‏۱۰ نمونه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اگر کودک شما در حال یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم است، بهترین منابع برای کمک به آنها، کتاب‌های انگلیسی زبان است. اگر به دنبال کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان هستید، ما در این مقاله به لیستی از بهترین آنها اشاره کرده‌ایم که با داشتن بخش‌های مختلف مثل فعالیت‌ها و حل تمرین، به کودک شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند.در طول سال‌های مختلف، متخصصان آموزش زبان، کتاب‌‌های فعالیت محور و درس محور مختلفی را برای زبان آموزان در تمام سطوح زبان انگلیسی تالیف و منتشر کرده‌اند. کتاب‌های مختلفی که هر کدام بر یکی از چهار مهارت‌های زبانی یعنی Reading، Speaking، Listening و Writing و یا هرچهار تا باهم تمرکز کرده‌اند.

و در کنار درسنامه‌ها، با اضافه کردن بخش فعالیت در خانه یا کلاس، به رشد بهتر زبان در فرد سرعت بخشیده‌اند. در ادامه این مقاله، به معرفی ۱۰ کتاب موثر در یادگیری زبان انگلیسی مخصوص کودکان با دانش زبان انگلیسی مبتدی می‌پردازیم.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

معرفی ۱۰ کتاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 دیکشنری تصویری آکسفورد

نویسنده: Jenni Currie Santamaria  و  Joan Ross Keyes

رنج سنی: ۵ سال به بالا

توضیحات: این کتاب لغات عمومی در بخش‌های مختلف مثل اجتماعی، علم، ریاضی و … را توسط عکس‌های با کیفیت جذاب و رنگی به کودکان می‌آموزد.

این کتاب همچنین دارای کارت‌های آموزش لغت، تمرین Reading و تمرین Writing است. این کتاب دارای یک سی‌دی تلفظ لغات هم هست که به شکل درس به درس، تلفظ صحیح لغات را به کودکان می‌آموزد.

معرفی 10 کتاب آموزش زبان کودکان

مجموعه کتاب‌های Lets Go

نویسنده: Barbara  Hoskins, Karen Frazer, Ritsuko Nakata, Carolyn Graham

رنج سنی: ۵ تا ۱۱ سال

توضیحات: این مجموعه کتاب که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مبتدی نوشته شده، به آنها اجازه می‌دهد که در کنار یادگیری، لحظات شاد و مفرحی هم داشته باشند. این کتاب بخش فونیکس، گرامر و الفبای انگلیسی را به شکل کامل پوشش می‌دهد. همچنین در این کتاب از آهنگ‌ها و رقص‌های شاد، تصاویر رنگی و درخشان، برگه کار، انواع بازی‌ها و گفت‌و‌گوهای دو نفره هم استفاده شده که به پرورش مهارت‌های ارتباطی کودکان نیز کمک می‌کند.

یک مزیت دیگر این مجموعه، وجود یک وب‌سایت با مطالب به روز و سرگرم‌کننده برای یادگیری بیشتر است.

کتاب This Is Me، کتاب کار برای یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم

کتاب This Is Me، کتاب کار برای یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم

نویسنده: Elizabeth Clarie

رنج سنی: ۵ تا ۱۱ سال

توضیحات: این کتاب به کودکان با دانش انگلیسی مبتدی کمک می‌کند که اولین قدم‌های یادگیری را بردارند. مزیت این کتاب، داشتن دستورالعمل کار در هر صفحه از کتاب است که امکان کار در خانه در حضور یک مربی یا پدر و مادر را فراهم می‌کند. این کتاب به بالا بردن اعتماد به نفس کودکان در چهار مهارت اصلی و الفبا کمک فراوانی می‌کند. این کتاب همچنین دارای فلش کارت برای یادگیری لغات و الفبا است.

موضوعی که این کتاب را به یکی از کتاب‌های محبوب معلمان تبدیل کرده، پوشش دادن تاپیک‌های مختلف مثل روابط اجتماعی، کشورها، احساسات و عواطف، غذا، خانواده و دیگر موضوعات مرتبط با زندگی روزمره است.

Smiley face

مجموع کتاب Learning English with Laughter

نویسنده: Ms. Daisy A. Stocker M.ED و Dr. George A. Stocker D.D.s

رنج سنی: زیر هفت سال

توضیحات: اگر بتوانیم با خنده و شادی، چیزی را به کودکان یاد دهیم، پس مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم. این کتاب که مخصوص زبان آموزان غیر انگلیسی زبان منتشر شده، دارای سه جلد کتاب اصلی، کتاب کار و کتاب راهنمای معلم است. این مجموعه کتاب برای بچه‌هایی نوشته شده که هیچ دانش زمینه‌ای از زبان انگلیسی ندارند و برای آنها مجموعه‌ای تمرینات و فعالیت‌های مفرح در نظر گرفته که فرایند یادگیری آنها را ساده‌تر می‌کند.

