ویژگی های یک معلم زبان + چگونه معلم زبان شویم؟

نقش یک معلم زبان در رشد یک دانش آموز قابل انکار نیست، دانش آموزان بیشتر از هر چیزی تحت تأثیر کیفیت معلمان خود قرار می گیرند. آنها نه تنها هر روز در کلاس با معلمان تعامل دارند بلکه کیفیت این تعامل برای آینده‌ی دانش آموزان مهم است. اما این که چه خصوصیاتی یک مدرس زبان عالی را از یک معلم خوب یا بد جدا می‌کند گستره‌ای است از ویژگی‌های شخصی تا تحصیلات و تجربه‌های معلم. برای این که بتوانیم این موضوع را باز کنیم بهتر است ابتدا به ویژگی‌های شخصی معلم بپردازیم و سپس به سراغ تحصیلات برویم. زمانی که در مورد ویژگی‌های شخصیتی یک معلم زبان حرف می‌زنیم در واقع داریم در مورد مخلوطی از هوش‌های مادرزادی او شامل هوش هیجانی و هوش روابط بین فردی‌اش با تجربیات شخصی و نحوه‌ی بزرگ شدن او صحبت می‌کنیم.

اما در نهایت بیایید در مورد این که چه چیزی باید در کلاس ببینیم بررسی‌ مختصری انجام بدهیم.

مدرس زبان

پنج ویژگی برتر یک معلم زبان انگلیسی از نظر زبان‌آموزان

ویژگی‌های شخصیتی عاملی است بسیار متغییر در افراد مختلف و به سختی می‌توان گفت که چه چیز کار می‌کند یا ناموفق است. اما چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که شاید مهم‌ترین بخش ماجرا دقیقاَ اینجاست. در حقیقت، اریک هانوشک، اقتصاددان دانشگاه استنفورد خاطرنشان می‌کند که تفاوت یک معلم خوب و بد می‌تواند یک سطح کامل از پیشرفت دانش آموزان را در یک سال تحصیلی جابه‌جا کند. اما دانش آموزان به ندرت سؤال می‌کنند که چه چیزی یک معلم زبان را تبدیل به معلم خوب می‌کند.

مؤسسه‌ی پیرسون، بریتیش کانسیل و دانشگاه کمبریج بر روی دانش‌آموزان سنین ۱۲-۳۰ سال در ایالات متحده، اروپا و آسیا در مورد آنچه که یک معلم موثر را از دیگران متمایز می‌کند تحقیق و بررسی کردند. تحقیقات آنها نشان می‌دهد که رویکرد دانش آموزان‌ محور تا چه اندازه برای تجربه یادگیری مهم است.

توانایی برقراری ارتباط توسط مدرس زبان با دانش آموزانشان

شما فکر می‌کنید که مهم‌ترین کیفیت برای یک مدرس زبان، دانش است، زیرا همه‌ی داستان معلمی به این مربوط می‌شود: به اشتراک‌گذاری دانش است. اما مهم نیست که فرد چقدر دانشمند و مطلع باشد، اگر که نتواند آنچه را که می‌داند به دیگران منتقل کند که نه تنها برایتان قابل درک بلکه جذاب باشد، چرا که خود دانش به تنهایی بی‌فایده است. اگر مهارت‌های ارتباطی مدرس زبان (کلامی، غیرکلامی و تصویری، که شامل صحبت کردن، نوشتن، تصویرسازی، زبان بدن و سازماندهی ایده‌ها در ساختارهای قابل درک است) خوب باشند، می‌توانند دانش را با مهارت و نتایج بهتری منتقل کنند.

از آنجا که بخش بزرگی از ارتباطات خوب، دانستن این است که چه موقع مخاطب، مطلب را درک کرده است، معلمان متوجه هستند که چه زمانی ارتباط موثر برقرار کرده‌اند و چه موقع خیر. آنها معمولاً وقتی متوجه می‌شوند که ارتباط برقرار نشده یا به کل کلاس نرسیده، تفاسیر جدید می‌سازند، تصویرگری می‌کنند، یا روش دیگری را در پیش می‌گیرند. یک معلم خوب وقتی متوجه می‌شود که حتی یک دانش آموز در بین بسیاری از آنها مطلب را درک نمی‌کند، در صورت لزوم تلاش می‌کند تا به‌صورت جداگانه ارتباط برقرار کند. ارتباطات همچنین شامل توضیح دقیق تکالیف و انتظارات است. وقتی دانش آموزان به‌طور کامل آنچه را که از آنها انتظار می‌رود درک کنند‌، انجامش برای آنها بسیار ساده‌تر است.

