بهترین کتاب زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته (دانلود رایگان PDF)

بسیاری از کسانی که تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی دارند، پس از مشاهده تعدد کتاب‌های موجود در بازار دچار سردرگمی شده و از تصمیم خود برای مطالعه زبان صرف نظر می‌کنند. در این مقاله، درصدد هستیم تا از میان انبوه کتاب‌های موجود در بازار، به معرفی معروف‌ترین و بهترین کتاب زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته بپردازیم به این امید که پروسه انتخاب کتاب و برنامه‌ریزی برای یادگیری را ساده‌تر کنیم.

سرفصل‌های مقاله نمایش

ویژگی‌های بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟

اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک کتاب زبان انگلیسی مناسب است. اگر معلم دارید یا در آموزشگاه زبان مشغول به یادگیری زبان هستید، قطعا کتاب اصلی به شما معرفی خواهد شد. در غیر این صورت، با مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها و سایت‌های معرفی کتاب با انبوهی از coursebook مواجه خواهید شد. نگران نباشید. انتخاب کتاب درسی اصلی کار مشکلی نیست. کافی است به چند نکته ساده توجه داشته باشید. اول، به دنبال کتابی هستید که بتوان آن را به‌صورت خودآموز استفاده کنید پس در جلد پشت کتاب به دنبال عبارت self-study بگردید.

دوم، به جدول محتویات کتاب نگاه کنید و مطمئن شوید که تمام بخش‌های مورد نظر شما را به‌خوبی پوشش می‌دهند. همچنین به متعلقات کتاب نگاه کنید. کتاب مورد نظر باید حتما student book، workbook و CD صوتی داشته باشد. از آنجا که قصد استفاده از کتاب به‌صورت خودآموز دارید، حتما دقت کنید که کتاب پاسخ‌نامه یا answer key برای work book داشته باشد. همچنین به دنبال کتابی باشید که متن مکالمات CD یا tape script داشته باشد تا بتوانید مکالمات را چک و تمرین کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که با تکنولوژی بهتر یاد می‌گیرید، می‌توانید کتابی را انتخاب کنید که CD نرم‌افزار هم داشته باشد. در پایان، برخی از کتاب‌ها DVD تصویری نیز به‌همراه دارند که در آن کلیپ‌های تصویری متناسب با سطح کتاب گردآوری و تولید شده است.

سوم، به سطوح کتاب نگاه کنید. بهتر است کتابی انتخاب کنید که از سطح شما تا سطح هدف شما را پوشش دهد. برای این کار به جلد پشتی کتاب نگاه کنید. اکثر کتاب‌های معتبر سطحشان را براساس سطوح CEFR یا چارچوب رایج زبان‌های عمومی مشخص می‌کنند. CEFR زبان را به شش سطح A1 و A2، مبتدی – B1 و B2، میانی – C1 و C2، پیشرفته تقسیم می‌شوند. استفاده از این تقسیم‌بندی شما را بعدا در انتخاب کتاب‌های کمکی مناسب با سطحتان یاری می‌کند.

کتاب زبان انگلیسی امریکن یا بریتیش؟

توجه داشته باشید که کتاب‌های این بخش به کتاب‌های بریتیش و امریکن تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی برای اکثریت افراد تفاوتی نخواهند داشت چرا که در واقع این کتاب‌ها بیشتر به انگلیسی بین‌المللی تمایل دارند و تفاوت‌ها بیشتر در لهجه‌های مورد استفاده در کتاب است. پس نگران نباشید و کتابی را انتخاب کنید که برایتان جذاب‌تر است. توجه کنید که این سری کتاب را به مدت نزدیک به یک الی دو سال استفاده خواهید کرد پس کتابی را انتخاب کنید که حس خوبی به شما می‌دهد. همچنین، اگر در آموزشگاهی مشغول به زبان‌آموزی هستید یا معلم زبان دارید که کتاب خاصی را استفاده می‌کنند، نیازی به انتخاب coursebook دیگری ندارید.

برای اینکه ساده‌تر به بررسی کتاب‌ها بپردازیم لازم است که بهترین کتاب های زبان انگلیسی موجود را به سه دسته تقسیم کنیم:

کتاب‌‌های آموزش زبان انگلیسی اصلی یا coursebooks

دسته اول کتاب‌های اصلی یا coursebooks هستند. این کتاب‌ها غالبا به آموزش هر چهار مهارت listening، reading، speaking و writing می‌پردازند. همچنین، هر سه بخش اصلی زبان یعنی vocabulary، grammar و pronunciation را پوشش می‌دهند. این گروه کتاب‌ها همواره بر اساس سطح طبقه‌بندی می‌شوند. البته، اگر در آموزشگاه مشغول به زبان‌آموزی هستید، طبیعتا کتاب اصلی توسط آموزشگاه انتخاب می‌شود.

بهترین کتاب های زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: کتاب لغت تافل

کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی مرجع

دسته دوم کتاب‌های مرجع هستند. این کتاب‌ها معمولا در تمام دوران زبان‌آموزی شما و حتی پس از پایان خواندن زبان مورد استفاده شما خواهند بود. هرگاه در زبان انگلیسی به مشکلی برخورد کردید، این کتاب‌ها به کمک شما خواهند آمد.

کتاب‌های آموزش انگلیسی تکمیلی

دسته سوم از بهترین کتاب های زبان انگلیسی ، کتاب‌های تکمیلی هستند. این کتاب‌ها را براساس نیاز و برای تقویت یکی از مهارت‌ها یا بخش‌های زبان مورد استفاده شما خواهند بود. در ابتدای یادگیری بهتر است به سراغ این کتاب‌ها نروید تا وقتی که نیاز به کار و تمرین بیشتر را احساس کردید.

1.کتاب آموزش زبان انگلیسی اصلی (Course books)

در ادامه مقاله به معرفی سه مجموعه مطرح خواهیم پرداخت.

