۱۰ تا از بهترین سخنرانی‌های TED برای زبان‌آموزان + دانلود

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز کار دشواری نیست. صدها منبع به این زبان وجود دارند که می‌توانند روند رشد شما را بسیار سریع‌تر کنند. سایت TED یکی از همین منابع است که هزاران سخنرانی مختلف در موضوعات متنوع برای شنیدن دارد. این سخنرانی‌ها به شکل ویدئوهای کوتاه و بلند منتشر می‌شوند و یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش مکالمه انگلیسی و تقویت مهارت‌های شنیداری هستند. در این مقاله بهترین سخنرانی‌های TED که موضوعات جذابی برای شنیدن دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز کار دشواری نیست. صدها منبع به این زبان وجود دارند که می‌توانند روند رشد شما را بسیار سریع‌تر کنند. سایت TED یکی از همین منابع است که هزاران سخنرانی مختلف در موضوعات متنوع برای شنیدن دارد. این سخنرانی‌ها به شکل ویدئوهای کوتاه و بلند منتشر می‌شوند و یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش مکالمه انگلیسی و تقویت مهارت‌های شنیداری هستند. در این مقاله بهترین سخنرانی‌های TED که موضوعات جذابی برای شنیدن دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی ۱۰ مورد از بهترین سخنرانی‌های TED در سال ۲۰۲۳

در سال‌های اخیر موضوعاتی همچون تکنولوژی، توسعه فردی و سرگرمی‌های دیجیتال بیشترین میزان بازدید را در دنیای وب داشته‌اند. سخنرانی‌های تد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تماشای این ویدئوهای کوتاه، علاوه بر کسب اطلاعات جذاب و سرگرم‌کننده، می‌تواند روی تقویت مهارت شنیدار و آموزش مکالمه زبان انگلیسی هم بسیار موثر باشد. اگر در کارگاه لیسنینگ آیلتس شرکت می‌کنید، می‌توانید به کمک ویدئوهای زیر سرعت پیشرفت خود را افزایش دهید:

۱- سخنرانی ?Do schools kill creativity

این ویدئو پربازدیدترین مورد در لیست حاضر است. کن رابینسون در این ویدئو درباره مدارس و تاثیر آن‌ها بر افزایش یا کاهش خلاقیت دانش‌آموزان صحبت می‌کند. از نظر او چارچوب‌های از پیش تعیین شده و معیارهای سنجش در سیستم آموزش جهانی در اکثر موارد چینش غلطی دارند و موجب نابودی نبوغ بسیاری از دانش‌آموزان می‌شوند. در صورتی که در حوزه آموزش فعالیت دارید یا به هر نحوی با دانش‌آموزان سروکار دارید، این ویدئو می‌تواند از بهترین سخنرانی‌های TED برای شما باشد.

بهترین سخنرانی‌های TED

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۷۵.۳ میلیون نفر

۲- سخنرانی Your body language may shape who you are

زبان بدن یکی از مهم‌ترین اصول در برقراری روابط اجتماعی موثر است. همه تصور می‌کنند که رعایت رفتارهای مناسب بدنی، منجر به دریافت بازخورد مناسب از دیگران خواهد شد، اما این تمام ماجرا نیست! امی کادی، روانشناس اجتماعی در یکی از بهترین سخنرانی‌های TED در این باره صحبت می‌کند که رعایت «ژست قدرت» – ایستادن در حالت اعتماد به نفس، حتی زمانی که احساس اعتماد به نفس نداریم – می‌تواند احساس اعتماد به نفس را تقویت کند و بر شانس موفقیت ما تاثیر بگذارد.

Your body language may shape who you are

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۶۸.۸ میلیون نفر

۳- سخنرانی The power of introverts

«قدرت درون‌گرایی» از بهترین سخنرانی‌های TED ‌برای توسعه فردی است. در دنیای امروز اغلب افراد برون‌گرایی و برقراری روابط اجتماعی را به عنوان یک ارزش می‌شناسند. سوزان کین در این سخنرانی درباره قدرت درون‌گراها و ارزش‌هایی که می‌توانند خلق کنند صحبت می‌کند. لحن این سخنرانی ساده و صمیمانه است و می‌توانید دایره واژگان بسیار جالبی را در آن بشنوید و بیاموزید.

