نرم افزار آموزش زبان رزتا استون Rosetta Stone + دانلود

معرفی نرم افزار آموزشی زبان رزتا استون Rosetta Stone

نرم افزار آموزش زبان Rosetta Stone رزتا استون بدون شک یکی از مشهورترین برنامه‌های آموزش زبان است. به‌خصوص اگر شما با یک زبان تازه آشنا می‌شوید و می‌خواهید پایه محکمی برای واژگان و دستور زبان ایجاد کنید.این نرم افزار به خوبی سازمان یافته، واضح است و با سرعتی آگاهانه حرکت می‌کند. اگر برای چند ماه وفادارانه از Rosetta Stone استفاده کنید، کلمات و اصطلاحات اساسی را یاد می‌گیرید و می‌آموزید که چگونه صحبت کنید، بخوانید، بنویسید و بفهمید. Rosetta Stone بهترین نرم افزار یادگیری زبان است.

زبان‌های ارائه شده توسط Rosetta Stone

رزتا استون برای ۲۸ زبان برنامه دارد، به انگلیسی، چینی (ماندارین)، دری، هلندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، عبری، هندی، اندونزیایی، ایرلندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لاتین، پشتو، فارسی، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی (آمریکای لاتین و اروپا)، سواحیلی، سوئدی، تاگالوگ، ترکی، اردو و ویتنامی. منتهی همه زبان‌ها، در همه سیستم عامل‌ها در دسترس نیست.

رزتا استون چگونه یاد می‌دهد؟

در طول یک دهه گذشته، من از رزتا استون برای آلمانی، ترکی، روسی و حتی یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده‌ام. تجربه‌ام چطور بود؟ شما با انجام تمریناتی در برنامه یاد می‌گیرید که غالباً با استدلال قیاسی شروع می‌شوند. به‌عنوان مثال، اگر در حین مشاهده تصویر گربه، دو یا سه بار کلمه گربه را می‌شنوید، سپس کلمه جدید می‌شنوید و عکسی از گربه و سگ را مشاهده می‌کنید، می‌توانید استنباط کنید که کلمه جدید به معنای سگ است. شما روی تصویر سگ کلیک می‌کنید، و Rosetta Stone یک صدای دلنواز پخش می‌کند که نشان می‌دهد شما درست می‌گویید. اگر این صدا اذیتتان کرد، می‌توانید آن را غیرفعال کنید. آموزش‌ها سبک تمرین و تکرار است. وقتی کلمه جدیدی وارد واژگان شما شد، با آن اخت می‌شوید. شما آن را می‌شنوید، می‌گویید، آن را بنویسید، و آن را از لیست گزینه‌ها در سؤالات چند گزینه‌ای انتخاب کنید.

آموزش توسط تمرین و تکرار می‌تواند در تفهیم و یادآوری موارد جدید موثر باشد، اگرچه در بعضی مواقع مطمئناً احساس خستگی می‌کنید. اگر تا به حال Rosetta Stone را به هر زبانی امتحان کرده‌اید، برایتان تجربه‌ای آشنا است. برنامه اصلی طی سال‌ها بسیار اندک تغییر کرده است. Rosetta Stone از همان تصاویر استفاده می‌کند – همان ماهی قرمز، همان دوچرخه سبز، همان کاسه برنج – چه فرانسوی، چینی و چه زبان دیگری را که یاد می‌گیرید. با این حال اخیراً صفحه اصلی و صفحات اولیه‌ی دروس دوباره طراحی شده‌اند. می‌توانید طراحی جدید را در نسخه بتا این برنامه مشاهده کنید، که در دسترس عموم است.

این برنامه آنچه را که در برنامه‌های تلفن همراه مشاهده می‌کنید، منعکس می‌کند و در هنگام استفاده از رزتا استون روی بیش از یک دستگاه (به طور مثال لپ تاب و موبایل)، تجربه بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. این برنامه با برخی واژگان به‌نسبت جهانی مانند دختر، پسر، مرد، زن، خوردن، نوشیدن، دویدن،  شنا، آب، شیر، برنج، نان، گربه، سگ آغاز می‌شود. انتظار نداشته باشید عبارات سفری یا اصطلاحات مکالمه را زود یاد بگیرید. این دسته‌ها خیلی دیرتر می‌آیند، مگر اینکه به بخش مطالب اضافه‌ی Phrasebook بپردازید،جایی که می‌توانید عبارات سفر و اصطلاحات معمول را به خودتان آموزش دهید.

Rosetta Stone سازگار، قابل پیش‌بینی، پایدار و قابل اعتماد است. از آنجا که هر برنامه فارغ از این که چه زبانی را یاد می‌گیرید، در برخی زمینه‌های فرهنگی ضعیف است.به عنوان مثال، به همان اندازه که کلمات برنج، نان و شیر ممکن است جهانی به نظر برسد، ممکن است زبان‌ها و فرهنگ‌هایی وجود داشته باشد که در آن کلم، سیب زمینی و خامه ترش اغلب مهم‌تر باشند. در مقابل، رزتا استون با موفقیت  تصاویر از فرهنگ‌های دیگر را در تمرین‌ها می‌گنجاند. در یادگیری کلمات برای مرد، زن، سلام، خداحافظی و موارد دیگر، عکس‌هایی از مردم از چهار گوشه‌ی زمین مشاهده می‌کنید. این نرم افزار همزمان از نظر بصری متنوع است و از سویی از نظر فرهنگی که کلماتش را یاد می‌گیرید خاص نیست.

