منابع آنلاین آیلتس : چطور آیلتس را آنلاین یاد بگیریم؟

اگر قصد شرکت کردن در آزمون آیلتس یا آزمون آزمایشی آیلتس را دارید، حتما با دریای وسیعی از مقالات آنلاین درباره این آزمون مواجه شده اید که قطعا گیج کننده است و شروع مطالعه برای این آزمون رو برایتان سخت‌تر کرده است. منابع آنلاین آیلتس می تواند در  این راه کمکتان کند.در این مقاله بعضی از بهترین منابع آنلاین آیلتس به شما معرفی خواهد شد تا به کمک آنها در خانه برای آزمون IELTS آماده شوید.

این مقاله بر اساس هر بخش IELTS (صحبت کردن ، گوش دادن ، خواندن و نوشتن) بخش بندی شده که در هر کدام لینک‌هایی به بهترین منابع آنلاین آیلتس و تست های تمرینی ارائه شده است. آنچه در ادامه خواهید خواند:

  1. معرفی مختصر آیلتس
  2. سایت های اصلی منابع آنلاین آیلتس و آمادگی برای آیلتس
  3. منابع اسپیکینگ آیلتس
  4. منابع لیسنینگ آیلتس
  5. منابع ریدینگ آیلتس
  6. منابع رایتینگ آیلتس

منابع آنلاین آیلتس : چطور آیلتس را آنلاین یاد بگیریم؟

امتحان آیلتس چیست؟

آیلتس (IELTS) – یا سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (The International English Language Testing System) – محبوب‌ترین تست مهارت انگلیسی برای افرادی است که می خواهند در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند.آیلتس در بیش از ۱۰،۰۰۰ سازمان از جمله مدارس ، دانشگاه ها و شرکت های سراسر جهان دارای اعتبار و در بیش از ۱۲۰۰ مکان در سرتاسر جهان در دسترس است.این آزمون سالانه در ۴۸ تاریخ مشخص و به مدت ۲ ساعت ۴۵ دقیقه برگزار می گردد.آیلتس توانایی های انگلیسی شما را در چهار مهارت  خواندن (reading)، نوشتن (writing)، گوش دادن (listening) و صحبت کردن (speaking) می‌سنجد.

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک (Academic) و جنرال (General Training) ارائه می‌شود. بخش Speaking و Listening در هر دو نوع آزمون یکسان است اما بخش Reading و Writing متفاوت است.به عنوان مثال، متون Reading جنرال ممکن است روی مقالات روزمره، تبلیغات یا بخشی از مجلات متمرکز باشد، و در نسخه آکادمیک آزمون از مجلات و نسخه های علمی‌تر متون استفاده می‌شود.این اختلاف رویکرد در بخش Writing در هر دو آزمون مشهود است.آیلتس جنرال محبوب‌ترین و متناسب‌‎ترین گزینه اثبات سطح زبان برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی و مشاغل معمول یا امور مهاجرتی است.

آیلتس آکادمیک بیشتر متناسب با دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویانی مشغول به تحصیل در دروس فنی، و یا متقاضیان ثبت نام در سازمان های حرفه ای است (مانند GMC برای ثبت نام به عنوان پزشک در انگلستان).نمره بندی IELTS از ۱ تا ۹ است. در هر بخش از امتحان (نوشتن ، صحبت کردن ، گوش دادن و خواندن) نمره ای جداگانه از ۱ تا ۹  به متقاضی داده شده، سپس با محاسبه میانگین این ۴ نمره، یک امتیاز کلی بدست می‌آید. اکثر موسسات آموزشی شرایط آیلتس را بین ۵٫۵ تا ۷ تعیین می‌کنند.

