آموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت

زمانی‌که صحبت از آموزش زبان می‌شود، روش‌ها و متدهای بی‌شماری وجود دارد که به دانش‌آموزان در یاد گرفتن زبان مورد نظرشان کمک می‌کنند.یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت یکی از این روش های ساده و کاربردی است.در میان تمامی برنامه‌ها و نرم افزارهای دیجیتالی دنیای امروز، فلش کارت‌ها همچنان به عنوان موثرترین روش در آموزش زبان شناخته می‌شوند‌. آموزش زبان انگلیسی با فلش کارت روشی ساده و کاربردی است که فوایدی دارد و شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسد.

فواید آموزش انگلیسی با فلش کارت

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنیم روش‌ها مختلف را امتحان می‌کنیم و از منابع متفاوتی استفاده می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر به آن سطحی از زبان انگلیسی که انتظار داریم برسیم، اما یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت‌های کوچک و ساده چه مزایایی می‌توانند برای ما داشته باشند؟

آموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت

  • قیمت (ارزان و پرقدرت)

اختلاف قیمت فلش کارت‌ها با کلاس‌های آموزش زبان و حتی کتاب‌های آموزشی واضح و مبرهن است. اگر مقداری خلاقیت به خرج دهید، حتی می‌توانید فلش کارت مخصوص به خودتان را بسازید.تنها چیزی که لازم دارید، تعدادی مقوای ۱۰*۵ سانتیمتر و تعدادی خودکار رنگی است. ساده‌ترین نوع فلش کارت‌ها به این صورت هستند که زبان مادری شما در یک طرف آن و زبانی که قصد یادگیری آن را دارید در طرف دیگر نوشته شده است.این یک راه ساده و بسیار تاثیرگذار در بالا بردن اطلاعاتتان در یادگیری کلمات به زبان مورد نظرتان است.

  • یک بازی سرگرم‌کننده

از ما به شما نصیحت که مردم بازی کردن با کارت‌ها را دوست دارند. فلش کارت‌ها اجسامی ملموس و فیزیکی هستند که می‌توانید آن‌ها را روی میز پخش کنید، بچرخانید و همه را با هم جا به جا کنید.این کارت‌ها دست‌های شما را درگیر بازی می‌کنند و کار با دست برای همه دلنشین است.بازی با کارت‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای مغلوب کردن دانش‌آموزان جوان و سرکش در یادگیری است چون حس بازی را وارد فرآیند یادگیری کرده‌اید.

  • راه های مختلف بازی و یادگیری

رایج‌ترین راه بازی کردن با فلش کارت‌ها، بازی “حدس بزن و برگردان” است، اما شما با کمی خلاقیت می‌توانید این بازی را با بازی‌های دیگر ترکیب کنید و در هنگام یادگیری، یک سرگرمی جذاب‌تر برای خود بسازید.

اهمیت فلش کارت‌ها در یادگیری زبان

  • قابل حمل هستند

برای بچه‌ها، فلش کارت‌ها بهترین وسیله سرگرمی در یک سفر طولانی با ماشین هستند و برای نوجوانان نیز به عنوان یک وسیله بازی در طول روز یا اوقات فراغتشان به حساب می‌آیند.همچنین فلش کارت‌ها به دلیل قابل حمل بودنشان، این امکان را به شما می‌دهند که آن‌ها را در مکان‌های استراتژیک خانه بچسبانید، حتی می‌توانید آنها را در حمام نصب کنید.جایی که من خودم به شخصه برای اولین بار شروع به یادگیری زبان ژاپنی کردم.

کوچک و قابل حمل بودن فلش کارت‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا همه جا آن‌ها را با خود همراه ببرید حتی در مهمانی! اگر معلم هستید حتی برای آموزش یک کلمه جدید به دانش آموزانتان می‌توانید یک دسته از آن‌ها را به بیرون از فضای کلاس همراه خود ببرید.تصور کنید که می‌توانید یک سفر علمی برای دانش آموزانتان ترتیب دهید و فلش کارت‌ها را همراه داشته باشید تا کلمه‌های جدیدی را با توجه به اجسامی که دور و برشان هستند به آنها آموزش دهید.

  • زمان را هدر ندهید، بروید سر اصل مطلب

فلش کارت‌ها فقط نکات مهم و ضروری را به شما یاد می‌دهند. این از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از فلش کارت است چون تمام حاشیه‌ها و مطالب به درد نخور از آنها جدا شده‌اند. تمرکز بر روی مطالب زیاد و جسته و گریخته، کتاب‌ها یا دوره های آموزش زبان برای بسیاری از دانش آموزان سخت است.

یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت مستقیماً شما را به سمت اصل مطلب هدایت می‌کنند و هیچ عامل حواس پرتی دیگری در آن‌ها دیده نمی‌شود. این عامل به خصوص برای کودکان که یادگیری حجم زیاد مطالب برایشان سخت است، بسیار مناسب است.