جالب اینجاست که نه تنها مهارت‌های ارتباطی در کلاس بسیارمهم هستند بلکه در هر زمینه از مهم‌ترین مهارت‌ها هستند. طبق بررسی اخیر مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center)، اکثر آمریکایی‌ها ارتباطات را مهم‌ترین مهارت برای موفقیت در دراز مدت می‌دانند. برای ایجاد محیط یادگیری ایمن، مثبت و مولد، مدرس زبان باید بتوانند با دانش آموزان روابط موثری برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:معرفی منابع آزمون TTC + لینک دانلود

دانش عمیق، شور و تعهد به معلمی و آموزش

منظور از تعهد، عشق به تدریس یا اشتیاق به کار است که بخش اول آن شامل تلاش برای موفقیت دانش آموزان است. اغلب به معنی دوست داشتن مبحث مورد تدریس یا تعهد و الزام به کار است. برای یک دانش آموز، این بدان معناست که یک معلم باید “همیشه مایل باشد که کمک کند و یا زمان اضافی اختصاص دهد.” در وهله‌ی دوم، جمله‌ای معروف هست که می‌گوید، هر معلم به اندازه آنچه که می‌داند خوب است. اگر معلم فاقد دانش کافی در یک موضوع باشد، این کمبود، به دانش‌آموزان منتقل می‌شود و به خاطر داشته باشید که اگرچه آموزش رسمی از راه‌هایی است که معلم می‌تواند دانش لازم را برای رسیدن به تدریس را به دست آورد، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

در ضمن، این مبحث تنها به دانش در مورد موضوع تحت تدریس خلاصه نمی‌شود، بلکه در مورد این است که دایره‌ی دانش مدرس زبان در مورد ورزش، فیزیک و یا سیاست چقدر است. بهترین معلمان کسانی هستند که به وضوح موضوعات تحت تدریس خود را دوست دارند و آن اشتیاق و تمایل برای یادگیری بیشتر را به دانش آموزان خود منتقل می‌کنند. هنگامی که معلم زبان نه تنها پاسخ صحیح به سؤالات دانش‌آموز را می‌داند بلکه دارای گستره‌ی عمیقی از فهم و تخصص برای ترسیم است، می‌تواند بحث را با مثال‌های واضح و سرگرم کننده، حکایات مصور و واقعیت‌های مربوطه گسترش دهد، و در نهایت به هر درس  غنا ببخشد. در کلاس این معلم زبان هر دانش آموز ممکن است الهام گرفته و رشد و تعالی پیدا کند.

دانش در مورد زبان‌آموزان

این یک دسته گسترده است که دانش مربوط به رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی  دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد. این شامل درک نحوه‌ی یادگیری دانش آموزان در یک سطح آموزشی-درکی (سنی و یا حتی اجتماعی) خاص است. چگونه یادگیری در یک موضوع خاص جلو می‌رود و یا به‌طور معمول پیشرفت‌های یادگیری یا مسیرهایش به چه نحوی است. آگاهی از اینکه زبان آموزان نیازها و توانایی‌های فردی خاص خود را دارند. و درک اینکه آموزش باید متناسب با نیازهای هر فرد یادگیرنده تنظیم شود. یک دانش آموز قدیمی من موضوع را اینگونه (به خوبی) توصیف کرد: “معلم باید سرعت و ظرفیت دانش آموز را درک کند.”

یک معلم زبان باید سرعت و ظرفیت دانش آموز را درک کند.

مطالعات نشان می دهد که انتظارات مدرس زبان تأثیر زیادی در پیشرفت دانش آموزان دارد. بهترین معلمان انتظارات بالایی را برای همه دانش آموزان خود دارند. اما این انتظارات هم چالش برانگیز است و هم واقع بینانه. این بدان معنا نیست که آنها همه دانش آموزان را با یک سطح توقع و استاندارد نگاه می‌کند، بلکه درعوض می‌داند که هر دانش‌آموز چه مقدار توانایی دارد و به‌صورت جداگانه تلاش می‌کند تا به هر یک کمک کند تا به بهترین وجه موفقیت شخصی خود را بدست آورد.

