ۱۸۴۳ به چاپ رسید داستان مردی ثروتمند اما خسیس و سنگدل را روایت می‌کند که به کمک روح دوست قدیمی‌اش مارلی و سه روح، کاملاً دگرگون و تبدیل به مردی سخاوتمند و مهربان می‌شود.

کتاب حکایت‌های ازوپ (Aesop’s Fables)

رمان حکایت‌های ازوپ (Aesop's Fables)

افسانه‌های ازوپ مجموعه‌ای از افسانه ها است که توسط یک غلام و قصه گو نوشته شده است که بین سال‌های ۶۲۰ تا ۵۶۰ قبل از میلاد در یونان باستان زندگی می کرد. Aesop’s Fables بیشتر داستان های کوتاه حیوانی هستند که هر افسانه با یک توصیه اخلاقی پایان می یابد. افسانه های او از شناخته شده ترین موارد در جهان است. امروزه افسانه ها همچنان یک انتخاب محبوب برای تربیت اخلاقی کودکان هستند. بسیاری از داستان های موجود در افسانه های ازوپ مانند “روباه و انگور” ، “لاک پشت و خرگوش” ، “باد شمالی و خورشید” و “مورچه و ملخ” در سراسر جهان شناخته شده است. در این کتاب ، حدود ۲۴۰ افسانه وجود دارد که توسط ازوپ نوشته شده و به شدت تصویرگری شده است.

کتاب داستان دو شهر (A Tale of Two Cities)

رمان دو شهر (A Tale of Two Cities)

داستان دو شهر (۱۸۵۹) دومین رمان تاریخی چارلز دیکنز است که پیش از انقلاب فرانسه و در طول آن در لندن و پاریس به وقوع پیوسته است. این وضعیت پرولتاریای فرانسه تحت ستم وحشیانه اشرافیت فرانسه در سال‌های منتهی به انقلاب و وحشیگری وحشیانه مربوطه را نشان می‌دهد که انقلابیون نسبت به اشراف سابق در سال‌های اولیه انقلاب نشان دادند. این زندگی چندین قهرمان اصلی را از طریق این حوادث دنبال می‌کند.

کتاب فراسوی نیک و بد (Beyond Good and Evil)

کتاب فراسوی نیک و بد (Beyond Good and Evil)

فراسوی نیک و بد (به آلمانی: Jenseits von Gut und Böse) ، زیرنویس “مقدمه ای برای فلسفه آینده” (Vorspiel einer Philosophie der Zukunft) ، کتابی از فیلسوف آلمانی فردریش نیچه است که برای اولین بار در سال ۱۸۸۶ منتشر شد و ایده‌های قبلی کار خود را گسترش می دهد ، “به این ترتیب زرتشت صحبت کرد” ، اما از یک جهت انتقادی و جدلی به آن نزدیک شد. در فراتر از خوب و بد ، نیچه به فیلسوفان گذشته به دلیل ادعای فقدان حس انتقادی و پذیرش کورکورانه مسیحیان از نظر اخلاق حمله می کند. کار به قلمرو “فراسوی نیک و بد” می رود.

کتاب جنایت و مکافات (Crime and Punishment)

رمان جنایت و مکافات (Crime and Punishment)

در کتاب جنایت و مکافات (Crime and Punishment)، اثر فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) راسکولنیکوف ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺳﺎﮐﻦ ﭘﺘﺮﺯﺑﻮﺭﮒ ﻣﺪﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﭘﺲ ﻣﺨﺎﺭﺝ ﺧﻮﺩ، ﺧﺼﻮﺻﺍ اﺟﺎﺭﻩ ﺑﻬﺎﯼ ﺍﺗﺎﻕ ﮐﻮﭼﮑﺶ ﺑﺮ ﻧﻤﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭ ﮐﻤﮑﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‌ﺍﺵ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ. راسکولنیکوف که زیر فشار فقر کمر خم کرده و پیشرفت‌های آتی‌اش را در خطر می‌بیند، طی کلنجارهای روحی و فکری فراوان به این نتیجه می‌رسد که پیرزن رباخواری را بکشد و اموال او را تصاحب کند، هم جامعه را از شر یک شپشِ نه فقط بی‌مصرف که کاملا مضر برهاند و هم با سرقت اموال او موفقیت آینده تحصیلی و شغلی خود را تضمین کند.

