آزمون تافل چیست؟ کامل‌ترین مرجع اطلاعات آزمون TOEFL

بی‌شک مشهورترین و پرتکرارترین سوال در زمینه آزمون تافل سوال ” تافل چیست؟ “ است. آزمون تافل TOEFL که مخفف Test of English as a Foreign Language است یکی از آزمون‌های معتبر جهان است که تقریبا در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و در صورت کسب نمره‌ی قابل قبول این آزمون متقاضیان می‌توانند از آن در جهت اهداف خود نظیر مهاجرت شغلی و یا تحصیلی استفاده کنند.نمره آزمون تافل تقریبا در بیش از نه هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار داشته و همین ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین آزمون‌ها بدل کرده است.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل چیست؟، اعتبار آزمون تافل

اعتبار آزمون تافل به‌صورت رسمی دو سال است، به این معنی که تا دو سال پس از صدور نمره می­‌توان آن را به مرکز مورد نظر ارائه داده و از مزایای آن بهره‌مند شد، اما در صورت گذشتن این مدت باید مجددا در آزمون شرکت کرده و نمره‌ جدیدی را کسب نمایید. از نکات قابل توجه، استاندارد زمان برای شرکت مجدد در آزمون است. در صورتی که شما تصمیم به حضور مجدد در آزمون گرفته باشید پس از دوازده روز این امر برایتان مقدور خواهد بود، اما پیشنهاد می‌شود در این تصمیم عجله نکنید و پیش از حضور مجدد در آزمون حتما نقاط ضعف خود را تقویت کنید تا علاوه بر زمان، هزینه مالی این امتحان را مجدد از دست ندهید.

نحوه‌ برگزاری آزمون TOEFL

آزمون تافل در ایران به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود، البته شما برای شرکت در این آزمون می­‌بایست به یکی از مراکز مورد تایید مراجعه نمایید. زمان تقریبی این آزمون سه ساعت و نیم خواهد بود، پس از گذشت دو ساعت از آزمون و اتمام بخش Listening شرکت‌کنندگان در آزمون یک فرصت ده دقیقه‌ای برای استراحت خواهند داشت. لازم به ذکر است تمامی مراحل آزمون به‌صورت اینترنتی برگزار می­‌شود. برخلاف آزمون آیلتس که بخش مکالمه در روزی جدا از آزمون اصلی برگزار می‌شود، بخش Speaking تافل در یک روز با سایر بخش‌ها انجام شده و نتیجه پس از بررسی به شما اعلام می‌شود. ارزیابی تمامی مهارت‌ها در آزمون تافل در یک روز صورت می‌گیرد.

برگزاری آزمون تافل

از سوالات متداولی که پیرامون امتحان تافل وجود دارد مزیت شرکت در این آزمون است و اینکه آیا این آزمون صرفا برای مهاجرت کاربرد دارد. در جواب به این سوال می‌توان به این نکته اشاره کرد که آزمون تافل تقریبا معتبرترین آزمون در بین آزمون‌های بین‌المللی است و حتی اگر شما قصد مهاجرت هم نداشته باشید شرکت در این آزمون و کسب نمره‌ی مناسب می‌تواند نکته‌ی مثبت و تاثیرگذاری در رزومه‌ شما شکل دهد.

ثبت نام در آزمون تافل و نحوه پرداخت آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل شما باید به وبسایت ETS مراجعه کرده و به بخش TOEFL رفته و اطلاعات خود را برای ثبت نام وارد نمایید و مراحل پرداخت هزینه تافل را انجام دهید. پس از ثبت اطلاعات و تایید در مرحله‌ی بعد شما می‌توانید زمان و مکان امتحان خود را از بین گزینه‌هایی که در پیش روی شما قراردارد انتخاب نموده و با توجه به همین زمان و مکان انتخابی و بعد از پرداخت آزمون تافل، در تاریخ معین برای شرکت در آزمون اقدام نمایید. در حال حاضر و طبق آخرین اخبار، آزمون تافل در ایران، در شهرهای تهران، زنجان، تبریز، ارومیه، آمل و چند شهر دیگر برگزار می‌شود. شما پس از انتخاب شهر و زمان مورد نظر پرداخت تافل را می­‌بایست از طریق کارت‌های بین‌المللی مانند PayPal , MasterCard و یا سایر کارت‌های ارزی پرداخت نمایید. پس از پرداخت آزمون تافل، کدی به شما ارسال خواهد شد که می‌بایست آن را روز امتحان برای ورود به جلسه همراه خود داشته باشید.

