یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب ؟ معرفی ۱۱ کانال برتر

 تا به‌حال یادگیری انگلیسی از طریق کانال‌های یوتیوب را امتحان کرده‌اید؟ یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب چقدر مفید هست؟یوتیوب دیگر تنها درباره ویدیوهای خنده‌دار و سرگرم‌کننده نیست. امروزه می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب را سرچ کنید و به هزاران کانال آموزش انگلیسی به طور رایگان دسترسی پیدا کنید. چالش بزرگ در این مورد است که کدام کانال‌ها ارزش وقت گذاشتن دارند؟

در این مقاله قصد داریم به ۱۱ کانال برتر در زمینه آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب بپردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی در یوتیوب

بیایید قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم، به این سوال احتمالی شما جواب دهیم که اصلا «چرا باید از راه یوتیوب انگلیسی یاد بگیریم؟»

آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب،دلایل و مزایای یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب

  • شما احتمالا انواع کتاب‌های انگلیسی را تهیه کرده‌اید، حالا وقتش است که یادگیری از طریق ویدیو را هم امتحان کنید.
  • می‌توانید در هرجایی از ویدیو، آن را متوقف کنید و بعد دوباره به سراغ آن بروید.
  • یک مزیت ویدیو این است که می‌توانید مدل صحبت کردن فرد را ببینید و بفهمید که هنگام تلفط هر لغت، فرم دهان شخص چه شکلی است.

یکی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب این است که می‌توانید با صرف زمان کوتاهتر، اطلاعات بیشتری دریافت کنید،زمینه‌های حواس‌پرتی را به حداقل برسانید و با صرف مدت زمان کوتاه به شکل روزانه، دانش انگلیسی خود را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشید.

دلایل یادگیری زبان انگلیسی از کانال های یوتیوب

یادگیری یک زبان جدید همیشه چالش برانگیز است. اما می‌توانیم مسیرهایی را انتخاب کنیم که این چالش را به جای دردآور بودن، برایمان جذاب کند.اول از همه اینکه می‌توانید به ویدیوهای کانال FluentU نگاهی بیاندازید و به مجموعه درس‌های آن دسترسی داشته باشید.یکی از ویژگی های عالی FluentU این است که همه ویدیوها مجهز به زیرنویس‌های اینتراکتیو هستند؛ به این شکل که مثلا می‌توانید بر روی یک کلمه کلیک کنید و معنی آن را به شکل تعریف، تصویر یا مثال ببینید.همچنین تمام ویدیوهای FluentU همراه با فلش کارت و کوییزهای سرگرم‌کننده طراحی شده‌اند که شما را در به خاطر سپردن کلمات جدید یاری می‌کنند.

ویدیوهای FluentU همچنین به شکل سطح‌بندی (از مبتدی تا حرفه‌ای) طراحی و منتشر شده‌اند و شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های اندروید یا ios به آنها دسترسی داشته باشید.در کل اینکه چه یک نوجوان، یک کودک یا یک بزرگسال هستید، و چه در سطح پیشرفته زبان، متوسط و یا مبتدی قرار دارید، همیشه می‌توانید از کانال های یوتیوب (YouTube Channel) برای بهبود انگلیسی خود استفاده کنید.بسیاری از این ویدیوها به شکل رایگان عرضه می‌شوند.

بهترین کانال های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

1.کانال یوتیوب Learn English with Mr. Duncan

کانال Learn English with Mr. Duncan یکی از محبوب‌ترین کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب کانال Mr.Duncan است. بزرگترین دلیل محبوبیت این کانال این است که صاحب آن عاشق کارش است؛او عاشق زبان انگلیسی است و اشتیاقش را در ویدیوهای خودش هم نشان می‌دهد.در واقع او نکات آموزشی را به شکل مطالب خلاقانه و جالب بازگو می‌کند، از سال ۲۰۰۶ تا به حال مشغول فعالیت است و ویدیوهایش را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در مجموعه درس‌های او می‌توانید به طیف بزرگی از اخبار، اصطلاحات عامیانه، فشن و پول دسترسی پیدا کنید که به شکل ساده و قابل فهم تولید شده‌اند.

