۸۰ رمان انگلیسی که حتما باید بخوانید! (قسمت چهارم)

در قسمت چهارم معرفی رمان‌های برتر انگلیسی سفیر مگ، تعدادی رمان بسیار معروف و تاثیرگذار معرفی خواهیم کرد. طبیعتا مطالعه این کتاب‌ها به زبان انگلیسی علاوه بر لذت مطالعه رمان‌های بزرگ دنیا، مهارت ریدینگ شما را تقویت خواهد کرد. اکثر آن‌ها رمان انگلیسی سطح پیشرفته هستند و متن‌های دشوار و اصطلاحات متفاوتی دارند.

درنتیجه اگر سطح زبان شما پیشرفته نباشد، برای خواندن این کتاب‌ها به مشکل خواهید خورد و در همان صفحات اول کتاب را کنار خواهید گذاشت. اما نگران نباشید این رمان‌ها همگی به فارسی ترجمه شده‌اند و شما می‌توانید از نسخه ترجمه شده این کتاب‌ها استفاده کنید.

معرفی ۱۰ رمان انگلیسی سطح پیشرفته

رمان انگلیسی آرزوهای بزرگ دیکنز (Great Expectations)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

در رمان Great Expectations که بهترین رمان چارلز دیکنز است، پیپ پسری یتیم و شاگرد جعل اسناد است. اما جرات می‌کند رویای نجیب‌زاده شدن را داشته باشد. و یک روز، تحت شرایط ناگهانی و معمایی، او خود را در سلطه آرزوهای بزرگ خود می‌یابد. در این داستان پرکشش که درباره جنایت و گناه، انتقام و پاداش نوشته شده است، شخصیت‌های جذاب شامل مگویچ یک محکوم ترسو و ترسناک، استلا زنی زیبا اما بسیار مغرور و خانم هاویسام عجیب و غریب، هستند.

این داستان در سال 1861 توسط چارلز دیکنز نویسنده مشهور انگلیسی نوشته شده، یک رمان نسبتا بلند محسوب می‌شود که ۵۰۵ صفحه دارد و سطح نوشته این کتاب برای سطوح بالاتر از Advance مناسب است.

رمان انگلیسی قلب تاریکی (Heart of Darkness)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته قلب تاریکی

رمان Heart of Darkness رمانی از Joseph Conrad در اصل یک مجموعه سه قسمتی در مجله بلک‌وود در سال ۱۸۹۹ بود. این کتاب داستانی درون یک داستان است! به دنبال شخصیتی به نام چارلی مارلو که ماجراجویی خود را برای گروهی از مردان روی لنگر کشتی بازگو می‌کند. داستان روایت شده مربوط به اوایل زندگی او به عنوان ناخدای کشتی است. اگرچه کار او حمل و نقل عاج بود، اما چارلی به سرمایه‌گذاری و همکاری با نماینده تدارکات عاج، به‌نام کورتز، که در استخدام دولت است، علاقه‌مند می‌شود.

درون‌مایه اصلی این کتاب درباره استعمار اروپاست و درواقع سفری است به درون کابوس یکی از مفسدان. قلب تاریکی، یکی از تأثیرگذارترین آثاری است که تاکنون نوشته شده است. این رمان ۱۸۸ صفحه‌ای را زبان‌آموزان سطح Advance به‌راحتی می‌توانند مطالعه کنند و از خواندن این داستان تاثیرگذار لذت ببرند.

رمان انگلیسی سطح پیشرفته (Jane Eyre)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته جین ایر

رمان جین ایر نوشته شارلوت برونته داستان دختر یتیمی به‌نام جین است که در تمام دوران جوانیش احساس طردشدن داشته است. از آنجا که او خوانواده‌ای ندارد با عمه‌اش زندگی می‌کند. زندگی فشار زیادی بر جین وارد می‌کند و او بالاخره با ایمان فضیلت‌های اخلاقی پا به جامعه بیرون می‌گذارد. فشار زندگی باعث می‌شود که او را به یک مدرسه شبانه‌روزی بفرستند تا درنهایت بتواند شغلی دست و پا کند و خودش خرج خود را درآورد.

جین بعد از سال‌ها شغل معلمی را انتخاب کرد. زمانی‌که به خانه یک خوانواده ثروتمند وارد می‌شود با اتفاقات و ماجراهای عجیب و غریبی روبه‌رو می‌شود. در این کتاب روند این اتفاقات در قالب یک داستان نسبتا بلند در ۵۳۲ صفحه نوشته شده و متن نسبتا ساده‌ای دارد و برای سطح upper-Intermediate به بالاتر مناسب است.