درگیر کردن دانش‌آموزان در پروسه‌ یادگیری

معلم باید بتواند دانش آموزان را با یادگیری درگیر و به آنها انگیزه‌ جلو رفتن دهد. محققان در مورد سه نوع درگیر شدن با درس صحبت می‌کنند که برای یادگیری دانشجویان لازم است: شناختی، عاطفی و رفتاری. این یعنی معلم دروس را براساس دانشی که از دانش آموزانش دارد تنظیم و بهینه می‌کند تا درس برای‌شان جذاب و قابل هضم باشد. این مهارت یکی از اصلی‌ترین کلید‌های آموزش در تمام سنین و سطوح است.

مدرس زبان

مهارت آمادگی و سازماندهی

مهم نیست که معلم چقدر توانایی ارتباطی موفق داشته باشد، اگر در کلاس حضور پیدا کند و برنامه ای عالی برای آموزش مطالب خود نداشته باشد، مسلماَ موفق نخواهد شد. معلمان بزرگ ساعتهای طولانی را در خارج از کلاس جهت آماده سازی ، طراحی دروس ، یادگیری بیشتر (هر دو در مورد موضوع خود به طور خاص و همچنین نحوه تدریس، به‌طور کلی)، شرکت در دوره‌های پیشرفت حرفه‌ای و تفکر در مورد روش‌های تازه و جالب برای رساندن مطلب به دانش آموزان می‌گذرانند. بهترین معلمان برنامه، درس و تمرینات درسی عالی دارند که به‌طور مداوم در حال بهبود بخشیدن به آن هستند.

آنها به طور گسترده در مورد نحوه تدریس و روش‌های تسهیل یادگیری مطالعه می‌کنند. آنها روزها، دروس و تمرین‌های خود را به گونه‌ای ساختار می‌دهند که درک و علاقه حداکثری را تقویت می‌کند. آنها با معلم‌های دیگر همکاری می‌کنند و در کلاس‌های مخصوص معلمان شرکت می‌کنند تا در مورد موضوعات و چگونگی بهتر انتقال آنها اطلاعات کسب کنند. آنها در خارج از کلاس در دسترس هستند، و آنها درحال تصحیح اوراق یادداشت‌های شخصی برای درک بهتر مطلب برای دانش آموزان خود می‌نویسند.

دوستی و در دسترس بودن

از آنجا که پاسخ به سوالات بخشی از وظیفه‌ی معلم است، در دسترس بودن و دوستانه بودن جز مهمی از تدریس است. اگر معلم متکبر، تند و تیز و یا بسته باشد، دانش‌آموزان حس می‌کنند که نمی‌توانند سوالاتشان را با او درمیان بگذارند. بهترین معلم ها، معلمی‌اند که نسبت به دانش‌آموزان باز و نسبت به سوالات آنها پذیرا هستند.

خود واقعی بودن

معلمانی که “خود واقعیشان‌ هستند” در تعامل با دانش آموزانِ خود بهتر هستند. آنها تمایل به اشتراک‌گذاری جزئیات زندگی خود نشان می‌دهند و با گفتن داستان‌های شخصی، شوخی کردن و اعتراف کردن به اشتباهات، عناصر انسانیت خود را به نمایش می‌گذارند. آنها همچنین با شناخت دانش‌آموزان به عنوان افرادی خاص و برآوردن نیازهایِ‌شان چه از نظر آکادمیک و چه از نظر شخصی، مراقبت و دلسوزی نشان می‌دهند، به عنوان مثال، به وسیله‌ی ایمیل و یا تماس از حال افراد غایب کلاس به دلیل بیماری با خبر می‌شوند. این موارد تعدادی از آیتم‌های مهم در مورد شخصیت معلمان بودند و نمی‌توان که گفت که تنها این موارد و یا تنها به این صورت‌های گفته شده صحیح است، چرا که انسان ها موجوداتی پیچیده هستند. شما باید به شخصیت خودتان نگاه کنید و ببیند که چه معلمی توانایی برقراری ارتباط بهتر با شما دارد.

حال اجازه دهید در مورد تحصیلات و مدارک لازم برای معلمی صحبت کنیم.

