منابع آیلتس : ۱۰ کتاب آیلتس که خواندن آنها الزامیست!

10 کتاب آیلتس مفید برای آمادگی زبان‌آموزان

آمادگی آزمون آیلتس یکی از چالش‌های اساسی در مسیر کسب این موفقیت است که البته چالشی غیر قابل حل نیست. اولین ابزار لازم برای کسب این در کنار استفاده از کتب و منابع آیلتس، موفقیت صبر و پشتکار است.در این مطلب تصمیم داریم تا شما را از طریق معرفی برخی از کتاب آیلتس برخی منابع معتبر و کاربردی برای تقویت مهارت‌های آیلتس در این مسیر همراهی کنیم و همچنین به سوال چه کتاب‌هایی برای آیلتس بخوانیم؟پاسخ می‌دهیم. این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند که درک بهتری از آنچه در آزمون با آن روبرو خواهید شد داشته باشید و همینطور اینکه چطور نمره مورد نظر خود را به دست بیاورید.ما تصمیم نداریم تا شما را با معرفی عناوین متعددی که در بازار کتاب‌های آموزشی موجود است گمراه کنیم برای همین تصمیم گرفتیم تا با معرفی ۱۰ عنوان کتاب آیلتس راهنمایی مناسب برای شما باشیم.

لیستی که هم اکنون شما با آن روبرو هستید بر اساس بهترین یا بدترین طبقه‌بندی نشده است و این معرفی صرفا براساس مفیدترین کتب موجود در بازار کشور صورت گرفته است.

معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس خودخوان مناسب تست

کتاب آیلتس Barron’s IELTS Superpack

این مجموعه تمام کتاب‌های مربوط به آیلتس را که کتاب‌های کوچک خودخوان هستند در یک مجموعه جمع کرده است، این مجموعه تمام کتاب‌های مختلف بارون و یک سی‌دی mp3 را در خود جای داده است، همینطور چند آزمون آزمایشی که دارای دو سی‌دی صوتی جدا هستند را شامل می‌شود.همچنین این مجموعه شامل استراتژی‌ها و راهنمایی‌های لازم برای آزمون آیلتس را دارا است که به صورت یک سی‌دی صوتی در اختیار شما قرار گرفته است.

با این مجموعه نه تنها مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ خود را تقویت می‌کنید بلکه همزمان با لهجه‌ی آمریکایی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند که مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ خود را بهبود ببخشید.

کتاب آیلتس Barron’s IELTS Superpack

کتاب آیلتس The Official Cambridge Guide to IELTS

برخلاف اکثر کتاب‌های مربوط به منابع آزمون آیلتس، این کتاب برای هر دو ماژول آیلتس جنرال و آکادمیک ساخته شده است این کتاب پیشنهادات و راهنمایی‌های بر اساس تجربیات آزمون‌دهندگان قبلی به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از توضیحات مفید در مورد اینکه چطور نمره بالاتری در امتحان آیلتس بگیرید بهره ببرید. شما با استفاده از کتاب کمبریج گاید می‌توانید از هشت آزمون آزمایشی آیلتس رسمی برای تمرین استفاده کنید و به صورت قدم به قدم همراه با راهنمایی کتاب هر بخش از آزمون را کامل کنید، در نهایت شما فایل‌های صوتی و تصویری برای بخش لیسنینگ را هم دریافت خواهید کرد.

کتاب آیلتس تست

منابع خودخوان آیلتس : Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers

آخرین ویرایش از سری کتاب‌های کمبریج آیلتس آکادمیک

این کتاب آیلتس خودخوان به شما آزمون‌های کاملاً واقعی از بخش دپارتمان آزمون زبان انگلیسی کمبریج ارائه می‌دهد. شاید بپرسید که فایده این کار چیست! این‌ها در حقیقت آزمون‌های واقعی هستند،آزمون‌هایی که در طول سال‌ها در سطح جهان برگزار شده‌اند و شما با استفاده از این آزمون‌ها می‌توانید تجربه‌ای باارزش کسب کنید.

این کتاب کتاب تست ایلتس شامل ۴ تست کامل ماژول آکادمیک برای کاندیداهای آزمون است به علاوه یک معرفی به تمام ماژول‌ها و سیستم کلی نمره‌دهی و همچنین ۴ بخش پاسخ‌های کامل با توضیحات کامل.