Smiley face

منابع آنلاین آیلتس برای آمادگی آزمون، بهترین منابع سلف استادی آیلتس

IELTS.org

IELTS.org وب سایت رسمی آزمون آیلتس است و یک نقطه شروع بسیار مفید برای کمک به شما در درک همه چیز درباره آیلتس است. این سایت اطلاعات کاربردی در مورد انواع مختلف آزمون‌های آیلتس (جنرال و آکادمیک)، موارد استفاده آن و نحوه رزرو آزمون  را به شما می‌دهد.همچنین بسیاری تمرین‌های رایگان آیلتس در اختیار شما قرار می‌دهد تا در خانه مطالعه کنید. این تمرین‌ها شامل نمونه سوالات آزمون و لینک دانلود کتاب‌ها و بروشورها است. لینک‌هایی به کانال YouTube و صفحه فیس بوک آن‌ها نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد که نکات مفیدی برای مطالعات آنلاین شما دارد.

IELTS Liz – کانال YouTube

این دروس ویدیویی از معلم و ممتحن IELTS، لیز، روش خوبی برای درک برخی از نکات کلی درباره آزمون IELTS است. این کانال(IELTS Liz – کانال YouTube) همچنین دروس و توصیه‌های خاصی را در مورد هر بخش آزمون (صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن) ارائه می‌دهد. این فیلم‌ها از ۳ دقیقه تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

IELTS Buddy

سایت IELTS Buddy مملو از اطلاعات و منابع مفید در مورد آزمون آیلتس که شامل اطلاعات مربوط به فرمت آزمون، منابع، نمونه سوالات و مطالبی است که برای هر بخش نیاز است.همچنین لیستی از کتاب‌ها، که شامل کتاب الکترونیکی خودشان به نام “IELTS made easy” هم هست، در اختیار شما قرار می‌دهد.صفحه‌ای شامل ویدیوهایی اختصاصی برای کمک به آماده‌سازی و درک امتحان نیز در این سایت قابل دسترس است.در این سایت، نکات مفیدی در مورد گرامر و دایره لغات نیز قرار دارند – دو مهارتی که در آزمون آیلتس دارای اهمیت قابل توجهی هستند.این سایت به شما نشان می‌دهد که چگونه “دستور زبان” و ” دایره لغات ” شما در آزمون IELTS بررسی می‌شوند.

منابع آنلاین آیلتس

British Council – IELTS

وب‌سایت British Council – IELTS اطلاعات و منابع مرتبط با فرآیند کامل IELTS را برای شما فراهم می‌کند. این سایت به شما توضیح می‌دهد که دلیل شرکت در آزمون در وهله چیست، در حال حاضر در چه نقطه ای قرار دارید و نمره دهی IELTS به چه صورت است.مفیدترین بخش این سایت، آماده‌سازی برای IELTS (Prepare for IELTS) است. در این سایت تست‌های تمرینی رایگان، نکاتی مفید برای هر بخش، مرور فرمت آزمون و مشاوره برای روز آزمون پیدا خواهید کرد.همچنین لینک‌هایی در اختیار شما قرار داده شده تا در صورت تمایلو کتاب‌های کمک آموزشی و راهنما را برای مطالعه بیشتر تهیه نمایید.

IH London – وبلاگ

وبلاگ International House London  یک مدرسه زبان بین‌المللی شناخته شده – توضیحات مختصری از آزمون IELTS و چگونگی آماده‌سازی مؤثر برای آن را ارائه می‌دهد.در بالا صفحه لینک‌های راهنمایی پیدا خواهید کرد تا به شما در آماده‌سازی برای هر بخش و بهبود نمره‌تان کمک کنند.این مقاله همچنین تفاوت‌های بین آزمون جنرال و آکادمیک را مشخص نموده و آنچه درهر بخش با آن مواجه خواهید شد را توضیح می‌دهد.

آیلتس- سایمن

آیلتس- سایمن سایت توسط ممتحن سابق آیلتس، سایمن، اداره می‌شود و به همین دلیل مشاوره تخصصی و مفصلی در مورد امتحان ارائه می‌دهد.سایمن دانش خود با عنوان “درس روز” (Lesson of the day)  به اشتراک می‌گذارد. او همچنین دروس ویدئویی و کتاب الکترونیکی در زمینه ایده هایی برای موضوعات writing آیلتس دارد.

