کتاب گرامر زبان فرانسه،برای تقویت زبان فرانسه چه کتابی بخوانیم؟

در هر کجای راه با فراز و نشیب اما شیرینِ آموزش زبان فرانسه  که باشید، علی رغم اینکه همچنان روند مطلوب خود در یادگیری این زبان را پی می‌گیرید؛ در کلاس‌های زبان شرکت می‌کنید یا معلم خصوصی دارید و یا به‌صورت خودآموز از کتاب گرامر زبان فرانسه استفاده می‌کنید، برایتان اتفاق افتاده است که حس کنید در یک بازه‌ی زمانی خاص، یک یا دو مهارت زبانی‌تان نسبت به بقیه لنگ می‌زند یا به اندازه‌ی مورد انتظارتان رشد نکرده است. اینجاست که نه مرور زمان، نه خواندن دوباره‌ی سطوح پایین‌تر و نه بیش‌تر زمان گذاشتن، مشکل شما را حل نمی‌کند.صبر کنید! نه اینکه دلسرد شوید… چاره کارتان همین‌جاست؛ دستتان را به ما بدهید تا با هم چرخی در کتاب‌فروشی‌ها بزنیم و نگاهی به قفسه‌ها بندازیم که معجزه‌ای در راه است.

از آنجایی که اولین شکایت زبان‌آموزان فرانسه از گرامر و صرف فعل‌ها و حرف تعریف‌ها و چراهایش شروع می‌شود، ما هم در اولین قسمت از این مقاله، دقیقاً می‌خواهیم روی همین نقطه دست بگذاریم.

کتاب گرامر زبان فرانسه،بهترین کتاب‌های تقویت زبان فرانسه!

  • با بهترین کتاب های گرامر فرانسه قواعد دستوری را قورت بدهید!

هر اندازه هم که آموزشگاه معتبر و استاد معروف و ماهری داشته باشید، فقط می‌توانید گرامر را عالی یاد بگیرید اما چه طور می‌توانید با تسلط و روان از قواعد به درستی استفاده کنید تنها یک راه دارد: تمرین!

  • Grammaire Progressive Du Français

این کتاب از بهترین منابع تمرین گرامر به شمار می آید که در هر مبحث به تفکیک با درسنامه ای در ابتدای آن همراه شده و می توانید اطمینان داشته باشید که اگر درس به درس با آن پیش بروید کوچکترین نکته ای را از قلم نمی اندازید. این کتاب در ۳ سطح مبتدی (Débutant)، متوسط (Intérmediaire) و پیشرفته (Avancé) در دسترس است که در هر کدام مجموعاً بیش از ۴۰۰ تمرین به تفکیک مبحث گردآوری شده است.

Grammaire Progressive Du Français

  • Grammaire en dialogues

این کتاب هم دارای چهار سطح کاملاً مبتدی (Grand Débutant– A1)، مبتدی (Débutant – A1/A2) متوسط (Intérmediaire – B1) و پیشرفته (Avancé – B2) است. اما در این کتاب در هر درس، در ارتباط با موضوع گرامری، ابتدا مکالمه‌ای را برای زبان آموز طرح کرده و از دل آن در ادامه به تفصیل قاعده‌ی دستوری می‌پردازد و و در ادامه تمرین‌هایی از سطح آسان تا دشوارتر طراحی شده‌اند که در طی هر درس فرد علاوه بر تسلط بر گرامر، با نمونه‌های مفید از کاربرد آن در یک گفتگوی واقعی و احتمالی روزمره آشنا می‌شود.

 

Grammaire en dialogues

 

کلاس زبان فرانسه

  • Nouvelle Grammaire du Fraçais

کتاب گرامر سوربُن، از انتشارات معتبر Hachette یکی از معروف‌ترین و معتبرترین مراجع گرامر زبان فرانسه است که علاوه بر بیان نکات گرامری زبان فرانسه خیلی موشکافانه و زیر ذره بین به شرح نمونه‌هایی از کاربردهای به‌جا و نا به‌جای ساختارهای دستوری پرداخته است. البته این یکی از کتاب‌های مرجع گرامر است و شامل تمرین نمی‌شود. گذشته از این، برای سطح A2 و بالاتر مناسب است و برای مطالعه‌ی آن باید تا حدی با دستور زبان فرانسه آشنایی داشته باشید.

Nouvelle Grammaire du Fraçais

  • Révision 350 Exercices

سری کتاب‌های تمرین سه جلدی در سه سطح مبتدی (Débutant)، متوسط (Moyen) و پیشرفته (Avancé) است. این کتاب با حجم بی‌کرانی از تمرین‌ها، یا در تمرین غرقتان می‌کند یا کاری می‌کند چشم بسته روی امواج متلاطم گرامر، موج‌سواری کنید.

Révision 350 Exercices

1 دیدگاه
  1. پیک زبان

    موفق باشید??

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.