معرفی منابع آزمون MSRT

مدارک مختلف زبان انگلیسی مانند مدرک تافل یا  آیلتس هر کدام از اهمیت و اعتبار خاص خود برخوردار هستند. با این حال، همه به این دو مدرک نیاز ندارند. در بسیاری از اوقات کار شما با گرفتن مدرکی به نام MSRT نیز قابل انجام است. برای موفقیت در این آزمون شما نیاز به آگاهی از منابع آزمون MSRT هستید، با ما باشید.این آزمون به نوعی یک آزمون داخلی به شمار می‌رود که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله در چندین نوبت برگزار می‌گردد.

قطعا سطح آزمون MSRT از دو مدرک گفته شده دیگر پایین‌تر است. اما باید دقت کنید که از این مدرک نیز در بسیاری موارد از جمله مصاحبه و آزمون دکتری می‌توانید استفاده کنید و برای دانشگاه‌های کشور نیز کاملا دارای اعتبار است. ضمن آنکه برای بسیاری از موارد و فعالیت‌های دیگر در داخل و خارج از کشور می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای داشتن این مدرک لازم نیست که مدت‌های بسیار طولانی وقت خود را صرف مطالعه و یادگیری زبان کنید. چرا که قبولی در آن نسبت به آزمون‌های تافل یا آیلتس بسیار راحت‌تر است. آزمون مذکور در سه بخش شنیداری (Listening)، درک مطلب (Reading) و گرامر (grammar) هر ساله حدود ۱۰ بار توسط معاون دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌شود.

پس در اینجا شما با بخش سخت داستان یعنی مکالمه روبرو نیستید و همین کار را بسیار آسان‌تر کرده است. یکی از سوالات مهم دانشجویان دکتری در این زمینه  این هست که برای آزمون msrt چی بخونم؟ در ادامه به معرفی مهم‌ترین منابع آزمون MSRT می‌پردازیم.

منابع آزمون MSRT برای درک مطلب آزمون،بهترین کتاب‌ برای آزمون MSRT

منابع آزمون MSRT برای درک مطلب را با کتاب‌های ۵۰۴ و واژگان ضروری تافل شروع کنید. قبل از هر موضوعی بد نیست بگوییم که برای این آزمون منابع مختلفی وجود دارد. اما برخی از منابع دارای بیشترین امتیاز بوده که با مطالعه آنها می‌توانید از سد آزمون بگذرید. ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین این منابع کتاب معروف ۵۰۴ و همچنین کتاب Essential Words for TOEFL یا همان کلمات ضروری تافل است.

از مطالعه هر منبعی که بگذرید، اما از مطالعه این دو منبع نمی‌توان گذشت. این دو کتاب دارای اشتراک‌های لغات زیادی بوده و در بسیاری موارد همپوشانی دارند، اما مطالعه هر دو آنها برای تقویت و آشنایی با لغات مهم و پرکاربرد کاملا ضروری است.

منابع آزمون MSRT برای درک مطلب با کتاب‌های ۵۰۴

 

در این راستا می‌توانید از منابع دیگر مانند کتاب ۱۱۰۰ نیز استفاده کنید. مطالعه دو کتاب ۵۰۴ و لغات ضروری برای تافل، اگر به‌صورت دقیق و اصولی انجام شود تا حدود زیادی نیاز به شناخت لغات را در شما برطرف می‌کند. مزیت این دو منبع در آن است که در بسیاری از محیط‌ها و حالات مختلف مانند محل کار، خیابان و مسافرت می‌توان آنها را مطالعه کرد.

با مطالعه این منابع شما خود را از لحاظ درک مطلب یا Reading تقویت کرده و می‌‌توانید سراغ کتاب‌های پیشرفته‌تر بروید. از جمله کتاب‌های پیشرفته‌تر برای درک مطلب می‌توان به کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL iBT اشاره کرد. این کتاب برای سایر بخش‌های نیز مفید بوده، اما بخش قابل‌ توجهی از آن بر روی مهارت درک مطلب تاکید دارد.

 

لغات ضروری تافل یرای آزمون MSRT

منابع گرامری آزمون MSRT

گرامر حدود ۳۰ سوال از ۱۰۰ سوال مختلف آزمون مذکور را در برمی‌گیرد و منابع مختلفی برای آن معرفی شده است. اما یکی از مهم‌ترین این منابع کتاب TOEFL PBT by Longman است. البته این کتاب برای هر سه مهارت آزمون یعنی شنیداری، گرامر و درک مطلب مفید خواهد بود.

اما بخش گرامر برای یادگیری این بخش حتما توصیه می‌شود. از جمله دیگر منابع لازم جهت یادگیری گرامر می‌توان به کتاب Grammar in Use, Intermediate در سطح متوسط اشاره کرد.