ثبت نام در آزمون تافل

دریافت مدرک و نمره تافل

نتیجه‌ی امتحان شما از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد البته که این نسخه با نسخه اصلی تفاوت‌هایی دارد که قابل سواستفاده برای افراد نباشد. در صورتی که شما تیک مربوط به دریافت نسخه­‌ی چاپی را در هنگام ثبت نام انتخاب کرده باشید یک نسخه برای شما ارسال می‌­شود البته این کارنامه قابلیت ارائه جهت اپلای در دانشگاه­‌ها را ندارد ولی می‌­توانید برای استفاده در رزومه­‌ی خود از آن بهره ببرید، اگر نیاز به نسخه‌ ثانویه از این کارنامه را دارید هم می­‌توانید درخواستی مجدد ثبت کنید، با این تفاوت که اینبار مبلغ ۲۰ دلار به عنوان هزینه چاپ و ارسال از شما دریافت می­‌شود.

مدرک تافل

ساختار کلی امتحان تافل چگونه است؟

در این بخش قصد داریم به ساختار برگزاری امتحان تافل نگاهی داشته باشیم و به ترتیب برگزاری آنها را مورد بررسی قرار دهیم. TOEFL از چهار بخش تشکیل شده است که به ترتیب عبارت است از: Reading – Listening – Speaking – Writing

شرکت­‌کنندگان در این آزمون پس از گذراندن دو بخش اول و پس از یک استراحت ده دقیقه­‌ای برای دو بخش بعدی آماده می­‌شوند.

بخش اول: TOEFL Reading – بخش ریدینگ تافل

در بخش Reading  یا همان مهارت خواندن شما با تقریبا ده سبکِ سوالی روبرو خواهید بود که در صورت شناخت کافی از انواع سوالات این بخش می‌­توانید با آمادگی بیشتری برای کسب نمره­‌ی مورد نظر اقدام نمایید.

در این بخش شما به عنوان شرکت­‌کننده در این آزمون بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه فرصت خواهید داشت که در این زمان باید پس از مطالعه سه یا چهار متن به سوالاتی پاسخ دهید، تعداد این سوالات از ۳۶ تا ۵۴ سوال متغیر است و بسته به محتوایِ متن­‌ها کم یا زیاد می­‌شود.

بخش دوم: TOEFL Listening – بخش لیسنینگ

بخش Listening  همان بخش شنیداری آزمون تافل است که زمانی معادل ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از امتحان شما را شامل می­‌شود. در این زمان شما شنونده‌­ی ۶- ۹ فایل صوتی خواهید بود و با توجه به شنیده­‌های خود پاسخگوی ۳۴ تا ۵۱ سوال هستید. اکثر مردم این تصور را دارند که امتحان تافل امتحانی با لهجه­ آمریکایی است اما در مواردی مشاهده شده است که در بخش شنیداری آزمون شنونده­‌ی سایر لهجه­‌ها هم بوده­‌ایم پس پیشنهاد می­‌شود در تمرینات خود تنها تمرکز خود را روی یک لهجه نگذارید.

استراحت

بعد از اتمامِ بخشِ Listening  آزمون تافل شرکت­‌کنندگان زمان ده دقیقه را برای استراحت خواهند داشت و برای بخش‌های مکالمه و نوشتار آماده می­‌شوند.

بخش های امتحان toelf

بخش سوم: TOEFL Speaking – بخش اسپیکینگ

بخش مکالمه­‌ی آزمون تافل تنها ۲۰ دقیقه از زمان کلی آزمون شما را خواهد گرفت، در این بخش شرکت‌کنندگان در آزمون باید به شش سوال پاسخ دهند که دو سوال اول سوال­‌های مستقل (Independent)  و چهار سوال بعدی سوال­‌های تلفیقی (Integrated) هستند، اما منظور از سوال‌های تلفیقی چیست؟ سوالات تلفیقی چهار سوالی هستند که شرکت‌کننده با توجه به دو بخش پیشین یعنی Listening  و Reading  به آنها پاسخ خواهد داد به همین سبب پیشنهاد می­‌شود در هنگام جوابگویی به این دو بخش رویکردی برای بخش اسپیکینگ هم در نظر داشته باشید.