به‌صورت مشخص صحبت در این مورد بسیار راحت‌تر از بررسی شخصیت است چرا که ملموس‌تر و همچنین در بسیاری از کشورها به‌صورت قانون نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:۷ نکته برای انتخاب بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی

مدارک مورد نیاز برای معلم زبان شدن

الزامات واجد شرایط بودن از کشور به کشور دیگر و بین کارفرمایان در همان کشور متفاوت است. در بسیاری از موسسات تدریس بدون مدرک و گواهی تدریس امکان‌پذیر است. برخی از موسسات فقط معلمان بومی با فوق لیسانس  TESOL (آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی ( آزمون TESOL / TEFL ) به آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان با زبان های مختلف اول اشاره دارد) را ضروری می‌دانند. مدرک دانشگاهی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی نیز می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد، همانطور که در واقع می‌تواند هر مدرک تخصصی باشد.

سایر موسسات، اثبات تسلط به زبان انگلیسی، مدرک دانشگاهی در هر رشته‌ای و مدرک اصلی تدریس را بیش از کافی می‌دانند. با این وجود‌، سطح صلاحیت تحصیلی مهم‌ترین صلاحیت نیست، زیرا بسیاری از مدارس بیشتر به مهارت‌های بین فردی علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند. برای مربیانی که مایل به ورود به حوزه آکادمیک هستند، انتشارات می‌توانند به اندازه مدارک تحصیلی از اهمیت برخوردار باشند، به ویژه اگر مربوط به کاربرد انگلیسی در این زمینه باشد. در مکان‌هایی که تقاضای زیاد برای معلمان و هیچ الزام قانونی وجود ندارد، کارفرمایان ممکن است کارجویان غیرمجاز را قبول کنند. هر کشور متفاوت است‌، و پذیرش، بستگی به تقاضا برای معلمان انگلیسی و معلمان قبلی و تجربیات زندگی دارد.

به‌طور مثال در کشور انگلستان داشتن مدرک لیسانس در رشته‌ی آموزش و یا رشته‌های دیگه به علاوه‌ی مدرک معلمی (دوره‌ای به نام PGCE که یک سال زمان می‌برد) از لحاظ قانونی برای ورود به کلاس الزامی است. اگر سری وب‌سایت‌ها و صفحات اجتماعی موسسات بین‌المللی زبان و موسسات بزرگ داخلی به‌طور مثال آموزشگاه زبان سفیر گفتمان بزنید می‌بینید که مدارک تقریباَ یکسانی مورد تقاضا است که در اینجا به آنها می‌پردازیم:

فارغ التحصیل لیسانس دانشگاه (یا دانشجوی آن)

آیا موافقید که اگر می‌خواهید کسی را آموزش دهید، باید به اندازه کافی آموزش دیده باشید که ابتدا به آنها آموزش دهید؟ این معمولاً ناشی از نحوه تعریف آموزش است. بیشتر کارفرمایان بالقوه از متقاضیان کار مدرک دانشگاهی می‌خواهند. این که رشته تخصیلی چه چیزی است به طور کلی مهم نیست، یعنی شما به‌طور معمول مجبور نیستید مدرک در رشته‌ی زبان انگلیسی یا آموزش داشته باشید.

گواهینامه های لازم برای تدریس زبان

مدرک CELTA

این که آیا شما یک معلم جدید هستید که به‌دنبال اولین کار تدریس خود هستید یا می‌خواهید به کارفرمایان ثابت کنید که مهارت تدریس با یک گواهی شناخته شده را دارید، CELTA صلاحیت مورد نیاز شما است. البته این مدرک یک مدرک بین المللی است که برای شرکت در موسسات بین‌المللی به عنوان مدرس به آن نیاز است. اما به طور معمول موسسات آموزشی ملی اقدام به برگزاری دوره‌ی تعلیم معلم می‌کنند تا نیازهای داخلی خود را برای مدرس برطرف کنند. این دوره به نام TTC شناخته می‌شود.

TTC چیست؟

از آنجا که موسسات برای برگزاری دوره‌ تربیت مدرس زبان انگلیسی استانداردهای داخلی خود را دارند در اینجا ما به استانداردها و تعاریف موسسه زبان سفیر گفتمان می‌پردازیم. TTC برای کاندیداها با تجربه قبلی یا کم تجربه آموزش زبان انگلیسی (ELT) طراحی شده است. داوطلبان باید مهارت‌های زبان انگلیسی معادل حداقل C1 چارچوب مشترک مرجع اروپایی برای زبان ها (CEFR) یا نمره آیلتس ۷٫۵ را داشته باشند. TTC تأکید مساوی به مهارت‌های نظری و عملی دارد. عنصر عملی قوی به کارفرمایان نشان می‌دهد که نامزدهای موفق مهارت‌های موفقیت در کلاس را دارند.

