یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از نرم‌افزار ردیت | Reddit

ردیت (Reddit) یک شبکۀ اجتماعی است که از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرد و البته در ایران خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. یکی از دلایل اصلی عدم رواج این شبکه در میان کاربران ایرانی، این است که ردیت بیشتر بر متن تکیه دارد و فعالیت اصلی کاربران بحث و محاوره درمورد موضوعات مختلف است. ساختار ردیت به این صورت است که سایت به انجمن یا گروه‌های گوناگونی که ساب‌ردیت (subreddit) نامیده می‌شوند تقسیم می‌شود. در این مقاله به شما می گویم که چطور یادگیری زبان انگلیسی با ردیت را آغاز کنید.

این ساب‌ردیت‌ها که به‌صورت r/… نشان‌داده می‌شوند موضوعات گسترده‌ای را شامل می‌شوند. هر ساب‌ردیت، مدیر و قوانین خود را دارد. یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران را از ردیت زده می‌کند این است که بسیاری از ساب‌ردیت‌ها نسبت به افرادی که قوانینشان را نقض می‌کنند بسیار بی‌رحمانه و سخت‌گیرانه عمل می‌کنند. پس قبل از عضویت و پست کردن در هر ساب‌ردیتی، حتما قوانین آن را مطالعه کنید.

با تمام این اوصاف، بسیاری از ساب‌ردیت‌ها محیط‌های مناسب و دوستانه‌ای برای بحث و تبادل نظر حول موضوعات مختلفی هستند. یکی از بهترین کاربرد‌های ردیت، بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان متوسط به بالا است.

برای این کار می‌توانید با ساب‌ردیت‌هایی که موضوعات مورد ‌علاقۀ شما را دارند را دنبال کنید و با دیگر ردیتورها (redditor) به بحث و گفتگو بپردازید. در مطلب دیگری در آینده به معرفی برخی ساب‌ردیت‌های عمومی جذاب خواهیم پرداخت ولی در این مطلب در سدد معرفی ۱۵ ساب‌ردیت با موضوعات مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی هستیم.

یادگیری زبان انگلیسی با ردیت

 بهبود دایره لغات و تلفظ در ساب ردیت ها

  1. r/Vocabulary

با گردش در صفحات این ساب‌ردیت(r/Vocabulary) قطعا با لغات جدید گوناگونی مواجه خواهید شد. عنوان هر پست معمولا شامل لغت و معانی آن می‌شوند تا بتوانید کلیات کلمه را در یک نگاه بیاموزید. در ادامه پست کاربران به بحث دربارۀ بقیه کاربرد‌های کلمه می‌پردازند و به بررسی معانی و کاربرد دقیق کلمات می‌پردازند.

  1. r/Words

در این صفحه r/Words، عاشقان کلمات در همه زبان‌ها به فعالیت می‌پردازند که البته بیشتر مباحث حول زبان انگلیسی است. ساب‌ردیت r/Words به مراتب ازr/Vocabulary   فعال‌تر و پربیننده تر است. شما در این ساب‌ردیت می‌توانید درباره کلمات مترادف و متضاد سوال بپرسید. همچنین کاربران درباره روش‌های مختلف بیان یک ایده و تفاوت‌های معنایی آنها به بحث و گفتگو می‌پردازند. این ساب‌ردیت به‌شدت برای زبان‌آموزان متوسط تا پیشرفته کاربردی است. با بحث درباره لغات و کاربردشان، لغات قبلا خوانده شده به زبان‌آموز یادداوری می‌شوند و لغات خوانده شده با هم ارتباط منطقی پیدا می‌کنند که در به یاد ماندن لغات بسیار مفید است.

  1. r/Logophilia

در ساب‌ردیت  لوگوفیلیا  خبری از کلمات عادی که کاربرد روزمره دارند نخواهید یافت. درعوض، این ساب‌ردیت جایگاه کلمات عجیب و نادر است که اگر چه زیاد به‌کار نمی‌روند، ولی هنوز جالبند و دانستن آنها خالی از لطف نیست. ساختار این گروه شبیه به r/Vocabulary است: کاربران کلمه و معنی را به همراه یک لینک به لغت در یک لغت‌نامه آنلاین پست می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند لغات با معنی یا کاربرد به‌خصوص را بپرسند یا معنی خاص از یک کلمه را جویا شوند.