کتاب اگنس گری (Agnes Grey)

رمان اگنس گری (Agnes Grey)

کتاب «اگنس گری» اولین‌ رمان‌ آن‌ برونته‌ است‌ و داستان دختری از خانواده کشیش را روایت می‌کند که برای کمک به خانواده‌اش به تدریس در خانه‌های اشرافی می‌پردازد که با دشواری‌هایی رو به رو می‌شود؛ ماجرای اگنس کم شباهت با داستان زندگی نویسنده یعنی آن برونته نیست. آن‌ برونته‌، در رمان اگنس‌ گری‌ ما را با‌ خود همراه می‌کند، ما پا به پای او‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ استقلال،‌ رنج‌ می‌کشیم‌، در شادی‌هایش‌ شریک‌ می‌شویم‌، خوبی‌ها را دوست‌ می‌داریم‌، زشتی‌ها را نکوهش‌ می‌کنیم‌ و چون‌ او عشق‌ می‌ورزیم‌.

کتاب دیوید کاپرفیلد (David Copperfield)

رمان دیوید کاپرفیلد (David Copperfield)
کتاب David Copperfield (دیوید کاپرفیلد) نوشته‌ی چارلز دیکنز، برای نخستین بار در سال ۱۸۵۰ میلادی منتشر شد. دیکنز آن را از سایر کتاب‌های خود برتر می‌دانست شاید از این رو که حوادث هیجان‌انگیز و بسیاری از عناصر داستان برگرفته از رخدادهای زندگی خود او است و می‌توان گفت بیش از دیگر رمان‌های او، قالب اتوبیوگرافی دارد.

دانلود کتاب رمان دور دنیا در ۸۰ روز (around the world in 80 days)

رمان دور دنیا در ۸۰ روز (around the world in 80 days)

دور دنیا در ۸۰ روز در سال ۱۸۷۳ منتشر شد، یک رمان کلاسیک ماجراجویی از نویسنده فرانسوی ژول ورن است. در داستان، دو مرد تلاش می کنند با شرط ۲۰ هزار پوند در ۸۰ روز جهان را دور بزنند. در واقع در سراسر جهان در هشتاد روز تحسین برانگیزترین اثر ورن است.

کتاب ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب (Alice’s adventures in wonderland)

آلیس در سرزمین عجایب

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب (۱۸۶۵) رمانی است که توسط نویسنده انگلیسی چارلز لوتویج داگسون نوشته شده و با نام مستعار لوئیس کارول شناخته می‌شود. این داستان درباره دختری به نام آلیس است که از سوراخ خرگوش به دنیایی فانتزی پر از موجودات عجیب و غریب و انسان گریز سقوط می کند. این داستان مملو از کنایات به دوستان (و دشمنان) داگسون و درسی است که انتظار می رفت دانش آموزان مدرسه انگلیس آن را بخاطر بسپارند. این داستان با روشی منطقی بازی می کند که داستان محبوبیت پایدار نزد بزرگسالان و همچنین کودکان را ساخته است. به عنوان یکی از شاخص ترین نمونه های ژانر مزخرفات ادبی در نظر گرفته می شود ، و روند روایی و ساختار آن عمدتا در ژانر فانتزی بسیار تأثیرگذار بوده است.

5 دیدگاه
  1. رویا اسکندری

    سلام به دوستان عزیز
    ممنون از اینکه مطالب بسیاری جالبی را در سایت خودتان جا می دهید. لینک آخرین کتاب اشتباهی گذاشته شده است. ممنون می شم اگر آن را اصلاح کنید.
    شاد و سربلند باشید

  2. miladlatifi

    سلام منظور از سطح A سطح پیشرفته هست یا مقدماتی؟

    1. علیرضا صفری

      اینجا منظور از سطح A همان A level یا مدرک پیش‌دانشگاهی است.

      1. آرمان

        ببخشید متوجه نمیشم،مدرک پیش دانشگاهی چه ربطی به سطح زبان داره؟
        الان باید سطح زمان ما چقدر باشه تا متوجه اینا بشیم؟مثلا pre inter یا inter?

        1. علیرضا صفری

          کتاب‌های معرفی شده جزو فهرست recommended reading برای دانش‌آموزان پایان دبیرستان در انگلستان است. کتاب‌های فوق به انگلیسی واقعی نوشته شده‌اند و سطح‌بندی برای یادگیرنندگان زبان ندارند.
          توانایی خواندن این کتاب‌ها بیشتر به مهارت reading شما برمی‌گردد تا سطح زبان ولی با این حال، داشتن سطح بالاتر از intermediate برای لذت بردن از این کتاب‌ها پیشنهاد می‌شود.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.