کتاب آموزش زبان انگلیسی (American English File (Oxford

مجموعه American English File که اکنون در ویرایش دوم خود است از معروف‌ترین کتاب‌های آموزش زبان است. این کتاب‌ها شش سطح دارند: starter و یک الی پنج. هر سطح کتاب شامل موضوعات جذاب، ویدئوهای آموزشی، دروس آموزش گرامر، لغت و تلفظ و تمرینات هر چهار مهارت زبانی است. همچنین CD نرم‌افزار کتاب که شامل تمرینات تلفظ و آزمون‌های گوناگون است نیز در دسترس است. کتاب همچنین یک وبسایت همراه دارد که علاوه بر محتوای اضافی، آزمون‌های سنجش پیشرفت را به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کتاب های زبان انگلیسی

همانطور که از نام کتاب مشخص است، کتاب روب انگلیسی امریکن تمرکز دارد. البته این مجموعه سری بریتیش نیز دارد که English File نام دارد و ویرایش سوم آن اکنون در بازار موجود است. نکته جالب این است که سری بریتیش این مجموعه ۷ کتاب دارد، یعنی یک کتاب بیشتر از سری امریکن.

کتاب آموزش زبان انگلیسی (New Headway (Oxford

سری New Headway پرفروش‌ترین مجموعه آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته در سطح جهان است. این مجموعه که بریتیش است، تاکید زیادی بر روی گرامر دارد و در شش سطح نیازهای زبان‌آموزان از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. ویرایش چهارم این کتاب‌ها با متودولوژی مبتنی بر گرامر به تدریس تمام جوانب زبان می‌پردازد. سری چهارم Headway یک مجموعه ویدئو نیز به‌همراه دارد که از ویژگی‌های آن تمرینات مناسب بر اساس ویدئو هاست.

بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی

تمرکز بر انگلیسی بریتیش، گرامر و متدولوژی کتاب، آن را به گزینه مناسبی برای کسانی که در آینده قصد شرکت در آزمون ایلتس دارند بدل کرده.  این مجموعه سری امریکن هم دارد که البته هنوز در ویرایش دوم است و به شهرت سری بریتیش آن نیست.

کتاب آموزش زبان انگلیسی (Four Corners (Cambridge

این مجموعه که اسم Jack C. Richards را به همراه دارد با استفاده از یک دیدگاه communicative به معرفی مهارت‌های زبان می‌پردازد. این کتاب برای کسانی که از گرامر بیزارند توصیه می‌‌شود. البته این بدین معنی نیست که این کتاب‌ها گرامر درس نمی‌دهند بلکه تاکید کتاب بیشتر بر مکالمه زبان است. از نکات این مجموعه این است که سطح پیشرفته ندارد و از مبتدی تا میانی را در چهار جلد کتاب پوشش می‌دهد.

کتاب انگلیسی امریکن را مورد هدف قرار می‌دهد و نرم‌افزار همراه آن شامل درس، ویدئو و بازی‌های زبانی است.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

2.کتاب آموزش زبان انگلیسی مرجع(Reference books)

یکی از مسائلی که بسیاری از زبان‌آموزان از آن رنج می‌برند اختلاف نظرها در مباحث لغت و دستورزبان است. از آنجا که انگلیسی در گسترۀ وسیعی از جهان استفاده می‌شود، در برخی موارد اختلافاتی در صحت و کاربرد به‌وجود می‌آید. این اختلافات عموما مشکلی در انگلیسی ما ایجاد نمی‌کنند ولی بهتر است برای اطمینان کتاب مرجعی انتخاب و آن را معیار کار خود قرار دهیم. برای این منظور، یک دیکشنری و یک کتاب گرامر عالی به شما معرفی خواهیم کرد.

کتاب زبان انگلیسی مرجع Oxford Advanced Learners Dictionary

قطعا می‌دانید که یک از ضروری‌ترین کتاب‌های مورد نیاز هر زبان‌آموز موفق یک دیکشنری خوب است. برای این منظور حتما دیکشنری را انتخاب کنید که در عنوان آن از کلمه learner استفاده شده باشد. این دیکشنری‌ها مخصوص زبان‌آموزان گردآوری شده‌اند و تمامی اطلاعات مورد نظر شامل نقش دستوری لغات، تلفظ، مثال، ترکیبات پرکاربرد، اصطلاحات و غیره را شامل می‌شوند.

دیکشنری‌های سطح advanced تا مادامی که با زبان انگلیسی سروکار دارید یار شما خواهند بود در حالی که دیکشنری‌های elementary یا beginner تنها در چند ماه ابتدایی زبان‌آموزی کارایی دارند.

دیکشنری Oxford Advanced Learners  هم به صورت کتاب چاپی و هم به صورت نرم‌افزار تحت ویندوز، اندروید و iOS موجود است که نه تنها استفاده از نرم‌افزار ساده‌تر است بلکه شامل تلفظ کلمات و جملات به صورت صوتی و با دو لهجه امریکن و بریتیش نیز است.

کتاب زبان انگلیسی Oxford Picture Dictionary

قطعا استفاده از یک دیکشنری، به‌خصوص دیکشنری سطح پیشرفته برای زبان آموزان مبتدی بسیار دشوار خواهد بود. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به Oxford Picture Dictionary یا OPD بیندازید. این دیکشنری تصویری به ۱۲ سرفصل اصلی تقسیم شده که هر کدام موضوع خاصی را پوشش می‌دهند. این کتاب نه تنها در سطوح پایین برای شما مفید خواهد بود، بلکه تصاویر هیجان انگیز آن، این کتاب را تا مدت‌ها شما را مجذوب می‌کند.