این کتاب هم مانند اکثر کتاب‌هایی که در حال حاضر در بازار کتب آزمون آیلتس موجود است که همراه با سی‌دی فایل‌های صوتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و بدون استاد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کتاب خودآموز آیلتس

Official IELTS Practice Materials

نوشته شده توسط همکاران آزمون آیلتس!

این کتاب آیلتس به شما نشان می‌دهد که هر بخش از آزمون چطور ارزیابی می‌شود و همینطور همزمان به شما راهنمایی‌های بسیار ارزشمندی درباره شرکت در آزمون آیلتس می‌کند. در این کتاب زبان‌آموزان می‌توانند به صورت خودآموز تست‌های آموزشی مربوط به هر دو ماژول آکادمیک و جنرال، پاسخنامه، متن لیسنینگ‌ها، نظرات آزمون‌گیرندگان و غیره را در اختیار داشته باشند. این کتاب نه تنها برای زبان‌آموزان بلکه برای معلمانی که در حال آماده کردن زبان‌آموزان برای آزمون آیلتس هستند نیز مفید است.

یکی از مهمترین عوامل در موفقیت شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس داشتن تجربه کافی برای شرکت در این آزمون است که این تجربه در این کتاب به خوبی به مخاطبین منتقل شده می‌شود.

کتاب Official IELTS Practice Materials

کتاب آیلتس آکادمیک Target Band 7: IELTS Academic

کتاب فوق توسط یکی از ممتحین سابق آیلتس تالیف شده. کتاب به زبان ساده و قابل فهم نوشته شده تا به عنوان یک کتابچه راهنما خودآموز برای داوطلبانی که به دنبال کسب حداکثر نمره هستند، مورد استفاده قرار گیرد.کتاب حاوی راهکارهایی برای رایج‌ترین مشکلاتی که امتحان‌دهندگان با آنها مواجه می‌شوند است.کتاب تارگت بند مملو از راهنمایی‌ها و تکنیک‌های مفید است که حاصل تجربیات و تحلیل‌های نویسنده است.

 

خوانندگان این کتاب اغلب در آزمون موفق بوده و موفقیت خود را حاصل استفاده از آن می‌دانند و از مناسب‌ترین منابع آزمون آیلتس بدون استاد بشمار می‌رود.

کتاب آیلتس جنرال

منابع آیلتس جنرال : Ace the IELTS: IELTS General

یکی دیگر از نمونه‌های کتاب آیلتس، کتاب Ace the IELTS است که شامل دیدگاهی کلی از آزمون آیلتس جنرال و انواع سوالات متداول این آزمون است.کتاب به بررسی جنبه‌های کلی آزمون می‌پردازد و از این رو، برای زبان آموزانی که به دنبال موفقیت در امتحان آیلتس هستند، بسیار مفید است. کتاب توصیه‌های عملی برای پیشرفت در آزمون ارائه می‌دهد تا در زمان موجود، زبان آموز موفق به گرفتن بهترین نتیجه گردد.

منابع آزمون آیلتس

منابع Reading آیلتس: Collins Reading for IELTS

 کتاب آیلتس کالینز از بهترین کتاب‌ها برای آمادگی آزمون آیلتس هستند. کتاب‌های این مجموعه برای افرادی سودمند است که نمره آنها در حد ۵ الی ۵٫۵ است و به دنبال منابع آیلتس بهتری برای کسب نمره‌ بالاتر هستند. کتاب در ۱۱ درس به بررسی موضوعات رایج آزمون IELTS می‌پردازد.

هر درس به آموزش و تحلیل یکی از انواع سوال آزمون نظیر سوالات چهار گزینه‌ای، سوالات تکمیل جمله و غیره می‌پردازد. در کنار این نکات، کتاب استراتژی‌های مناسبی جهت موفقیت در بخش‌های مختلف آزمون reading در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

کتاب ریدینگ آیلتس

هر کدام از دروس کتاب به یکی از موضوعات آزمون می‌پردازد و در بخش اول هر درس لغات کاربردی و مفید معرفی می‌شوند. در بخش دوم هر درس به سوالات و استراتژی‌های آزمون می‌پردازد.در بخش پایانی هر درس یک آزمون آزمایشی متناسب با موضوعات تدریس شده ارائه می‌شود.

