معرفی ۵ سریال انگلیسی با لهجه بریتیش

همانطور که می‌دانید زبان انگلیسی در کشورهای زیادی استفاده می‌شود. بنابراین این تنوع در لهجه و کلمات انگلیسی در این زبان امری طبیعی است. با این که ما تمامی لهجه‌ها و گویش‌ها را دوست داریم ولی موضوع بحث امروزمان لهجه بریتیش یا بریتانیایی است. در این مطلب می خواهیم درمورد سریال انگلیسی با لهجه بریتیش برایتان بنویسیم.

اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید به انگلستان (جایی که لهجه بریتانیایی در آن استفاده می‌شود) سفر کنید یا مدتی را در آن جا بگذرانید، بهترین راه برای تمرین دادن خود و عادت دادن گوش‌هایتان به این لهجه، گوش دادن به آن است.دیدن فیلم، سریال یا ویدیوهای آموزشی بهترین راه هستند زیرا می‌توانید همزمان آن چه را که می‌شنوید با متن و خود فیلم تطبیق دهید.

حتی اگر متوجه تمامی حرف‌ها و نکات نشوید، همچنان می‌توانید بفهمید که در فیلم چه می‌گذرد. هر سریال یا فیلم ویژگی‌ها و نکات خاص خودش را دارد که به نوع فیلم یا سریال بستگی دارد.

به محض آنکه شما با لهجه و گویش شخصیت‌های فیلم آشنا شوید، می‌توانید به طور مداوم یا به اندازه طول مدت سریال یا فیلم آن را تمرین کنید. خیلی خوب است ، نه؟

در این مقاله ۵ سریال انگلیسی با لهجه بریتیش با ژانر و موضوعات مختلف معرفی می‌کنیم که باعث تقویت مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی در شما خواهند شد.

سریال انگلیسی با لهجه بریتیش،بهترین سریال های بریتیش

  • سریال The Crown

این سریال که یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های نتفلیکس است که زندگی ملکه الیزابت دوم را روایت می‌کند. هر قسمت ۱ ساعته این سریال، زندگی ملکه را از ابتدای ازدواجش با شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۴۷ به تصویر می‌کشد. اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید، این سریال برای شما ساخته شده است.

در سریال تاج، شما در مورد سیاست‌گذاری‌ها، جنگ‌ها و تاریخچه آنها در انگلستان اطلاعاتی کسب خواهید کرد. نکته عالی این سریال، لهجه بریتانیایی است که در آن غالب است.

تعداد فصل‌ها: در حال حاضر فقط یک فصل از این سریال پخش شده است اما ۵ فصل دیگر آن در دست تولید است.

قسمت‌ها: هر فصل شامل ۱۰ قسمت است.

سریال انگلیسی با لهجه بریتیش

  • سریال Downton Abbey

در این سریال در قرن ۲۰ میلادی، با خانواده کرالیز که ما بین دنیای قدیم و تحولات عصر جدید گرفتار شده‌اند ، همراه می‌شوید.

۶ فصل این سریال شامل اشراف زاده‌ها، پیش خدمت‌ها، نوکران، قصاب‌ها و آشپزهایی است که در قصر هایکلر در حاشیه شهر یورکشیر زندگی می‌کنند و سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده است.

اگر بیشتر از این جزییات داستان را برایتان بگوییم، جذابیت سریال از بین خواهد رفت.

اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که برای دیدن سریال عجولید و نمی‌توانید حس کنجکاوی خود را کنترل کنید، این سریال برای شما خطرناک است به ویژه به این خاطر که هر ۶ فصل این سریال ساخته شده و آماده دیدن است.

تعداد فصل‌ها : ۶ فصل

تعداد قسمت‌ها: فصل اول شامل ۷ قسمت، سایر فصل‌ها شامل ۹ قسمت هستند.

آموزش زبان با سریال downton abbey

  • سریال Sherlock

آیا کسی هست که اسم شرلوک هولمز را نشنیده باشد؟ فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در مورد شخصیت شرلوک هولمز ساخته شده اما به نظر ما نسخه‌ای از آن که توسط BBC ساخته شده، از همه بهتر است.

جان واتسون و شرلوک هولمز، در خیابان بیکر زندگی می‌کنند و طبق عادتی قدیمی، همیشه به دنبال کشف و حل جنایات هستند.

اما در سریالی توسط BBC ساخته شده، کمی داستان عوض شده است.  اکنون ما در قرن ۲۱ میلادی هستیم و این باعث شده که شرلوک نیز برای حل کارهایش از تلفن همراهش استفاده کند.

او نیز مانند هرکس دیگری در این دوره، از تکنولوژی برای حل مسایل و جنایت‌ها بهره می‌برد.