کتاب زبان انگلیسی (Practical English Usage (Oxford

کتاب Practical English Usage نوشته Michael Swan به مدت ۴۰ سال است که از قوی‌ترین منابع گرامر زبان انگلیسی به‌حساب می‌آید. توجه کنید که این کتاب به آموزش گرامر به صورت درس به درس نمی‌پردازد، بلکه به‌عنوان یک کتاب مرجع همانند دیکشنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب که اکنون در ویرایش چهارم خود به‌سر می‌برد، دارای بیش از ۶۰۰ سرفصل است که در هر کدام، نکات مربوط به گرامر شامل اشتباهات رایج و کاربرد‌ها به همراه مثال آورده شده است.

این کتاب چندان برای یادگیری گرامر مفید نیست بلکه برای رفع اشکال و پاسخ به سوالات گرامری فوق‌العاده است و داشتن این کتاب را به تمامی زبان‌آموزان B2 و بالاتر پیشنهاد می‌کنیم.

3 کتاب آموزش زبان انگلیسی تکمیلی(Single skill books)

گروه سوم از کتاب‌ها، آنهایی هستند که روی یک مهارت و بعضا دو مهارت تمرکز دارند. بعضی از این کتاب‌ها روی microskills نظیر تلفظ یا گرامر تمرکز دارند و برخی دیگر روی macroskills مثل خواندن یا نوشتن. بهتر است که این کتاب‌ها را پس از احساس نیاز به بهبود در مهارت یا زمینه خاص تهیه و مطالعه نمایید. در ادامه به معرفی چند کتاب در زمینه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

کتاب زبان انگلیسی (Practice Makes Perfect: English Conversation (Mc Graw Hill

این کتاب با هدف آموزش مکالمه انگلیسی روان و طبیعی نوشته شده و به بررسی تلفظ، صرف و نحو و کاربرد لغات با توجه به مشکلات رایج زبان‌آموزان می‌پردازد. در هر بخش از کتاب، تمریناتی گرداوری شده‌اند تا شما را تشویق به ساخت مکالمات شخصی کنند. اگر از گرامر دوری می‌کنید و به دنبال کتابی برای بهبود مکالمه خود هستید حتما نگاهی به کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation بیندازید.

کتاب زبان انگلیسی (English Grammar in Use (Cambridge

کتاب English Grammar in Use که اکنون در ویرایش  چهارم است، از معروف‌ترین کتاب‌های آموزش گرامر زبان انگلیسی است. این کتاب برای زبان‌آموزان سطح میانی یعنی B1-B2 مناسب است و به‌خصوص برای زبان‌آموزانی که قصد استفاده از کتاب به‌صورت خودآموز دارند مناسب است.

کتاب در دو نسخه چاپ شده‌است، نسخه مخصوص خودآموز که شامل کلید جواب تمام تمرینات است و نسخه مخصوص کلاس که جواب تمرینات را ندارد، پس توجه کنید که نسخه متناسب با نیازتان را تهیه کنید. از ویژگی‌های دیگر کتاب، study guide است که در انتهای کتاب آورده شده و شما را در مطالعه بخش‌های مختلف و ترتیب یادگیری مباحث راهنمایی می‌کند.

کتاب زبان انگلیسی (English Collocation in Use (Cambridge

کتاب‌های English Collocations in Use در دو سطح میانی و پیشرفته به بررسی کلمه‌ها و ترکیباتی که به طور طبیعی با هم می‌آیند می‌پردازد. کتاب جز سری Vocabulary in Use است که از پرطرفدارترین کتاب‌های آموزش لغت هستند.

کتاب حاضر مناسب خودآموز زبان است و با معرفی موضوعات پرکاربرد و روزمره به معرفی ترکیبات می‌پردازد. این مجموعه همچنین برای داوطلبان IELTS و آزمون‌های زبان کمبریج پیشنهاد می‌شود چرا که collocation‌ها از مهم‌ترین بخش‌های مورد سنجش در این آزمون‌ها به‌حساب می‌آیند.

کتاب زبان انگلیسی (Ship or Sheep? (Cambridge

کتاب Ship or Sheep یک دوره آموزش تلفظ لغات انگلیسی برای زبان‌آموزان سطح میانی است. کتاب با تصاویر ساده و تکیه بر آموزش تشخیص و تولید آواهای زبان انگلیسی به طور ساده به آموزش تلفظ می‌پردازد. اگر از آن دسته زبان‌آموزان هستید که از تلفظ خود راضی نیستند، این کتاب که می‌توان بهترین جا برای شروع به بهبود تلفظ است.

کتاب زبان انگلیسی (Longman Academic Writing Series (Pearson

اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی نیاز به نگارش آکادمیک زبان انگلیسی دارید، گزینه‌ای بهتر از این مجموعه پیدا نخواهید کرد. این مجموعه شامل پنج جلد است که به تدریج به متون و ساختار‌های پیچیده‌تر می‌پردازد. جلد اول به بررسی جمله و پاراگراف، جلد دوم به بررسی پاراگراف، جلد سوم به بررسی پاراگراف و انشا، جلد چهارم به بررسی انشا و جلد پنجم به بررسی مقالات تحقیقاتی می‌پردازد.

کتاب انگلیسی (Open Forum (Oxford

سری سه جلدی Open Forum برای تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری زبان‌آموزان از سطح مبتدی تا پیشرفته مناسب است. محتوای دروس از رشته‌های مختلف دانشگاهی برگزیده شده‌اند و هر درس کتاب به یکی از مهارت‌های شنیداری و یک از مهارت‌ گفتاری خاص می‌پردازد. این مجموعه به‌خصوص برای کسانی که نیاز به زبان آکادمیک دارند، مثل دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، مفید است.

(Active Skills for Reading (National Geographic Learning

سری Active Skills for Reading در پنج جلد، (Intro, 1, 2, 3, 4) به آموزش reading و مهارت‌های لازم برای بهبود آن می‌پردازد. کتاب با استفاده از متون جذاب و در سطوح بالاتر authentic به بررسی تکنیک‌های reading مثل پیدا کردن ایده اصلی، هدس زدن معنی کلمات از جمله و غیره می‌پردازد.

