جشنواره ملی توکا، یکی از معتبرترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، امسال با شکوه و با حضور دکتر سعید صیاد چمنی مدیریت محترم موسسه سفیر، دکتر سید عظیم حسینی رئیس واحد تهران جنوب و رئیس جشنواره دکتر فرازکیش معاون پژوهش و فناوری، دکتر مفتاحی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر عامری دبیر علمی جشنواره، دکتر اریب دبیر اجرایی جشنواره و دانشجویان، در تاریخ 18 آبان ماه 1403 در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، برگزار شد. این جشنواره به منظور معرفی و حمایت از استعدادهای نوظهور و خلاق در زمینههای مختلف زبانی برگزار میشود. در این رویداد، هنرمندان میتوانستند آثار خود را به نمایش بگذارند همچنین، سخنرانیهای ویژهای با حضور داوران این جشنواره برگزار شد که به تبادل نظر و تجربیات میان هنرمندان و علاقمندان کمک کرد.
برندگان جشنواره:
در پایان جشنواره، برندگان رشتههای مختلف معرفی شدند که به شرح زیر هستند:
رشته عکاسی:
– نفر اول: نسترن حبیبیان
– نفر دوم: آرین صلواتی
– نفر سوم: مبینا سادات حسینی
رشته فیلم:
– نفر اول:مهدی برزوکی
– نفر دوم: امید وافی
– نفر سوم: کریم مظلومی
این جشنواره به عنوان فرصتی برای گردهمآوری هنرمندان، ایجاد تعامل و همفکری میان آنها و همچنین ارائه حمایتهای مالی و معنوی به برگزیدگان در فضای فرهنگی کشور شناخته میشود.
با توجه به استقبال زیاد، برگزارکنندگان در نظر دارند که جشنواره توکا در سالهای آینده نیز با گستردگی و تنوع بیشتری برگزار شود.
