[دانلود] ۱۲ رمان انگلیسی معروف که هر کسی باید بخواند! (قسمت۱)

تعدادی از بهترین رمان های انگلیسی کلاسیک که در این لیست آورده‌ایم، از لیست کتاب‌های «باید بخوانیم» گلچین شده که هر شخصی می‌خواهد به درک بهتر و عمیق‌تری از زبان انگلیسی برسد، باید آنها را مطالعه کند. پدیده‌ای که به‌عنوان ادبیات انگلیسی به شمار می‌‌آید، بیش از هزار سال قدمت دارد. ولی در طی این زمان طولانی، آثار کلاسیک برتری پدید آمده که از انسان‌های تحصیل کرده و روشن فکر امروز انتظار می‌رود که آنها را مطالعه کرده باشند.این آثار که در اصطلاح به آنها Canon گفته می‌شود، اغلب در قرن ۱۹ و کمی بعد از آن نوشته شده‌اند و کتاب‌های لیست ما هم شامل  آثار همان دوره می‌شود. چه شما یک شخص انگلیسی زبان باشید و چه در حال یادگیری این زبان هستید، این کتاب‌ها را به لیست کتاب‌هایی که امسال باید به سراغشان بروید، اضافه کنید. البته باید بدانید که بعضی از آنها دارای نثر ساده‌تر و خواندنی‌تر از دیگر کتاب‌هایی است که بعضاً دارای واژگان و نثر دشوارتر است، می‌توانید کار خواندن را با کتاب‌های ساده‌تر شروع کنید.

معرفی ۱۲ رمان انگلیسی کلاسیک برای تقویت زبان انگلیسی

رمان انگلیسی بلندی‌های بادگیر از امیلی برونته (Wuthering Heights)

داستان پر پیچ و خم زندگی در عمارتی غم‌زده واقع در تپه‌های یورک شایر، همیشه مورد علاقه دارندگان مدرک GCSE یا سطح A زبان انگلیسی قرار می‌گیرد. جدا از نکات گرامری  و لغوی این کتاب برای دانشجویان، جنبه‌های احساسی و هیجان‌انگیزِ فوق‌العاده این کتاب، چیزی است که برای همه افراد خوشایند و دلپذیر است. تمرکز این کتاب بر شخصیت‌هایی است که به خاطر ناتوانی در کنترل عواطف و احساساتشان در مسیر درست، گرفتار خشم و کینه ابدی می‌شوند. کتاب بلندی‌fهای بادگیر، داستان دو نسل و دو خانواده را روایت می‌کند؛ در قلب شخصیت‌ها، «هیت کلیف» پسر کولی رازآلودیست که توسط خاندان ارنشاو به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود.

اما با ورود این پسر به عمارت بلندی‌های بادگیر و ایجاد داستانِ عشقی میان او و دختر خانواده با نام کتی، سرنوشت این خاندان برای همیشه تغییر می‌کند.

دانلود رمان انگلیسی wutbering heights

 

رمان انگلیسی میدل مارچ از جورج الیوت – ماری آن اوانز (Middlemarch)

کتاب رمان انگلیسی میدل مارچ داستانی از ساکنان روستای مربوط به زمین‌های میدل مارچ است که در دهه ۱۸۳۰ زندگی می‌کردند. این کتاب که به شکل ماهرانه‌ای چندین خط داستانی را به هم گره زده، روایت خوشی‌ها و ناخوشی‌های شخصیت‌هایی جذاب است که با رفتن به عمق ذهنیت و عواطف آنها، شور و اشتیاق و توهمات و تخیلات آنها را برای مخاطب کالبدشکافی می‌کند.مشخصه بارز و کم نظیر این کتاب، توصیفات دقیق و واقعی نویسنده از عواطف شخصیت‌ها است به گونه‌ای که مخاطب هیچگونه تعارضی میان عواطف و افکار خود با شخصیت‌ها پیدا نمی‌کند و می‌تواند به راحتی با آنها هم‌ذات‌پنداری کند. این کتاب در لیست بهترین کتاب‌های کلاسیک تاریخ ادبیات کلاسیک به شمار می‌رود.پس این کتاب را شروع کنید و قول می‌دهم خیلی زود، دیگر نتوانید آن را زمین بگذارید.

رمان کلاسیک انگلیسی میدل مارچ

 

رمان انگلیسی ۱۹۸۴ از جورج اورول (Nineteen Eighty-Four)

این کتاب جزو کتاب‌های غمگینی است که خواندن آن به شما توصیه می‌شود. کتاب که در سال ۱۹۴۹ منتشر شد، روایت یک پاد آرمانشهر و جامعه‌ای است که دارای حکومتی کنترلگر و نظارتی است. در مرکز داستان، شخصیتی با نام وینستون اسمیت قرار دارد که مسئولیت تغییر داستان‌ها و خبرهای گذشته و سازگار کردن آنها با سیاست‌ها و قوانین حکومتی را دارد.