قطعا کتاب‌های بسیاری برای یادگیری زبان در بازار موجود است. در این مقاله تلاش کردیم، بدون طولانی شدن فهرست به معرفی کتاب‌های مناسب زبان انگلیسی بپردازیم. اگر شما هم تجربه خوبی از یادگیری زبان با کتاب خاصی دارید، نظراتتان را درمورد معرفی بهترین کتاب های زبان انگلیسی با ما در میان بگذارید.

بهترین کتاب های گرامر برای یادگیری زبان انگلیسی

کتاب‌ های زبان انگلیسی گرامر بسیار زیادی برای تقویت زبان وجود دارد اما از نظر ما در سفیر گفتمان کتاب‌های

Oxford Practice Grammar

Fundamentals of English Grammar

Practical English Usage

88 دیدگاه
  1. دیانا

    سلام وقتتون بخیر من پایه هشتمم 14 ماهه به صورت خودخوان تونستم مجموعه کتابهای فمیلی رو تا آخر بخونم الان بنظر شما کدوم مجموعه رو بهتره به عنوان مجموعه کتاب بعدی شروع کنم لطفا بهترین مجموعه رو معرفی کنید .

  2. دیانا

    سلام وقتتون بخیر من پایه هشتمم 14 ماهه به صورت خودخوان تونستم مجموعه کتابهای فمیلی رو تا آخر بخونم الان بنظر شما کدوم مجموعه رو بهتره به عنوان مجموعه کتاب بعدی شروع کنم لطفا بهترین مجموعه رو معرفی کنید

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام دیانا جان وقت شما بخیر باشه عزیزم
      به شما پیشنهاد می‎‌کنم ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و بعد از اون از ممتحن بپرسید چه کتابی مناسب سطح شماست. 🙂

  3. سعید

    سلام و درود بنده میخواستم انگلیسی رو صفر تا صد به طور کامل و خود آموز یاد بگیرم ، سطح انگلیسیم مبتدی در حد دبیرستانه ، لطفا راهنمایی کنید از اول تا آخر از چه منابعی استفاده کنم ؟

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام سعید جان خوشحالم که می‌خواهید به صورت خودآموز زبان انگلیسی را ادامه بدید.
      استفاده از کتاب‌های آموزشی مانند “English File” یا “Evolve” می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین استفاده از برنامه‌هایی مانند Duolingo یا Rosetta Stone می‌تواند در یادگیری واژگان و دستور زبان کمک کننده باشد.

  4. علی

    سلام و درود بنده میخواستم انگلیسی رو صفر تا صد به طور کامل و خود آموز یاد بگیرم ، سطح انگلیسیم مبتدی در حد دبیرستانه ، لطفا راهنمایی کنید از اول تا آخر از چه منابعی استفاده کنم ؟

  5. زهرا

    سلام
    من امسال کلاس نهمم میخوام زبانمو تقویت کنم یعنی مکالممو اگه بنظرتون از استارتر شروع کنم خوبه؟؟

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام زهرای عزیزم
      چقدر عالی که می‌خوای کلاس شرکت کنی 🙂 ابتدا باید تعیین سطح بشی عزیزم 🙂

  6. زهرا

    سلام خسته نباشید من امسال کلاس نهمم وتازه میخوام رو مکالمم کار کنم ولی نمیدونم که از چه کتابی استفاده کنم بنظرتون اگه از استاتر اسفاده کنم میتونم زبانمو تقویت کنم؟؟

  7. 지민

    سلام خسته نباشید من امسال کلاس نهمم وتازه میخوام رو مکالمم کار کنم ولی نمیدونم که از چه کتابی استفاده کنم بنظرتون اگه از استاتر اسفاده کنم میتونم زبانمو تقویت کنم؟؟

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام عزیزم سلامت باشید
      آره حتما چرا که نه 🙂 فقط قبلش حتما تعیین سطح بدید.

  8. Farzaneh

    سلام من حدودا چندسالی کلاس زبان رفتم و بعد به خاطر درس مجبور شدم کنار بزارم الان میخوام کتابی رو بخونم که فقط کلمات با مترداف هاشون رو و سی دی تلفظ امریکن هم داشته باشه چه کتابی رو باید بخرم؟

    1. لی‌لی قهرمان

      فرزانه جان سلام
      پیشنهاد من به شما کتاب Merriam Webster synonyms and antonyms هست 🙂

  9. شیدا

    سلام بابت مطالب مفیدتون ممنونم
    من تا کتاب passage 1 رو در موسسه‌ آموزش دیدم اما بعدش بخاطر کنکورم نتونستم ادامه بدم و الان 3 سال هست که به صورت جسته گریخته توی خونه مطالعه میکنم ، قصد دارم امسال تابستون برای دیپلم زبان اقدام کنم
    خاستم بدونم قبل از مراجعه به آموزشگاه زبان و تعیین سطح چه کتابی برای مرور و یاد اوری خوبه؟ کتابی که بتونم باهاش بصورت خوداموز هر چهار مهارت زبان رو مرور کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید:)🙏🤍

    1. لی‌لی قهرمان

      شیدا جان سلام

      می‌تونید course book هایی که تا الان گذروندید رو یک مطالعه کلی کنید 🙂
      قبل از اینکه بتونم بهتون کتابی معرفی کنم نیاز دارم بدونم الان در چه سطحی هستید.
      پیشنهاد من اینه که ابتدا تعیین سطح بدید.

  10. آیدا

    سلام وقت بخیر
    خواهر من ۸ سالشه و تا حالا زبان نخونده و قصد دارم خودم توی خونه باهاش انگلیسی کار کنم
    به نظر شما کتاب های Let’s go براش مناسب تره یا Family and Friends?

