یادگیری زبان انگلیسی در خانه با ۱۰ روش کاربردی!

یادگیری زبان انگلیسی در خانه همیشه یکی از چالش‌های علاقه‌مندان به یادگیری زبان است. حتما شنیدید که یادگیری زبان وقتی در محیط باشید خیلی راحت‌تر است، مثلا وقتی که در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید. خُب حالا که ما نه در کشور انگلیسی زبان هستیم نه فعلا شرایط حضور در همچین محیطی را داریم چه راه دیگری وجود دارد تا بتوانیم شرایط پیشرفت زبان انگلیسی خودمان را فراهم کنیم؟

در این مطلب قرار است با هم درباره این صحبت کنیم که چطور بدون خروج از محل زندگیمان و در داخل منزل میزان یادگیری خودمان را افزایش بدهیم. برای این که بتوانیم تجربه خوبی از یادگیری زبان انگلیسی در خانه را رقم بزنیم بهتر است که ۱۰ نکته کلیدی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده را در نظر داشته باشیم.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

روش‌های یادگیری زبان در خانه در کوتاهترین زمان

زندگیتان را سرشار از زبان انگلیسی کنید

حالا که ما در محیطی نیستیم که انگلیسی زبان باشد پس باید خودمان محیط زندگیمان را بیشتر با زبان انگلیسی آشنا کنیم. در زندگی روزمره خودتان تا جایی که می‌توانید از زبان انگلیسی استفاده کنید، مثلا لیست خرید روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، شروع به مطالعه روزنامه‌های انگلیسی زبان کنید، اخبار انگلیسی رادیو و تلویزیون را دنبال کنید و خاطرات روزانه‌تان را انگلیسی بنویسید. اگر دقت کرده باشید شما با انجام این کارها به‌خوبی می‌توانید تمامی مهارت‌های مهم زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه، پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان است!

ممکن است با دیدن این تیتر اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد می‌شود این باشد که: چطور دوست انگلیسی زبان پیدا کنم؟ نگران نباشید راه‌های زیادی برای پیدا کردن این دوستان وجود دارد، مثلا شما می‌توانید به عنوان تور لیدر داوطلب به توریست‌ها کمک کنید و در حین این ارتباط مهارت مکالمه و درک مطلبتان را تقویت کنید. اما یک راه خیلی راحت‌تر هم هست و اون استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دوستانی رو در کشور‌های دیگه پیدا کنید و ارتباط ارزشمندی را برای خودتان رقم بزنید.

در مسیر یادگیری زبان انگلیسی در منزل، «همراه» فراموش نشود

درست است که من و شما در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنیم ولی این نباید باعث شود که من و شما نتوانیم همراه هم به سمت هدفمان حرکت کنیم. برای تقویت زبان انگلیسی در خانه همیشه کسی را داشته باشید که با شما همراه باشد و بتوانید در کنار هم تمرین کنید و در صورت لزوم همدیگر را تصحیح کنید. سعی کنید این همراهی باعث ایجاد انگیزه در شما باشد.

آموزش زبان انگلیسی در خانه

 منابع معتبر آموزشِ زبان بهترین انتخاب برای شماست

برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه ، مطالعه و استفاده از محتویات آموزشی ضروری است ولی این دلیل کافی نیست که ما از هر منبع آموزشی بتوانیم استفاده کنیم. همیشه در انتخاب منابع آموزشی مورد نیازتان، به اعتبار و صحت این منابع توجه کنید و سعی کنید منابعی را انتخاب کنید که از نظر محتوای آموزشی در بهترین سطح قرار دارند و مورد تایید مراجع آموزشی معتبر هستند. این منابع شامل کتاب‌ها، مقالات، پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی می‌شوند.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه را آنلاین دنبال کنید

حتما یادتان نرفته که یکی از راه‌های خوب یادگیری زبان انگلیسی و ساختن ارتباطات مفید استفاده از شبکه‌های اجتماعی بود، حالا برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه این را در نظر داشته باشید که علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفت‌وگو را فراموش نکنید و حتما در تالارهای گفت‌و‌گوی مربوط به زبان انگلیسی فعالیت کنید. علاوه بر فروم‌های آموزشی شما می‌تونید از سایت‌هایی که امکان یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را برای شما فراهم کردند استفاده کنید. یک نکته مهم را هم فراموش نکنید، در مسیر یادگیری حتما سطح زبان خودتان را به‌صورت دوره‌ای مورد سنجش قرار دهید، برای این کار هم شما امکان استفاده از سیستم‌های تعیین سطح آنلاین را دارید.