طراحی و رابط کاربری

از نظر طراحی، رزتا استون یک اثر هنری است. رابط کاربری تمیز و برازنده، تنظیم میکروفون و اجرای چک‌های صوتی به طور مداوم در آزمایش من، با یا بدون میکروفون خارجی ساده و موفق بود. برنامه بسیار شهودی و تقریباً بدون دستورالعمل‌های کتبی است. می‌توانید از زنجیره‌ی دروس پیروی کنید یا به جلو پرش کنید اگر دروس برایتان خیلی راحت است، از یک صفحه‌ی اصلی، می‌توانید ببینید که کدام درس هنوز تکمیل نشده، کدام یک از آنها را تمام کرده‌اید و برای هر کدام چه نمره‌ای کسب کرده‌اید.

صفحات اصلی تازه طراحی شده، انعطاف‌پذیری بیشتری را در انتخاب چگونگی کار از طریق دروس به شما می‌دهند. هر درس شامل یک درس اصلی است، و پس از آن ماژول‌های اضافی مانند تلفظ، صحبت کردن، خواندن، گوش دادن، واژگان، دستور زبان و مرور قرار می‌گیرد. قبلاً، شما می‌توانستید دروس را به ترتیبی که رزتا استون ارائه داده، کار کنید. حال، می‌توانید تمریناتی را که می‌خواهید انجام دهید را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید در خانه تنها تمرینات تلفظ را تمام کنید و در هنگام رفت و آمد در شهر به گوش دادن توجه کنید. از برنامه وب به برنامه‌های تلفن همراه و برعکس، پیشرفت شما همیشه ذخیره و همگام‌سازی می‌شود. مهم نیست که کجا هستید، همه چیز کاملاً آسان و لذت بخش است. یک حس بازی‌گونه این تجربه تعاملی را احاطه کرده است.

طراحی و رابط کاربری روزتا استون

خود را در یک زبان جدید غوطه‌ور کنید.

Rosetta Stone به رویکرد همه‌جانبه خود افتخار می‌کند، به این معنی که هیچ آموزشی به زبان انگلیسی (یا زبان مادری شما) وجود ندارد. تنها انگلیسی که با آنها روبرو می‌شوید در فهرست‌های راهنما، تنظیمات و صفحه‌های عنوان است. Rosetta Stone مدت‌ها است که از عبارت “یادگیری به روش طبیعی” برای توصیف برنامه خود استفاده کرده است، اما واقعاً همه چیز در مورد تکرار و استدلال قیاسی است. وقتی شروع می‌کنید، تصاویر را مشاهده می‌کنید و کلمات مرتبط با آن عکس را می‌بینید یا می‌شنوید. بعد از اینکه چندین بار در معرض آنها قرار گرفتید، باید کلمه را مکالمه کرده یا بنویسید.

برای پاسخ‌های گفتاری، یک سیستم تشخیص صدا تصمیم می‌گیرد که آیا شما آن را صحیح گفته‌اید یا خیر.می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید یا آن را تنظیم کنید تا به دقت بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد. با پیشرفت، در نهایت مجبورید کلمه را بنویسید.همین کلمات و تصاویر دوباره و دوباره ظاهر می‌شوند. با هر درس، واژگان شما بیشتر می‌گردد، و به مرور کلمات تنها به عبارات و اصطلاحات کوتاه تبدیل می‌شوند.

تکرار تا حدی برای هر فرایند یادگیری لازم است. در رزتا استون، این تکرار سنگین و بدون بستر فرهنگی است.اگر احساس می‌کنید که از خستگی و تکرار رنج می‌برید، توصیه می‌کنم به جای ادامه، برخی بازی‌ها و فعالیت‌ها را امتحان کنید. آنها در بخشی تحت عنوان Extended Learning یافت می‌شوند.من به‌خصوص فعالیت خواندن را دوست دارم، جایی که داستان‌های کوتاه را می‌خوانید یا گوش می‌دهید که در سطح مهارت شما هستند.من قبلاً اشاره کردم که استدلال قیاسی یکی از مؤلفه‌های اصلی یادگیری در Rosetta Stone است. در ابتدا شما اسم‌ها و افعال ساده را با استفاده از منطق قیاسی یاد می‌گیرید، و بعداً وقتی پیچیده می‌شود که اشکال و صرف جدید فعل (“او فرار کرد” ، “آنها فرار می‌کنند”) را می‌بینید. توجه کنید که می‌گویم پیچیده نه سخت.

