بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در زبان انگلیسی

صحبت به یک زبان خارجی می‌تواند ترسناک و استرس‌زا باشد. ولی شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد، سرعت مکالمه، اعتماد به‌نفس و تسلط کلی خود را در صحبت کردن تقویت کنید.

بهترین برنامه برای تقویت اسپیکینگ

لهجه و تلفظتان را بهبود دهید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد هنگام صحبت‌کردن به یک زبان خارجی احساس راحتی نمی‌کنند این است که صحبت‌کردنشان تفاوت زیادی با افراد بومی‌زبان دارد. این احساس ناراحتی با بهبود دادن به تلفظ و لهجه از بین می‌رود.

این امری کاملا طبیعی است که به‌عنوان یک زبان‌آموز مبتدی یا حتی متوسط صحبت‌کردن شما خام به‌نظر برسد. در واقع، حتی بسیاری از زبان‌آموزان پیشرفته هم هنوز در لهجه و تلفظ با مشکلاتی روبه‌رو هستند. به جای تمرکز روی خام صحبت‌کردنتان، روی بهبود لهجه‌تان کار کنید. با صرف زمان و تلاش در جهت بهبود تلفظتان، مکالمه بین شما و حتی افراد بومی‌زبان بهبود خواهد یافت که موجب بهبود اعتماد به‌نفس شما و مهارتتان در صحبت‌کردن خواهد شد.

پس، نکات کوچک تلفظ را پشت گوش نیندازید. متوجه نکته باشید و تلاش کنید تا حرکت صحیح دهان و زبان را برای بهبود تلفظتان تمرین کنید.

یک شریک تبادل زبان پیدا کنید

اگر هنوز برای صحبت‌کردن روزمره با افراد بومی‌زبان آمادگی ندارید، یا اگر هنوز برای شرکت در دورهمی‌های زبان استرس دارید، یک شریک تبادل زبان پیدا کنید. این شریک تبادل زبان می‌تواند یکی از دوستان شما باشد که بومی است یا تسلط بالایی در زبان مورد نظر شما دارد. یا می‌توانید شخصی را پیدا کنید که به دنبال یادگیری زبانی است که شما در آن تسلط دارید.

به غیر از دورهمی، می‌توانید آنلاین و از طریق سایت‌ها و برنامه‌های تبادل زبان به دنبال یک شریک تبادل باشید. نکته عالی تبادلات آنلاین این است که استرس مکالمه رودررو را ندارند و به شما اجازه می‌دهند با استرس کمتر راجع‌به موضوعات مورد علاقه‌تان صحبت کنید.

البته اگر این‌گونه تبادلات برایتان جذاب نیستند، همیشه می‌توانید یک معلم خصوصی ماهر پیدا کنید تا علاوه بر صحبت‌کردن، در بقیه مهارت‌های زبان هم به شما کمک کند.

تقویت اسپیکینگ

همیشه بلند بخوانید

چرا فقط روی یک مهارت تمرکز کنیم وقتی می‌توانیم با یک تیر، دو نشان را بزنیم.

بدون شک خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان است، اما آرام خواندن از دست دادن فرصت برای بهبود مهارت ارتباط کلامی است.

هر زمان مشغول خواندن متنی در زبان مورد نظرتان هستید، کلمات را بلند بخوانید. مهم نیست که در حال مطالعه کتاب هستید یا یک تک کلمه را روی یک تابلو دیده‌اید. هر گاه کلمه‌ای را دیدید، بلند آن را بخوانید. البته بلندی صدایتان در این تمرین مهم نیست. اگر در یک مکان عمومی هستید و ترجیح می‌دهید با صدای بلند صحبت نکنید، خیلی ساده نجوا کنید. نکته مهم این است که حرکت صحیح دهان را تمرین کنید تا راحت‌تر به یک زبان خارجی صحبت کنید.

زیاد صحبت کنید و اشتباه کنید!

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه مسلط صحبت کنید، تا حد امکان زیاد صحبت کنید. از هر فرصتی برای صحبت به زبان خارجی استفاده کنید. با افراد مسلط صحبت کنید، اشتباه کنید و از اشتباهاتتان درس بگیرید.

هنگامی که در انتخاب یک کلمه یا ترجمه دچار مشکل می‌شوید، تلاشتان را بکنید تا در مکالمه منظورتان را توضیح دهید و اصلا از زبان اولتان، فارسی، استفاده نکنید. با این کار، به تدریج می‌توانید به‌طور طبیعی مکالمه داشته باشید و دیگر مجبور نخواهید بود جملات و کلمات را در ذهنتان ترجمه کنید. این‌گونه دستاورد‌ها شما را به سمت تسلط بیشتر سوق خواهند داد.

در پایان، لازم است بگوییم که برای تمرین صحبت‌کردن نیازی نیست با کسی صحبت کنید. هنگامی که به تنهایی مشغول تماشای تلویزیون یا گوش دادن به متنی هستید، مکالمات را همراهی کنید تا بیاموزید مثل افراد بومی‌زبان، طبیعی صحبت کنید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.