همچنین فراموش نکنید که داشتن یک معلم برای مهارت‌های گفتاری و نوشتاری قسمت آزمون آیلتس بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب تست آیلتس | معرفی ۸ کتاب تست آیلتس

منابع Listening آیلتس: Collins Listening for IELTS

یکی دیگر از منابع مناسب، کتاب listening آیلتس کالینز شامل لغات مفید آزمون آیلتس طبقه‌بندی شده براساس موضوع؛ انواع سوالات آزمون در این بخش شامل تکمیل فرم، تکمیل نقشه، سوالات جواب کوتاه و غیره و همچنین روش‌های پاسخگویی به آنهاست؛ استراتژی‌های درک listening،در بخش کتاب لیسنینگ آیلتس کالینز نت‌برداری و جواب‌دهی سوالات است.همچنین کتاب و CD همراه آن سرشار از نمونه سوال برای آزمون آیلتس است.

کتاب لیسنینگ آیلتس

منابع writing آیلتس: Collins Writing for IELTS

کتاب writing مجموعه‌ی ایلتس کالینز، مجموعه‌ای کامل جهت آمادگی آزمون نگارش آیلتس است. کتاب در هر درس، ابتدا به بررسی لغات کلیدی آزمون و سپس به استراتژی‌های تولید یک انشاء موفق می‌پردازد. به عنوان مثال موضوعاتی نظیر نگارش مقدمه، چیدمان متن، نگارش پاراگراف‌ها و ارتباط میان پاراگراف ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب همچنین به بررسی انواع سوالات و موضوعات writing آزمون می‌پردازد و برای تمام این سوالات متن های نمونه ارائه می‌دهد.

کتاب رایتینگ آیلتس

منابع Speaking آیلتس: Collins Speaking for IELTS

کتاب اسپیکینگ آیلتس (کتاب speaking ielts) کالینز بر روی سه موضوع تاکید دارد.

اول، معرفی ساختار سوالات آزمون آیلتس و انتظارات از آزمون‌دهنده جهت کسب نمره‌ی متناسب.

دوم، موضوعات موردعلاقه و رایج آزمون speaking و معرفی لغات و اصطلاحات مفید و کلیدی هر موضوع. سوم، استراتژی های بهبود کیفیت speaking نظیر چیدمان جواب، طول مناسب برای جواب و چگونه جواب خود را در حین مصاحبه اصلاح کنیم.

این منابع آیلتس یک CD صوتی مکمل دارد که در آن نمونه مصاحبه، هم با جواب جهت مرور و هم بدون جواب جهت تمرین.

کتاب speaking آیلتس

جمع‌بندی

زمانی که می‌خواهید کتاب آیلتس مناسب خود را انتخاب کنید این مهم است که دقت کنید چیزی از آن کتاب را نیاز دارید در حالی که بعضی از کتاب‌ها برای ماژول جنرال نوشته شده‌اند و بعضی دیگر برای ماژول آکادمیک، کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به کتاب‌های مربوط به ماژول جنرال دارند.توجه کنید که اگر متریال قسمت خواندن را خودتان انتخاب کنید احتمالاً مجبور نخواهید بود که مطالب و کتاب‌های خسته‌کننده را بخوانید.روراست باشیم، بعضی از کتاب‌های آیلتس به طور کلی آن قدری جذاب نیستند. انتخاب کردن چیزی که به آن علاقه دارید وقتی به شما کمک خواهد کرد که در زمان مطالعه به خواب فرو نروید، همچنین به شما کمک کند که انگیزه خود را برای آمادگی آزمون در طول زمان درس خواندن حفظ کنید.

همچنین فراموش نکنید که داشتن یک معلم برای مهارت‌های گفتاری و نوشتاری قسمت آزمون آیلتس بسیار ضروری است. چرا که یک استاد با تجربه می‌تواند به شما بازخورد دهد در حالی که کتاب‌ها این توانایی را ندارند.در کنار این منابع آیلتس، آزمون‌های آنلاین آزمایشی را به شدت به شما توصیه می‌کنیم، چرا که به شما این احساس را می‌دهند که با چه چیزی قرار است در امتحان مواجه شوید.و در آخر تمرین بیشتر مساوی است با موفقیت.

39 دیدگاه
  1. […] منابع آزمون آیلتس چیست؟ در ادامه این منابع بر اساس تجربه های اساتید و دانشجویان آیلتس در موسسه زبان سفیر معرفی خواهد شد. قابل ذکر است این کتاب ها جزئی از منابع آیلتس بوده و دانشجویان بر اساس سلایق خود می توانند از این مجموعه معرفی شده استفاده نمایند یا از دیگر منابع موجود نیز بهره ببرند. […]

    1. پشتیبان سفیرمگ

      🙂

  2. پری

    خیلی ممنو ن از مطلب مفیذتان یک سوال داشتم من 9 ماه وقت دارم برای ازمون دادم بیشترین منابع مفید همینا هستن اخه من دارم کتاب های این یوز و مایندست رو میخونم .

