آزمون PTE چیست؟( منابع آزمون PTE،هزینه،ثبت نام)

آزمون PTE چیست؟

معنی و مفهوم آزمون PTE چیست؟ آزمون استاندارد زبان پیرسون مخفف Pearson Test of English مناسب دانشجویان و دانش‌آموزانی است که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند.این آزمون توسط انتشارات پیرسون که ناشر کتاب‌های لانگ‌من (Longman) نیز هست برگزار می‌شود. بیشتر کالج‌ها، دانشجویان را ملزم می‌کنند تا زبان انگلیسی را به منظور بالا بردن مهارت‌هایشان در خواندن و نوشتن و حرف زدن بالا ببرند.

آزمون PTE یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان در دنیا است که مانند آزمون آیلتس (IELTS) و آزمون تافل (TOFEL) دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول است. این آزمون همانند تافل، با استفاده از کامپیوتر و اینترنتی انجام می‌شود. در PTE، هر چهار مهارت اصلی Writing ،Speaking ،Reading و Listening مورد سوال قرار می‌گیرند.

آزمون PTE چیست؟ معرفی منابع آزمون PTE

اعتبار آزمون PTE

با این که پی‌تی‌ای یکی از معتبرترین آزمون‌های جامع زبان است، اما هر کشور و یا هر دانشگاهی ممکن است آن را نپذیرد. بنابراین قبل از اقدام برای شرکت در آزمون، از پذیرفته شدن آن در کشور مقصد خود اطمینان حاصل کنید.

جهت کسب اطلاع از اینکه آیا دانشگاه مقصدتان نتیجه آزمون PTE را می‌پذیرد یا خیر می‌توانید از طریق صفحه WHO ACCEPTS IT وب‌سایت رسمی PTE لیست دانشگاه‌هایی که نمره این آزمون را می‌پذیرند مشاهده کنید.

توصیه ما این است که فقط به این لیست بسنده نکنید و حتما تحقیقات وسیع‌تری در این مورد انجام دهید. با اینکه این آزمون ممکن است در بسیاری از کشورها مورد قبول نباشد اما، به دلیل آسان‌تر بودن آن نسبت به تافل و آیلتس، از محبوبیت بالایی میان داوطلبان یادگیری زبان برخوردار است.

محل های برگزاری کلاس های PTE (حضوری و آنلاین)

متقاضیان می‌توانند به سایت رسمی PTE مراجعه کنند و لیست کلاس‌های آمادگی این آزمون را پیدا کنند. این کلاس‌ های حضوری دقیقا مانند کلاس  آنلاین زبان برای داوطلبان بسیار مفید خواهند بود.

انتشارات پیرسون در کنار کلاس‌های حضوری، کلاس‌های آنلاین نیز برگزار می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن باز هم می‌توانید از سایت رسمی این انتشارات کمک بگیرید. داوطلبان ابتدا باید برای استفاده از خدمات و اطلاعات این سایت، در آن ثبت نام کنند.

کتاب‌ها و منابع آزمون PTE

اکثر متقاضیان این آزمون، بر سر یک دو راهی بزرگ می‌مانند. اینکه برای آمادگی شرکت در آزمون پی‌تی‌ای از کمک معلم‌های مجرب و آموزشگاه‌ها استفاده کنند یا سعی کنند خودشان مهارت‌های لازم را کسب کنند؟

به هرحال تصمیم آنها هرچه که باشد، بد نیست ما هم کمکی به آنها کنیم. در اینجا لیستی از کتاب‌ها و منابع آزمون PTE را برایتان تهیه کرده‌ایم تا به شما کمک کنند در آزمون بهترین نتیجه را بگیرید. نکته‌ای که همیشه باید به یاد داشته باشید این است که “وقت طلاست”. متقاضیان این آزمون نباید مطالعه و کسب مهارت برای شرکت در آزمون را به روزهای آخر و نزدیک به امتحان موکول کنند.

هرچه زودتر باید برای یادگیری اقدام کنند تا بتوانند در اولین تلاش خود در این آزمون موفق و سربلند بیرون بیایند.

کتاب راهنمای رسمی آزمون آکادمیک PTE انتشارات پیرسون

کتاب‌ها و منابعی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مورد تایید رسمی انتشارات PTE برای شرکت در آزمون هستند.  این کتاب‌ها را به راحتی از کتاب فروشی‌های معتبر یا سایت‌های خرید آنلاین معتبر می‌توانید تهیه کنید.