رمان انگلیسی سطح متوسط (Kidnapped)

رمان انگلیسی ربوده شده kidnapped سطح پیشرفته

روحانی، عاشقانه و پرخطر. رمان کلاسیک ربوده شده(Kidnapped) یک ماجراجویی عالی از رابرت لوئیس استیونسون است. مورد علاقه نسل‌های مختلف است. این کتاب حماسه دیوید بالفور، وارث جوانی است که عموی حریصش قصد دارد او را از ثروت موروثی‌اش محروم کند و نقشه‌هایی برای دستگیری و فروش او به‌عنوان برده دارد. اما عزت، وفاداری و شجاعت پیروز می‌شوند. شخصیت اصلی داستان، یتیم و تنها، از آدم‌ربایی و غرق شدن کشتی جان سالم به‌در می‌برد. توسط یک یاغی نجات می‌یابد، و نقشه فرار هیجان‌انگیزی را در سراسر ارتفاعات وحشی اسکاتلند برای آزادی ترتیب می‌دهد.

این کتاب متن ساده‌ای دارد و در اصل برای رده سنی ۹ تا ۱۲ سال نوشته شده است. ولی برای تقویت مهارت ریدینگ خود می‌توانید این کتاب ۲۸۸ صفحه‌ای را مطالعه نمایید.

رمان انگلیسی معروف بینوایان (Les Miserable)

رمان سطح پیشرفته انگلیسی بینوایان les miserables

داستان بی‌عدالتی، قهرمانی و عشق. ویکتور هوگو به دنبال ژان والژان، یک محکوم فراری، که مصمم است که گذشته جنایتکارانه خود را پشت سر بگذارد. اما تلاش‌های او برای تبدیل شدن به عضوی محترم در جامعه دائماً در معرض تهدید قرار می‌گیرد: وجدانش! وقتی به دلیل پرونده‌ای از هویت اشتباه، با تحقیقات بی‌وقفه، پلیس شخص دیگری را به‌جای او دستگیر می‌کند. والژان فقط به‌خاطر خودش نیست که باید آزاد بماند، زیرا او قسم خورده است از دختربچه فانتین محافظت کند که به‌دلیل فقر به فحشا روی آورده است.

با دیدی جذاب و دلسوزانه از قربانیان جامعه فرانسه در اوایل قرن نوزدهم، Les Misérables رمانی در مقیاس حماسی است، و بدون تغییر از آستانه نبرد واترلو به انقلاب ژوئیه ۱۸۳۰ منتقل می‌شود. این رمان بلند از فرانسه به زبان انگلیسی ترجمه شده است و بیش از ۱۲۰۰ صفحه دارد. برای خواندن چنین رمان بلندی لازم است سطح Reading شما در سطح عالی باشد.

رمان انگلیسی سطح پیشرفته زنان کوچک(Little Women)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته little women

کتاب زنان کوچک(Little Women) نوشته لوئیزا می الکات درواقع داستان زندگی چهار خواهر نوجوان است که در تلاشند با مبارزه فقر و تنگدستی به زنانی مستقل و خودکفا تبدیل شوند.

خواهر بزرگ‌تر مگ نام دارد، زیباست و بیش از اندازه رویاهای مادی در سر می‌پروراند. جو، علاقه شدیدی به نویسندگی دارد و در قالب یک دختر رفتارهایش بیشتر پسرانه است تا دخترانه، در طول داستان به‌سادگی به خوش‌قلبی او پی می‌بریم. خواهر سوم بث نام دارد، بسیار خجالتی اما مهربان است و علاقه بسیار زیادی به موسیقی دارد و درنهایت خواهر کوچکتر آنها ایمی برخلاف بقیه بسیار خوش‌مشرب، اجتماعی اما خودخواه است.

خواندن این کتاب برای زبان‌آموزان Upper-Intermediate به بالا مناسب است و پیشنهاد می‌کنیم این رمان دوست‌داشتنی و تاثیرگذار را از دست ندهید. چراکه لوئیزا الکات به‌قدری ماهرانه و گیرا ماجراهای زندگی این خواهران را بازگو می‌کند که در طول داستان می‌توانید خود را در قالب هرکدام از این شخصیت‌ها ببینید.

رمان مشهور مادام بوواری (Madame Bovary)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته مادام بواری

مادام بوواری داستان ثابت و روزمره زندگی زنی جوان و زیبا به نام Emma است. او بعد از آن‌که عشق اولش نافرجام ماند وارد رابطه جدیدی می‌شود. در طول داستان خواننده می‌تواند به‌راحتی دلایل افسردگی و روی آوردن او به دام‌های عشقی متعدد و مصرف مواد روانگردان را لمس کند. داستان در حومه شهر پاریس می‌گذرد و نویسنده درواقع کوشیده است تصویری از جامعه فرانسه در برابر زنان ارائه کند.