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام پری جان 🙂
      کتاب هایی که الان مطالعه می‌کنید هم کتاب های خوبی هستند. 🙂

  3. کاتب باشی

    ممنون از مطلب خوبتون

    1. پریسا سالارکیا

      سپاس از شما که نظر میدین

  4. کتاب باز

    بسیار زیبا جذاب

    1. پریسا سالارکیا

      ممنونیم از لطف شما

  5. صفا

    سلام ممنون از اینکه بهترین کتاب برای speaking ielts رو معرفی کردید .
    کتاب خودخوان آیلتس رو هم معرفی کنید لطفا.

  6. احمدی

    بهترین کتاب های خودآموز آیلتس رو هم اگه میشه معرفی کنید.
    و اینکه منابع آیلتس از مبتدی هم معرفی کنید.

  7. صالحی

    سلام ممنونم برای مطالب خوبتون
    کتاب اسپیکینگ آیلتس داخل این کتاب هایی که معرفی کردید هست؟
    منابع خودآموز آیلتس رو هم لطفا معرفی کنید.

  8. شهوقار

    سلام
    منابعی که قرار دادید بهترین منابع آیلتس آکادمیک رو هم شامل میشه ؟

  9. زارع

    کتاب ایلتس به صورت pdf هم موجود هست؟

  10. عباسی

    سلام
    به نظرم بهترین منابع آیلتس تو این مقاله معرفی شده ممنونم ازتون

  11. محمد

    عجیبه که من از هر استاد و مدرسی پرسیدم اولین معرفیشون mindset بود اما شما حتی ازش نام هم نبردید و اتفاقا کتابهایی که همه میگن قدیمیه رو به عنوان منابع معرفی کردید!!!

  12. حسن رضوان

    برای منابع ielts چی بخونم؟
    و این کتاب ها شامل منابع ایلتس بالای ۷ هم میشه؟
    و کلا برای آیلتس چی بخونیم؟

  13. لیدا

    خیلی عالی بود من این لیست رو به عنوان بهترین منابع برای آزمون آیلتس تهیه کردم.
    لطفا بهترین کتاب برای اسپیکینگ آیلتس رو هم معرفی کنید.

  14. قرباني

    بادرودواحترام
    وقت شمابخیر
    من مدرک زبانupper inter mediat دارم
    برای آیلتس بصورت سلف استادی میخوام اقدام کنم ونمره جنرال ۶تا۶/۵بایدبگیرم
    آیامجموعه collinsمناسب است وکفایت می کند؟
    باببایدمنابع دیگری هم مطالعه شود؟
    و اینکه کلا برای آیلتس چی بخونم؟
    منابع سلف استادی ایلتس رو از کجا تهیه کنم ؟
    ممنونم ازشما

    1. سارا

      سلام
      من برای مهاجرت میخواستم آزمون ایلتس رو بدم و زبان عمومیم هم متوسط است،به نظرتون با استفاده از منابع آزمون ایلتس چقدر زمان لازم هست تا نمره ی ۷،۷.۵ را دریافت کنم؟

      1. علیرضا صفری

        سلام،
        برای اینکه بتونید یک برنامه درست و دقیق داشته باشید، حتما نیاز به یک آزمون براورد سطح یا ترجیحا یک آزمون ماک ایلتس نیاز دارید. معمولا افزایش هر نمره در آزمون ایلتس به حدود ۳ الی ۶ ماه فعالیت و تمرین نیاز دارد و اینکه برای ایلتس از چه کتابی شروع کنیم؟

      2. A S M A

        حداقل یک سال تمام روزی هشت ساعت مطالعه مفید لازمه!