  1. r/JudgeMyAccent

اگر از اینکه غریبه‌ها در اینترنت صدای شما را قضاوت کنند هراسی ندارید، می‌توانید صدایتان را در حالی که به انگلیسی صحبت می‌کنید ضبط کنید و در ساب‌ردیت  r/JudgeMyAccent  پست کنید. البته زبان‌آموزانی از سراسر جهان در این ساب‌ردیت فعالیت دارند. این انجمن فرصت عالی برای گرفتن بازخورد بر تلفظتان به شما می‌دهد. تنها کار لازم برای شروع این است که صدای خود را ضبط و فایل را به Vicaroo  یا SoundCloud اپلود کنید و سپس صبر کنید تا سیلی از پیشنهادات جهت بهبود تلفظتان به سوی شما سرازیر شود.

یافتن پارتنر جهت مطالعه زبان انگلیسی

  1. r/AlienExchange

اگر ترجیح می‌دهید برای بهبود زبان انگلیسیتان  به‌طور یک به یک با کسی مکالمه کنید تا در گروه، سابردیت r/AchalienExnge  جای مناسبی برای شماست. در اینجا می‌توانید روی بخش‌های مورد نظر خود از زبان تمرکز کنید و کسی را پیدا کنید که علایق و اهداف مشابه شما دارد. همچنین می‌توانید افرادی را برای مکالمه آزاد بیابید و در حین مکالمه مطالب زیادی بیاموزید. این ساب‌ردیت قوانین سخت‌گیرانه‌‎ای در مورد احترام به کاربران دارد، پس قبل از عضویت حتما قوانین آن را مطالعه کنید.

  1. r/StudyPals

یادگیری در گروه مزایای بسیاری دارد که بسیاری از این مزایا در مورد گروه‌های آنلاین نیز صادق هستند. ساب‌ردیت r/StudyPals بر اساس این اصل فضایی ایجاد کرده تا شما گروهی برای یادگیری موضوعات مختلف نظیر ریاضی، زیست‌شناسی و تاریخ بیابید. تمام مباحث به زبان انگلیسی هستند و از این رو در حال یادگیری موضوعات مختلف، انگلیسی شما نیز تقویت می‌شود. در این فضا شما می‌توانید به دیگران، در موضوعاتی که مهارت دارید کمک کنید و در عوض در موضوعاتی که در آنها مشکل دارید، از دیگران کمک بگیرید.

  1. r/LanguageExchange و r/LanguageBuds

این دو ساب‌ردیت ( r/LanguageExchange و r/LanguageBuds ) مخصوص افرادی هستند که قصد مکالمه و ارتباط با افراد بومی و native زبان‌های مختلف را دارند. هر دو گروه بسیار فعال هستند و پر هستند از افراد دو یا چند زبانه که به دنبال کمک به دیگران در بهبود مهارت‌های زبانی هستند. برای فعالیت در این انجمن از شما انتظار می‌رود تا زبانی که در آن بومی هستید و سطح زبانی که قصد یادگیری آن را دارید بر اساس چارچوب مشترک زبان‌های اروپایی یا CEFR اعلام کنید.

این کار یافتن افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند را بسیار ساده می‌کند. این دو ساب‌ردیت مملو هستند از انگلیسی زبانان بومی و از این رو یافتن شخصی که به شما در یادگیری انگلیسی کمک کند بسیار ساده است.

یادگیری زبان انگلیسی با ردیت

کمک گرفتن برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. r/WhatsTheWord

برای همه ما پیش آمده که لغتی را به یاد نمی‌آوریم یا به اصطلاح کلمه نوک زبانمان است. لغت را می‌دانید، معنی آن را می‌دانید، حتی شاید قبلا از آن استفاده کرده‌اید، ولی اکنون که به آن نیاز دارید به ذهنتان نمی‌رسد. در اینجا r/WhatsTheWord به کمک شما می‌آید! این ساب‌ردیت مخصوص کمک گرفتن در زمانی است که معنی لغتی را می‌دانید یا می‌دانید که چه می‌خواهید بگویید، ولی کلمه به‌خصوص به ذهنتان نمی‌رسد. به‌طور کلی این انجمن یک لغت‌نامه معکوس دسته‌جمعی است.

  1. r/Proofreading

حتما شما هم هرگاه به مقالاتی درباره نوشتن برخورد کرده‌اید، چه نوشتن رزومه، چه نوشتن یک نامه متوجه شده‌اید که آخرین مرحله بازبینی، اصلاح و ویرایش متن است. اشتباهات نگارشی تاثیر بدی روی خواننده می‌گذارند و از اعتبار متن می‌کاهند. در شرایط خاص، یک اشتباه کوچک می‌تواند معنی مورد نظر متن را به‌کلی تغییر دهد یا پاراگراف را غیر قابل فهم کند. به همین دلیل است که همواره باید دو بار متن را با هدف اصلاح و ویرایش بازخوانی کنید و در صورت امکان از شخص دیگری نیز در این راستا کمک بگیرید.