بخش چهارم: TOEFL Writing  – بخش رایتینگ

در بخش رایتینگ آزمون تافل شرکت­‌کنندگان با دو سوال روبرو هستند که دسته‌بندی آنها همانند سوالات بخش اسپیکینگ است، یعنی دو نوع Independent و Integrated یا همان مستقل و تلفیقی. برای سوال اول معمولا شما با سوال تلفیقی روبرو خواهید شد که این سوال سه مهارت لیسینینگ، ریدینگ و رایتینگ شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. شما متنی چهار پاراگرافی را مطالعه خواهید کرد و پس از آن شنونده­‌ی صحبت‌های یک استاد درباره‌ی همان متن خواهید بود و پس از آن باید در بیست دقیقه بنویسید که نظر استاد درباره ‌ی متن چیست و دلایل استاد برای تصدیق و یا رد متن چه بوده است.

سوال دوم شما در بخش رایتینگ سوالِ مستقل است­، در این بخش از شما خواسته می‌­شود با توجه به موضوع درخواستی انشایی درباره­‌ی آن بنویسید. نکته­‌ی موثر دیگر در کسب نمره­‌ی حداکثری در بخش رایتینگ امتحان تافل این موضوع است که مهارت تایپ انگلیسی به شما کمک شایانی خواهد کرد، زیرا تفاوت اصلی بخش رایتینگ تافل با بخش رایتینگ آیلتس در نوع جواب‌دهی شماست، در رایتبنگ آیلتس‌ شما می‌­بایست جواب­‌های خود را به‌صورت دستی نوشته و تحویل دهید، در حالی که در تافل این امر به‌صورت تایپ کامپیوتری است.

بخش رایتینگ مستقل آزمون تافل ۲۰ دقیقه از امتحان شما را شامل می‌شود، طبق نتایج بدست آمده از تجربیات شرکت‌­کنندگان در این بخش پاسخ قابل قبول، پاسخی است که جواب سوالات را در ۳۰۰ کلمه جمع­‌بندی کند. در نظر داشته باشید که زیادگویی و درازنویسی معیار یک جواب قابل قبول برای ممتحنین نیست.

رایتینگ تافل

یک نکته مهم

از تجربه­‌های به‌دست آمده این طور برداشت می­‌شود که موضوعات مورد بحث در بخش رایتینگ تلفیقی عمدتا پیرامون موضوعات زیر بوده است:

موضوعات هنری نظیرِ معماری، طراحی، عکاسی، ادبیات، موسیقی.

موضوعات علوم طبیعی مانندِ میکروب‌شناسی، پزشکی، فیزیولوژی، بیوشیمی.

موضوعات علم فیزیک، هواشناسی، ستاره شناسی، زمین شناسی، شیمی، کامپیوتر.

و موضوعاتی پیرامون روانشناسی، تجارت و بازاریابی، آموزش، زبان­شناسی و… از موضوعاتی هستند که در این بخش با آنها روبرو خواهید شد.

آیا امتحان تافل برای تمام اهداف کاربرد دارد؟

همان‌طور که ذکر شد آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون­‌های جهان است ولی در بعضی موارد شما نیاز است که آزمونی غیر از تافل را به مرکز مورد نظر تحویل دهید، برای مثال موسسات و دانشگاه­‌های کشور بریتانیا شامل این موضوع هستند که آزمون تافل را قبول ندارند و برای پذیرش نمره‌ی آیلتس را مد نظر قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌شود پیش از تصمیم درباره انجام یا عدم انجام هرکدام از این آزمون‌ها درباره میزان کاربردی بودن آن با توجه به هدف خود تحقیقات کاملی را انجام دهید.