The power of introverts

منبع: سایت TED

«قدرت درون‌گرایی» از بهترین سخنرانی‌های TED ‌برای توسعه فردی است. در دنیای امروز اغلب افراد برون‌گرایی و برقراری روابط اجتماعی را به عنوان یک ارزش می‌شناسند. سوزان کین در این سخنرانی درباره قدرت درون‌گراها و ارزش‌هایی که می‌توانند خلق کنند صحبت می‌کند. لحن این سخنرانی ساده و صمیمانه است و می‌توانید دایره واژگان بسیار جالبی را در آن بشنوید و بیاموزید.

میزان بازدید: ۳۳ میلیون نفر

۴- سخنرانی How to speak so that people want to listen

سخنرانی موثر یکی از کارهایی است که در هر شغل و سنی به درد می‌خورد. توانایی جذب مخاطب هنگام سخن گفتن و تشویق او به شنیدن، هنر بزرگی است که جولیان تریسور در این ویدئو راجع به آن صحبت می‌کند. در این مورد از لیست بهترین سخنرانی‌های TED، درباره رعایت تن صدا و نحوه سخن گفتن با همدلی بیشتر نکاتی را خواهید آموخت. فرقی نمی‌کند در حوزه تجارت فعالیت داشته باشید یا بخواهید در یک جمع دوستانه توجه دیگران را به خود جلب کنید، این ویدئو در هر صورت برای شما مفید است.

How to speak so that people want to listen

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۵۵.۸ میلیون نفر

۵- سخنرانی How to stay calm when you know you’ll be stressed

استرس کارایی مغز انسان را به قدری کاهش می‌دهد که می‌تواند روی فعالیت‌های روزمره و ساده نیز تاثیر بگذارد. مغز انسان طی هزاران سال تکامل یافته است تا کورتیزول را در موقعیت‌های استرس‌زا آزاد کند. این هورمون، قدرت تفکر منطقی را مهار می‌کند، اما به طور بالقوه به فرد کمک می‌کند که در مواقع بحرانی، سلامتی خود را حفظ کند. دانیل لویتین، عصب شناس، در یکی از بهترین سخنرانی‌های TED به ما می‌گوید که راهی برای جلوگیری از اشتباهات مهم در موقعیت‌های استرس زا، وجود دارد. ما می‌توانیم قدرت منطق خود را در شرایط مهم حفظ کنیم تا از اتفاقات بد پیشگیری نماییم.

How to stay calm when you know you'll be stressed

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۲۲ میلیون نفر

۶- سخنرانی What would happen if you didn’t drink water

اگر به حوزه سلامت فردی علاقه دارید، این مورد از لیست بهترین سخنرانی‌های TED برای شماست! در این ویدئو، میا ناکامولی درباره تاثیر نوشیدن آب بر سلامت جسمی و روانی توضیحاتی می‌دهد. ۵۵ الی ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و کاهش این مقدار، اتفاقات خطرناکی را رقم خواهد زد. اگر شما هم به حفظ سلامت خود اهمیت می‌دهید، حتما این سخنرانی را ببینید تا در عین یادگیری نکات مهم در حوزه سلامت، مهارت‌های زبان انگلیسی خود را هم تقویت کنید.

What would happen if you didn't drink water

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۲۰ میلیون نفر

۷- سخنرانی The benefits of a bilingual brain

بدیهی است که تسلط به دو زبان به صورت همزمان، کارهایی همچون ارتباط اجتماعی، مسافرت و فعالیت‌های متنوع دیگر را آسان‌تر می‌کند. اما این کار فواید دیگری هم دارد! میا ناکامولی در این سخنرانی راجع به تاثیرات دوزبانگی بر عملکرد مغز صحبت می‌کند. او معتقد است که یادگیری بیش از یک زبان، باعث فعالیت بهتر مغز و قدرت تحلیل مسائل پیچیده‌تر خواهد شد.

The benefits of a bilingual brain

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۱۶.۹ میلیون نفر

۸- سخنرانی Why sitting is bad for you

دنیای امروز، انسان‌ها را از کار و فعالیت‌های بدنی دور کرده‌است. بسیاری از ما در محل کار و خانه، بیشتر در حالت نشسته هستیم و این موضوع، روی تناسب اندام و سلامت جسمی تاثیر بسیار بدی خواهد داشت. در این ویدئو از مجموعه بهترین سخنرانی‌های TED، مورات دالکیلینچ خطرات پنهان نشستن بیش از حد و طولانی مدت را بررسی می‌کند. اگر سبک زندگی شما هم به گونه‌ای است که تحرک کمی دارید، این سخنرانی را از دست ندهید!

