مهاجرت به انگلستان : بهترین روش برای مهاجرت به انگلیس

بررسی انواع مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان چرا و چگونه؟ اگر شما هم قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، احتمالا به دنبال اطلاعات صحیحی از این کشور و راه‌های مهاجرت به آن هستید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما باشید.

این روزها بخش عمده‌ای از صحبت‌ها و دل‌مشغولی‌های مردم کشورمان به موضوع مهم مهاجرت ارتباط دارد. اکثر کسانی که قصد مهاجرت دارند، به دنبال ارتقا کیفیت زندگی در تمام زمینه‌ها می‌گردند و انتخاب‌های متفاوتی پیش روی خود دارند.

راه‌های متنوعی برای مهاجرت وجود دارد، اما اخذ ویزای تحصیلی و کاری از بالاترین اولویت‌ها برای مهاجرت است.

مهاجرت به انگلستان با ویزای کاری

کار در کشور مرفه انگلستان جذابیت‌های خاص خود را دارد. شما برای دریافت ویزای کاری کشور انگلیس می‌بایست ویزای TIER 2 را اخذ نمایید.

این کشور شرایط نسبتاً دشواری را برای اعطای ویزا قرار داده است و در این روند، بررسی ملیت شما از عوامل اثرگذار است. این کشور نرخ بیکاری حدود ۴% را در سال‌های اخیر به ثبت رسانده است.

برای اینکه شما بتوانید موفق به اخذ ویزای کاری شوید باید یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای انگلیسی دریافت کنید.

این دعوت‌نامه کاری برای کارفرما هزینه‌های اعتباری خواهد داشت و تضمین بسیاری از مسائل مالی و اقامتی بر دوش اوست.

اگر چنین فردی را در انگلستان نمی‌شناسید می‌توانید به سراغ شرکت‌های کاریابی در انگلیس بروید و از طریق آن‌ها با کارفرمایانی که به تخصص شما نیاز دارند، ارتباط بگیرید.

مدارکی که برای صدور ویزای کار از شما خواسته می‌شود به شرح زیر است:

  • مدرک معتبر برای اثبات توانمندی شما در زبان انگلیسی
  • کدی که کارفرما از به جریان انداختن پیشنهاد کاری شما دریافت کرده است
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک احراز سلامت شخص و افراد همراه
  • گواهی عدم سو‌ءپیشینه در مدت ۱۰ سال گذشته
  • مدارک تمکن، پشتیبان مالی و سپرده ۹۴۵ پوندی به مدت ۹۰ روز
  • مدرک احراز حقوق بالاتر از حداقل دستمزد در کشور مقصد

مهاجرت به انگلستان ویزای انگلستان

اگر موفق به اخذ روادید کاری شوید، شما مجوز اقامت ۵ سال و ۱۴ روزه را دریافت خواهید کرد. این روادید کاری تحت شرایطی به مدت ۵ سال دیگر قابل تمدید است و پس ‌از آن می‌توانید تقاضای اقامت دائم کنید. برای داشتن صلاحیت این درخواست می‌بایست استمرار در کار، پرداخت مالیات به‌طور منظم، عدم ارتکاب جرم و جنایت و پایبندی به قوانین کشور انگلیس را اثبات نمایید.

پس از اخذ اقامت دائم، می‌توانید برای پاسپورت انگلیسی نیز درخواست دهید که ۳ سال به طول می‌انجامد. نوع دیگری از ویزا وجود دارد که از نوع TIER 5 است و به مدت ۶ ماه اجازه حضور شخص در کشور انگلیس برای جستجوی کار را می‌دهد. متاسفانه این نوع ویزا برای ایرانیان فراهم نیست.

مسلماً افرادی که در انگلستان تحصیل‌ کرده‌اند شانس بالاتری برای پیدا کردن کار و پذیرش از سوی کارفرمایان انگلیسی دارند، بنابراین تحصیل در انگلیس می‌تواند یک سکوی پرتاب خوب برای ورود به بازار کار انگلیس باشد.

