معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

ریدینگ (خواندن) یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقاء سطح زبان است، چه خود را برای آزمون زبان کمبریج حاضر می‌کنید و چه برای بالا بردن سطح مهارتتان در زبان انگلیسی تلاش می‌کنید، خواندن کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان راه بی‌نظیری برای یادگیری لغات، گرامر، آشنایی با اصطلاحات و پیچیدگی‌های زبان انگلیسی خواهد بود. متأسفانه گاهی پیدا کردن کتاب داستان مناسب برای سطح زبان مناسب شما مقداری سخت است. به همین دلیل لیستی از بهترین کتاب‌های داستان انگلیسی که مناسب نوجوانان است تهیه کرده‌ایم.

معرفی بهترین کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان

ماجرای عجیب «سگی در شب» نوشته مارک هدن

داستان این کتاب در مورد یک پسر جوان به نام کریستوفر است که با بیماری اُتیسم دست و پنجه نرم می‌کند. کریستوفر به مدرسه استثنایی‌ها می‌رود و برقراری ارتباط با آدم‌های اطراف و دنیای بیرون برای او بسیار دشوار است. او به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود که سگ همسایه‌اش کشته شده است و تصمیم می‌گیرد که پرده از راز این جنایت بردارد. این تصمیم، او را در مسیر جدید و گیج کننده‌ای قرار می‌دهد که زندگی‌اش را عوض می‌کند.

این داستان از زبان کریستوفر روایت می‌شود که به این معنی است که بسیار ساده و قابل درک است.  تعداد صفحات کم این کتاب موجب شده است که خواندنش برای مبتدیان نیز آسان باشد.

کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان

«آقای روباه شگفت انگیز» نوشته رولد دال

یک نکته مهم این است که اگر به دنبال کتاب جهت تقویت یادگیری زبان انگلیسی هستید بهتر است از کتاب‌هایی شروع کنید که برای کودکان نوشته شده است. یکی از بهترین کتاب داستان انگلیسی برای کودکان کتاب آقای روباه شگفت انگیز است. ما برای این مقاله کتاب “آقای روباه شگفت انگیز” را انتخاب کردیم اما هر کتاب دیگری از رولد دال -که بدون شک از بهترین نویسندگان کتاب کودک است و کتاب داستان انگلیسی با سطح بیسیک تالیف می‌کند- فوق‌العاده است. آقای روباه شگفت انگیز، داستان ۳ کشاورز محلی و درگیری آنها با روباهی است که برای سیر کردن شکم خانواده خود از آنها مرغ، سیب و خیلی از محصولات دیگر را می‌دزدد.

باگیس، بانس و بین (۳ کشاورز بدجنس داستان) تصمیم می‌گیرند که با کندن چاله‌ای، روباه قصه را در خانه‌اش حبس کنند اما آقای روباه شگفت انگیز نیز نقشه‌ای برای آنها دارد … .

نکته شگفت انگیز دیگر در مورد این است که تصویرسازی آن را کوینتین بلیک انجام داده است. خواندن کتاب‌هایی که عکس و تصویر دارند به شما کمک می‌کند که داستان را بهتر متوجه شوید.

کتاب داستان انگلیسی برای کودکان

پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی

داستان پیرمرد و دریا در مورد پیرمرد دریا‌دار و یک ماهی بسیار بزرگ است. همینگوی در این کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان به زبان ساده درگیری‌ها، چالش‌ها، مبارزات و داستان‌های بین آن دو را به تصویر می‌کشد. همینگوی به خاطر نوشته‌های روان و ساده خود معروف است که این برای زبان آموزان نوجوان و کودک نکته فوق‌العاده‌ای است. استفاده از جمله‌های کوتاهی که خواننده را یک راست به اصل مطلب می‌برد و باعث می‌شود که هر زبان‌آموزی با هر سطحی با آن کنار بیاید.

old man and the sea

«سالار مگس ها» نوشته ویلیام گلدینگ

کتاب سالار مگس‌ها یکی از کتاب‌های مدرن، کلاسیک و مشهوری است که در مدارس تدریس می‌شود. این کتاب بیشتر برای آموزش برای آزمون‌های کمبریج استفاده می‌شود که همین باعث شده که کتاب بی‌نظیری برای آموزش زبان انگلیسی باشد. حتی اگر این کتاب را به زبان مادری خود خوانده باشید، خواندن زبان اصلی آن خالی از لطف نخواهد بود.