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام آیدا جان.
      هر دو کتاب‌های بسیار خوبی برای شروع تدریس زبان انگلیسی به کودکان هستند. هر دو سری کتاب توسط Oxford University Press منتشر شدند و از لحاظ کیفیت محتوای آموزشی تقریبا می‌شه گفت که یکسان هستند.
      سلیقه‌ی شخصی من بیشتر با Family and Friends جوره 🙂
      حتما و حتما از انیمشن‌های مناسب سنش کمک بگیر که تجربه‌ی یادگیری رو براش زیبا و آسون‌تر کنی 🙂
      روزت بخیر.

  11. شنتیا

    سلام و درود بر تیم خوبتون
    معرفی تون بسیار عالی و جامع بود برای هر 4 مهارت
    بهترین یا بدترین وجود ندار ه در واقع این خود زبان
    آموز هست که مساله رو برای خودش سخت میکنه
    سری امریکن فایل و تاپ ناچ بهتره برای مبتدی تا
    سطح پیشرفته درکنار اونا باید از فیلم و موزیک و داستان هم بهره برد که بیشترین کارایی رو
    در زبان دارن سپاس از تیم خوبتون و مطالبی که زحمت کشیدین براش

  12. کدرلایف

    ممنون از این مقاله کاربردی

    1. مونا الماسی

      خوشحالیم که براتون مفید بوده

  13. کتاب خوب

    ممنون از مطلب خوبتون

    1. پریسا سالارکیا

      مرسی کتاب خوب

  14. سارا

    سلام خسته نباشید:) ببخشید من برای آموزش زبان خیلی سردرگمم خیلی زیاد و تحت فشار زیاد و پشیمونی از این بابتم:) از طرفی واقعا وقت کافی برای شرکت در کلاسها رو ندارم… قبلا تا تاچ استون ۳ خونده بودم ولی چون ول کردم هیچی یادم نمیاد بعد این مدت طولانی:) خواستم بدونم شما چه کتابی رو اگر بخوام خودآموز جلو برم پیشنهاد میکنید و نظرتون برای آموزش خودآموز تاچ استون چیه و اینکه بنظرتون اصلا این خودآموزی تا چه حد کیفیت داره

    1. پریسا سالارکیا

      سلام سارا . اینکه میخوای زبان یاد بگیری عالیه مهم نیست چند بار این راه رو رفتی و به نتیجه نرسیدی . مهم اینه که هنوز مایلی یاد بگیری ببین به نظر من باید پکیج های خودآموز سایبر تاک رو تهیه کنی . از این طریق میتونی خیلی راحت معلم رو تو خونه در کنارت داشته باشی و هر وقتی که خواستی ، صبح یا شب ، مطالعه کنی با توجه به برنامه ریزی زندگیت .
      از طرف دیگه حتما فیلم و سریال زیاد ببین مخصوصا تو ایام عید . اینطوری مطالبی که از خاطرت پاک شدن بازیابی میشن

    2. پریسا سالارکیا

      برات آرزوی موفقیت میکنم

  15. محی

    سلام وقت بخیر. میخوام زبان رو از صفر و خودآموز جلو برم ولی تنوع کتاب ها خیلی گیجم کرده و من هیچ اطلاعی از کتاب ها ندارم که بخوام بر اساس علاقم یا راحتی اون رک انتخاب کنم. البته گفتم میخوام از مبتدی شروع کنم. میشه راهنمایی کنید؟

    1. پریسا سالارکیا

      سلام محی
      ممنون که به ما اعتماد کردی
      ببین یادگیری زبان از صفر به صورت خودخوان هم سخته هم آسون
      آسون از این بابت که کلی کتاب و نرم افزار و فایل صوتی هست که میشه از بینش انتخاب کنی
      سخت از این بابت که نمیدونی از کجا شروع کنی؟
      حالا من بهت کمک میکنم
      ببین اگر میخوای یادگیری رو با کتاب شروع کنی بدون که کتاب کافی نیست در کنارش حتما به نرم افزار زبانی یا بسته خود اموز هم نیاز داری . برای اینکه کتاب بیشتر از طریق متن بهت درس یاد میده در حالیکه تو نیاز داری بگی و بشنوی
      مثلا بسته های خوداموز CTM که سفیر تولید کرده خیلی برات خوبه چون انگار یه معلم رو با خودت بردی خونه که تو خونه بهت درس میده ، میتونی تو سایت سفیر اطلاعاتشو بخونی و اگه خواستی تهیه کنی
      در مورد کتاب هم من بهت تاچ استون و یا ایوالو رو معرفی میکنم که قاعدتا باید سطح 1 شون رو تهیه کنی

    2. آتنا آرمند

      سلام وقت‌بخیر بنده تا ۱۰‌سال پیش دوره زبان را گذراندم در امورشگاههای مختلف و کتابهای امریکن و تاپ ناچ و انگلیش ریزالت رو گذراندم اما کاملا فراموش کردم و حالا با توجه به اینکه شرایط گذراندن در بیرون منزل رو ندارم و میخواهم خودخوان شروع کنم و اگر میشه بهم پکیج و کتاب مناسب رو معرفی کنید.