مهاجرت به انگلستان با ویزای تحصیلی

دانشگاه‌های انگلیس در رده‌بندی‌های جهانی همیشه در بالاترین رتبه‌ها جای گرفته‌اند. دانشگاهی مشهوری چون کمبریج، آکسفورد، کالج سلطنتی و غیره در ذهن افراد، اعتبار علمی بالا را تداعی می‌کند که در واقعیت نیز چنین است. چنانچه ذکر کردیم همه سطوح نظام آموزشی انگلستان در دنیا زبانزد است و تحصیل در این کشور مزایای بسیاری دارد.

برای بهره‌مندی افراد مستعد که دارای تابعیت انگلیس نیستند، ویزای تحصیلی قرار داده‌ شده است که با عنوان TIER 4 به متقاضیان اعطا می‌گردد.

TIER 4 به دو سطح برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد بالای ۱۸ سال تقسیم می‌گردد. قبل از ورود به شرایط اخذ این نوع ویزا بهتر است نگاهی به سیستم آموزشی این کشور داشته باشیم.

کودکان از ۵ سالگی به‌طور اجباری موظف به گذراندن تحصیلات هستند. در آغاز دوره دبستان به مدت دو سال با پایه‌های بعضی دروس بیشتر مانند زبان انگلیسی و علوم آشنا می‌شوند تا در پایان دوره اول تحصیلی موردسنجش قرار بگیرند.

بعد از این دوره، از مرحله آمادگی خارج و وارد دوره اصلی خواهند شد که آزمون‌های سراسری برای بررسی عملکرد دانش آموزان در پایان آن در نظر گرفته ‌شده است. دوره سوم آموزش نیز از سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی را در برمی‌گیرد.

مهاجرت به انگلستان با ویزای تحصیلی

در آخرین مرحله از سیستم آموزشی اجباری، آمادگی دانش آموزان تا ۱۶ سالگی برای آزمون GCSE تکمیل می‌شود. پس ‌از این دوره و با داشتن سن ۱۶ سال تمام دانش آموزان می‌توانند وارد دوره A-Level یا Foundation شوند.

دوره A-Level برای آمادگی ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است و ۲ سال به طول می‌انجامد. دوره Foundation نیز طی یک سال دانش‌آموزان را برای ورود به سایر رشته‌ها آماده می‌کند.

لازم به ذکر است حداقل سن لازم برای این دوره ۱۷ سال تمام است. هزینه هر سال تحصیل دانش‌آموزان در انگلستان، مبلغی بین ۲۷ تا ۴۰ هزار پوند است که رقم بالایی محسوب می‌شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس

مقطع لیسانس یا کارشناسی در کشور انگلستان برخلاف اکثر کشورها سه‌ ساله است، البته رشته‌های معدود و چهار ساله نیز وجود دارد. دوره‌های هنر، علوم، آموزش و مهندسی در این مقطع در دسترس هستند. برای ورود به این مقطع نمره آیلتس ۶ موردنیاز است، اما اگر مدرک آیلتس شما نمره ۵٫۵ داشته باشد نیز با گذراندن یک دوره مقدماتی پذیرفته خواهید شد.

هزینه تحصیل سالانه برای دوره کارشناسی ارتباط زیادی با موسسه و دانشگاه مورد نظر دارد، این مبلغ می‌تواند از ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند باشد. می‌بینید که اخذ اقامت با رویکرد مهاجرت کاری نیز یکی از روندهای بسیار جذاب است که می تواند شرایط نسبتا مناسبی را در آینده برای شما ایجاد کند.

نکته مهم اینکه بایستی به شدت به قوانین کشور انگلستان پایبند باشید تا برای تمدید روادید خود دچار مشکل نشوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق ‌لیسانس

تحصیل در این مقطع در دانشگاه‌های انگلستان بسیار ارزشمند است. شانس تبدیل این نوع ویزای تحصیلی بعد از تحصیل، به ویزای کاری به دلیل کیفیت بالای آموزش در این کشور و اعتباری و ارزشی که خودشان برای آن قائلند بسیار بالاست.