این کتاب، اطلاعات جامع و کاملی در مورد آزمون در اختیار شما قرار خواهد داد که شامل بیشتر از ۲۰۰ تمرین زبان، تحلیل و بررسی پاسخنامه‌ها و نکات مورد نیاز برای شرکت در آزمون است.

این منبع، تنها منبع رسمی و جامعی است که توسط انتشارات برگزار کننده آزمون در اختیار داوطلبان قرار گرفته است و شامل تمام اطلاعاتی است که برای شرکت در آزمون پی‌تی‌ای لازم است.

کتاب‌ها و منابع آزمون PTE چیست

نکات برجسته این کتاب

  • ۴ آزمون جامع و جدید با ریزترین جزییات به کارگرفته شده در آزمون اصلی
  • سی دی صوتی برای تمرین مهارت های گفتاری و شنیداری
  • نمونه پاسخ ها با تحلیل و بررسی کامل و نکات کلیدی
  • اطلاعات همه جانبه در مورد آزمون
  • دادن کد دسترسی منحصر بفرد برای هر داوطلب

کتاب تمرینات (Aspire C1)  به همراه پاسخنامه

نکات برجسته این کتاب :

  • شامل ۴ آزمون جامع و کامل
  • بررسی نکات و استراتژی های آزمون پی‌تی‌ای
  • نمونه پاسخنامه های آزمون
  • پاسخنامه برای تمام تمرینات

کتاب دوره تخصصی PTE برای سطح B1 و B2

کتاب دوره تخصصی آزمون PTE برای کسانی که زمان بیشتری برای مطالعه و یادگیری دارند بسیار مناسب است. این منبع شما را برای آزمون علمی و بین المللی پی‌تی‌ای آماده می‌کند و به صورت تخصصی مباحث و درس‌هایی که مورد نیاز شما هستند تا در آزمون بهترین نتیجه را بگیرید را آموزش می‌دهد. این که سطح B1 یا B2  را انتخاب کنید، کاملاً به سطح زبان خود شما بستگی دارد.  این کتاب همچنین به مخاطبان خود امکان دسترسی به سایت www.myenglishlab (سایت تمرین و یادگیری آنلاین آزمون PTE) را نیز می‌دهد.

تمرین با آزمون های آفلاین

بسیاری از مواقع، داوطلبان علاقه‌ای به خرید کتاب جهت یادگیری زبان ندارند. منبع دیگری که معرفی می‌کنیم مخصوص این دسته از افراد است. شما می‌توانید به راحتی وارد سایت رسمی PTE شوید و تمامی آزمون‌های شبیه‌سازی شده به آزمون اصلی را به صورت فایل پی دی اف دریافت کنید. سپس بدون نیاز به حضور شخص یا اینترنت (به صورت آفلاین) اقدام به حل و پاسخ دادن به آزمون‌ها شوید که احتمالاً با این روش درک بیشتر و بهتری از ماهیت آزمون  PTE خواهید داشت.

نرم افزار تمرین رسمی آزمون علمی پی‌تی‌ای

دانشجویان و داوطلبان آموزش زبان انگلیسی اکنون می‌توانند در همه حال برای آزمون PTE تمرین کنند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که نرم افزار تایید شده و رسمی PTE را بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنند.

تست آزمون PTE

این نرم افزار با پلتفرم‌های مختلفی در بازار دیجیتال موجود است که امکان نصبش را بر روی هر سیستم عاملی فراهم می‌کند. این نرم افزار برنامه درسی، فعالیت‌ها و تمرین‌ها و اطلاعات مفیدی در مورد آزمون در اختیارتان قرار می‌دهد. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و مفیدی از آزمون پی‌تی‌ای در اختیار شما قرار دهیم که برای شروع مطالعه با کتاب‌ها و منابع این آزمون آشنا شوید و هم برای آمادگی بیشتر بتوانید در آزمون‌های آنلاین موجود شرکت کنید.

6 دیدگاه
  1. شیدا

    سایت رسمی آزمون که میشه از توش نمونه سوال دراورد چیه؟

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام شیدا جان. سایت سازمان سنجش 🙂

  2. saghar mahami

    ممنون از مطلب مفیدتون کشورهای برگزار کننده آزمون پی تی ای رو هم به مطلبتون اضافه کنید لطفا

  3. علیجاه اکبری

    آزمون PTE در ایران برگزار میشه؟ تو تهران هست؟

    1. تحریریه سفیرمگ

      خیر، در حال حاضر آزمون PTE در ایران برگزار نمی‌شود.

  4. ساناز وکیلی

    سلام ممنون بابت مطلب خوبتون میشه بگیدی کدام دانشگاه های جهان نتیجه آزمون PTE را می پذیرند؟

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.