      1. لی‌لی قهرمان

        آتنا جان سلام
        پیشنهاد من به شما استفاده از دوره ها خود آموز سفیر هست 🙂

  16. کتاب باز

    بسیار زیبا جذاب

  17. سولمازبراتی

    خیلی مطلب آموزنده ومفیدی بود

    1. پریسا سالارکیا

      مرسی که به ما ایده و انرژی میدید

  18. hz

    salm agar mikhyn zabn english ro kaml yad bgirid va btunjd kaml suhbt kunid ya muhjrt kunid va bray kar va tahsil mikhyn zbzn yad bgirid mitunid brid b yr amuzshgah ya muasese shahrtun vz tain sath bdin va ba tvje b sthetun bhtun ktab midn
    agar mikhyd zbzn ru khudtun yad bgirid va balad bashid va btunid suhbt kunid mitunin khudtun ba tzhqiq ketab tahye kunid va bkhunid
    ketab hyi k mn pishnhad mikunm first friends
    family and friends
    connect
    agar bche ya khahr v bradr kuchic darid az 8 ya 9 salgi shuro kunn b khundn in ktab ha
    omidvarm mufid bashe

    1. پریسا سالارکیا

      ممنون که نظرتون رو در باره یادگیری زبان انگلیسی در گروههای سنی مختلف با ما به اشتراک گذاشتید

  19. یاسر

    سلام
    من میخواهم از صفر زبان انگلیسی را شروع کنم لطفاً راهنمایی کنید چه کتابی برای من مناسب است

    1. پریسا سالارکیا

      با آزمون تعیین سطح ، سطح واقعی شما مشخص میشود اما کتاب تاچ استون 1 بهترین گزینه برای مبتدیان است

    2. فرزانه

      امریکن فایل ها عالین

  20. سارا

    سلام وقت بخیر.من سطح زبانم کاملا مبتدیه و میخوام زبان عمومی رو تقویت کنم و بعد برم سراغ بقیه مهارتها.میشه لطفا کتاب خودآموز که به زبان فارسی باشه معرفی کنید؟

  21. شهرزاد

    سلام ، میشه یه کتاب برای مترجم پزشکی و حسابداری معرفی کنید؟

  22. مصطفی

    من خودم چندین بار خوندم ولی موفق نبودم و چون اعتماد به نفس برای صحبت کردن ندارم برای همین همیشه دوست دارم از اول بخونم ولی بین این دو کتاب آمریکن انگلیش فایل و تاپ ناچ ماندم لطفا راهنمایی کنید از صمیم قلب سپاسگزارم

  23. مصطفی

    آخه در تحقیقاتی که کردم میگن آمریکن انگلیش فایل کاملتر ولی در عوض سختره در مقابل تاپ ناج کامل نیست و باید در کنارش کتاب های دیگه بخونیم ولی در عوض آسان‌تر است
    لطفا در ابتدا بگویید این صحت دارد
    ثانیا با توجه به اینکه تازه میخوام شروع کنم آنهم بصورت آنلاین و شاغل هم هستم
    کدام بهتر است
    هزاران بار ممنونم

    1. فرزانه

      امریکن فایل به صورت خیلی مرتب و تمیز همه چیزو توضیح داده ولی تاپ ناچ به نظر من خیلی پراکنده است.

      1. پریسا سالارکیا

        بله امریکن فایل از نظر جداسازی مطالب با تاپ ناچ متفاوته

    2. Niloofar Raad

      سلام، وقت بخیر
      امریکن انگلیش فایل بهتره که الان ویرایش سومش تو بازار موجوده
      من خودم امریکن انگلیش فایل میخونم واقعا کامل و جامع هست همراه با هر چهار مهارت
      نه سخت نیست و با کمی کار کردن روی خودتون، قِلِقِش دستتون میاد

      1. پریسا سالارکیا

        ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتین

  24. ...

    سلام میخواستم بدونم کتاب passage بهتره یا american english file؟کدوم کامل تر و پیشرفته تره؟

    1. Niloofar Raad

      بعد از خوندن کتاب های امریکن انگلیش فایل باید رفت سراغ اون کتاب

      1. پریسا سالارکیا

        ازاینکه نظرتون رو با ما به اشتراگ گذاشتین سپاسگزاریم

  25. مصطفی

    سلام دوستان عزیز
    من در اهواز هستم و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی هستم و ۲ هدف دارم اولا میخوام دکتری بخوانم که یقینن باید زبان بلد باشم از طرفی دوست دارم زبان را از مبتدی تا پیشرفته یادبگیرم و دو آموزشگاه خوب در اهواز هستند که به صورت آنلاین کلاس برگزار میکنندیکی آمریکن انگلیش فایل و دیگری تاپ ناچ درس میده و نمیدونم کدام بهتره لطفا راهنمایی کنید
    سپاسگزارم

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      پیشنهاد می‌کنم خیلی بر اساس کتاب آموزشگاه تصمیم نگیرید؛ هر دو کتاب‌های خوبی هستند. حتما به کیفیت اساتید، مدیران و برنامه‌ریزی سالانه آموزشگاه دقت کنید. در ضمن، پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین را هم بررسی کنید.

    2. Niloofar Raad

      امریکن انگلیش فایل کامل تر و جامع تره همراه با ۴ مهارت

  26. Fatemeh

    سلام شما سطح کتابهای north star رو چگونه ارزیابی میکنید؟

  27. امیررضا

    ازمون تافل برای زبان امریکایی خوب تر هست یا ازمون ایلتس ؟ و بهترین کتاب برای اموزش ازمون اصلی زبان انگلیسی چه نام دارد ؟

    1. علیرضا صفری

      تافل آزمون امریکایی و ایلتس ازمون بریتانیایی است، اما این امر نباید در انتخاب شما تاثیر بگذارد. شما می‌توانید در آزمون تافل از هر لهجه یا گویش صحیح انگلیسی استفاده نمایی.
      برای انتخاب آزمون به هدف خود فکر کنید، مثلا اگر قصدتان پذیرش تحصیلی است، به خواسته دانشگاهتان توجه کنید.

