۱۲ فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان در هر سطحی!

تماشای فیلم و سریال، یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این روش، علاوه بر گسترش دایره واژگان، می‌توانید با مکالمات روزمره بهتر و بیشتر آشنا شوید. اگر طرفدار فیلم‌های رمانتیک هستید، این مطلب برای شماست! با ما همراه باشید تا چند فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان را به شما معرفی کنیم.

تاثیر فیلم انگلیسی عاشقانه بر یادگیری زبان

آیا فیلم‌های عاشقانه انتخاب خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند؟ جواب این سوال به چند دلیل مثبت است:

● ریتم فیلم‌های عاشقانه آرام است و مخاطب می‌تواند آن‌ها را راحت‌تر درک کند.

● این نوع فیلم‌ها روند روزمره دارند و مکالمات موجود در آن‌ها کاربردی است.

● فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان در زمینه ترجمه نیز انتخاب خوبی است.

با این حال، بهتر است بدانید که نمی‌توان روی تماشای فیلم به عنوان یک روش اصلی حساب باز کرد. مثلا اگر می‌خواهید وارد حوزه ترجمه شوید، در کنار شرکت در کلاس مترجمی زبان انگلیسی، می‌توانید از فیلم‌ها به عنوان یک روش تمرینی عالی استفاده کنید.

موسسات معتبر آموزش زبان در سراسر دنیا به زبان‌آموزان توصیه می‌کنند که در کنار شرکت در کلاس‌ها و مطالعه منابع اصلی، زندگی روزمره خود را با زبان مقصد درگیر کنند. فیلم، موسیقی و پادکست انگلیسی، بهترین روش‌ها برای تقویت یادگیری زبان هستند. در کلاس زبان انگلیسی سفیر، نکات اصولی و مهم را می‌آموزید و سپس، می‌توانید با تماشای فیلم‌های عاشقانه، آموخته‌هایتان را در زمینه مکالمه، گرامر کاربردی و لغات تثبیت کنید.

روش انتخاب فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان

درست است که بهترین فیلم از نگاه و سلیقه هر کس می‌تواند متفاوت باشد، اما وقتی می‌خواهید برای یادگیری زبان فیلم ببینید، باید معیارهای خاصی را در نظر داشته باشید. بهترین فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان باید دارای فاکتورهای زیر باشد:

دیالوگ‌محور باشد؛ فیلم‌هایی که اغلب زمان آن‌ها به سکوت می‌گذرد برای یادگیری مناسب نیستند.

با سطح شما متناسب باشد؛ دشواری یا سادگی بیش از حد فیلم، روند آموزش را مختل می‌کند.

موضوع پیچیده‌ای نداشته باشد؛ فیلم‌هایی که درگیری ذهنی ایجاد کنند برای آموزش زبان خوب نیستند.

در صورتی که قصد شرکت در آزمون‌های زبان بین‌المللی مانند آیلتس را دارید، فیلم‌ها می‌توانند انتخاب خوبی برای تقویت مهارت Listening باشند؛ البته در صورتی که حتما فاکتورهای بالا را در انتخاب خود در نظر بگیرید و در کنار تماشای فیلم، مطالعه منظم داشته باشید. کلاس آیلتس سفیر، بستر ذهنی خوبی برای شما می‌سازد تا بتوانید از روش‌های فرعی مانند فیلم و موسیقی بهترین نتیجه را بگیرید.

بهترین فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان

همانطور که گفتیم، برای انتخاب فیلم جهت یادگیری زبان، تنها فاکتور علاقه مهم نیست. مهمترین معیار انتخاب فیلم عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان، سطح فیلم و تناسب آن با دانش قبلی شماست. بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که حداقل یک پله از سطح کنونی شما بالاتر باشد اما چنان سخت نباشد که متوجه آن نشوید. لیست زیر، می‌تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند:

فیلم انگلیسی عاشقانه سطح مبتدی

در این سطح، سادگی جملات و استفاده از اصطلاحات رایج اهمیت زیادی دارد. می‌توانید از لیست زیر برای انتخاب فیلم عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان در سطح مبتدی استفاده کنید:

To All The Boys I’ve Loved Before

این فیلم برای رده سنی نوجوانان ساخته شده‌است. داستان فیلم درباره دختری به نام لارا جین و نامه‌های عاشقانه مخفیانه او به پسرانی است که قبلا در زندگی‌اش حضور داشته‌اند. این فیلم عاشقانه برای شروع یادگیری انگلیسی بسیار مناسب است، زیرا:

● مخاطب آن نوجوانان هستند و به همین دلیل اصطلاحات ساده‌ای دارد.

● خط داستانی پیچیده نیست و بیننده را سردرگم نمی‌کند.

● ساختارهای دستوری و واژه‌ها در سطح زبان روزمره هستند.

Mamma Mia!

این فیلم درباره دختری به نام سوفی است که در شرف ازدواج است. او برای یافتن پدرش، از سه مرد که قبلا با مادرش آشنا بوده‌اند به طور مخفیانه دعوت می‌کند تا در مراسم عروسی حضور یابند. این فیلم به دلایل زیر انتخابی عالی برای تقویت زبان است:

● فیلم حالتی موزیکال دارد و روی مهارت شنیداری اثرگذار است.

● ترکیب لهجه‌های مختلف موجب افزایش دقت و آشنایی با تلفظ‌های گوناگون می‌شود.

● موضوع سرگرم‌کننده‌ای دارد و شما را از یادگیری خسته نمی‌کند.

