[دانلود] ۱۲ رمان انگلیسی کلاسیک که هر کسی باید بخواند! (قسمت۲)

در قسمت اول معرفی ۱۲ رمان انگلیسی کلاسیک، ۶ رمان انگلیسی کلاسیک را معرفی کردیم و خلاصه‌ای از این داستان‌های برتر را نوشتیم. در ادامه ۶ کتاب داستان انگلیسی دیگر آوردیم که خواندنشان خالی از لطف نیست و می تواند در یادگیری زبان انگلیسی شما کمک فراونی کند.

معرفی و دانلود رایگان ۶ کتاب داستان انگلیسی محبوب

 جین ایر، اثرِ شارلوت برونته (Charlotte Bronte – Jane Eyre)

تا حالا اقتباس‌های گوناگونی از این کتاب داستان انگلیسی فوق‌العاده که اثری از خواهر بزرگ نویسنده مشهور، امیلی برونته محسوب می‌شود شده. این کتاب داستان زندگی جین ایر، یک معلمِ سرخانه است که برای زندگی و کار، وارد خانه اشرافی متعلق به مردی عجیب با نام ادوارد راچستر می‌شود.

غافل از اینکه این مرد در عمارت خود، رازهایی را مخفی نگه داشته است. این کتاب که از زبان اول شخص روایت می‌شود، داستان عبور جین ایر از دوره کودکی پررنج و ملامت، به بزرگسالی و عواطف پیچیده او نسبت به آقای راچستر است.

دانلود کتاب داستان انگلیسی جین ایر، اثرِ شارلوت برونته

 

 آرزوهای بزرگ، اثرِ چارلز دیکنز (Charles Dickens – Great Expectations)

این کتاب هم یکی دیگر از کتاب داستان انگلیسی کلاسیک قدیمی، ولی هنوز درخشان و یکی از بهترین‌هایی است که ادبیات جهان تا حالا به خودش دیده.اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند این کتاب خسته کننده و حوصله سربر است، به خاطر این است که همیشه بخش‌هایی از آن را به عنوان تکلیف مدرسه تحمیل کرده‌اند. یک شانس دیگر به این کتاب بدهید و آن‌وقت می‌فهمید که این رمان، با شخصیت‌های جالبش چقدر سرگرم‌کننده و جالب است.

آرزوهای بزرگ، درباره پسری یتیم و فقیر به نام پیپ است که توسط زنی ثروتمند و میانسال برای همنشینی و مصاحبت دعوت می‌شود، او در آن عمارت و با آشنایی با دختر جوان و عجیب آنها، کم کم تصمیم می‌گیرد خانه و کاشانه محقر و روستایی خود را رها کند و به آرزوهای بزرگتر بیاندیشد.

آرزوهایی که کم کم او را از انسان‌‌‌هایی که او را قلباً دوست داشتند، جدا می‌کند. این کتاب داستان انگلیسی در توصیف تجربیات تلخ و شیرین مردم، بسیار موثر و موفق بوده است.

دانلود کتاب داستان انگلیسی آرزوهای بزرگ، اثرِ چارلز دیکنز

 ربکا، اثرِ دافنه دوموریه (Daphne Du Maurier – Rebecca by Daphne Du Maurier)

اگر از رمان‌های سبک گوتیک خوشتان نمی‌آیند هم، باز هم می‌توانید رمان ربکا را بخوانید و از آن لذت برید. داستان توسط زنی روایت می‌شود که تا آخر داستان نام او را نمی‌فهمیم. این زن که بعد از ازدواج با آقای دوینتر، با نام «خانم دویتنر» شناخته می‌شود،تجربیات زندگی در خانه شوهرش با نام عمارت ماندرلی را توصیف می‌کند.

عمارتی که توسط خاطرات همسر قبلی آقای دوینتر که سال پیش در آب غرق شده، تسخیر شده است. در این بین نقش خانم دانورس، خدمتکار بدجنس عمارت که مدام به زن جوان می‌فهماند که به هیچ وجه جایگزین خانم ربکا نیست نیز، درخور توجه است.

داستان با درگیری همسر دوم آقای دوینتر با اهل عمارت و سعی‌های او برای سازگاری با جو خانه و از طرف دیگر کشف رازهایی از ربکا شکل می‌گیرد و جلو میرود. سطور اولیه این کتاب، از اولین سال انتشارش در سال ۱۹۸۳ تا به امروز، مخاطبان بسیاری را درگیر خود کرده است:

«دیشب خواب دیدم که دوباره وارد عمارت ماندرلی شده‌ام…»

کتاب داستان انگلیسی ربکا، اثرِ دافنه دوموریه

 

تمام کتاب‌های جین آستین (Jane Austen –  EMMA & Pride and Prejudice)

انتخاب تنها یک کتاب از مجموعه آثار جین آستین برای قرار دادن در این لیست، واقعاً کار مشکلی است. همه کتاب‌های این نویسنده فوق‌العاده درخشان، جذاب و آموزنده هستند. شخصیت‌های اول کتاب‌های جین آستین، همه زنانی قهرمان هستند که نمی‌شود درباره آنها خواند و عاشقشان نشد.کتاب‌های آستین به گونه‌ای نوشته شده‌اند که با خواندن آنها می‌توان به عمیق‌ترین عواطف و احساسات شخصیت‌ها ارتباط گرفت و اخلاقیات و روحیات آنها به دقیق‌‌ترین شکل ممکن شناسایی کرد.