نمره‌دهی و اعتبار نمرات مدرک تافل

آزمون تافل هم مانند آزمون آیلتس نمره‌ی قبولی یا رد ندارد و شما با توجه به دانش خود نمره‌ای را میان ۰ تا ۱۲۰ کسب خواهید کرد، که این نمره با توجه به برنامه و هدف شما از شرکت در آزمون دارای ارزش می‌­شود. برای اینکه بتوانید برای نمره‌ی هدف خود برنامه‌ریزی دقیق­‌تری صورت دهید علاوه بر استفاده از راهنمایی مشاوران حتما پیش از آزمون، دانشگاه مورد نظر خود را شناسایی کرده و نمره‌ی مورد نظرشان را جویا شوید. با توجه به تجربیات به‌دست آمده از آزمون‌های تافل و شرکت‌کنندگان در این آزمون نمره مناسب به‌صورت میانگین نمره‌ای بین ۸۵ تا ۹۰ است که می‌تواند شما را راهیِ مقصد مورد نظرتان کند، اما اگر شما در رشته‌هایی مانند حقوق و یا پزشکی مشغول تحصیل هستید حتما نمره‌ی حداکثری را در برنامه‌ریزی خود لحاظ نمایید.

سیستم نمره دهی تافل

اینفوگرافیک ارتباط نمره کسب شده در امتحان تافل و شانس قبولی شما در دانشگاه های مطرح دنیا

هزینه ثبت‌نام در آزمون TOEFL

هزینه آزمون تافل با توجه به کشورِ فرد متقاضی متفاوت است، در حال حاضر قیمت تافل برای کشور ایران ۲۲۵ دلار است که تنها شامل هزینه شرکت در آزمون می‌شود، اگر  شما قصد شرکت در آزمونی که کمتر از یک هفته تا برگزاری آن باقی مانده را داشته باشید این هزینه سیر صعودی خواهد داشت و باید هزینه بیشتری پرداخت کنید که می­‌توانید میزان دقیق آن را از سایت رسمی امتحانات تافل دریافت کنید. در هزینه‌های امتحان تافل جریمه­‌هایی هم در نظر گرفته شده است، برای مثال، اگر شما قصد عوض کردن تاریخ امتحان و یا کنسل کردن ثبت نام خود را داشته باشید، می‌بایست مبلغ ۶۰ دلار به عنوان جریمه پرداخت نمایید.

استفاده از مشاوره مشاوران معتبر و با تجربه

برای داشتن تجربه‌ه­ای مفید و تصمیمی منطقی و سنجیده یکی از پیشنهادات اساسی که حتما باید مدنظر متقاضیان شرکت در آزمون‌های بین المللی اعم از TOEFL، IELTS، GRE، EPT و سایر آزمون‌ها قرار گیرد استفاده از مشاوره­‌های درست و اصولی است، مشاورینی که بتوانند شما را با توجه به اهدافی که در نظر دارید راهنمایی کنند. هدف اکثر شرکت‌کنندگان در این قبیل آزمون‌ها اخذ ویزای تحصیلی است که به واسطه‌ی آن بتوانند تحصیل خود را در خارج از کشور ادامه دهند و مدارک معتبر رشته‌ی تحصیلی خود را کسب نمایند. موسسات بسیاری برای امر مشاوره تحصیلی و اعزام دانشجو خدمت رسانی می­‌کنند، ولی تجربه نشان داده است که متاسفانه برخی از این موسسات مشاوره­‌ی خود را با توجه به پتانسیل خود صورت می‌دهند و توجه کافی به نیاز و هدف­‌گذاریِ متقاضیان ندارند، از این رو پیشنهاد می­‌کنیم برای کسب مشاوره­‌های مهاجرتی به مراکزی مراجعه کنید که به‌صورت تجمیعِ موسساتِ مشاوره فعالیت می‌کنند و با توجه به نیاز و برنامه‌ی متقاضی ارتباطی مفید بین او و مرکز مورد تایید را برقرار می‌­سازند.

بهترین منابع آزمون تافل

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که باید برای کسب نمره ی مناسب در آزمون تافل جواب آن را بدانید، شناخت منابع آزمون تافل است منابعی که برای آمادگی شرکت در آزمون می‌توانند به شما کمک شایانی بکنند.

چند عنوان از این منابع  را در زیر می­‌توانید ملاحظه نمایید.