اگر به دنبال تعداد بیشتری فیلم عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان در سطح مبتدی هستید، حتما موارد زیر را هم در لیست تماشای خود قرار دهید:

● Paper Man

● The Twilight Saga

● (500) Days of Summer

فیلم انگلیسی عاشقانه سطح متوسط

در این سطح، باید خود را با مکالمات پیچیده‌تر و اصطلاحاتی فراتر از زبان روزمره درگیر کنید. اگر به دنبال فیلم عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان در سطح متوسط هستید، موارد زیر پیشنهاد ما هستند:

The Notebook

فیلم نوت بوک یکی از شاهکارهای عاشقانه جهان است که داستان عشق یک پسر فقیر به دختری ثروتمند را روایت می‌کند. این فیلم به چند دلیل، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است:

● شما را با اصطلاحاتی متنوع برای کاربرد روزمره، خانوادگی و عاشقانه آشنا می‌کند.

● در این فیلم می‌توانید به خوبی با نحوه تلفظ آمریکایی زبان انگلیسی آشنا شوید.

● به دلیل جذابیت داستانی و وجود نقاط اوج و فرود متعدد، شما را از یادگیری خسته نمی‌کند.

 Beauty and the Beast

اگر به فیلم‌های فانتزی عاشقانه علاقمند هستید، فیلم انگلیسی دیو و دلبر را به هیچ وجه از دست ندهید. این فیلم موزیکال، بر اساس داستان مشهوری که اغلب ما شنیده‌ایم ساخته شده است و می‌تواند انتخابی عالی برای یادگیری زبان باشد، زیرا:

● شما را با لهجه بریتیش، اصطلاحات رایج و نحوه تلفظ‌های صحیح در آن آشنا می‌کند.

● در فیلم لهجه‌های روستایی نیز وجود دارد که می‌تواند بر بهبود مهارت شنیدار موثر باشد.

● اصطلاحات و نحوه مکالمات، بسیار به زبان روزمره مردم عادی نزدیک است.

سه مورد زیر هم می‌توانند انتخاب خوبی در زمینه فیلم عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان در سطح متوسط باشند.

● A Star Is Born

● The Twilight Saga

● The Break-up

فیلم انگلیسی عاشقانه سطح پیشرفته

فیلم‌ عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان، عموما ماهیتی ساده و روزمره دارد؛ به همین دلیل ممکن است در سطح پیشرفته به سختی فیلمی با این موضوع پیدا کنید. با این حال، اگر به این ژانر علاقه دارید، حتما فیلم‌های زیر را ببینید:

Long Shot

اگر فیلم‌های طنز شما را به وجد می‌آورند، حتما لانگ شات را ببینید. در این داستان، مردی بدشانس برای کار نزد زنی سرشناس می‌رود و عاشق او می‌شود. این فیلم برای سنین بالای 18 سال مناسب است و به دلایل زیر، منبع خوبی برای یادگیری است:

● علاوه بر اصطلاحات عاشقانه، سرشار از واژه‌های سیاسی و اجتماعی کاربردی است.

● موضوع طنز، باعث یادگیری بهتر و جلوگیری از خستگی می‌شود.

● در این فیلم، می‌توانید جوک‌های زیادی به زبان انگلیسی بیاموزید.

اگر سطح زبانتان پیشرفته است، علاوه بر لانگ شات، حتما سراغ دو فیلم زیر هم بروید:

● Pride and Prejudice

● Scott Pilgrim vs. the World

یادگیری مکالمه با فیلم انگلیسی

با تماشای فیلم‌های عاشقانه ممکن است نکات گرامری و ساختارهای جدیدی هم یاد بگیرید، اما فیلم دیدن بیش از هر مهارتی، روی شنیدار درست و تقویت مکالمه تاثیر می‌گذارد.

در فیلم‌های عاشقانه، عموما دیالوگ‌های زیادی رد و بدل می‌شوند و همین موضوع، می‌تواند شما را با عباراتی آشنا کند که در روابط عاشقانه، ارتباط خانوادگی و مکالمات روزمره ساده بسیار کاربردی هستند.

شرکت در کلاس مکالمه سفیر، می‌تواند به شما کمک کند که هنگام مشاهده فیلم‌ها، یادگیری عمیق‌تری را تجربه کنید. آشنایی با کاربردهای زبان و نحوه استفاده از اصطلاحات در کنار تمرین منظم، بهترین روش برای تقویت مهارت مکالمه است.

کلاس مکالمه انگلیسی سفیر

سخن پایانی

در یادگیری زبان انگلیسی، باید از روش‌های اصلی و فرعی در کنار یکدیگر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. تماشای فیلم عاشقانه انگلیسی برای تقویت زبان ایده بسیار خوبی است؛ زیرا این فیلم‌ها ماهیتی آرام و موضوعاتی قابل درک دارند. اصطلاحات موجود در فیلم‌های عاشقانه می‌تواند در زندگی روزمره و خانوادگی بسیار کاربردی باشد. امیدواریم تماشای فیلم‌های معرفی شده در این مطلب، نهایت لذت و یادگیری را برایتان به ارمغان بیاورد.

2 دیدگاه
  1. reza

    سلام وقتتون بخیر میخاستم بپرسم حدودا چه تعداد فیلم سینمایی در هر سطح باید دیده بشه برای اینکه وارد سطح بعدی بشم؟؟

    1. لی‌لی قهرمان

      سلام رضا جان وقت شما هم بخیر
      عدد خاصی برای این کار در نظر گرفته نشده اما هرچی بیشتر بهتر 🙂

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.