تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری در چیست؟

آیلتس کامپیوتری یا آیلتس کاغذی؟ کدامیک برای متقاضیان آزمون آیلتس کاربردی‌تر است؟

متقاضیان آزمون آیلتس، حالا می‌توانند علاوه بر آیلتس کاغدی IELTS Paper Based برای نوع کامپیوتری آن نیز اقدام کنند. این قابلیت که در ابتدا فقط برای متقاضیان ساکن کشور انگلیس ممکن بود، حالا برای متقاضیان در سرتاسر دنیا آزمون آیلتس کامپیوتری IELTS Computer Based نیز امکان‌پذیر شده است؛

حالا دانشجویان می‌توانند بسته به وضعیتشان، بین دو نوع آزمون آیلتس کاغذی و آزمون آیلتس کامپیوتری یکی را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم به بزرگترین تفاوت‌های میان آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری اشاره کنیم.هردو آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک به‌صورت کامپیوتری برگزار می‌شود.

ولی اگر قصد گذراندن آیلتس آکادمیک را دارید و از طرف دیگر، به هردلیلی دارای محدودیت زمانی هستید، پس آزمون آیلتس کامپیوتری گزینه مناسبی برای شماست، در این نوع آزمون می‌توانید روز و ساعت مورد نظرتان برای آزمون را از طریق اینترنت رزرو کنید.

آیلتس کامپیوتری یا آیلتس کاغذی و تفاوت آن ها قبل از انتخاب نوع آزمون، این مقاله را تا انتها بخوانید و تا متوجه شوید که کدام نوع آزمون با توجه به وضعیت شما، بهترین انتخاب است.

آزمون آیلتس کاغذی چیست؟

همانطور که می‌دانید، در نوع آزمون کاغذی آیلتس، متقاضی باید در روز و ساعت مقرر به مرکز برگزار کننده مراجعه کند و در آن محل برای سه مهارت Listening، Reading و Writing آزمون دهد. فراموش نکنید که برای تست‌زنی به یک مداد HB نیاز است.

آزمون Speaking به شکل جدا و در ساعت مقرر شده توسط همان مرکز، توسط مصاحبه کنندگان برگزار می‌شود. این آزمون معمولاً به این شکل است که سه مهارت Listening، Reading و Writing در یک زمان، و مهارت Speaking در موعدی دیگر -که می‌تواند قبل یا بعد از آزمون سه مهارت باشد- برگزار شود.

آیلتس پیپر بیس

اطلاعات مهم درمورد آزمون آیلتس برگه ای

در لیست زیر به برخی از دلایل کاهش تعداد آزمون آیلتس کاغذی اشاره کرده‌ایم که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

  • محل برگزاری آزمون آیلتس دارای ۵۰ تا ۱۰۰ آزمون گیرنده است،
  • نتایج آزمون آیلتس بعد از 5 روز الی 2 هفته بعد اعلام می‌شود.

آیلتس کاغذی چیست

آزمون آیلتس کامپیوتری چیست؟

آزمون آیلتس کامپیوتری از این جهت ترجیح داده می‌شود که نتایج آن نسبت به نوع کاغذی آن زودتر منتشر می‌شود. سال ۲۰۱۶، سالی بود که این نوع آزمون برای اولین بار در ۲۰ کشور جهان معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت.

از آن زمان تا کنون، هر روز به تعداد متقاضیانی که این نوع آزمون آیلتس را به نوع کاغذی آن ترجیح می‌دهند افزوده شده است و همچنین آپشن‌های بیشتری به این نوع آزمون نیز افزوده شده است.

این نوع آزمون دارای امنیت، یکپارچگی و اعتباری برابر با آزمون نوع کاغذی است. یکی دیگر از مزیت‌های آزمون کامپیوتری آیلتس این است که متقاضیان می‌توانند از طیف گسترده‌ای از زمان مقرر برای آزمون، بهترین و مناسب‌ترین آن را برای خود رزرو کنند و بعد از آزمون هم نتیجه را کمتر از دو هفته دریافت کنند.

تمام ویژگی‌های آیلتس در نوع کامپیوتری آیلتس، چه از نظر زمان‌دهی و چه مطالب، دقیقا با آزمون نوع کاغذی یکسان است.

آیلتس کامپیوتری چیست

بخش Speaking آیلتس کامپیوتری نیز به شکل یک مصاحبه رو در ‌رو است که توسط یک مصاحبه کننده متبحر انجام می‌گیرد.

موسسه‌های زیادی وجود دارند که شما را برای آزمون کامپیوتری آماده می‌کنند که می‌توانند در میزان موفقیت شما در این نوع آزمون بسیار موثر باشند. نتایج در عرض ۵ الی ۷ روز منتشر می‌شود.

جواب IELTS COMPUTER

کدام نوع آزمون را انتخاب کنیم؟

بسیاری از متقاضیان شکل سنتی‌تر آزمون آیلتس، یعنی آیلتس کاغذی را به نوع جدیدتر آن ترجیح می‌دهند. با اینحال همیشه به یاد داشته باشید که آزمون کامپیوتری، مزایای جالب و قابل تأملی دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری، از آنها اطلاع داشته باشید:

  • در آزمون کامپیوتری برای هر متقاضی، یک کامپیوتر مجزا وجود دارد و اینکار کارها را آسان و روان می‌کند،
  • یک تایمر شمارش معکوس، شما را نسبت به زمان آزمون مطلع می‌کند و امکان مدیریت صحیح زمان را برای شما فراهم می‌کند،
  • نتایج آزمون کمتر از دو هفته و به عبارتی دیگر در ۵ الی ۷ روز منتشر می‌شود،
  • بازه زمانی گسترده‌تری برای انتخاب روز و ساعت آزمون در اختیارتان قرار داده می‌شود.

در این مقاله به بزرگترین تفاوت‌های میان دو نوع آزمون آیلتس کاغذی و کامپیوتری پرداختیم. هرکدام از این نوع آزمون‌ها می‌تواند مزایا و معایب خاص خودش را داشته باشند ولی باز هم انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع آزمون، به وضعیت و ترجیح خود متقاضی برمی‌گردد.

در نهایت اینکه گرچه آزمون کاغذی آیلتس سال‌ها است که مورد استفاده قرار گرفته، ولی به تدریج جای خود را به آیلتس کامپیوتری می‌دهد.

آیا آزمون آیلتس کامپیوتری در ایران برگزار می‌شود؟

آزمون آیلتس کامپیوتری در ایران و تهران آزمون آیلتس در دو مرکز ایرسافام و آیلتس تهران برگزار می‌شود. به گزارش سایت رسمی آیلتس، این آزمون در ۲۰ کشور به‌صورت کامپیوتری برگزار می‌شود.

2 دیدگاه
  1. Erfan

    سلام
    من هیجده سالمه و می خوام بورسیه بگیرن و تنها چیزی هم که میخوان آیلتس هستش.
    من پارسال سفیر میومدم و فکر کنم ۴۰۳ بودم
    می خواستم بپرسم حداقل تا کی می تونم مدرک لازم رو کسب کنم؟
    با تشکز

    1. تحریریه سفیرمگ

      سلام
      شما برای اینکه بتونید برای آیلتس اقدام کنید باید در یکی از شعب آیلتس سفیر تعیین سطح بشید تا بتونید برنامه ریزی دقیق و هدفمندی رو برای کسب نمره مورد نظرتون انجام بدید.
      به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم به گرفتن مدرک آیلتس دارید حتما مسیر اختصاصی این آزمون رو طی کنید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.