کتاب های داستان انگلیسی مثل غرور و تعصب، اما، عقل و احساس، منسفیلد پارک، ترغیب، نورثنگر ابی و … از جمله آثار غنی این نویسنده به شمار می‌آیند. البته کتاب مجبوب من، کتاب «اما» است که داستان دختری زیبا، باهوش و سربه هوا را توصیف می‌کند که سعی می‌کند دلداده‌های عاشق را به هم برساند.

این کتاب که شاهکار جین آستین محسوب می‌شود، در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی، قرار دارد.

کتاب‌ های جین آستین

 

دور از اجتماع خشمگین، اثرِ توماس هاردی (Thomas Hardy – Far from the Madding Crowd)

این رمان جذاب از توماس هاردی، در منطقه به نام «وسکس» در جنوب غربی انگلیس جریان می‌گیرد که اگرچه دیگر با این نام وجود ندارد، ولی برای همه تصویری از یک منطقه را خلق می‌کند که نه کاملاً واقعی است و نه کاملاً خیالی.

در دوره زندگی این نویسنده، انگلیس در حال گذر از عصر کشاورزی به عصر صنعت بود. کتاب داستان انگلیسی هم پیرامون همین اتمسفر جریان می‌گیرد و داستان زندگی گابریل اوک، چوپانی ساده و بی‌آلایش  را روایت می‌کند که عاشق زنی زیبا به نام بث می‌شود که به تازگی به آن حوالی آمده و مزرعه‌ای را به ارث برده است.

اما متأسفانه گابریل تنها خواستگار بث نیست، دو رقیب عشقی دیگر که یکی گروهبان فرانسیس جوان و دیگری آقای بالدوود مزرعه‌دار است، نیز در متن داستان وجود دارند. عشق و جنبه‌های دیوانه‌وار و خطرناک آن، دست مایه اصلی این اثر پر فراز و نشسب را تشکیل می‌دهد.

دور از اجتماع خشمگین، اثرِ توماس هاردی

باری دیگر برادیزهد از اولین وو (Evelyn Waugh – Brideshead Revisited)

این کتاب که مورد علاقه و محبوب بسیاری از خوانندگانش در سرتاسر جهان قرار گرفت، داستان توصیف مشکلات بر سر راه عشق و موانع و آرزوهای رسیدن به آن است. داستان پیرامون دنیای اشراف‌‌زادگان انگلیسی در آخرین روزهای امپراطوری بریتانیای کبیر و دوران مهم قبل از جنگ جهانی دوم شکل می‌گیرد و شخصیت اصلی کتاب، مردی با نام «چارلز رایدر» است که شیفته خانواده فلاینت است، خانواده‌ای ثروتمند و کاتولیک که در عمارتی مجلل با نام برایدزهد زندگی می‌کنند.

این رمان انگلیسی یکبار هم مورد اقتباس یک سریال تلویزیونی محبوب با همین نام قرار گرفت که حالا به عنوان یکی از بهترین آثار تلویزیونی تمام دوران‌ها انتخاب شده است.

دانلود کتاب داستان انگلیسی باری دیگر برادیزهد از اولین وو

در کنار کتاب‌های این لیست، کتاب داستان انگلیسی بسیار دیگری هم وجود دارد که جای خود را با عنوان آثار فاخر، برای همیشه در ادبیات انگلیسی ثبت کرده‌اند. با خواندن برخی از آنها، کم کم می‌توانید سلیقه و ذائقه خود را در طیف گسترده ادبیات انگلیسی پیدا کنید و بعد شما هم لیست بهترین‌های مخصوص خودتان را بنویسید.

اگر شما هم کتاب داستان انگلیسی یا رمان انگلیسی مفیدی در زمینه آموزش زبان انگلیسی خوانده اید خوشحال میشوم در قسمت نظرات آن‌ها را معرفی کنید.

3 دیدگاه
  1. Somayeh

    عالی

    1. پریسا سالارکیا

      ممنون

  2. Nazanin.F.R

    سلام خسته نباشید.
    واقعا مفید بود♥️
    خوب راستش من می خوام برای تولد معلم زبانم یه کتاب خوب تهیه کنم.
    چه کتابی رو پیشنهاد میدین؟
    ممنون♡
    تاکید می کنم برای معلمم می خوام😁
    جوون هستن و سنشون دوربرای ۲۲ یا ۲۳ خانم هم هستند.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.