یادگیری زبان انگلیسی را آنلاین دنبال کنید

 یادگیری زبان انگلیسی در خانه، بدون هدف ممکن نیست

برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه ، هدف یا اهدافی را مشخص کنید که باعث ایجاد انگیزه در شما شود و به یادگیری شما جهت دهد. یک پیشرفت کاری، افزایش درآمد، مهاجرت تحصیلی و یا هر دلیلی که بتواند باعث انگیزه‌ شما شود. سعی کنید هدفی که انتخاب می‌کنید یک هدف واقع‌بینانه باشد، یعنی این هدف نباید بیش از حد دور از دسترس باشد که بعد از یک مدت باعث ناامیدی شما شود و اثر معکوس روی شما داشته باشد.

 زبان انگلیسی طبیعی را بشنوید

مسلما استفاده از موسیقی یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه است ولی یک نکته‌ خیلی مهم درباره این شیوه یادگیری وجود دارد که نباید اون را فراموش کرد. شما وقتی به موسیقی گوش میدهید در اصل با زبان انگلیسی طبیعی روبرو نیستید، زبان انگلیسی طبیعی زبانی است که با سرعت و لحن عادی گوینده همراه باشد. برای تقویت Listening می‌توانید منابع صوتی، پادکست‌ها، اخبار، فیلم‌ها و سریال‌ها را برای استفاده انتخاب کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی، هدف یا اهدافی را مشخص کنید که باعث ایجاد انگیزه در شما شود و به یادگیری شما جهت دهد.

لغات جدید را همراه با سرگرمی یاد بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات در یادگیری زبان انگلیسی در خانه به خصوص بخش یادگیری لغات انگلیسی، سرگرم کننده بودن شیوه یادگیری است. شما برای بالا بردن میزان یادگیری خودتان می‌توانید از بازی‌ها و شیوه‌های خلاقانه استفاده کنید. موسیقی شاید نتواند در تقویت مکالمه شما به‌صورت مستقیم تاثیرگذار باشد ولی گوش دادن به موسیقی و حفظ کردن ترانه‌های انگلیسی زبان یکی از بهترین فعالیت‌ها برای افزایش دایره لغات شماست. کلمات جدیدی که در طول روز یاد می‌گیرید یادداشت کنید و جایی قرار دهید که به‌طور مرتب با آنها برخورد داشته باشید.

فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان را فراموش نکنید

یادگیری زبان انگلیسی در خانه فقط یادگیری لغات و گرامر و نوشتن و خواندن نیست، هدف اصلی از یادگیری یک زبان جدید ایجاد امکان ارتباط بین شما و دیگران است. یکی از مهمترین نکات در برقراری یک ارتباط موثر و مفید شناخت درست از فرهنگ و آداب و رسوم مردمان کشورهای انگلیسی زبان است. یکی از بهترین منابع برای یادگیری این موضوع ویدیوهای موجود در سایت یوتیوب است.

یادگیری زبان انگلیسی رایگان

از یادگیری لذت ببرید

سعی کنید که یادگیری زبان انگلیسی را برای خودتان تبدیل به یک مشکل نکنید، فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید، با صدای بلند ترانه بخونید، کتاب‌های کمیک را فراموش نکنید. از زبان انگلیسی و زمانی که برای این یادگیری اختصاص می‌دهید لذت ببرید و سعی کنید این یادگیری در مسیر رسیدن به هدفی که در نظر گرفتید به شما کمک کند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با 10 روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه آشنا کنیم. امیدواریم این نکات شما را برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

2 دیدگاه
  1. طاها شمس‌آبادی

    عالی بود به شخصه واقعا از این روش‌ها نتیجه گرفتم و هنوز هم برام جذابن. مرسی ازتون

  2. arefeh22

    یادگیری زبان تو خونه یکی از چالشای همیشگی منه. دنبال روشی مختلف هم رفتم. تا حالا برای من فیلم دیدن و کتاب خوندن خیلی کمک کرده. مرسی که روش جدید هم یاد دادی

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.