Why sitting is bad for you

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۹.۲ میلیون نفر

۹- سخنرانی How to discover your authentic self at any age

اگر خود واقعیتان را گم کرده‌اید، این ویدئوی ۱۵ دقیقه‌ای برای شماست! در این سخنرانی بوی اسمیت به شما خواهد گفت که چگونه در هر سنی، شخصیت واقعی خود را کشف کنید.
گوینده معتقد است با شناخت خود بهتر می‌توانید آینده خود را ترسیم کنید و به اهداف خود برسید. در این سخنرانی عباراتی درباره اعتماد به نفس، اصالت، رشد فردی و رفتارهای بالغانه گفته می‌شود که در حوزه توسعه فردی و روانشناسی بسیار کاربردی هستند. این ویدئو به دلیل موضوع چالش‌برانگیزش می‌تواند یکی از پرطرفدارترین موارد در لیست بهترین سخنرانی‌های TED باشد.

How to discover your authentic self at any age

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۳.۹ میلیون نفر

۱۰- سخنرانی The next global superpower isn’t who you think

اگر به دنیای سیاست علاقمند هستید، این ویدئوی ۱۴ دقیقه‌ای را از دست ندهید. در این سخنرانی، ایان برمر، دانشمند علوم سیاسی درباره نظم جهانی قدرت صحبت می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید ابرقدرت بعدی جهان کیست و مردم چه نقشی در ظهور این قدرت‌ها دارند، حتما این ویدئو را با دقت تمام مشاهده کنید.
در این سخنرانی کوتاه، عبارات و لغات تخصصی حوزه سیاست استفاده می‌شوند. از سویی گوینده سعی دارد سخنان خود را برای مخاطب عام قابل فهم کند و به همین دلیل، لحن او بسیار روان و سلیس است.

The next global superpower isn't who you think

منبع: سایت TED

میزان بازدید: ۴.۶ میلیون نفر

چگونه بهترین سخنرانی‌های TED را پیدا کنیم؟

در این مقاله ۱۰ سخنرانی عالی از TED Talks را به شما معرفی کردیم. با توجه به اینکه هر کس به حوزه موضوعی خاصی علاقه دارد، ممکن است برخی از این گزینه‌ها برای شما جذاب نباشند. اگر می‌خواهید برای خود لیست جدیدی از بهترین سخنرانی‌های TED بسازید، می‌توانید به سایت www.ted.com مراجعه کنید و از بخش Talks موضوع موردنظر خود را انتخاب کنید. در این سایت هزاران سخنرانی درباره موضوعات مختلف وجود دارد که می‌تواند برایتان جذاب باشد.

مزیت TED برای آموزش زبان انگلیسی

یکی از مزایای بزرگ TED Talks این است که به آموزش زبان انگلیسی به خصوص در زمینه مکالمه و لیسنینگ بسیار کمک می‌کند. اصولا در کلاس‌های آموزشی تنها نکات اصلی این زبان را می‌آموزید و برای یادگیری نکات کاربردی باید به مکالمات واقعی گوش دهید. مزیت سایت TED این است که تنوع موضوعی بسیار بالایی دارد. از سویی، در صورتی که در حال یادگیری زبان انگلیسی برای کسب و کار هستید، می‌‌توانید ویدئوهای مربوط به شغل خود را در این سایت بیابید تا با اصطلاحات انگلیسی رایج در حوزه کاری خود بیشتر آشنا شوید.
نتیجه‌گیری
سایت TED یکی از بزرگ‌ترین مرجع‌های جهانی برای انتشار و تماشای سخنرانی به زبان انگلیسی است. در این سخنرانی‌ها افراد متخصص در حوزه کاری خود صحبت می‌کنند. با دیدن بهترین سخنرانی‌های TED می‌توانید علاوه بر یادگیری نکات مستند و آموزنده، زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید. بسیاری از این ویدئوها از زیرنویس انگلیسی و فارسی هم پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند در یادگیری بهتر به شما کمک کند. امیدواریم از ویدئوهای معرفی شده در لیست این مقاله لذت ببرید و نکات مفیدی از آن‌ها بیاموزید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.