۸۰ رمان انگلیسی که حتما باید بخوانید! (قسمت ششم)

ریدینگ یکی از بخش‌های مهم آزمون‌های زبان انگلیسی است و از دغدغه‌های اصلی زبان‌آموزان به‌شمار می‌رود. برای تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی، سه راه بیشتر ندارید: بخوانید، بخوانید و بخوانید. برای تقویت زبان انگلیسی با رمان ؛ با خواندن متن و کتاب‌های انگلیسی حتی اگر در ابتدای مسیر به سختی متوجه معنی جملات شوید، به مرور پیشرفت چشمگیری خواهید داشت. از آن گذشته کتاب‌ها به شما در فهم انگلیسی رسمی و نوشتاری کمک زیادی می‌کنند و با ساختارهای اصلی جملات و گرامر انگلیسی نیز آشنا می‌شوید.

پس، از خواندن رمان‌ انگلیسی غافل نشوید! همراه مجله سفیر باشید، چرا که قصد داریم ۱۰ رمان انگلیسی جذاب معرفی کنیم.

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان

تقویت زبان انگلیسی با رمان ساده Grimm’s fairy tales

تقویت رمان انگلیسی با رمان Grimm's taleافسانه‌های گریم قصه‌هایی هستند که ما از دوران کودکی شنیده‌ایم. راپونزل، هانسل و گرتل، سیندرلا، زیبای خفته. اما آثاری که در ابتدا توسط برادران گریم در اوایل دهه ۱۸۰۰ جمع‌آوری شده لزوماً نسخه‌هایی نیستند که ما قبل از خواب می‌شنیدیم. آنها تیره‌تر هستند و اغلب ماجراهای تلخی دارند، اما جالب‌ترند.این نسخه زیبا از افسانه‌های کامل گریم، شامل تمام داستان‌های نوستالژیک ما – سفید برفی، روپل استیلتسکین، کلاه قرمزی کوچک و موارد دیگر – البته در نسخه‌های اصلی آنها است. بسیاری از این داستان‌ها با عبارت رایج و آشنای “روزی روزگاری” آغاز می‌شوند؛ اما با چیزی غیرمنتظره و جذاب خاتمه می‌یابند!

متن این کتاب بسیار ساده است و با سطح متوسط زبان می‌توانید مطالعه این کتاب را شروع کنید.

رمان سفرهای گالیور Gulliver’s Travels

افزایش مهارت ریدینگ با رمان انگلیسی Gulliver's travels

سفرهای گالیور داستان پزشکی است که قصد کرده دور دنیا را با کشتی بگردد، با رسیدن به اولین خشکی، متوجه سرزمین لیلیپوت می‌شود، جایی‌که مردمانش شش اینچ(۱۲ برابر) کوچکتر از جثه یک انسان عادی هستند و طبیعتا گالیور در میان آنها مانند غولی عظیم به نظر می‌رسد.سفر بعدی او به سرزمین برویدنگ است که برعکس لیلیپوت‌ها، ساکنینش شش اینچ بزرگتر از جثه انسان عادی هستند. تصور کنید وحشت و حیرت گالیور را در میان این افراد با آن جثه‌های بزرگ!بعد از آن، دو سفر دیگر نیز انجام می‌دهد و در سفر آخرش، به سرزمینی می‌رسد که اسب‌های نجیب و عاقلی اداره امورش را به دست گرفته‌اند. گالیور دلش می‌خواهد در آن‌جا بماند اما درگیر ماجراهای عجیبی می‌شود.

برای کودکان، این رمان یک خیال جذاب است. برای بزرگسالان، این یک تقلید طعنه‌آمیز از زندگی سیاسی در زمان سوئیفت و انتقاد شدید از رفتارها و اخلاق در انگلیس در قرن هجدهم است.

تقویت زبان انگلیسی با رمان Nostromo: A Tale of the Seaboard

تقویت مهرات زبان انگلیسی با رمان nostromoنوسترومو که در سال ۱۹۰۴ منتشر شد، یکی از بهترین آثار کنراد است. نوسترومو – هرچند صد سال قدمت دارد – به همان اندازه در مورد آمریکای لاتین می‌گوید که بهترین گزارش‌های اخیر درباره زندگی سیاسی آشفته آن منطقه است. نوسترومو درواقع تصویری از یک جامعه شورشی و موقعیت‌هایی است که برای فساد اخلاقی فراهم می‌کند. نویسنده با بازآفرینی مناظر و داستان‌پردازی بسیار جذاب، هر صفحه از این رمان، با هوشمندی بی‌عیب و نقصش درخشان کرده است.

