چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ | راهنمای قدم به قدم

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای ورود به دانشگاه‌های بین‌المللی، مهاجرت و حتی استخدام در برخی از شرکت‌ها مورد نیاز است. بسیاری از افراد،‌ از ماه‌ها پیش از اقدام برای مهاجرت، شروع به یادگیری زبان و آمادگی برای آیلتس می‌کنند؛ اما آیا می‌توان در یک ماه برای این آزمون چالش‌برانگیز آماده شد؟ یا حتما باید زمان زیادی را صرف یادگیری و تمرین کنید؟ با این مقاله همراه باشید تا درباره روش‌های سریع آمادگی آیلتس و افرادی که مستعد استفاده از این روش‌ها هستند بیشتر صحبت کنیم. و به سوال چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ پاسخ دهیم.

چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟| ۱۲ نکته کاربردی

آموزش آیلتس یک فرایند طولانی و زمان‌بر است. اگر می‌خواهید انگلیسی را به شکل باکیفیت و اصولی یاد بگیرید و با اطمینان در جلسه آزمون حاضر شوید، باید مدت‌ها قبل از اقدام برای مهاجرت، فرایند یادگیری را شروع کنید. با این حال، اگر برای شرکت در آزمون عجله دارید و یا می‌خواهید سرعت یادگیری خود را بسنجید، می‌توانید از تکنیک‌های زیر کمک بگیرید:

۱- استفاده از روش غوطه‌وری

در اولین قدم برای پاسخگویی به سوال چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ باید از روش غوطه‌وری استفاده می‌کنیم. وقتی قرار است در مدت کوتاهی برای شرکت در آیلتس آماده شوید، باید خود را در نکات آموزشی غوطه‌ور کنید. در این روش، باید هر روز حداقل ۵ ساعت روی یادگیری وقت بگذارید و به هیچ عنوان نباید در فرایند یادگیری وقفه ایجاد کنید. فرایند یادگیری فشرده در این روش، باعث می‌شود سریع‌تر به نکات مسلط شوید و در زمانی کوتاه، سطح نمره آیلتس خود را بهبود ببخشید.

۲-شرکت در آزمون ماک آیلتس

در دومین قدم در یک ماه پایانی به آزمون آیلتس برای پاسخ به سوال چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ می‌توان به شرکت در آزمون آیلتس اشاره کرد. موسسات مختلف، در دوره‌های زمانی منظم آزمون‌های شبیه‌ساز آیلتس را برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید در مدت یک ماه برای شرکت در آزمون آماده شوید، باید تا جایی که امکان دارد در این آزمون‌ها شرکت کنید. مشاهده سوال‌های آزمون ماک آیلتس، باعث می‌شود با روتین سوال‌های آزمون اصلی آشنا شوید و عملکرد بهتری داشته باشید.

۳- حل کردن نمونه‌سوال

اگر زمان کمی تا آزمون آیلتس دارید، بهتر است به جای خواندن نکات جدید، وقت خود را صرف حل سوال کنید. استفاده از سوالات آزمون تعیین سطح، پرسش‌های موجود در کتاب‌های آموزشی و مراجعه به سوال‌های آزمون‌های آیلتس قبلی، می‌تواند راهنمای خوبی برای پیشرفت سطح شما باشد.

۴- گوش دادن به پادکست‌های تخصصی آیلتس

برای پاسخ به سوال چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ با توجه به اهمیت ویژه و کاربردهای فراوان آزمون آیلتس، پادکست‌های زیادی درباره این آزمون وجود دارد که منبعی عالی برای یادگیری هستند. این پادکست‌ها معمولاً شامل نکات و ترفندهایی برای هر بخش از آزمون می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا با فرمت آزمون و سوالات آن بیشتر آشنا شوید. بهتر است سراغ پادکست‌هایی بروید که به زبان انگلیسی هستند تا در عین یادگیری ترفندها و نکات، روی مهارت شنیدن خود هم کار کنید.

چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟

۵-  عضویت در گروه‌های یادگیری

برای پاسخ به سوال چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ در اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و سایر شبکه‌های اجتماعی، گروه‌هایی وجود دارند که به منظور تعامل شرکت‌کنندگان آیلتس ایجاد شده‌اند. با پیوستن به این گروه‌ها، می‌توانید مهارت‌های خود را در تعامل با دیگران بهبود ببخشید. این گروه‌ها به شما اجازه می‌دهند تجربیات خود را به اشتراک بگذارید، از دیگران بازخورد بگیرید و از منابع متنوع بهره‌مند شوید. گروه‌های تبادل نظر می‌توانند مکان خوبی برای تبادل نظر درباره اسپیکینگ و رایتینگ باشند. بنابراین اگر فرصت حضور در چنین فضاهایی را دارید، آن را از دست ندهید!

۶-تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی

چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ برای پاسخ به این سوال شما نمی‌توانید تمام زمان خود را صرف خواندن کتاب و حل سوال کنید. تنوع‌بخشی به شیوه‌های یادگیری، باعث می‌شود ذهنتان آزادتر شود و پذیرش بیشتری برای یادگیری نکات جدید داشته باشید. یکی از این روش‌ها، تماشای فیلم و سریال انگلیسی است. با کمک این روش، می‌توانید عبارت‌های جدیدی بیاموزید، تلفظ خود را بهبود ببخشید و مهارت‌های شنیداری را تقویت کنید. البته فیلم دیدن به تنهایی نمی‌تواند روش کاملی باشد و حتما باید در کنار آن، وقت قابل توجهی را صرف مطالعه و تمرین کنید.

۷- بازی‌های کلمه‌ای و اپلیکیشن‌های زبان

همه ما زمان‌هایی از روز را به بطالت می‌گذرانیم. وقتی که در اتوبوس یا تاکسی نشسته‌اید، زمانی که در صف انتظار دندان‌پزشکی هستید یا هر زمان پرت و بلااستفاده دیگری که در روز دارید، می‌تواند فرصتی طلایی برای یادگیری باشد. بازی‌های کلمه‌ای و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان می‌توانند در زمان‌های پرت، به شکل سرگرم‌کننده‌ای شما را در یادگیری لغات جدید و تقویت گرامر یاری کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند Duolingo، Memrise و Quizlet ابزارهای مناسبی برای تمرین و مرور نکات زبان انگلیسی هستند.

۸- تمرین‌ مکالمه با هم‌صحبت‌های بومی

می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند iTalki یا Cambly برای یافتن هم‌صحبت بومی استفاده کنید. همچنین در شبکه‌های اجتماعی مختلف هم افراد زیادی هستند که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است و دوست دارند با مردم دیگر دنیا در ارتباط باشند. مکالمه با افراد بومی، به یادگیری تلفظ‌های صحیح و بهبود مهارت Speaking بسیار کمک خواهد کرد.

۹-نوشتن مطالب روزمره به انگلیسی

در یک ماهی که برای یادگیری و تمرین فرصت دارید، هر روز یک موضوع را انتخاب کنید و درباره آن بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا با ساختار جملات، گرامر و استفاده از واژه‌ها و عبارت‌ها بیشتر آشنا شوید. بهتر است تعداد واژه‌ها و موضوعات، با آزمون‌ آیلتس تناسب داشته باشد تا آمادگی ذهنی بیشتری در شما ایجاد شود.

۱۰- فراگیری کلمات جدید از طریق فلش کارت‌ها

فلش کارت‌ها یکی از ابزارهای سنتی ولی بسیار کارآمد برای یادگیری و مرور لغات جدید هستند. با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل یا ساخت فلش کارت‌های دستی، می‌توانید به راحتی لغات جدید را یاد بگیرید و آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید. استفاده از فلش‌کارت به دلیل تکرار منظم واژه‌ها، باعث یادگیری عمیق و اصولی خواهد شد.

۱۱-استفاده از تکنیک سایه‌زنی (Shadowing)

چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. تکنیک سایه‌زنی شامل گوش دادن به یک متن انگلیسی و تقلید کردن آن با صدای بلند است. شما می‌توانید هنگام دیدن فیلم، گوش دادن به پادکست، شنیدن اخبار یا موسیقی و یا گوش دادن به کتاب‌های صوتی از این تکنیک استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا تلفظ، ریتم و لحن زبان انگلیسی را بهبود ببخشید و نمره بخش اسپیکینگ آیلتس را تقویت کنید.