این رویکرد، چالش‌های خود را دارد. از آنجا که شما هیچ راهنمایی به زبان مادری خود نمی‌گیرید، تقریبا غیرممکن است که متوجه بشید کلمه‌ی آلمانی Erwachsene به معنای “مردم” یا “بزرگسالان” است. آیا Guten Tag رسمی یا غیر رسمی است یا اهمیتی ندارد؟ Rosetta Stone به شما نمی‌گوید. Rosetta Stone برای یادگیری جنسیت‌، مضامین و برخی از صرف‌های فعل فوق‌العاده مفید است، اما برای چیزهایی که می‌خواهیم به عنوان مسافر یا تاجر در یک کشور خارجی بدانیم کمتر کاربرد دارد. اگرچه در ساختن یا تقویت لغات انگلیسی پایه ماهر است، اما با گرامر پیچیده، تفاوت‌های ظریف یا زمینه‌های فرهنگی بسیار موفق نیست.

نکته دیگر قابل ذکر این است که Rosetta Stone آزمون تعیین سطح آنلاین ندارد. اگر قبلاً زبانی را مطالعه کرده‌اید، دشوار است بدانید از کجا شروع کنید. حداقل شما این آزادی را دارید که به درس‌های مختلف بپردازید و آنها را امتحان کنید.

پایه‌ی زبانتان را با Rosetta Stone بسازید.

Rosetta Stone یک برنامه یادگیری زبان شگفت انگیز، صیقل خورده (تمیز و مرتب) و از لحاظ فنی مناسب است. این انتخاب برتر من برای نرم افزارهای یادگیری زبان است و من آن را به ویژه به مبتدیانی که باید پایه‌ی واژگان و دستور زبان را می‌خواهند شروع کنند، توصیه می‌کنیم. اگر تسلط واقعی هدف شما است، احتمالاً می‌خواهید انواع دیگری از روش‌ها مانند کلاس‌های گروهی یا خصوصی را نیز در نظر بگیرید، اما Rosetta Stone قطعاً می‌تواند در ساختن یک پایه محکم به شما کمک کند. اگر تجربه قبلی با یک زبان دارید، ممکن است رزتا استون بهترین گزینه اولیه نباشد، زیرا هیچ نوع آزمون تعیین سطحی برای شما ندارد تا بدانید از کجا شروع کنید. شاید بهتر باشد با Duolingo دست و پنجه نرم کنید.

دانلود نرم‌افزار رزتا استون

سایت اصلی این نرم‌افزار این لینک است.

جمع بندی

نکات مثبت

  1. تجربه عالی کاربری.
  2. بسیار شهودی.
  3. رابط کاربری صیقلی و مرتب در هر دو نسخه‌ی کامپیوتری و موبایل.
  4. محتوای بخش خواندن عالی است.

نکات منفی

  1. اطلاعات و ترجمه‌های فرهنگی ناکافی است.
  2. بدون آزمون تعیین سطح.
  3. تکراری شدن تمرینات بعد از مدت کوتاهی.

رای نهایی

روزتا استون بهترین نرم افزار چندرسانه‌ای برای ساختن پایه‌ی زبان خارجی شما است. این نرم‌افزار برای مبتدیان بسیار عالی است.

13 دیدگاه
  1. kimia

    سلام وقت شما بخیر
    این برنامه پولی هست؟

    1. پشتیبان سفیرمگ

      سلام عزیزم
      خیر بعضی از دسترسی ها رو باید اشتراک بگیرید 🙂

  2. Hhhfn

    سلام من برنامه رو گوشیم نصب کردم روز سوم قفل هست و میگه باید همگام سازی بشه چطور درستش کنم

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام وقت شما بخیر باشه. لطفا با پشتیبانی برنامه در تماس باشید.

  3. mehdiizadi

    در تمام نسخه یا ورژن ها این مشکل وجود داره و برای هر لهجه ی آمریکن و بریتیش

  4. mehdiizadi

    برای منم در قسمت گرامر درس ۳ واحد ۲ سطح ۱ صفحه ی شماره ی ۷ باز نمیشه در لپ تاپ من از این نرم افزار استفاده میکنم چیکار کنم؟

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام مهدی جان.
      لطفا با پشتیبانی نرم‌افزار در تماس باشید.

  5. Lisa

    من ازین برنامه دارم تازه استفاده میکنم و چند تا درس هاشو خوندم ولی بعد چند درس دیگه نمیاد میگه باید با گوگل همگام سازی بشه من همگام سازی کردم ولی بازم نمیاد میشه بهم کمک کنید چطوری درستش کنم .

    1. پریسا سالارکیا

      سلام لیزا مشکل عملکرد نرم افزار رو ما نمیتونیم حل کنیم . میتونی از پشتیبانی خود نرم افزار کمک بگیری

  6. محمدمهدی معصومی

    میدونم این نسخه فارسی هست. آیا این نرم‌افزار سانسور شده و بعضی از دروس نمایش داده نمیشه؟ میگه this page must be skipped ؟

  7. roseeta

    برای ویندوز هست ایننسخه کرک شده یا گوشی؟

    1. علیرضا صفری

      نرم‌افزار فوق مختص به گوشی‌های انروید است.

  8. roza

    لینکها باز نمیشوند!

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.