  28. خسروی

    سلام . من امسال میرم کلاس نهم و دارم کتاب استارتر امریکن انگلیش فایل رو در آموزشگاه و در سطح بزرگسالان میخونم . همه میگن که نمیتونی و نخون و سخت خواهد بود و اینکار رو با زبانت نکن . اما خودم با تمام سختی هاش میخوام بخونم . به نظرتون بعدا زبان انگلیسیم لطمه میبینه؟

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      کار شما قطعا اشکالی ندارد و لطمه‌ای به شما نخواهد زد. فقط چند نکته را برای تضمین موفقیتتان در نظر داشته باشید: اول، حتما یک شخص مطمئن برای رفع اشکال داشته باشید و دوم فقط به کتاب بسنده نکنید و سعی کنید از فیلم، موسیقی، کتاب، … هم استفاده کنید.

  29. nd

    با اجازه عکس کتابها رو دانلود می کنم.

  30. ۰۰۰۰

    سلام من میخام انگلیسیمو تقویت کنم
    سطح زبانم درحد کلاس نهمه ولی متاسفانه اینارم زیاد یاد ندارم
    اگ میشه یک کتاب بهم معرفی کنید که زبانم فول شه
    با تشکر

  31. a@p

    سلام خسته نباشید بعد این کتاب ها ترجمه هم داره

  32. شیوااا

    سلام . میشه بگید world english بهتره ، four corners یا امریکن فایل ؟؟ نظرتون رو راجب سری world class هم لطفا بگید و یه کتابم برای مهارت speaking معرفی کنید 🙂

    1. علیرضا صفری

      کتاب‌هایی که گفتید، همگی کتاب‌های خوب و استانداردی هستند. پیشنهاد میکنم کتابی که برایتان جذاب‌تر است را استفاده کنید

  33. شهرزاد

    سلام . میخواستم بدونم کتابهای World English خوب هستن یا نه . من خودم تو موسسه World English و بعدش سری passages رو خوندم .

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      کتاب‌های World English جزو کتاب‌های محبوب و مورد علاقه زبان‌آموزان به‌حساب می‌آیند.

    2. Mahsa

      Hi teacher i think it’s the best plan for free time i hope have nice time

  34. ارش غفاری

    درود
    بخشید من یک سفر طی شش یا هفت ماه دیگه به بریتانیا دارم می خواستم بدونم کتابی برای اموزش سریع مکالمه می خواستم پیشنهاد شما چیست

    1. عباس

      با عرض سلام و خسته نباشید. من میخوام به صورت self study انگلیسی بخونم. سطح زبان من ضعیف هستش ولی مبتدی هم نیستم. برای اینکه بتونم زبان عمومی و گرامر رو به خوبی تقویت کنم شما چه کتابی رو برای شروع پیشنهاد میکنید؟ آیا کتابی وجود داره که این دوتا رو با هم داشته باشه؟(هم گرامر و هم تقویت زبان عمومی). منابع خیلی زیادیو جستجو کردم ولی واقعا سردرگم شدم و نمیدونم چه منبعی باید بخونم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

  35. مهرداد

    با سلام.من زبانم در حد آکادمیک و دانشگاهی خیلی معمولی است و چند سالی هست اصلا طرف زبان نرفتم. میخوام واسه شروع تا یه جایی خودم بخونم بعد کلاس برم برای آیلتس.برای اوایل کار که هم جنرالم قوی بشه و هم هر ۴ مهارت پایه قوی بشه کدوم کتاب ها پیشنهاد میشه؟

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      در مرحله اول حتما یا در یک آزمون ماک (آزمایشی) شرکت کنید، یا با استفاده از یکی از کتاب‌های Cambridge IELTS سطح خود را ارزیابی کنید. پس از مشخص شدن سطحتان می‌توانید از کتاب‌های Mindset for IELTS متناسب یا سطحتان استفاده کنید.

    2. مجید

      درود بر شما
      لطفا از پایه تا یک سطح خوب روشی یادگیری زبان رو معرفی بفرمایید
      سپاسگزارم

  36. رضا

    سلام وقت بخیر
    اول این که ممنون از معرفی دقیق کتاب ها
    دوم من تازه قصد یادگیری زبان به صورت خود اموز رو دارم کدوم مجموعه رو پیشنهاد میکنید ؟
    سوم این که من کتابو چجوری بخونم که مفید باشه ؟

    1. علیرضا صفری

      سلام
      کتاب‌ها را با توجه به سلیقه و علاقه‌تان انتخاب کنید، مثلا American English Files کتاب جالبی است.
      هنگام مطالعه کتاب، ابتدا به جدول ابتدای کتاب توجه کنید. این جدول اهداف آموزشی هر بخش را به شما معرفی می‌کند. در ضمن حتما از آموخته‌های خود برای حل کردن تمرینات و در مرحله بعدی مکالمه کردن استفاده کنید.

  37. Avangard

    سلام روزتون بخیر
    ممنون از مطالب مفیدتون
    پنج ماه دیگه آزمون تخصصی زبان برگزار میشه و قصد دارم شرکت کنم ولی سطح زبانم مبتدی هست و نمیدونم چیکار کنم
    با کدوم کتاب شروع کنم؟ چجوری بخونم؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      حتما با کسی که با آزمون آشناست مشورت کنید. سطح نمره مورد نظرتان بسیار مهم است، و پنج ماه وقت زیادی نیست.

      1. Avangard

        ممنونم ک جواب دادید. رتبه زیر هزار باید بگیرم.
        لطفا راهنماییم کنید که چه کتابی بخونم . مطمئنا میشه تو چهار ماه کاری کرد. من با هرکس مشورت کردم سعی کرد پشیمونم کنه ولی خیلی علاقه دارم ک شرکت کنم

      2. Avangard

        ممنون ک جواب دادید. متاسفانه باهرکس ک کنکور داده مشورت کردم سعی در پشیمونم کردنم داشته ولی خودم به شدت علاقه دارم.
        فقط ی راهنمایی کوچیک میخوام ک ببینم چ کتابی بخونم و چند ساعت در روز. مطمئنم میتونم از پسش بربیام

        1. علیرضا صفری

          برای آمادگی برای کنکور دکتری، پیشنهاد میکنم با کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL Test: The Paper Test نوشته Deborah Phillips شروع کنید. این کتاب در مباحث reading و grammar آزمون به شما کمک خواهد کرد.