ساب‌ردیت  r/Proofreading  جایی است که می‌توانید از دیگران بخواهید تا متون شما را خوانده و ویرایش کنند. برای این کار متن خود را در Google Docs قرار دهید و در ساب‌ردیت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بازه زمانی که متن باید در آن آماده شود را نیز ذکر کنید. قوانین این ساب‌ردیت بسیار سخت‌گیرانه هستند و ارسال تکالیف مدرسه، دانشگاه و غیره منجر به بن شدن شما خواهند شد، ولی متون دیگر نظیر نامه‌های کاری، رزومه، نامه پوششی و غیره قابل قبول هستند.

  1. r/Grammar

اشتباهات نگارشی اعتبار نوشته شما را کاهش می‌دهند، ولی اشتباهات گرامری به مراتب بدتر هستند. اگر چه اشتباه کردن بخشی از پروسه یادگیری است، در برخی از موارد بهتر است تا پیش از اشتباه کردن از صحیح بودن جملات و گرامر خود مطمئن شویم. ساب‌ردیت r/Grammar پذیرای همه افرادی است که مایل به یادگیری بیشتر گرامر زبان انگلیسی هستند. کاربران در این ساب‌ردیت به بحث درباره دستور زبان، کاربرد کلمات و ساختار جملات می‌پردازند. آنها همچنین به معرفی منابع گرامری و آموزشی می‌پردازند که می‌توانند برای تمام زبان‌آموزان، جدا از سطحشان مفید باشد.

یادگیری زبان انگلیسی با ردیت

  1. r/EnglishLearning

این ساب‌ردیت (r/EnglishLearning) مناسب زبان‌آموزان انگلیسی مبتدی است. در این ساب‌ردیت می‌توانید مشکلاتتان را از قبیل معنی لغات، کاربرد عبارات، تلفظ، نکته‌های نگارشی و غیره را مطرح کنید. یکی دیگر از مباحث رایج این ساب‌ردیت راهنمایی و آشنایی با آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی است. توجه کنید که این گروه بیشتر مناسب زبان‌آموزان مبتدی است و زبان‌آموزان متوسط به بالا بهتر است از ساب‌ردیت‌های تخصصی و مرتبط با سوالاتشان استفاده کنند.

  1. r/Linguistics

r/Linguistics می‌تواند به‌خصوص برای دانشجویان زبان مفید باشد چرا که در این ساب‌ردیت، زبان‌شناسان به بحث درمورد انواع زبان‌ها می‌پردازند. در اینجا می‌توانید درباره تاریخ زبان، گویش‌ها و آواشناسی بیاموزید. همچنین می‌توانید در بحث درباره رابطه زبان و جامعه شرکت کنید. کاربران این ساب‌ردیت معمولا لینک‌های مفیدی به دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان پست می‌کنند و گروه هر هفته جلسه پرسش و پاسخ درباره یادگیری زبان برگزار می‌کنند.

  1. r/Language

این ساب‌ردیت (r/Language) پذیرای تمام زبان‌هاست، و بسیاری از کاربران به دنبال شناسایی زبان در متون نوشته شده‌اند.این ساب‌ردیت نسبت به r/Linguistics غیررسمی‌تر است ولی هنوز شامل مقالات و مطالب مفید برای بسیاری از زبان‌هاست.

  1. r/IELTS

انجمن r/IELTS نسبت به بسیاری از ساب‌ردیت‌هایی که معرفی کردیم کوچک‌تر است، ولی اعضای آن روی یک هدف خاص تمرکز دارند. در این انجمن کاربران برنامه درسی، فهرست لغت و راه‌کارهای آمادگی آزمون ایلتس می‌پردازند. شما حتی می‌توانید با افرادی که آزمون داده‌اند صحبت کنید و از تجربیات و نظراتشان بهره‌مند شوید.

  1. r/Etymology

اگر تاکنون به ریشه کلمات فکر کرده‌اید، ساب‌ردیت  r/Etymology  می‌تواند جای مناسبی برای شما باشد. شما می‌توانید ساعت‌ها در این ساب‌ردیت غرق شوید و از تک تک لحظاتش لذت ببرید. در این انجمن، کاربران به بحث درباره تاریخ لغات و تغییرات معنایی آنها در طول تاریخ می‌پردازند. امیدواریم از این مطلب که در مورد یادگیری زبان انگلیسی با ردیت بود برایتن مفید و بهره برده باشید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.