منابع اسپیکینگ آیلتس

منابع اسپیکینگ آیلتس را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

IELTS Advantage

در IELTS Advantage نکات و توصیه‌هایی برای شرکت درآزمون Speaking آیلتس ارائه شده است. در این می‌توانید اطلاعات مفیدی در این موارد پیدا کنید. چهارچوب آزمون، درک سیستم نمره‌دهی، سطح کنونی شما و نمره‌ای که می‌بایست هدفتان باشد. توضیحاتی در رابطه با تهیه جدول زمانی مؤثر برای مطالعه نیز در اختیار شما قرار داده شده است.همچنین چگونگی استفاده از موقعیت‌های زندگی واقعی برای تمرین و گسترش پاسخ‌هایتان به منظوردستیابی به نمرات بالاتر توضیح داده شده است.

منبع آنلاین Listening آیلتس

British Council – نکات و توصیه های آزمون Speaking

این دو صفحه از سایت آیلتس British Council فوق العاده هستند.در صفحه اول نکات کلی برای آزمون Speaking ارائه شده است، از جمله: هدف آزمون، ۳ بخش تشکیل دهنده آن و مدت زمان آزمون و معیارهایی که باید بدانید.در صفحه دوم مشاوره کوتاه و خواندنی درباره شرکت در آزمون Speaking، به‌خصوص روان صحبت‌کردن (fluency)، قابل دسترسی است.

British Council – تست های تمرینی صحبت کردن

وب‌سایت British Council دارای طیف وسیعی از تمرین های آیلتس است. تست های Speaking  قسمت ۱ ، ۲ و ۳ را امتحان کنید.اگر ترجیح می‌دهید به صورت آفلاین کار کنید، می توانید تست‌ها، پاسخنامه‌ها، متون و پاسخ‌های صحیح را دانلود کنید.

 منابع لیسنینگ آیلتس

منابع لیسنینگ آیلتس را می توانید در ادامه مشاهده نمایید:

idp.com – هشت روش برای بهبود نمره گوش دادن به IELTS

این پست وبلاگ از آیلتس کانادا هشت نکته ساده و کاربردی برای پیشرفت مهارت Listening در امتحان ارائه می‌دهد. تمرین مباحثی که برایتان جذابیت دارند و استفاده از انگلیسی در شرایط واقعی به عنوان بخشی از کارهای روزمره دو توصیه مهم این وبلاگ است.

IELTS Liz نکات، دروس و ویدیوهای Listening آیلتس  

این صفحه مملو از منابع مفید برای تمرین مهارت Listening شما است. در اینجا لیز نکات کلی (در قالب ویدیو) و همچنین دروس ویدیویی را برای شما ارائه می‌دهد.

British Council – مشاوره آزمون Listening

این صفحه از وب‌سایت IELTS British Council نکات مختصری در مورد بخش Listening به شما ارائه می‌دهد.توصیه می‌کند که به “تکنیک امتحان” (exam technique) توجه ویژه‌ای داشته باشید و نحوه پاسخگویی به سؤالات از نوع “تکمیلی” (completion) را به بهترین نحو توضیح دهید تا نمره‌ای از دست ندهید.

 IELTS essentials :تست های تمرینی Listening 

آزمون‌های تمرینی  Listening از IELTS essentials  را امتحان کنید. می‌توانید تست‌ها و فایل‌های MP3 مرتبط را نیز دانلود کنید.

منابع ریدینگ آیلتس

منابع ریدینگ آیلتس را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

IELTS Liz – نکات Reading آیلتس: چگونه می‌توانم نمره خود را بالاتر ببرم؟

در این مقاله، لیز لیستی از ۱۵ نکته کاربردی برای بهبود نمره IELTS Reading شما ارائه می‌دهد.برخی از این نکات بسیار مفید هستند، به‌خصوص با در نظر گرفتن محدودیت زمانی آزمون Reading و طول متنی که می‌توانید که با آن سر و کار دارید.