  • Essential Words for The TOEFL
  • ۱۱۰۰Words You Need to Know
  • Longman Preparation Course for The TOEFL

49 دیدگاه
  1. ایلیا تبریزی

    سلام خسته نباشید،
    من مقاله شما رو راجب امتحان تافل خوندم و یک سوال از شما در این مورد دارم.
    آیا فرقی میکنه که امتحان تافلمون رو در کشور ترکیه بدیم و یا تو دوبی؟
    از هر نظر مثل کیفیت و لهجه آیا فرقی دارند؟

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام ایلیا جان،
      بین امتحان تافل در ترکیه و دوبی از نظر کیفیت و لهجه تفاوتی وجود ندارد. آزمون تافل به صورت استاندارد در سراسر جهان برگزار می‌شود و ساختار، محتوا، و نمره‌دهی آن یکسان است. لهجه‌ها و گویش‌های مختلف زبان انگلیسی در آزمون استفاده می‌شوند، اما این مورد مستقل از مکان برگزاری آزمون است و برای همه شرکت‌کنندگان یکسان است. انتخاب مکان برگزاری بیشتر به دسترسی و راحتی فردی بستگی دارد.

  2. سینا

    سلام ازمون تافل در ایران به صورت کاغذی برگذار میشه یا کامپیوتری
    مدت زمان ارایه جواب ازمون چقدره ؟

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام سینا جان
      وقت‌تون بخیر
      در ایران آزمون تافل به صورت کامپیوتری برگذار می‌شه و زمان پاسخ‌گویی رو می‌بایست از سنتر مورد نظرتون بپرسید 🙂

  3. زهرا حسینی مفرد

    چگونه مدرک تافل بگیرم و چه کاربردی دارد ؟

    1. پریسا سالارکیا

      سلام زهرا جان جواب سوالتون تو همین مقاله موجوده

  4. سید مرتضی کاظمی

    سلام من می خواهم برای این امتحانات آمادگی بگیرم و از سیستم کیو اسکیل فارغ شدم کدام برنامه ای پیشنهاد دارین برای خواندن و معلومات بیشتر

    1. پریسا سالارکیا

      اگر با نمره خوب فارغ التحصیل شده باشید الان دیگه وقتشه که حسابی مهارت های لغت ،گرامر، و ایده پردازی خودتون رو با خوندن متن های مطبوعاتی و کتابی و تخصصی تقویت کنین . خوندن متن نه تنها به شما جمله بندی صحیح ، و کلی لغت یاد میده بلکه کمکتون میکنه اشتباهات گرامری تون حسابی کم بشه . بعد سعی کنید متن رو خلاصه گویی کنید تا مهارت اسپیکینگتون هم بهتر بشه .

  5. ریحانه

    سلام وقت بخیر.
    هزینه تافل رو چجوری باید پرداخت کنیم؟
    ایران که تحریمه …

    1. پریسا سالارکیا

      سلام مراکز برگزار کننده تافل در ایران به ریال هزینه رو دریافت میکنن.

  6. Javid

    سلام،ببخشید میخواستم بدونم واسه رفتن به آمریکا نه برای تحصیل،برای زندگی آیا باید مدرک آیلتس یا تافل داشت یا با همین یادگیری عادی مشکلی نداره؟

    1. پریسا سالارکیا

      بستگی داره که شما برای شغل یا مهاجرت نیاز به ارائه مدرک دارید یا خیر. داشتن مدرک در برخی کشورها الزامی نیست و اگر اینطور باشه همون یادگیری زبان عمومی کافیه ولی اگر از شما مدرک بخوان برای آمریکا تافل باید بگیرین

  7. سید

    سلام
    من دیپلم ریاضی دارم ولی دانشگاه نرفتم
    میخوام برای تافل خودم رو اماده کنم ، پیشنهادی برای کلاس های خصوصی حرفه ای که با سطح بالا تدریس حنن سراغ دارید؟

    1. پریسا سالارکیا

      بله متونین از سایت safirmall برای کلاس خصوصی اطلاعات بگیرین .

  8. تیام

    سلام
    من امسال دیپلم گرفتم و می خوام آزمون تافل شرکت کنم
    اگه توی این آزمون نمره خوبی بیارم و بخوام از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنم
    میتونم هر رشته تحصیلی(توی هر دانشگاهی)که بخوام انتخاب کنم و پذیرش بگیرم؟

    1. پریسا سالارکیا

      باید در مورد رشته و دانشگاه مورد نظرتون تحقیق کنید اما مدرک تافل رو قطعا لازم دارید

  9. میلاد

    سلام
    اگر در امتحان تافل نمره خوبی کسب کنیم، آیا مصارف رفتن ما به کشور انگلیسی زبان و مصارف تحصیلی به دوش خودماست؟