تعداد فصل‌ها : ۴ فصل

تعداد قسمت‌ها: فصل اول و سوم و چهارم ۴ قسمت و فصل دوم ۳ قسمت دارد.

آموزش زبان انگلیسی با سریال شرلوک

  • سریال Broadchurch

برادچرچ، یک دهکده آرام و کوچک در ساحل ژوراسیک است. زندگی آرامی در این دهکده برقرار بود تا زمانی که یک جنایت وحشتناک در آن کشف شد. در همین زمان همه به یکدیگر مظنون شدند اما سعی می‌کنند که این سوظن را پشت لبخندهای مصنوعی خود پنهان کنند. تحقیق و بررسی در مورد این جنایت را بازرس الک هاردی و گروهبان الی میلر به عهده گرفته‌اند که یکی از آنها از شهر فرستاده شده و دیگری از نزدیکان مقتول است.

این سریال، یک سریال پلیسی معمولی نیست بلکه داستانش ذهن شما را درگیر کرده و درست مانند داستان‌های هیچکاک، شما را در مورد ادامه سریال نگران و کنجکاو نگه می‌دارد. این حس زمانی در شما بیشتر و بیشتر می‌شود که بدانید حتی خود بازیگران نیز تا چند روز قبل از پایان داستان، قاتل را نمی‌شناختند.

تعداد فصل‌ها: ۳ فصل

تعداد قسمت‌ها: هر فصل شامل ۸ قسمت

آموزش زبان با سریال Broadchurch

  • سریال The Office

با معرفی این سریال، ژانر کاملاً متفاوتی را آغاز می‌کنیم. این سریال داستان زندگی روزمره ریکی گرویس و استفان مرکنت در یک دفتر کار معمولی را روایت می‌کند. در این سریال ما درشهر اسلو در نزدیکی لندن، میان میزها و تلفن‌های یک دفتر کار هستیم که در آن گرویس نقش یک رییس رقت‌انگیز را در میان سایر بازیگرها ایفا می‌کند. ویژگی اصلی این سریال، حس شوخ طبعی به سبک بریتانیایی آن است که برخلاف سایر کمدی‌ها، صدای خنده در پس‌زمینه آن پخش نمی‌شود.

تعداد فصل‌ها: ۲ فصل

تعداد قسمت‌ها: هر فصل شامل ۶ قسمت به همراه ۲ قسمت اضافه است.

کدامیک از آنها شما را به خود جذب کرد‌؟ اگر در ابتدای قسمت‌های هر سریال احساس کردید که چیزی متوجه نمی‌شوید، ناامید نشوید این حس کاملاً طبیعی است.

تسلیم نشوید و اگر نیاز داشتید آنها را با زیرنویس ببینید.

همچنین با مراجعه به دسته بندی معرفی فیلم و سریال برای یادگیری زبان می توانید با سایر منابع با مووضع معرفی سریال انگلیسی با لهجه بریتیش آشنا شوید.

10 دیدگاه
  1. What’s up, I read your new stuff like every week.
    Your story-telling style is witty, keep up the good work!

  2. ایلیا

    سریال لوسیفر هم عالیه

  3. افسانه

    پس پیکی بلایندرز چی؟اونکه از همه اینا جذاب تره

    1. armin

      پیکی بلاندرز لهجه ی ایرلندی داره بریتیش نیست خیلی ها اشتباه میگیرن

  4. پریسا

    هری پاتر هم هس؟. البته لهجه ایرلندی هم جذابه مثل پکی بلایندرز.

  5. مینا

    سریال مشهور مرلین و دکتر هو را یادتون رفت جا بدین

  6. M

    میخواستم بدونم ساده ترین این سریال برای شروع کدومه؟

    1. مینا

      سریال مرلین آسونترینشه چون ژانر تاریخیه و شمرده تر صحبت میکنند و شرلوک هم سخت ترین چون خیلی سریع صحبت میکنند

  7. پژمان

    سلام

    سوالی ک ذهن منو درگیر کرده اینه ک چرا در سریال های کمدی‌ صدای خنده در پس‌زمینه آن پخش می‌شه؟ این مساله خیلی آزارم میده و حتی باعث شده از خیر تماشای سریال بگذرم. واقعا درک نمیکنم دلیل این کار غیر حرفه ای رو. چرا کارگردان ها فکر میکنند با این کارشون تماشگران جذب میشن؟

    1. پارسا کاکویی

      سلام
      این کار برای ایجادِ حس تایید اجتماعیه و اینکه وقتی کسی ببینه دیگران می‌خندن راحت‌تر مساله رو درک می‌کنه و اون حس مشترک ایجاد میشه.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.