معرفی ۱۶ تا از بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی | انگلیسی به انگلیسی

اساتید زبان معتقدند که باید از ابتدای فرآیند یادگیری، از بهترین دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. اما در ابتدای مسیر همه زبان آموزان ترجیح می‌دهند از دیکشنری‌ انگلیسی به فارسی استفاده کنند. پیشنهاد ما این است که بعد مدتی که پیشرفت کردید، تنها از دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.بهترین فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی رو در زیر می‌تونید ببینید.

  • دیکشنری Fastdic

این دیکشنری به صورت آفلاین و آنلاین در دسترس است و برای هر لغت به مواردی چون تعاریف، اصطلاحات و جمله‌های نمونه اشاره کرده است.

  • دیکشنری Dict Box

این دیکشنری شامل معانی لغات، توضیحات، مترادف، ترجمه متن، تلفظ به لهجه آمریکایی و بریتانیایی، یادآوری کلمات و دیکشنری تصویری است.

  • دیکشنری لایتنری Leitnary

این دیکشنری بیش از ۲۲۵ هزار لغت و نزدیک به ۱۰ هزار اصطلاح دارد. هر لغت شامل ترجمه کامل، تلفظ، نقشه کلمه، توضیحات، مثال و اصطلاحات است. این دیکشنری شامل جعبه لایتنر کامل و Note نیز می‌باشد.

  • دیکشنری Google Translate

این دیکشنری نیازی به توضیح ندارد چون همه ما از آن استفاده کرده‌ایم. قابلیت ترجمه لغات و متن را به تمام زبان‌های زنده دنیا دارد.

  • دیکشنری English Persian Dictionary

این دیکشنری دارای قابلیت‌هایی چون ترجمه لغات، تلفظ، جستجوی صوتی، مترادف‌ها، ذخیره نتایج جستجو و لیست علاقمندی‌ها، برنامه آموزش، بازی با کلمات و اشتراک گذاری کلمات است.

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی

معرفی بهترین دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

بهترین کار برای یادگیری اصولی زبان انگلیسی، استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است. مهمترین دلیل آن هم این است که شما در زمان استفاده از این دیکشنری تنها از زبان انگلیسی استفاده می‌کنید و در این بین به طور ناخواسته زبان فارسی را حذف خواهید کرد. علاوه بر این، کلمات انگلیسی که با فارسی برگرداننده شده‌‌اند معمولاً دارای چندین معنی هستند که زبان آموز را گیج می‌کنند.

  • دیکشنری آکسفورد Oxford Dictionary of English

دیکشنری آکسفورد دارای بیش از ۳۵۰ هزار لغت است که از این میان ۷۵ هزار لغت دارای تلفظ صوتی نیز هستند. تلفظ کلمات در این دیکشنری به ۲ لهجه آمریکایی و بریتانیایی است. دیکشنری آکسفورد، لغات در تمامی سطوح از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به جستجوی پویای کلمات، پشتیبانی از کارت حافظه و استفاده از دیکشنری به عنوان ویدجت در صفحه نمایش اشاره کرد. این دیکشنری برای گوشی با سیستم عامل اندورید و IOS موجود است.

  • دیکشنری وبستر Merriam Webster

وبستر یکی از بهترین و معروفترین دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی است. این برنامه قابلیت جستجوی صوتی نیز دارد، بنابراین اگر کلمه‌ای شنیدید که نحوه صحیح نوشتن آن را نمی‌دانستید، کافی آن را تلفظ کنید. از دیگر قابلیت‌های منحصر به فرد این اپ می‌توان به ارائه روزانه یک کلمه جدید اشاره کرد که تحت نام Word of the Day شناخته می‌شود. علاوه بر این، کلمه‌هایی که جستجو کرده‌اید را می‌توانید ذخیره یا به لیست علاقمندی‌های خود اضافه کنید.

 

  • دیکشنری لانگمن Longman

این دیکشنری مرجع کامل و جامعی برای لغات، عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی است و می‌تواند هر کلمه را با ۲ لهجه آمریکایی و بریتانیایی تلفظ کند. لانگمن برای هر لغت توضیحات کاملی ارائه می‌دهد و آن را در چندین جمله به عنوان مثال ارائه می‌کند تا درک و به خاطر سپردن آن برای زبان آموز راحتتر شود. علاوه بر این برای هر کلمه، مترادف‌ها و متضادها نیز ذکر می‌شوند.

  • دیکشنری سطح پیشرفته کمبریج Cambridge Advanced Dictionary

این دیکشنری برای زبان آموزان از سطح Upper Intermediate تا Advanced مناسب است. کمبریج شامل ۱۴۰ هزار لغت، عبارت، اصطلاح، مثال و توضیحات است و از هر ۲ لهجه آمریکایی و بریتانیایی پشتیبانی می‌کند. هر کلمه‌ دارای اطلاعاتی چون مترادف‌ها، متضادها، کلمات مرتبط و اصطلاحات است که فرآیند یادگیری را کامل می‌کنند تا درک کلمات برای زبان آموز راحتتر شود. بخش تلفظ این دیکشنری شامل تلفظ ۲۳۰ هزار کلمه، عبارات مرتبط با تکنولوژی و فناوری و …، اسامی شامل افراد، شرکت‌ها و کلمات پرکاربرد است. کمبریج امکان ایجاد لیست علاقمندی‌ها از کلمات را نیز فراهم کرده است. از دیگر ویژگی‌های این دیکشنری می‌توان به جستجوی صوتی (تنها در نسخه اندروید)، آزمون فلش کارت (تنها در نسخه IOS)، جدول افعال بی‌قاعده و استفاده به صورت آفلاین اشاره کرد.