    1. پریسا سالارکیا

      بله اما مدرک شرط لازم برای هر کاری است

  10. Jack

    سلام تافل به جز تحصیل در دانشگاه های خارجی در امر مهاجرت هم کارامد هست؟ و گفتید که بعد دو سال باید دوباره امتحان بدید یعنی تافلی که امسال کسب کردم دو سال بعد اعتبارش از بین میره و باید دوباره کسبش کنیم؟ راهی برای داشتن همیشکی تافل نیست؟ و اینکه در امر مهاجرت داشتن کدام یک از اینها(ایتلس_تافل) بهتره و کارامد تره؟

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      تافل و ایلتس، هر دو در حال حاضر، فقط دو سال اعتبار دارند و بعد از دو سال، در صورت نیاز به نمره باید تکرار شوند.
      در امر مهاجرت هم، کشور مقصد مهم است. برخی کشورها، مثلا کانادا، مدرک تافل را برای مهاجرت نمی‌پذیرند. در حای که برخی دیگر، مثلا استرالیا، تافل را قبول می‌کنند. به‌طور خلاصه انتخلب آزمون زبان بستگی به خدف شما و کشور موردنظرتان دارد.

  11. علی کاظمی

    سلام.چطور ثبت نام کنم .ازمون کی هست

    1. علیرضا صفری

      برای اطلاع از مراکز مجاز آزمون در ایران و نحوه ثبت‌نام، به سایت سازمان سنجش، بخش آزمون‌های بین‌الملل مراجعه نمایید.

  12. ahead

    ببخشید اگه بخوام در کلاس زبان انگلیسی یاد بگیرم چند سال باید درس بخونم تا تافل بگیرم

    1. علیرضا صفری

      سلام، مدت زمان لازم بستگی به سطح اولیه شما، نمره تافل مورد نظرتان و البته الگوی کلاسی مورد نظر و میزان مطالعه شما دارد. به طور معمول، از سطح کاملا پایه تا C2 یعنی نمره ۹۵ تافل، به حدود ۲ سال کار مستمر نیاز است.

  13. سارا

    آزمون تافل با دانش امریکن هست یا بریتیش ؟

    1. علیرضا صفری

      در آزمون تافل از انگلیسی امریکن استفاده می‌شود، ولی استفاده از انگلیسی بریتیش موجب کاهش نمره نمی‌شود.

    2. عطایی

      سلام.
      بنظرشما برای استفاده درمصاحبه و کلا دوره تحصیلات تکمیلی(دکتری) کدام دوره زبان انگلیسی(تافل، ایلتس، ای پی تی ،…) بیشتر کاربرد دارد؟ البته هدفم برای داخل ایران است!

      1. پریسا سالارکیا

        معمولا تافل

  14. نرگس

    سلام وقت بخیر
    آیا آزمون تافل تستی هست ؟

    1. علیرضا صفری

      آزمون تافل IBT شامل تست، جای خالی، و انواع دیگری از سوالات است.

  15. کوثر قدیمیان

    سلام وقتتون بخیر
    مدرک تافل توی ایران چه فایده ای دارد آیا میشه برای تدریس در ایران استفاده کرد؟

    1. علیرضا صفری

      آزمون تافل به سنجش سطح زبان آکادمیک می‌پردازد و کاربرد اصلی آن ادامه تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان است.

  16. حمیده محمد زاده

    سلام خسته نباشید من خانمی در سن ۲۲ سالگی هستم ، مدرک سیکل دارم ، میتونم از اپلیکیشن های آموزش زبان جهت یادگیری استفاده کنم ؟

    واینکه قبل از ثبت نام در امتحان تافل باید مدارک خاصی داشته باشم؟

    آیا سایت یا مرکز آموزش زبان بخصوصی جهت آموزش زبان و هم جهت معرفی فرد به صورت مستقیم بعد از آموزش کامل به امتحان تافل وجود داره؟

    برای ادامه تحصیل در خارج و یا استخدامی باید چه مدرکی داشته باشم و اینکه رشته ش مهم نیست؟

    (از شهرستان مهاباد )

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      برای شرکت در آزمون تافل نیاز به مدرک خاصی نیست. فقط ضروری است با توجه به نمره مورد نظرتان، سطح زبان متناسب داشته باشید.
      برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون تافل باید با مراکز برگزاری آزمون که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌شوند، تماس بگیرید.
      جهت اطلاع از مدارک لازم جهت ادامه تحصیل در خارج باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید، چرا که مدارک مورد نظر در دانشگاه‌های مختلف و کشورهای مختلف متفاوت است.
      اطلاع از شرایط استخدامی کمی دشوارتر است، برای اطلاع از شرایط کشورهای مختلف باید با یک مرکز مهاجرت مراجعه کنید.