این کتاب به شکل یک مجموعه عرضه شده که مثلاً کتاب اول، به آمورش الفبای زبان انگلیسی از حرف A تا L پرداخته و به همین ترتیب کتاب بعدی، ادامه  الفبا را دربر دارد.

Smiley face

کتاب ESL Beginner، کتاب آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

نویسنده: Dianne Ramdeholl, Linda Robbin

رنج سنی: همه زبان آموزان مبتدی

توضیحات: یادگیری مقدمات زبان انگلیسی هیچوقت برای زبان آموزان خارجی آسان نبوده است. این کتاب که توسط معلمین با تجربه نوشته شده، برای افرادی که یادگیری زبان انگلیسی را تاره شروع کرده‌اند انتخاب بسیار مناسبی است. کتاب دارای بخش‌های مختلف لغات، گرامر و توسعه مهارت‌های گرامری است. برای آنهایی که قصد دارند به شکل خودآموز و در خانه زبان انگلیسی بخوانند، این کتاب دارای بخش دستورالعمل خوانش کتاب است که برای اطلاع پدر و مادرها ترتیب داده شده است.

 

کتاب زبان کودکان English For Everyone: Level 1: Beginner

کتاب زبان کودکان English For Everyone: Level 1: Beginner

نویسنده: DK Publishers

رنج سنی: همه دانش آموزان مبتدی

توضیحات: هدف این کتاب، آموزش گرامر و لغات زبان انگلیسی به شیوه شاد و مفرح برای زبان آموزان است. این کتاب برای آموزش از موضوعات روزمره زندگی استفاده کرده و با تمرکز بر چهار مهارت اصلی، دانش آموز را برای امتحانات انگلیسی در مقاطع بالاتر آماده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های متمایز این کتاب، داشتن اپلیکیشن آنلاین مخصوص کتاب است. همچنین این عنوان به شکل یک مجموعه کتاب منتشر شده که از سطوح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود.

کتاب English Made Esay Volume One: A New ESL Approach: Learning English Through Pictures

کتاب English Made Esay Volume One: A New ESL Approach: Learning English Through Pictures

نویسنده: Pieter Koster

رنج سنی: زبان آموزان با دانش کم و یا صفر

توضیحات: جلد اول این کتاب که برای زبان آموزان با پایه مبتدی طراحی شده، به آنها کمک می‌کند که با روشی جالب و از طریق عکس، زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

در این کتاب به آموزش لغات و گرامر، به شکل استفاده روزمره و در موقعیت‌های طبیعی پرداخته شده است. مزیت دیگر این کتاب، استفاده از داستان‌های جذاب و خنده‌دار است که کودکان را در حین یادگیری مرتبا می‌خنداند.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله

کتاب Side by Side: Student Book 3, Third Edition

نویسنده: Steven J. Molinsky, Bill Bliss

رنج سنی: همه زبان آموزان مبتدی

توضیحات: این کتاب به زبان آموزان مبتدی در تقویت چهار مهارت اصلی زبان کمک می‌کند. این کتاب همچنین دارای یک جلد راهنمای معلم و یک جلد کتاب کار و فعالیت است که به یادگیری شنیداری، از طریق بازی و از طریق فلش کارت‌ها می‌پردازد.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله

کتاب زبان کودکان ESL Worksheet and Activities for Kids

نویسنده: Miryung Pitts

رنج سنی: ۵ تا ۸ سال

توضیحات: این کتاب برای کودکان مبتدی که می‌خواهند کار یادگیری انگلیسی را در خانه شروع کنند کتاب بسیار مفیدی است.

این کتاب زبان کودک پر از تاپیک‌ها و موضوعاتی است که برای کودکان ۵ تا ۸ سال بسیار جالب و سرگرم کننده است. موضوعاتی مثل رنگ‌ها، شکل‌ها، آب و هوا، ماه‌ها، روزها و زمان در قالب فعالیت‌های جالب طراحی شده که کودک می‌تواند از طریق آنها به مطالب مسلط شود.

منابع آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کتاب Now I’m Reading برای زبان آموزان مبتدی

نویسنده: Nora Gaydos

رنج سنی: ۴ تا ۸

توضیحات: این کتاب برای کودکان با دانش انگلیسی کم فوق‌العاده است. این کتاب دارای تصاویر رنگی زیبا و حروف الفبای کوچک و بزرگ است که به مربی یا پدر و مادر در توضیح مطالب و تلفظ آنها بسیار یاری می‌رساند.

این عنوان هم به شکل یک مجموعه کتاب راحی و منتشر شده که کودک می‌تواند به ترتیب ابتدا به انتها آنها را یاد بگیرد و جلو ببرد.

اگر شما کتاب جذابی که  مناسب آموزش زبان انگلیسی به کودکان است می‌شناسید در کامنت ها معرفی کنید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.