این کتاب ۵۱۸ صفحه‌ای متن نسبتا متوسطی دارد و افراد در سطح Upper-Intermediate می‌توانند این کتاب را مطالعه نمایند.

رمان انگلیسی سطح پیشرفته میدل مارچ (Middlemarch)

رمان انگلیسی در سطح پیشرفته middlemarch

Middlemarch تقریباً هر موضوعی را که مورد توجه زندگی مدرن است بررسی می‌کند: هنر، دین، علم، سیاست، ایگو، جامعه، روابط انسانی. در میان شخصیت‌های آن برجسته‌ترین پرتره‌های ادبیات انگلیسی وجود دارد: Dorothea بروک، قهرمان ایده‌آلیست اما ساده‌لوح. روزاموند وینسی، زیبا و خودخواه، ادوارد کازوبون، دانشمند خشک و سرد، ترتیوس لیدگیت، پزشک مشهور اما دارای فساد اخلاقی. هنرمند پرشور ویل لادیسلاو و فرد وینسی و ماری گارت.

درون‌مایه این رمان غنی از عناصر طنزآمیز است. این رمان ۷۳۶ صفحه‌ای متنی نسبتا دشوار دارد و مطالعه آن به زبان‌آموزان پایین‌تر از سطح پیشرفته Advance توصیه نمی‌شود.

رمان انگلیسی سطح پیشرفته موبی دیک (Moby Dick)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته moby dick

رمان Moby Dick مشهورترین رمان هرمان ملویل که در دوره رنسانس آمریکایی نوشته است، داستان ملوانی به‌نام اسماعیل است که می‌خواهد از وال سفیدی به نام موبی دیک انتقام بگیرد. چون در کشاکش حمله نهنگ به کشتی این ملوان، کشتی او نابود و پایش قطع شده است. تمام توصیفاتی که در این داستان می‌خوانید همگی تجربیات شخصی ملویل است. در این کتاب می‌خوانید که ناخدای ماهیگیری چگونه نهنگ غول‌آسا را شکار می‌کند، آن را به کشتی می‌آورد و روغن او را می‌‎گیرد و….

برای مطالعه روان این کتاب لازم است در سطح خوبی از زبان انگلیسی قرار داشته باشید. چراکه به اصطلاحات انگلیسی جدید بسیاری برمی‌خورید. این کتاب ۶۵۴ صفحه دارد و اولین بار در سال ۱۹۵۱ منتشر شده است.

رمان انگلیسی سطح پیشرفته اولیس (Ulysses)

رمان انگلیسی سطح پیشرفته ulysses

اولیس(Ulysses) یکی از بزرگترین شاهکارهای ادبیات مدرن تلقی می‌شود و در ادبیات انگلیس اثر مهمی به‌شمار می‌آید. لئوپلد بلوم، یهودی میانسال و جوان روشنفکر استفن ددالوس دو شخصیت اصلی کتاب اولیس هستند و درواقع در این کتاب، داستان یک روز در دوبلین در سال ۱۹۰۴ و اتفاقاتی که برای این دو شخص افتاده را دنبال می‌کنید. این دو در همان اوایل داستان باهم آشنا می‌شوند و ماجراهایی میان آنها شکل می‌گیرد.

اولیس یکی از رمان‌های واقعا تامل برانگیز و عمیق در ادبیات جهان است و خوراک آن دسته از خوانندگانی است که شخصیت‌های فلسفی و غیرنرمال را دوست دارند. این کتاب به ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده و حتی روی پرده سینما هم رفته است. نسخه انگلیسی این کتاب ۷۳۰ صفحه دارد، اگر خواننده حرفه‌ای نیستید مطالعه نسخه انگلیسی این کتاب را فراموش کنید. چراکه به واژه‌های جدید و دشواری در طول داستان برخواهید خورد که اتفاقا خط اصلی داستان هستند.

< مشاهده قسمت سوم

مشاهده قسمت پنجم>

 

2 دیدگاه
  1. مریم

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون.
    فقط یه سوال ۱۹۹۸ تقریبا ۱۲۰ سال میشده که چالز دیکنز مُرده بوده…

    1. پشتیبان سفیرمگ

      مریم عزیز، از توجه شما متشکریم 🙂 اصلاح شد 🙂

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.