      1. محمد عرفان

        سلام وقتتون بخیر
        آیا با داشتن سند تافل ، ادامه تحصیل در هر کشور یکه بخواهیم رایگان است یعنی کارشناسی ارشد ؟

        1. علیرضا صفری

          خیر،
          تافل صرفا یکی از مدارکی است که در دریافت پذیرش تحصیلی و بورسیه می‌تواند ضروری باشد – بسته به کشور، دانشگاه و رشته

  17. علی پارسایی

    با سلام و عرض و ادب و احترام.آزمون تافل “TOEFL” چه موقعی و چه سنی بهتر هست شرکت کنم من الان کلاس نهم سوم راهنمایی هستم در دبیرستان تجربی چه موقعی.با تشکر‌

    1. علیرضا صفری

      سلام، عموما آزمون TOEFL برای داوطلبان حضور در دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است جهت شرکت در آزمون دبیرستان را تمام کرده باشید. البته محدودیتی در سن شرکت‌کنندگان وجود ندارد و شما می‌توانید زودتر هم در آزمون شرکت کنید.

  18. امین

    سلام ، آیا در دوران کرونا آزمون تافل در ایران برگزار میشه ، هزینه ثبت نام در سال ۱۴۰۰ چقدره ؟

    1. علیرضا صفری

      بنا بر اعلام سازمان سنجش آزمون تافل مجدد از تاریخ ۴ خرداد برگزار خواهد شد، اما در حال حاضر موجودی ووچر آزمون که باید از طریق سازمان سنجش و سایت ets.sanjesh.org تهیه شود، به اتمام رسیده است.

  19. شیلا

    سلام من پنج سال هستش توآموزشگاه شهرمون زبان میخونم اما الان هنوز یه مدارکی ندارم تافل هم هزینش خیلی گرونه برا اینکه یه مدرک بگیرم باید الان چیکار کنم فقط جزکارنامه هایی که بهم دادن چیزی ندارم همشون ۱۰۰هستش

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      اگر از زبان‌آموزان سفیر هستید، لطفا با شماره ۰۲۱۸۴۳۴۶، اداره فارق التحصیلان تماس بگیرید.

  20. فاطمه

    سلام خسته نباشید من مدرک Ad3 با نمره بالا از کانون زبان ایران گرفتم می خواستم بدونم برای گرفتن نمره بالای ۱۰۰ در آزمون تافل کافی هست یا نیاز به دوره های مخصوص آزمون تافل دارم؟

    1. علیرضا صفری

      سلام
      مدرک Ad3 کانون در پایان دوره advanced ارائه می‌شود. انتظار می‌رود در این سطح داوطلبان بتوانند نمره بالا در آزمون تافل کسب کنند. پیشنهاد می‌کنم قبل از ثبت نام در آزمون، حتما یک آزمون ماک یا آزمایشی بدهید.

      1. امین

        سلام یکی از فامیل هامون تا آمریکا هستش اون میگه اگه بالای نمره ۶۰ بگیری میتونم دعوتت کنم چگونه میتونم این نمره رو کسب کنم

        1. علیرضا صفری

          نمره کلی آزمون تافل از ۱۲۰ است. نمره ۶۰ معادل ۱۵ در هر مهارت است. این نمره نشان دهنده سطح حدودا intermediate یا B1 است.

  21. ایمان قربانی

    ممنون از شما عالی بود
    با این شرایط دلار فکر کنم فقط باید یه ده میلیونی هزینه آزمون تافل کنم 🙂

    باز هم ممنون از شما

    1. محبوبه

      سلام ممنون بابت محتوای کامل.
      دوره آنلاین برای تافل ارائه میده سفیر؟

  22. Qurbanali

    ممنون از رهنمایی تان ، استفاده کردیم .

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.