کانال های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب Learn English with Misterduncan

2.کانال یوتیوب Learn English with EnglishClass101.com

این کانال (Learn English with EnglishClass101.com)  برای آموزش و یادگیری سریع زبان انگلیسی با یوتیوب راه‌اندازی شده و موضوعات جالبی را در پیرامون فرهنگ آمریکایی و انگلیسی پوشش می‌دهد. به این شکل می‌توانید در حین یادگیری انگلیسی، با فرهنگ دو کشور بزرگ انگلیسی زبان هم آشنا شوید.

EnglishClass101.com چیزی بیشتر از یک کانال یوتیوب است. در واقع این برند تا بحال بالغ بر ۱۰۰۰ ویدیو در زمینه آموزش انگلیسی تهیه و تولید کرده و برای طیف گسترده‌ای از زبان‌آموزان مفید واقع شده است. می‌توانید برای جزئیات و گرفتن اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها سر بزنید.

یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب learn english

 

  1. کانال یوتیوب Real English

این کانال مخصوصاً برای افرادی که تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند بهترین انتخاب است. هر ویدیو از این کانال در دو ورژن تهیه شده که یکی از آنها بدون زیرنویس و دیگری با زیرنویس منتشر می‌شوند. مزیت این کانال این است که در ویدیوهایش از مردم عادی و موقعیت‌های عادی و روزمره استفاده کرده که کاربران را با نحوه عادی Speaking و تلفظ صحیح کلمات آشنا می‌کند.

Real English

 

  1. کانال یوتیوب BBC Learn English

این کانال که توسط یکی از مشهورترین رسانه‌های دنیا یعنیthe British Broadcasting Corporation ساخته شده، مجموعه‌ای از ویدیوها در زمینه‌های مختلف و در فرمت‌های مختلف مثل موضوعات واقعی و روزمره، کارتون‌ها و مصاحبه‌ها را شامل می‌شود.اما سری ویدیوهای بسیار جالب و با ارزش از این کانال، مربوط به ویدیوهای اخباری این کانال است. این ویدیوها در حین کوتاه بودن، اطلاعات با ارزشی را به زبان‌آموز منتقل می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب و کانال bbc

  1. کانال یوتیوب British Council: Learn English Kids

یکی از موثرترین و در عین حال جذاب‌ترین راه‌ها برای یادگیری زبان خارجی، گوش کردن به آهنگ‌ها است. ملودی‌ها و ریتم‌های موجود در یک آهنگ به تقویت حافظه و به خاطر سپردن لغات و افعال کمک قابل توجهی می‌کند.

موسسه British Council با راه انداختن این کانال و تولید ویدیوهای انیمیشنی، مجموعه با ارزشی از ویدیوهای ریتم‌دار همراه با زیرنویس را برای علاقه‌مند به یادگیری از طریق گوش کردن به آهنگ ایجاد کرده است. این مجموعه از داستان‌های معروف مثل «لوبیای سحر آمیز» هم استفاده کرده که مورد علاقه کودکان قرار می‌گیرد و علاقه به یادگیری را در آنها افزایش می‌دهد. تمام افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

British Council Learn English Kids

 

  1. کانال یوتیوب Business English Pod

به فرض که می‌توانید از پس کارهای روزمره مثل آدرس پرسیدن، گفتن زمان و پرداخت صورت حساب به زبان انگلیسی بربیایید. اما اگر یک روز از شما بخواهند که در یک کنفرانس کاری که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود شرکت کنید چه؟

اگر فکر می‌کنید از این قبیل اتفاق‌ها ممکن است برایتان بیافتد، پس به کانال Business English Pod سر بزنید. در این کانال به اصطلاحات مربوط به دنیای کسب و کار مثل مدیریت زنجیره تامین، اقتصاد و حوزه‌های مالی و حوزه‌های مربوط به قرادادها و قوانین به شکل کامل و جامعه پرداخته می‌شود.

EF PodEnglish

 

  1. کانال یوتیوب VOA Learning English

VOA Learning English با کانال‌های دیگر کمی تفاوت دارد. در این کانال می‌توانید اخباری را ببینید که با سرعتی کمی پایین‌تر از حد نرمال و با زیرنویس انگلیسی تهیه شده‌اند. به این شکل زبان‌آموز زمان کافی برای شنیدن لغت به لغت اخبار را دارد و تماشای نحوه ادا کردن کلمات توسط گوینده اخبار را از دست نمی‌دهد. VOA همچنین گروهی را در اپلیکیشن هنگ آوت گوگل پلاس راه‌اندازی کرده که در آنجا کاربران از سرتاسر دنیا درباره دیده‌ها و شنیده‌های اخباری خود صحبت می‌کنند. در این گروه به نکات ریز گرامری و جنبه‌های مختلف صحبت به زبان انگلیسی هم پرداخته می‌شود.