  • دیکشنری com

این دیکشنری شامل بیش از ۱٫۵ میلیون لغت، عبارت، اصطلاح، تعاریف، متضاد و مترادف است. برای هر لغت تعریف کاملی آمده و می‌توانید آن‌ها را ذخیره کرده یا به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید. از دیگر ویژگی‌های این دیکشنری می‌توان به قابلیت تلفظ کلمات به صورت آوایی و IPA، کلمات اختصاصی و عبارات عامیانه، ذخیره سوابق جستجوهای قبلی، پشتیبانی از کلمات و عبارت تخصصی در حوزه مهندسی و پزشکی، بیش از ۲ میلیون مترادف و متضاد، پیشنهاد لغت به صورت روزانه، گرامر کامل انگلیسی، تست و آزمون‌های طبقه‌بندی شده و استفاده به صورت آفلاین اشاره کرد.

بهترین دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

معرفی بهترین دیکشنری تصویری انگلیسی

دیکشنری تصویری ابزاری قدرتمند برای یادگیری کلمات دشوار است. این دیکشنری‌ها با بهره گرفتن از حافظه تصویری زبان آموز تلاش می‌کنند تا کلمات، عبارات و اصطلاحات را به او آموزش دهند. بعلاوه این کتاب‌ها تنها یک دیکشنری ساده نیستند و می‌توان از آن‌ها برای یادگیری کلمات جدید استفاده کرد چون معمولاً لغات انگلیسی در آن‌ها دسته‌بندی شده‌‌اند و به ترتیب حروف الفبا نیستند.

  • دیکشنری تصویری آکسفورد Oxford Picture Dictionary (OPD)

در این دیکشنری لغات، عبارات و اصطلاحات به صورتی کاملاً طبقه‌بندی و دسته‌بندی شده مانند مشاغل، بیمارستان، پارک، مدرسه، دانشگاه، فروشگاه، بلایای طبیعی، خوراکی‌ها و … آموزش داده می‌شوند.

  • دیکشنری تصویری آنلاین وبستر Merriam Webster Picture Dictionary

این دیکشنری بیشتر برای لغاتی تهیه شده که درک معنی و مفهوم آن‌ها برای زبان آموزان دشوار است. اگر سطح زبان شما در وضعیت مطلوبی است و کمی بر آن مسلط شده‌اید، این کتاب منبع خوبی برای درگیر شدن با سناریوهای پیچیده زبان انگلیسی است.

  • دیکشنری تصویری Memrise

این دیکشنری لغات، عبارات و اصطلاحاتی را آموزش می‌دهد که بیشتر مورد استفاده زبان آموزان هستند و برای این کار هم از تصاویر متفاوت و متنوع بهره گرفته است. Memrise به ۴۰ بخش تقسیم شده و در کل مواردی چون سفر، حمل و نقل، مشاغل، مراقبت‌های پزشکی، خانواده و دوستان، غذاها و … را پوشش می‌دهد.

معرفی بهترین دیکشنری اصطلاحات انگلیسی

زبان انگلیسی مملو از عبارات و اصطلاحاتی است که بسیار پرکاربرد هستند و یادگیری آن‌ها قدم بزرگی برای تسلط بر این زبان است. جالب است بدانید برای این اصطلاحات که تحت عنوان Idioms نامیده می‌شوند، دیکشنری جداگانه‌ای تهیه شده است.

  • دیکشنری اصطلاحات Dictionary of American Idioms

این دیکشنری شامل کلیه عبارات و اصطلاحات رایج و پرکاربرد (Idioms) و افعال دوبخشی (Phrasal Verb) است.

  • دیکشنری اصطلاحات کمبریج Cambridge Idioms Dictionary

این دیکشنری شامل بیش از ۷ هزار عبارت و اصطلاح کاربردی بریتانیایی، آمریکایی و استرالیایی است.

  • دیکشنری اصطلاحات عامیانه Urban Dictionary

این دیکشنری شامل بیش از ۲۵۰ هزار عبارت و اصطلاح عامیانه است که بیشتر در زبان محاوره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین دیکشنری برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. هر کدام شامل دایره لغات و اصطلاحات خاصی هستند پس با توجه به سطح و نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

3 دیدگاه
  1. hossein

    اینم یه دیکشنری خیلی خوبه با تصویر
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fiftyThousandWord.persian

  2. صادقی

    بهترین کتاب دیکشنری انگلیسی به انگلیسی چه کتابی هست؟

  3. صفوی

    سلام بهترین دیکشنری با تلفظ امریکایی رو میشه معرفی کنید

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.