در اینستاگرام سفیر تعداد زیادی از فلش کارت های آموزشی به صورت هفتگی منتشر می شود که میتوانید از آن ها استفاده نمایید.برای عضویت  در اینستاگرام سفیر به لینک مراجعه کنید.

فلش کارت سفیر

اهمیت فلش کارت‌ها در یادگیری زبان

اگر سر و کار شما با کودکان باشد، فلش کارت‌ها بهترین راه آموزشی برای آنها خواهد بود زیرا علاوه بر یادگیری، سرگرم‌کننده هم خواهند شد. کودکان نمی‌توانند مانند بزرگسالان بر روی یک موضوع خاص برای مدت طولانی تمرکز کنند بنابراین باید برای آموزش آنها از راه‌های خلاقانه و سرگرم کننده استفاده کرد.فلش کارت زبان انگلیسی برای والدین ۲ زبانه که سعی دارند هر ۲ زبان را به فرزند خود آموزش دهند، بسیار گزینه مناسبی هستند.زمانی که شما سعی کنید قبل از دوران مدرسه، شروع به آموزش زبان انگلیسی دیگری به فرزندتان خود کنید، آنها در دوران مدرسه بسیار راحت‌تر با فلش کارت‌ها و آموزش یک زبان جدید دیگر کنار خواهند آمد.

تئوری هوش چندگانه هوارد گاردنر، یکی از علوم به روز است که اگر شما معلم باشید یا قصد دارید که معلم شوید حتما با این تئوری آشنا هستید و می‌دانید که در یک کلاس زبان کودکان، انواع مختلفی از هوش و سطح یادگیری وجود دارد.

آموزش انگلیسی با فلش کارت

در مغز هر یک از ما، فرآیندهای متفاوتی برای یادگیری یک موضوع جدید طی می‌شود. دقیقا به همین علت، معلمان باید با انواع آنها آشنایی پیدا کنند.جالب است بدانید که فلش کارت‌ها برای کسانی که با استفاده از حافظه تصویری موضوعی را یاد می‌گیرند بسیار مناسب‌اند زیرا دارای رنگ و تصویر هستند.

فواید آموزش انگلیسی با فلش کارت به کودکان

زمانی که صحبت از کودکان باشد، فلش کارت‌ها بیشترین کمک را در آموزش زبان انگلیسی به کودکان و ارتقا سطح دانش و استعدادهای یادگیری آن‌ها می‌کنند و قابلیت یادگیری توسط دیدن آنها را ارتقا می‌دهند.کودکان به هیج وجه نمی‌توانند برای مدت طولانی تمرکز بالایی داشته باشند بنابراین فلش کارت‌ها فرآیند یادگیری را برای آن‌ها آسان می‌کنند و آن را به یک سرگرمی و بازی تبدیل می‌کنند.فراموش نکنیم که دیدن تصاویر آشنا (تصاویر فلش کارت‌ها) در یادگیری کودکان، سهم بسیار بزرگی دارد.

یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت کودکان را وادار به فکر می‌کنند، کلمه مورد نظر ما بر روی یک طرف کارت و معنی آن در طرف دیگر کارت، کودک را واردار به فکر کردن به زبان هدف می‌کند.زمانی‌که هم تصویر و هم کلمه را به کودکان نشان می‌دهید در ذهن آن‌ها یک پل ارتباطی میان تصویر و کلمه ساخته می‌شود در نتیجه هر بار که کودک آن شی را در دنیای واقعی می‌بیند، نامش را به خاطر خواهد آورد.

فواید فلش کارت برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اگر مقداری رنگ و شور و اشتیاق به همراه خلاقیت به کلاس درس خود بیاورید، یادگیری را به مراتب برای دانش آموزان خود راحت‌تر کرده‌اید.یکی از سایت های معرف جهت یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت ها، سایت British Council می باشد. شما می توانید با مراجعه به این سایت با انواع فلش کارت ها آشنا شوید.برای یادگیری زبان انگلیسی روش‌های متفاوتی وجود دارد و منابع و کتاب‌های بسیاری نیز در دسترس هستند.

فلش کارت‌ها از جمله منابع آموزشی هستند که همیشه می‌توانید همراه داشته باشید و از آن‌ها برای یادآوری مجدد برخی از لغات انگلیسی سخت استفاده کنید و یا کلماتی که در کتاب‌های آموزشی خود می‌خوانید را وارد فلش کارت‌های خام کرده تا با مرور چند باره، این کلمات به حافظه بلند مدت شما منتقل شوند. یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت را همیشه در گوشه ای از ذهن خود داشته باشید.

تعدادی از فلش کارت های آموزشی تولید شده توسط موسسه زبان سفیرگفتمان










































































3 دیدگاه
  1. سلما

    نحوه درست کردن فلش کارت انگلیسی برای تقویت مکالمه رو می تونید آموزش بدید اینجا؟جایی هست ک آموزش داده باشه؟

  2. پارسا اکبری

    برنامه فلش کارت انگلیسی هم داریم که معرفی کنید؟

  3. علی اکبری

    سلام یه سوال فلش کارت مکالمه زبان انگلیسی رو از کجا میشه تهیه کرد؟

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.