کتاب سالار مگس‌ها با سقوط یک هواپیما آغاز می‌شود که در نتیجه آن گروهی از پسران در یک جزیره گرفتار می‌شوند. آنها تصمیم می‌گیرند که برای خود یک جامعه تشکیل دهند که این جامعه نیاز به یک رهبر دارد.

با این تصمیم، اوضاع وخیم می‌شود و جنگ برای به دست آوردن رهبری بین آنها آغاز می‌شود. خوی وحشی‌گری در آنها بالا می‌گیرد و دو گروه رقیب شکل می‌گیرد که نتیجه آن چیزی جز عصبانیت، ترس و مرگ نیست.

این داستان باعث می‌شود که به طبیعت انسان فکر کنید. آیا قدرت‌طلبی و جاه‌طلبی بی‌انتهای ما، ما را نابود خواهد کرد؟

lord of the flies داستان کوتاه انگلیسی برای کودکان pdf

 «جهان خالی» نوشته جان کریستوفر

زمانی که پدر و مادر نیک در یک تصادف کشته شدند، او به خانه پدربزرگش نقل مکان می‌کند. کمی بعد از جا‌‌به‌جایی، ویروسی کشنده در جهان شیوع پیدا می‌کند و بیشتر جمعیت مردم را می‌کشد. نیک به تنهایی باید در یک جهان خالی زنده بماند. زبان “جهان خالی” ساده و برای مخاطبین نوجوان نوشته شده است. اما به اندازه هر کتابی که برای بزرگسالان نوشته شده، تیره، پریشان‌کننده و تامل‌برانگیز است.

گرچه خواندن آن آسان به نظر می‌رسد، اما به گونه‌ای است که شما را به فکر کردن وادار می‌کند.

empty world

«کشتن مرغ مقلد» نوشته هارپر لی

کشتن مرغ مقلد” رمان کلاسیک آمریکایی است که بسیاری از دانش آموزان بریتانیایی و آمریکایی در دوره راهنمایی می‌خوانند. داستان این کتاب در مورد جنایتی در شهر کوچک و روستایی در آمریکا و پیامدهای آن است. داستان از زبان یک کودک گفته می‌شود و زبان آن هیچ‌گونه پیچیدگی ندارد. همین نکته باعث شده این کتاب برای زبان آموزان مبتدی مناسب باشد.

to kill mockingbirg

 هری پاتر و سنگ جادو نوشته جی.کی رولینگ

انتخاب این رمان شاید به نظر بدیهی بیاید، اما کتاب‌های اخیر “هری پاتر” معرف‌های مناسبی برای زبان انگلیسی هستند. این کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان نوشته شده و زبان آن‌ها تا حدودی ساده است. همین امر باعث شده برای افرادی که سطح بالایی در زبان انگلیسی ندارند نیز قابل دسترس باشند.

حتما فیلم‌هایی که از روی کتاب‌های هری پاتر نوشته شده را دیده‌اید و با داستان‌های آن آشنایی دارید که همین موضوع خواندن به زبان دوم –زبان انگلیسی- را برای شما بسیار آسان تر می‌کند.

harry potter

این هفت داستانی که برای شما نام بردیم از جمله بهترین نمونه‌های کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان است که دوست دارند زبان انگلیسی را با داستان یاد بگیرند. امیدواریم که از این کتاب‌ها لذت ببرید.

5 دیدگاه
  1. Bonnie

    تشکر

    1. پشتیبان سفیرمگ

      قربان شما 🙂

  2. کتاب خوب

    ممنون از مطلب خوبتون

    1. پریسا سالارکیا

      ممنون از شما کتاب خوب

  3. کتاب باز

    بسیار زیبا جذاب

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.