منابع گرامری امتحان MSRT

یکی دیگر از بهترین منابع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کتاب Betty Azar – Understanding and Using English Grammar است. یادگیری از طریق این کتاب از آن جهت توصیه می‌شود که برای اکثر افراد در هر سطحی قابل مطالعه خواهد بود.

نکته دیگر آن است که در این کتاب تمرین‌های عملی بسیار مفیدی برای یادگیری در نظر گرفته شده که یادگیری گرامر را تا حد بسیار زیادی تسهیل می‌کند. تاکید اصلی و عمده این منبع بر روی یادگیری گرامر بوده، بنابراین یکی از مهم‌ترین منابع به شمار می‌رود. علاوه بر این موارد، می‌توانید از کتابTOEFL Test Preparation Kit ETS نیز برای یادگیری گرامر استفاده کنید.

البته این کتاب دارای بخش‌های دیگری در خصوص درک مطلب یا تقویت مهارت شنیداری نیز است. اما بخش گرامر آن نیز توصیه می‌شود.

منابع مهارت شنیداری آزمون MSRT

برای این بخش نیز منابع مختلفی را معمولا معرفی می‌کنند که با سایر منابع دیگر نیز معمولا همپوشانی دارد. در واقع بخشی از آن منابع در خصوص مهارت شنیداری آزمون و بخشی دیگر در خصوص سایر مهارت‌ها است. با این حال، مجموعه کتاب‌های interchange از جمله منابع کاربردی برای بخش شنیداری آزمون MSRT به شمار می‌رود.

البته سطح مختلف این کتاب‌ها متفاوت بوده و ممکن است مطالعه یک یا دو کتاب از آن‌ها مورد نیاز باشد. از جمله منابع دیگر برای یادگیری مهارت شنیداری می‌توان به کتاب Headway نیز اشاره کرد.

کتاب مهارت شنیداری آزمون ام اس آر تی

این دو کتاب تاکید بیشتری بر بخش listening دارند. با این حال، سایر منابع گفته شده در بخش‌های دیگر نیز دارای بخش‌های مخصوص به بخش شنیداری هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

از جمله این منابع کتاب TOEFL Test Preparation Kit ETS است که یک بسته کامل جهت آزمون MSRT به شمار می‌رود. در این کتاب تمرین‌ها و همچنین نمونه سوالات آزمون سال‌های قبل در نظر گرفته شده که حتما آن‌ها را نیز مطالعه کنید.

جمع‌بندی:

مهم‌ترین منابع  آزمون MSRT را معرفی کردیم. فراموش نکنید که این منابع دارای همپوشانی و همچنین تنوع بیشتری هستند. آنچه که در خصوص انتخاب منابع مهم بوده، سطح و میزان مهارت شما در زبان انگلیسی است.

به عنوان مثال، ممکن است سطح شما در حدی باشد که نیازی به یادگیری کتاب ۵۰۴ یا واژگان ضروری تافل نداشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هدررفتن سرمایه مالی و زمانی‌تان، در خریداری منابع و مطالعه آن‌ها حتما با افراد متخصص مشورت کنید.

4 دیدگاه
  1. مهیا

    سلام
    برای مهارت شنیداری کدام سطح کتاب headway رو برای آزمون msrt تهیه کنیم بهتره؟؟

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام!
      انتخاب سطح کتاب Headway برای مهارت شنیداری آزمون MSRT به سطح فعلی زبان انگلیسی شما و همچنین نمره ای که از این بخش آزمون هدف گذاری کرده اید بستگی دارد.
      به طور کلی:
      اگر سطح زبان انگلیسی شما مبتدی یا متوسط ​​است، کتاب Headway Elementary می تواند برای شما مناسب باشد. این کتاب شامل فایل های صوتی متعددی است که به شما در تقویت مهارت شنیداری تان کمک می کند.
      اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط ​​یا پیشرفته است، کتاب Headway Intermediate می تواند برای شما مناسب باشد. این کتاب شامل فایل های صوتی چالش برانگیزتری است که به شما در ارتقای مهارت شنیداری تان کمک می کند.

  2. حسن عرب شاهی

    با تشکر از محتوای ارزشمند شما
    برای بخش واژگان msrt کتاب ۵۰۴ واژه ، ۹۰۰ لغت پرتکرار یا کتاب لغات ضروری تافل رو مطالعه کنم ؟

    سفیر کلاس برای ازمون msrt داره ؟

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام حسن عزیز. خوشحالم که براتون مفید بوده.
      در حال حاضر متاسفانه دوره‌ای در سفیر برای آزمون MSRT برگزار نمی‌شه اما شما می‌تونید به یکی از واحدهای سفیر برید و درخواست کلاس خصوصی برای این آزمون رو بدید.
      در خصوص منابع هم، ما ۵۰۴ و همچنین کتاب Essential Words for TOEFL رو پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.