برخی از این نکات مفید شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی و یافتن کلمات کلیدی در متن
  2. توسعه‌دادن تکنیک skimming و تکنیک scanning هنگام مطالعه
  3. تجزیه و تحلیل متون، بدون نیاز به درک جزئیات

IELTS Advantage – راز نمره ۹ گرفتن در آزمون Reading آیلتس

این پست وبلاگ از IELTS Advantage درباره دایره لغات و ارتباطش با آزمون Reading آیلتس است.در مورد چگونگی گسترش دایره لغات راهکارهایی ارائه می‌دهد و برروی اهمیت یادگیری مترادف کلمات تاکید می‌کند.

British Council – مشاوره آزمون Reading

وب‌سایت IELTS British Council در این صفحه مشاوره ساده اما اساسی را برای آزمون Reading ارائه می‌دهد.دو نکته قابل توجه مطرح شده در این مقاله، توجه ویژه به زمان مجاز برای پاسخ به هر سؤال و اختصاص ندادن زمان طولانی به تنها یک تست است.

 منابع رایتینگ آیلتس

منابع رایتینگ آیلتس را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

Study Portals – هفت نکته مهم برای موفقیت در آمادگی برای آزمون Writing IELTS

در این مقاله  نکات کاربردی برای Writing آیلتس – آمادگی و تکنیک امتحانی – است.همچنین برای بررسی دستور زبان / املاء خود تعدادی منبع مفید آنلاین و روش‌های جدیدی برای یادگیری لغات انگلیسی ارائه می‌دهد.

British Council – مشاوره در مورد آزمون Writing

این صفحه از سایت IELTS British Council به شما توصیه های کاربردی برای آزمون Writing می‌دهد.این مقاله بر اهمیت تعداد کلمات در بخش ۱ و ۲ Writing (Task One and Task Two) تأکید دارد. برای مثال، نوشتن متون بیش از حد طولانی موجب کسر نمره می‌شود.

IELTS Liz

بخش اول  IELTS Writing (Task One): نکات ، ویدیو ها ، پاسخ ها و اطلاعات نمونه

بخش دوم  IELTS Writing (Task Two): نکات ، ویدیو ها ، پاسخ ها و اطلاعات نمونه

راهنماهای IELTS Liz درباره هر دو Writing Task منبع کاملی از اطلاعات است.نکات کلی، نمونه های Writing، ویدیوها و سوالات تمرینی را می‌توانید در این ۲ لینک پیدا کنید. اگر شما برای آزمون Writing IELTS آماده می‌شوید، این دو لینک راهنما را از دست ندهید.فراموش نکنید که تمرین مداوم تنها راه گرفتن نمره دلخواه در آزمون آیلتس است.با بررسی لینک‌های بالا و استفاده از نمونه تمرین‌های ارائه شده، آماده آزمون آیلتس شوید.

2 دیدگاه
  1. سلمان

    سلام روز خوش، من می خواهم آیتلس امتحان بدهم، ولی با توجه به اینکه کار می کنم، می خواستم بدونم امکانش هست که بیش از شش ماه ویا یکسال بتونم نمره ی بالای شش و نیم بیاورم، با حداقل روزی سه ساعت می تونم موفق بشوم؟ و آیا موسسه شما و یا موسسات دیگر برای کارمندانی که قصد مهاجرت دارند و وقت کافی ندارند برنامه ای دارند؟ سپاس

    1. علیرضا صفری

      سلام،
      به طور متوسط برای افزایش یک نمره به نمره اورال overall ایلتس، حدود ۶ ماه زمان لازم است. پیشنهاد میکنم یک آزمون آزمایشی شرکت کنید و با توجه به نتیجه آن، برای کسب نمره مورد نظرتان برنامه‌ریزی کنید.

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.