          1. Avangard

            ممنون ازتون.
            ولی میخوام تو کنکور کارشناسی شرکت کنم.
            بنظرتون کدوم کتابا مناسبن؟؟

          2. علیرضا صفری

            برای شرکت در کنکور کارشناسی بهتر است از کتاب‌های کنکوری استفاده کنید.
            برای یادگیری لغات مورد نظر آزمون کتاب‌های Essential Words for the TOEFL و Vocabulary for High School Students را حتما بخوانید.

  38. الهه

    سلام وقت شما بخیر
    ممنونم از توضیحات مفیدتون
    من دانشچو هستم و از نظر سطح زبان متوسط هستم. از متون و سایت های انگلیسی استفاده می کنم اما vocabulary خیلی گسترده ندارم و در حد متوسط بلدم. listening و speaking ام خیلی ضعیفن. ولی من یکی دو سال آینده من باید آزمون های انگلیسی(سوال و جواب انگلیسی) با منابع انگلیسی بدم, همچنین باید lecture انگلیسی ارائه بدم.
    خیلی ممنون میشم راهنمایی ام کنید که بتونم توی این یکی دوسال سطح زبانم رو برای آزمون و ارائه اوکی کنم.
    البته من self study هستم.

    1. علیرضا صفری

      سلام، برای شروع حتما روی listening تمرکز کنید، چون برای بهبود speaking هم ضروری است. برای این کار می‌توانید از کتاب‌های tactics for listening و یا Oxford open forum استفاده کنید.

  39. الهه

    سلام وق شما بخیر
    ممنونم از توضیحات مفیدتون
    من دانشچو هستم و از نظر سطح زبان متوسط هستم. از متون و سایت های انگلیسی استفاده می کنم اما vocabulary خیلی گسترده ندارم و در حد متوسط بلدم. listening و speaking ام خیلی ضعیفن. ولی من یکی دو سال آینده من باید آزمون های انگلیسی(سوال و جواب انگلیسی) با منابع انگلیسی بدم, همچنین باید lecture انگلیسی ارائه بدم.
    خیلی ممنون میشم راهنمایی ام کنید که بتونم توی این یکی دوسال سطح زبانم رو برای آزمون و ارائه اوکی کنم.
    البته من self study هستم.

  40. fdalyn

    خیلی ممنون که فایل پی دی اف بعضی از کتابارو گذاشتین?

  41. لیا

    سلام ببخشید من می خوام زبانم رو برای دانشگاهم قوی کنم چون همه کتاب ها انگلیسی ان شما خودتون چی پیشنهاد می کنین؟

    1. علیرضا صفری

      سلام، هر کدام از coursebookهای معرفی شده می‌توانند برایتان مفید باشند

  42. آوش

    درود و احترام خدمت شما
    من میخواهم زبان را به صورت سلف استادی بخوانم و باید در ۷-۸ ماه اینده مدرک ایلتس بگیرم به دلیل اپلای. از لحاظ استعدادی و تایم شرایطم اوکی هست ولی سطح زبانم پایه(صفر کلوین) ایناست. میخواهم از همین جا شروع کنم ابتدا سطح زبان عمومی ام را بالا ببرم و سپس روی ۴مهارت اصلی کار کنم و تست و در نهایت ازمون.
    میخواستم منابع را بدانم!؟ از کدام ها استفاده کنم؟
    برای
    لغت
    گرامر
    تلفظ و اصطلاحات
    با احترام بسیار و مهر قلبی

    1. علیرضا صفری

      سلام
      اگر قصد دارید از پایه به‌صورت سلف استادی پیشنهاد می‌کنم ابتدا با یک coursebook شروع کنید. این کتاب‌ها هر چهار مهارت را متناسب پیش می‌برند و گرامر و لغات متناسب با سطح آموزش می‌دهند. پس از گذشت مدتی، با توجه به اهداف و نقاط ضعفتان می‌توانید کتاب‌های اضافی مورد نیازتان را تهیه کنید.
      در ابتدای کار تمرکز اصلیتان را روی لیستنینگ بگذارید. برای این منظور می‌توانید از کتاب‌های Tactics for Listening و Oxford Open Forum استفاده کنید.

  43. Atefeh

    سلام.من از دانشجوهای سفیر بودم و الان دو سالی هست که خودم زبان تدریس میکنم.تاچ استون و انگلیش ریزالت خوندم ولی الان هدوی درس میدم و به نظرم تاچ استون کتاب بهتری هست.ولی الان سوالی که برام مطرحه اینه که شما چرا در سفیر این کتابها رو تدریس نمیکنید اگر بهترینن؟ممنون میشم راهنمایی کنید چون الان برای تدریس خصوصی مردد هستم هدوی رو انتخاب کنم یا تاچ استون رو

    1. علیرضا صفری

      سلام
      عوامل مختلفی در انتخاب کتاب تاثیر دارند. در آموزشگاه هنگام انتخاب کلاس باید محتوای کتاب، کادر آموزشی ، برنامه درسی آموزشگاه و عوامل دیگر در نظر گرفته شوند.
      برای انتخاب کتاب، برای تدریس خصوصی بهتر است نیازهای شاگرد و نقاط قوت خود به‌عنوان مدرس را در نظر بگیرید. زبان‌آموز به دنبال انگلیسی امریکن است یا بریتیش؟ برای چه زبان می‌خواند، مکالمه، آزمون، یا هدف دیگر؟ شما به‌‌عنوان مدرس چه مباحثی را می‌توانید خودتان بدون کتاب تدریس کنید و برای تدریس کدام مهارت‌ها باید متکی به کتاب باشید؟
      تمام این عوامل می‌توانند در انتخاب کتاب مناسب موثر باشند.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.