دوره‌ها را می‌توان به صورت تمام وقت گذراند و عموماَ چهار هفته طول می‌کشد.

TTC یک دوره ارزیابی مداوم است (یعنی شرکت کنندگان در تمام طول دوره ارزیابی می‌شوند) که منجر به دریافت مدرک TTC می‌شود. این دوره متقاضیان را قادر می سازد:

  • دانش اصلی و آشنایی با اصول آموزش مؤثر را بدست آورند
  • برای یادگیری زبان انگلیسی به زبان آموزان بزرگسال، طیف وسیعی از مهارت‌های عملی را بدست آورند
  • توانایی خود را در استفاده از پروسه‌ی یادگیری در یک زمینه واقعی آموزش نشان دهند.

دوره TTC شامل چه چیزهایی است؟

برنامه درسی شامل پنج بخش موضوع است:

موضوع ۱ – زبان آموزان و معلمان و زمینه تدریس و یادگیری

موضوع ۲ – تجزیه و تحلیل زبان و آگاهی

موضوع ۳ – مهارت های زبانی: خواندن ، گوش دادن ، صحبت کردن و نوشتن

موضوع ۴ – برنامه ریزی و منابع برای زمینه های مختلف تدریس

موضوع ۵ – توسعه مهارت های تدریس و حرفه‌ای بودن.

کلیه دوره‌ها شامل مؤلفه‌های زیر است:

  • دریافت دانش
  • نظارت بر برنامه ریزی درس
  • تمرین تدریس
  • بازخورد در مورد تدریس
  • مشاهده هم دوره‌ها
  • مشاهده برگزاری کلاس توسط معلمان با تجربه
  • زمان مشاوره

از متقاضیان انتظار می‌رود ۸۰ ساعت اضافی را برای مطالعه مورد نیاز، تحقیق، کارهای قبل و بعد از جلسه، تکالیف و آمادگی درسی اختصاص دهند. گسترش دانش جهت تدریس به یادگیرنده جوان (YL) به TTC، برنامه‌ی دانشی Young Learner (YL) به TTC هدف معلمانی است که گواهی TTC را کسب کرده‌اند و می‌خواهند که براساس محتوای TTC برای آموزش زبان آموزان جوان (یعنی کودکان و نوجوانان) آماده شوند. YL Extension به TTC به طور معمول طی دو هفته به صورت تمام وقت تدریس می‌شود.

چطور معلم زبان سفیر شویم؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که رویایِ مدرس یا معلم زبان انگلیسی شدن را در سر دارید از شما دعوت می‌کنیم مسیر رسیدن به این هدف را در سفیر دنبال کنید. شما می‌توانید از طریق مطالعه اینفوگرافیک زیر و پر کردن فرم مربوط به جذب اساتید سفیر برای این کار اقدام کنید.

چطور معلم زبان شویم؟

برای تکمیل فرم ثبت نام در دوره TTC سفیر گفتمان روی لینک زیر کلیک کنید

24 دیدگاه
  1. امیر شیروانی

    سلام . بنده ۲۰ سال سن دارم . سطح زبانم خوبه ‌ رشتم پرستاریه (یعنی دانشجوی رشته زبان نیستم ) . میتونم بدون داشتن مدرک آیلتس یا کارشناسی زبان و صرفا با مدرک Ttc داخل آموزشگاه های کوچیک تدریس کنم

    1. مونا الماسی

      سلام لطفا با یکی از نزدیکترین واحدهای سفیر در شهرتون تماس بگیرید

  2. علی نصیری

    من ازمون کتبی رو دادم
    اعلام نتیجش کی میاد؟

  3. آوا

    سلام وقت بخیر
    مدرک ttc به جز آموزشگاه سفیر، در بقیه آموزشگاه ها هم معتبر هست؟ و اینکه اگر کسی این دوره رو ببینه و قبول شه، میتونه تو خود آموزشگاه سفیر استخدام شه یا نیاز به سابقه کار داره حتما؟ من خیلی نگران این مسئله بودم که اگر این مدرک رو هم کسب کنم، بازم به دلیل نداشتن سابقه نتونم استخدام بشم جایی، ممنون میشم پاسخ بدید