کتاب اصطلاحات پیچیده دارد، برای خواندن آن باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و سطح ریدینگ شما پیشرفته باشد.

رمان انگلیسی برای تقویت ریدینگ Notes from Underground

یادگیری زبان انگلیسی با رمان notes from undergroundانقلابی‌ترین رمان داستایوسکی، یادداشت‌هایی از زیرزمین، مرز بین داستان‌های قرن نوزدهم و بیستم و دیدگاه‌های خود در هر قرن است. راوی گمنامی که یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های ادبیات است، یک مقام سابق است که با سرکشی به وجود زیرزمینی قدم گذاشته است. او در عقب‌نشینی کامل از جامعه، روایتی پرشور و خودمتناقض را به تصویر می‌کشد که به عنوان حمله‌ای ویرانگر به اتوپیاییسم اجتماعی و ادعای ماهیت اساساً غیرمنطقی انسان عمل می‌کند.

رمان انگلیسی Of Human Bondage

از بند انسان (Of Human Bondage) درواقع یک زندگینامه است. داستان فیلیپ کری است، یتیمی مشتاق زندگی، عشق و ماجراجویی‌هایش. فیلیپ پس از چند ماه تحصیل در هایدلبرگ و مدتی زندگی در پاریس؛ به‌عنوان یک هنرمند، در لندن مستقر می‌شود و به‌عنوان پزشک آموزش می‌بیند. و این همان جایی است که او با میلدرد، پیشخدمت صدا بلند اما مقاومت‌ناپذیری روبرو می‌شود که با او درگیر یک ماجرای مازوخیستی می‌شود، که تقریباً او را نابود می‌کند.

کتاب، متن ساده‌ای ندارد و از آنجا که مضامین نسبتا فلسفی در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورد؛ برای افراد با سطوح زبان انگلیسی بالاتر از پیشرفته مناسب‌تر است.

کتاب انگلیسی Paradise Lost

آموزش زبان انگلیسی با رمان Paradise Lost

اگر درباره شعر میلتون چیزی می‌دانید، می‌دانید که برای خواننده معمولی نوشته نشده است. زبان پیچیده آن در همان صفحات اول خودنمایی می‌کند. اگر منتظر نسخه ساده شده‌ای از این داستان بودید که در واقع می‌توانستید آن را بخوانید و از آن لذت ببرید، بیشتر از این به دنبالش نگردید، Paradise Lost را بخوانید. Paradise Lost نه‌تنها این کلاسیک عالی را در دسترس اکثریت قرار می‌دهد، بلکه ماجراجویی اکشن و سرگرم‌کننده‌ای را به خواننده می‌بخشد.

Paradise Lost از آن کتاب‌هایی است که اگر بتوانید درگیرش شوید، زمینش نمی‌گذارید و از بارها خواندن آن خسته نمی‌شوید، به شرطی‌که سطح زبانتان پایین‌تر از Advance نباشد و بتوانید اصطلاحات کمی پیچیده را درک کنید.

تقویت زبان انگلیسی با رمان کودکان Pollyanna

تقوین زبان انگلیسی با رمان کودکانه Pollyanna

Pollyanna رمانی پرفروش از Eleanor H. Porter است که اکنون از آن به عنوان کلاسیک ادبیات کودکان یاد می‌شود. این کتاب چنان موفقیت‌آمیز بود که به‌زودی پورتر دنباله‌ای با عنوان Pollyanna Grows Up تولید کرد.

موفقیت رمان اصطلاح “Pollyanna” (همراه با صفت “Pollyannaish” و اسم “Pollyannaism”) را وارد زبان کرد تا کسی را توصیف کند که به نظر می‌رسد همیشه بدون توجه به هر شرایطی می‌تواند چیزی برای “خوشحال کردن” پیدا کند.

این کتاب به آن دسته از زبان‌آموزان توصیه می‌شود که علاقه به خواندن داستان‌های جالب و متفاوت دارند و البته در سطح زبان انگلیسی بالاتر از متوسط هستند.