  15. فاطمه

    کتاب آیلتس خوب خیلی مهمه برای یادگیری. ممنون از معرفی این کتابها
    لطفا کتاب برای اسپیکینگ آیلتس هم معرفی کنید.
    و اینکه کتاب نمونه سوالات آیلتس از کجا میتونم تهیه کنم ؟

  16. Eliam

    خسته نباشید یه سوال هست که خواستم بپرسم ممنون که جواب میدید کتاب complete ielts رو هم میشه برای آیلتس جنرال خوند یا نه؟ چون داخل خود کتاب یه جا اشاره کرده که برای آیلتس اکادمیک هست.
    بهترین کتاب برای آیلتس جنرال چه کتابی هست؟

  17. سامان علیخانی

    لطفا بفرمایید برای ابنکه بخوام خودم self study شروع به یادگیری کنم از کدوم کتاب از منابع که معرفی کردید رو بخونم چیا رو پیشنهاد میدین
    کتاب های خودخوان آیلتس رو هم معرفی کنید

  18. سمیه رمضانی

    سلام سفیر تو این کتابا کدوم کتاب زبان آیلتس مناسب برای منابع آیلتس آکادمیک هست؟
    منابع آیلتس ۸ رو هم پوشش می دهد؟

  19. شیرین نعمت اللهی

    سلام ممنون از مطلب خوبتون بهترین کتاب برای آیلتس و بهترین منابع برای ایلتس تو این لیستی ک گفتید کدومه ؟ من وقت کمی دارم و میخام زود نتیجه بگیرم و نمیتونم تمام منابع آیلتس که اینجا آوردید رو بخونم. چون کلاس هم میرم منابع خود خوان رو بیشتر ترجیح میدم.لطفا کتابهای ielts خودخوان رو هم معرفی کنید.
    ielts کتاب رو باید از چه کتابی شروع کنیم ؟

    1. تحریریه سفیرمگ

      این موضوع که بهترین کتاب های ielts چی می‌تونه باشه بستگی به هدف شما داره.
      شما باید ببینید هدفتون از آزمون آیلتس چیه و برای رسیدن به اون هدف باید کدوم مهارتتون رو تقویت کنید و با توجه به همین هدف کتاب مناسب رو انتخاب کنید.

  20. محبوبه

    مطلب خیلی کاملی درباره کتاب های آیلتس بود ممنون!

  21. علی سراوکی

    سلام کتاب تست آیلتس هم معرفی کنید لطفا

  22. اکبر صفری

    پی دی اف pdf شو هم کاشکی میزاشتید .
    دانلود کتاب آیلتس پی دی اف بزارید همه راضی ان
    قول میدم انتشاراتی ها هم راضی ان
    مردم دنبال رایگان هستن فقط 🙂

    1. شیرین نعمت اللهی

      اقا راست میگه بتونید کتابهای آیلتس رو هم برای دانلود بزارید خیلی خوب میشه کتاب های چاپیش خیلی گرونن
      لطفا بهترین منابع سلف استادی آیلتس رو هم معرفی کنید .

      1. تحریریه سفیرمگ

        ممنون از پیشنهاد شما. در صورتی که امکانش ایجاد بشه حتما این کار صورت می‌گیره.

    2. احمدرضا محمدی

      سلام و خسته نباشید. با نظر دوست عزیزمون خیلی خیلی موافق هستم چرا که هم قیمت کتاب ielts بالاس و بیشتر افراد نمیتونن تهیه کنن و هم اینکه من شخصا بخاطر کمبود وقت ترجیح میدم pdf کتابو داشته باشم تا بتونیم تو تاکسی، اتوبوس، مترو، بی آر تی و … براحتی مطالعه کنم.

    3. جذاب لعنتی

      هزینه شرکت در این ازمون هر بار هفت ملیون تومه تازه اگر قبول بشید بعد نمخاهید دو تومن هم خرج کنید برا منابع مردم چرا اینجوری شدند واقعا کسی ک نمخاد هزینه کنه اصلا چرا میاد دنبال ایلس مگه بجز مهاجرت تو ایران کاربرد دیگه ای هم داره 😊😘😒

      1. یاسی

        واقعا با حرفت موافقم:))

  23. حسن پور سعید

    این کتاب ها کتاب جنرال هست یا آکادمیک؟

    1. تحریریه سفیرمگ

      این کتاب‌ها می‌تونن هم در آیلتس آکادمیک و هم آیلتس جنرال به شما کمک کنن ولی بهتون پیشنهاد می‌کنیم این مطلب رو قبل از تصمیم‌گیری مطالعه کنید!
      https://gosafir.com/mag///آیلتس-آکادمیک-یا-آیلتس-جنرال-academic-or-general-ielts/

  24. a.saghol

    کتاب آیلتس ترینر خوبه یا اینایی که معرفی کردید !

    1. تحریریه سفیرمگ

      کتاب آیلتس ترینر هم برای تقویت آیلتس مناسبه!
      و جزو بهترین منابع ielts هست

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.