۱۲- شبیه‌سازی مکالمات واقعی

با توجه به اینکه آزمون آیلتس به صورت زنده و توسط ممتحن برگزار می‌شود، ممکن است چالش‌برانگیزتر از سایر بخش‌ها باشد. برای اینکه در مدت یک ماه برای شرکت در آیلتس آماده شوید، می‌توانید رو به روی آینه بایستید و مکالمه‌های فرضی جلسه آزمون را تمرین کنید. در این فرایند، پرسشگر و پاسخ‌دهنده خود شما هستید. این تکنیک برای تقویت بداهه‌گویی و افزایش اعتماد به نفس بسیار مفید است.

چه کسانی می‌توانند در یک ماه برای آیلتس آماده شوند؟

بدیهی است که همه نمی‌توانند در یک ماه برای آیلتس آماده شوند! طی چنین مسیر دشواری آن هم در زمان کوتاه، برای کسی که پیش‌زمینه لازم را ندارد، غیرممکن یا حداقل بسیار طاقت‌فرساست. اگر می‌خواهید در یک ماه یا کمتر فرایند آموزش آیلتس را به پایان برسانید، باید حداقل یکی از ویژگی‌های زیر را داشته باشید:

۱. سطح زبان متوسط یا بالاتر

آزمون آیلتس یک نوع تعیین سطح تخصصی در سطح بین‌المللی است. اگر بخواهید با سطح مبتدی در این آزمون شرکت کنید، نمره‌ای بین ۰ تا ۱ کسب خواهید کرد، یعنی عملا شرکت در آزمون هیچ فایده‌ای برایتان نخواهد داشت.
کسانی می‌توانند در آیلتس نمره خوبی بگیرند که در سطح بالاتر از متوسط قرار داشته باشند. این افراد، طی یک ماه می‌توانند با مرور منابع، در آزمون نمره خوبی بگیرند. بنابراین، پیش از هر تصمیمی، حتما به سوالات آزمون تعیین سطح پاسخ دهید تا میزان مهارت واقعی شما مشخص شود.

۲. تجربه قبلی از آزمون آیلتس

اگر قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اید و با ساختار و نوع سوالات آشنا هستید، احتمالاً می‌توانید در مدت یک ماه آمادگی لازم را کسب کنید. این تجربه قبلی به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را صرف آشنایی با آزمون کنید و تمرکز خود را بیشتر بر روی بهبود نقاط ضعف بگذارید. البته این مورد تنها در صورتی موثر است که نمره قبلی شما، بالاتر از ۵ باشد و سطح متوسط را گذرانده باشید.

چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟

۳. انگیزه و تمرکز بالا

وقتی زمان کمی برای مطالعه داشته باشید،‌ تعهد و پایبندی به یادگیری اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد. تنها کسانی در مسیر آمادگی فشرده برای آیلتس موفق خواهند شد که سطح تمرکز و انگیزه بالایی داشته باشند. اگر جزو افرادی هستید که با هیچ بهانه‌ای دست از برنامه‌های خود نمی‌کشند، احتمالا در یک ماه می‌توانید تا حد خوبی برای آیلتس آماده شوید.

۴. دسترسی به منابع و آموزش حرفه‌ای

در یادگیری فشرده، نقش منابع آموزشی و دوره‌های معتبر بسیار پررنگ‌تر از حالت عادی است. در این حالت، شما وقتی برای آزمون و خطا ندارید، بنابراین تنها در صورتی موفق خواهید شد که سراغ بهترین منابع و آموزش‌ها بروید. شرکت در کلاس آیلتس سفیر، روشی معتبر و عالی برای آمادگی آیلتس در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
سخن پایانی
هیچ دستاورد ارزشمندی، بدون زحمت و در زمان کوتاه به دست نخواهد آمد. اگر می‌خواهید در مدت یک ماه برای آیلتس آماده شوید، تنها در صورتی موفق خواهید شد که از قبل بخش قابل توجهی از مسیر یادگیری انگلیسی را طی کرده باشید. امیدواریم تکنیک‌های موجود در این مقاله، به موفقیت شما در این آزمون مهم و سرنوشت‌ساز کمک کنند و به سوال شما مبنی بر (چگونه در یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟) پاسخ داده‌ایم.

 

 

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.