افزایش مهارت ریدینگ با رمان انگلیسی Swann’s Way

یادگیری زبان انگلیسی با رمان جذاب swann's way

کتاب مارسل پروست، در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های خواندن به هر زبانی است و می‌توان گفت بهترین رمان قرن بیستم است. اما از زمان ترجمه اصلی آن -قبل از جنگ- نسخه جدیدی به زبان انگلیسی وجود نداشته است. Swann’s Way آخرین و بهترین ترجمه این کتاب به زبان انگلیسی است.Swann’s Way یکی از برجسته‌ترین رمان‌های دوران کودکی است: برداشت‌های یک پسر حساس از خانواده و همسایگانش. جلد اول این اثر که پروست را به عنوان یکی از بهترین صداهای عصر مدرن معرفی کرد، هجوآمیز، بدبینانه، محرمانه و متنوع در پاسخ به شرایط انسانی است.

این کتاب را بخوانید اگر از داستان‌های تخیلی و ماجراجویانه خوشتان می‌آید، چراکه شما را به دنیای جدیدی از تجربیات خواهد برد، سطح زبان بالایی هم نمی‌خواهد. کافیست بتوانید خط داستان را متوجه شوید و تا انتهای آن بروید.

تقویت زبان انگلیسی با رمان Tarzan of the Apes

تقویت ریدینگ با رمان انگلیسی tarzan of the apes

Tarzan of the Apes رمانی است که توسط ادگار رایس باروز نوشته شده است، اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های مربوط به شخصیت تارزان است. این رمان اولین‌بار در اکتبر ۱۹۱۲ در مجله پالپ All-Story Magazine منتشر شد. این شخصیت به قدری محبوب بود که باروز این سریال را با دوازده دنباله تا دهه ۱۹۴۰ ادامه داد.

Edgar Rice Burroughs در جوانی در بسیاری از مشاغل ناکام مانده بود و به عنوان نویسنده با تارزان میمون‌ها، اولین بار در سال ۱۹۱۴ معرفی شد. پسر یک زوج اشرافی انگلیسی، وقتی پدر و مادرش در جنگل‌های آفریقا می‌میرند، در دل جنگل رها می‌شود. او توسط میمون‌ها نجات یافته و پرورش می‌یابد. یاد می‌گیرد که به زبان آنها صحبت کند و از توانایی آنها برای سریع دویدن در بالای کوه‌ها تقلید کند.

سرانجام، شجاعت، قدرت فوق‌العاده و هوش استثنایی او باعث احترام و تحسین نه‌تنها میمون‌ها، بلکه تمام موجودات جنگل می‌شود. داستان تارزان در این رمان کلاسیک و با سرعت بالا روایت می‌شود و پر از ماجراهای غم‌انگیز است. برای مطالعه این داستان سطح متوسط به بالا توصیه می‌شود.

تقویت زبان انگلیسی با رمان Adventures of Huckleberry Finn

تقویت مهارت Reading با رمان the adventures of hucklebery finn

L. Mencken با اشاره به ماجراهای هاکلبری فین خاطرنشان کرد که نوشتن این رمان کلاسیک آمریکایی “حیرت‌انگیزترین اتفاق کل زندگی من” بود. ارنست همینگوی اعلام کرد که “تمام ادبیات مدرن آمریکا از همین یک کتاب نشات می‌گیرد”، در حالیکه تی اس الیوت هاک را “یکی از چهره‌های نمادین دائمی داستانی خواند، که جایگاهی برای اولیس، فاوست، دون کیشوت، دون خوان، هملت نیست.”

برجستگی این رمان از خلاقیت فوق‌العاده خیالی ماجراهای پسران در امتداد رودخانه می سی سی پی، شخصیت‌پردازی الهام گرفته از آن، گوش قابل توجه نویسنده برای گفتگو و توسعه کم اهمیت کتاب در زمینه‌های اساسی جدی ناشی می شود: انسان “طبیعی” در مقابل “جامعه متمدن”، بدی‌های برده‌داری، ارزش ذاتی انسان‌ها و سایر موضوعات. بیش از همه، هاکلبری فین یک داستان شگفت‌انگیز است، پر از شخصیت‌های ماجراجویی بالا و فراموش نشدنی.

< مشاهده قسمت پنجم

مشاهده قسمت هفتم>

 

3 دیدگاه
  1. رزیتا

    عالیه ممنونم❤️

    1. پشتیبان سفیرمگ

      ممنون از شما رزیتا جان 🙂

  2. کتاب باز

    بسیار زیبا جذاب

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.