این دوره نیاز مدرک آیلتس با نمره ۶٫۵ دارد و اگر نمره‌ای کمتر کسب کرده‌اید، می‌توانید با گذراندن دوره Pre-Master آمادگی کامل را کسب نمایید.

اگر نتوانید از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید، می‌بایست سالانه در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند به دانشگاه پرداخت کنید. داشتن رزومه تحصیلی خوب در مقطع کارشناسی از مهم‌ترین عوامل پذیرش شما در این دانشگاه‌ها است.

با گرفتن ویزای تحصیلی در مقطع ارشد می‌توانید برای خانواده خود نیز ویزا تهیه کنید. نکته مثبت این ویزا نسبت به ویزای تحصیلی آمریکا این است که ویزای همسر اجازه کار تمام‌وقت دارد.

دقت داشته باشید در صورتی که شرایط مالی مرفهی در کشور مبدا ندارید بهتر است سعی کنید با رزومه و شرایط پیشین مناسب خود را به عنوان یک دانشجوی مستعد آماده دریافت بورس تحصیلی نشان دهید .

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

تحصیل در مقطع دکترا یا PHD

تحصیل در دوره دکترا در تمام کشورها نیازمند سوابق علمی خوب است، انگلیس نیز از این قاعده مستثنا نیست.

داشتن مقالات معتبر ISI و سوابق تحصیلی و تحقیقاتی عالی، شانس پذیرفته شدن در این دوره را افزایش می‌دهد. داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷ برای تحصیل در این مقطع ضروری است و ممکن است در رشته‌های تحصیلی متفاوت، نمره بالاتری نیز نیاز باشد.

در صورت عدم کسب نمره ۷ در آزمون آیلتس، می‌توانید با شرکت در دوره یک‌ساله Pre-PHD خود را آماده حضور در مقطع دکترا کنید.

باوجود کمک‌ هزینه‌های تحصیلی مناسب در این مقطع، مجوز ۳۰ ساعت کار هفتگی را نیز خواهید داشت.

با این مجوز می توانید سطح کیفی زندگی خود را ارتقا دهید و یا ممکن است ترجیح دهید که به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در طول تحصیل خود بپردازید.

 نکات مهمی که باید برای مهاجرت به انگلیس در نظر بگیرید:

  • حداقل سن برای اجازه کار در انگلستان ۱۶ سال تمام است. ویزای تحصیلی به‌شرط وجود شرایط سنی، اجازه کار پاره‌وقت را نیز به مدت ۲۰ ساعت در هفته فراهم می‌کند.
  • برای همراهان دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال، گرفتن ویزای همراه فقط به شکل توریستی امکان‌پذیر است. ویزای همراهان افراد بالای ۱۸ سال نیز شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خواهد بود.
  • گذرنامه، مدارک احراز هویت (به همراه انگشت‌نگاری) و محل سکونت، اسناد ازدواج (برای ویزای همراه) و سرپرستی (برای افراد زیر ۱۸ سال)، ارائه مدارک تمکن مالی، پرداخت هزینه بیمه، فرم درخواست روادید تحصیلی، ۳۳۵ پوند هزینه بررسی مدارک، مدرک زبان آیلتس (افراد بالای ۱۸ سال) و نامه پذیرش از موسسه مقصد برای اخذ روادید موردنیاز است.
  • بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و بالاتر قابل دریافت است و موفقیت در دریافت بورسیه وابستگی زیادی به رزومه علمی و کاری شخص متقاضی دارد.
  • پس از پایان تحصیل، می‌توانید ۱۲ ماه اجازه اقامت به نام Home Office را درخواست کنید و به دنبال کارفرما بگردید. پس از یافتن شغل و کارفرمای مورد نظر ویزای کاری و اجازه اقامت ۵ ساله دریافت کنید.

تا اینجای این مقاله تلاش کردیم تا روش‌های مختلف مهاجرت به کشور انگلستان را برای شما بازگو کنیم و امیدواریم که این مطلب بتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.