  4. KOKO

    اطلاعات خیلی خوب و دقیق و زیاد بود
    واقعا ممنون🙏🤎

  5. Nyx

    سلام و وقت بخیر
    یه راست میرم سراغ اصل مطلب، سطح من توی زبان حداقل upper intermediate یا چه بسا بالاتر هست و هنوز هم مطالعه میکنم و فکر نمیکنم قرار باشه مطالعم روزی متوقف بشه… توی مدیریت یه کلاس هم بدک نیستم خب بی تجربه که قطعاً هستم اما زمینه کافی برای مدرس شدن دارم ولی من تازه ۱۷ سالم شده و طبیعتاً دیپلم ندارم… میخواستم بدونم آیا بدون دیپلم میتونم برم TTC بگیرم و اینکه آیا بدون دیپلم میتونم مدرس بشم؟ یا باید کل یک و نیم سالی که مونده رو صبر کنم که دیپلم بگیرم و بعد اقدام کنم؟

    1. علیرضا صفری

      سلام، برای شرکت در TTC سفیر، داشتن مدرک دیپلم ضروری نیست، اما برای شروع تدریس در سفیر، باید حداقل سن ۱۸ سال داشته باشید.

  6. ♥️I like English teacher

    سلام من میخوام معلم زبان بشم
    می خواستم بدونم بدون کنکور میشه معلم زبان شد؟؟؟

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      اگر سطح زبانتان در حد مطلوب باشد، می‌توانید با شرکت در دوره‌های تربیت مدرس یا TTC معلومات و مهارت‌های لازم را برای تدریس کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه دوره ttc سفیر مراجعه کنید.

      1. الهه

        با تی تی سی میشه رفت تو آموزش پرورش تدریس کرد،

        1. علیرضا صفری

          عموما خیر

  7. علی

    سلام ببخشید برای معلم زبان میشه بدون کنکور وارد دانشگاه شد و می توان بدون دانشگاه معلم زبان شد

  8. علی

    سلام ببخشید برای معلم زبان بدون دانشگاه می توانم معلم زبان بشم

  9. معلم زبان آیندتونم،😈

    سلام خسته نباشید بنده کلاس هشتم هستم زبانم هم بیست هست خیلی خوب بلدم ولی نمیتونم دانشگاه برم مشکل دارم چجوری میشه بدون داشنگاه رفتن معلم زبان شد؟!چجوری مدرک معلم زبان بگیرم میخوام تو زبانکده تدریس کنم وقتی هجده سالم شد خیلی علاقه دارم به این کار

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      برای تدریس زبان، مدرک دانشگاهی ضروری نیست. شما می‌توانید پس از آنکه سطح عمومی زبانتان به C1 رسید، در یک دوره تربیت مدرس شرکت کرده، مهارت‌های لازم برای تدریس را به‌دست آورید.

  10. Sama_2008

    سلام…میخواستم بدونم در صورتیکه ازمون هارو موفق به پایان برسونیم میتوانیم در سن ۱۵ سالگی تدریس کنیم؟

    1. علیرضا صفری

      جهت تدریس در سفیر ضروری است حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.

  11. سارا امن زاده

    سلام.ممنون از این موضوع پر کاربرد.در سن ۱۳ سالگی می‌توانیم معلم زبا انگلیسی باشیم؟؟

  12. امیرحسین

    سلام ،میخواستم بدونم آیلس ۷.۵ جنرال یا آکادمیک بودنش مهمه برای معلم شدن یا نه

    1. علیرضا صفری

      سلام
      ابتدا در نظر داشته باشید که ابلتس نشانگر سطح زبان عمومی است و بیانگر توانایی تدریس نیست. با این حال هر دو مدرک در استخدام به عنوان مدرس به شما کمک خواهند کرد.

  13. مرجان محمدحسین

    ممنون استاد ورئی مطالب کامل و خوبی بود ،و خوشحالم که یه معلم واقعی کنارم بود تو مسیر سخت ایلتس ،بابت زحماتتون ممنون???

    1. فرزین ورئی

      ممنون مرجان عزیز. امیدوارم مثل همیشه موفق باشی و رو به جلو. و البته امیدوارم ی نمره‌ی عالی تو آیلتست بگیری.

  14. الناز

    واقعا ممنونم ازتون خیلی مطلب مفیدی بود.
    من واقعا دوست دارم که معلم زبان انگلیسی بشم و واقعا فکر می‌کردم همین که سطحم بالا باشه کافیه!

    1. تحریریه سفیرمگ

      خواهش می‌کنیم، امیدواریم به هدفتون که تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی است برسید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.