VOA Learning English

 

  1. کانال یوتیوب JenniferESL

کانال «انگلیسی با جنیفر» از سطح پوشش جنبه‌های مختلف زبان انگلیسی، یکی از غنی‌ترین کانال‌های یوتیوب است. ویدیوها در سطوح و طبقه‌بندی‌های مختلف مثلاً مبتدی، پیشرفته، بهبود Writing انگلیسی، گرامر و … تولید و منتشر می‌شوند.

چیزی که این کانال را از دیگر کانال‌های مشابه متمایز می‌کند، تازگی و به‌روز بودن محتوا، زیبایی و جذابیت ویدیوها و تمرکز بر تلفظ صحیح کلمات است. در این ویدیوها هیچ بازیگر یا سناریوی از قبل نوشته شده‌ای وجود ندارد بلکه از صحبت‌های مردمان عادی استفاده می‌شود.

JenniferESL

 

  1. کانال یوتیوب Britlish

زاویه دید این کانال نسبت به آموزش زبان انگلیسی با دیگر کانال‌ها متفاوت است. این کانال برای آموزش انگلیسی، از روش «یادگیری از طریق گوش کردن» به تمام اتفاقات روزمره که ممکن است با آنها مواجه شوید استفاده می‌کند. مثلاً لغات مخصوص مکالمات داخل فرودگاه، اصطلاحات مخصوص خزندگان و حشرات، انواع آلات موسیقی و … از جمله درس ویدیوهای این کانال است. سناریوی ویدیوها کاملا ساده و به همراه زیرنویس است. همچنین این کانال دارای یک وب سایت است که دارای محتوای رایگان است.

Britlish

 

  1. کانال یوتیوب EF PodEnglish

یکی دیگر از کانال‌ های بسیار موثر در یوتیوب، کانال PodEnglish است که آموزش انگلیسی از طریق ویدیو را بسیار آسان کرده است. هر ویدیو از این کانال فقط ۵ دقیقه است و برای تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته تولید و منتشر می‌شود. همه ویدیوها دارای ساختار سه گانه «تماشا کن»، «یاد بگیر»، «امتحان کن» هستند.

گسترده موضوعات این کانال هم به اندازه کافی بزرگ است. موضوعاتی مثل خانواده، حیوانات، فیلم و سینما، موسیقی و تکنولوژی در این کانال به شکل جامع پوشش داده شده‌اند. در بعضی از موضوعات از چاشنی خنده و شوخی برای آموزش یک مطلب استفاده شده است که در کل یادگیری از طریق این کانال را آسان و لذت‌بخش کرده است.

EF PodEnglish

 

  1. کانال یوتیوب Learn American English

این کانال بر لغات، اصطلاحات و فعل‌های پیچیده آمریکایی تمرکز کرده و سعی می‌کند در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین مطالب را به کاربرانش آموزش دهد. در این کانال همچنین می‌توانید به مجموعه‌ای از لغات آمریکایی که با معادل بریتانیایی‌شان متفاوت هستند دست پیدا کنید.

Learn American English

در این مقاله سعی کردیم ۱۱ کانال برتر در زمینه یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب را به شما معرفی کنیم. امیدوارم از طریق هرکدام از این کانال‌ ها بتوانید بعد از مدت کوتاهی انگلیسی را به طور روان صحبت کنید.

5 دیدگاه
  1. رضا

    پیشنهاد کانال های یوتیوب انگلیسی زبان برای آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبان ها!

    1. پشتیبان سفیرمگ

      🙂

  2. اجتمانو

    ممنون از این مطلب کاربردی

    1. پریسا سالارکیا

      ممنون از اینکه ما رو مخاطب قرار میدین

  3. محمد

    سلام تمام کانال های یوتیوب مرجعی مناسب برای یادگیری هستند ولی اگر می خواهید واقعا پیشرفت کنید پیشنهاد می کنم فیلم زبان اصلی با زیرنویس ببینید و سعی کنید کالوکیشن ها واکسپرشن ها و… را روی کاغذ بیاورید و تمرین کنید

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.