سطور ابتدایی رمان، یک آغازگر بسیار عالی و خیره‌کننده برای این کتاب سرشار از استرس و ناخوشی محسوب می‌شود که در همراه کردن مخاطب بسیار موفق عمل می‌کند:

«یکی از روز سرد و روشن ماه آوریل بود و عقربه‌های ساعت، برای ساعت یک نواخته می‌شدند…»

احتمالاً بدون اینکه خودتان بدانید، پاراگراف‌هایی از این کتاب را در جاهای مختلف خوانده‌اید. عبارت‌هایی مثل «Big Brother» یا «Room 101» هر دو از این کتاب گرفته شده‌اند. وقتی این کتاب را می‌خوانید، مدام این سوال را با خودتان تکرار می‌کنید که دیدگاه اورول چقدر با اتفاقات جوامع امروزی مطابقت دارد؟

دانلود رمان انگلیسی 1984

 

رمان انگلیسی ارباب حلقه‌ها، از جورج آر آر تالکین (The Lord of the Rings)

اگر این کتاب را نخوانده باشید هم، به احتمالی نزدیک به ۱۰۰%، نسخه سینمایی سه گانه آن را از خالق مشهورش «پیتر جکسون» دیده‌اید! اگر این‌طور است، و فقط نسخه فیلمی این اثر را دیده‌اید، باید بدانید که اگرچه سه گانه پیتر جکسون تمام عیار است و چیزی کم ندارد، ولی با نخواندن نسخه کتاب هم این اثر چیزهای خیلی زیادی را از سفرهای فرودو و دوستانش از دست داده‌اید. اگر هم اصلا با هیچ کدام از نسخه‌‌های این داستان آشنایی ندارید، ارباب حلقه‌ها داستان زندگی یک هابیت به اسم فرودو است که باید مامورتی بسیار سخت و خطرناک را در سرزمین‌های تاریکی به انجام برساند. ماموریت او این است که باید برای نابود کردن یک حلقه بسیار قدرتمند، خود را به بالای یک کوه آتش‌فشانی برساند.

حلقه‌ای که هرکس آن را در دستش می‌اندازد دچار وسوسه‌های شیطانی می‌شود و تحت کنترل و اسارت حلقه، خود و دنیای اطرافش را به نابودی می‌کشاند… اگرچه چیزی که ما اینجا گفتیم، تنها خلاصه‌ای بسیار محدود و ناچیز از یک رمان به انگلیسی گسترده و عظیم است. امکان ندارد در حال خواندن این کتاب باشید و توانایی تخیل نویسنده را به خاطر پرداخت به حجم زیادی از جزئیات از یک دنیای فانتزی تحسین نکنید. زبان‌های مختلف، شجره‌نامه‌های پرجزئیات از خاندان‌های مختلف، نقشه‌های سرزمین‌های خیالی و داستان‌های پیش‌زمینه‌ای غنی از جزئیات، چیزی نیست که تحت تاثیر آن قرار نگیرید.

lord of the rings

 

رمان انگلیسی خاطرات هیچکس از جورج و ویدان گراسمیت (The Diary of a Nobody)

اگر دلتان هوس خواندن یک کتاب رمان به انگلیسی کمدی آرام را کرده است، هیچ کتابی اندازه «خاطرات هیچکس» برایتان مناسب نیست. این کتاب داستان خاطرات یک جنتلمن خیالی از طبقه متوسط در عصر ویکتوریایی با نام «چارلز پوتر» است که از اتفاقات روزمره و مراودات اجتماعی خود با طبقات عالی جامعه نوشته است. این خاطرات در قسمت داستان‌های مجله پانچ در زمان ویکتویا منتشر شده، و به موضوعاتی پرداخته که مردمان آن زمان آنها را جالب و خنده دار قلمداد می‌کردند. با این‌حال این خاطرات برای مخاطبان امروزی هم  هنوز بسیار خنده‌دار است.

دانولد رومان کلاسیک Diary of a Nobody

 

رمان انگلیسی نیروی اهریمنی اُو از فیلیپ پولمن (His Dark Materials)

این کتاب از سه رمان مختلف تشکیل شده؛ سپیده شمالی (در آمریکا با عنوان قطب نمای شمالی منتشر شده)، خنجر ظریف و دوربین کهربایی که همه در دنیای فانتزی و خیالی با چندین دنیای موازی شکل می‌گیرند.

شخصیت اصلی این رمان به انگلیسی، لایا، دختری دوازده ساله است که در کالج خیالی جوردن در آکسفورد زندگی می‌کند، جایی که انسان‌ها در کنار حیواناتی سخنگو زندگی می‌کنند که هرکدام به شکلی، تجلی روحیات و صفات انسانی هستند. چیزی که مخاطب را به این رمان و داستان‌های آن جذب می‌کند، شباهت‌ها و تفاوت‌های پیچیده و جذاب این دنیاهای فانتزی با دنیای واقعی است.

همراه شدن با لایا در سفرهای هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی در دنیاهای مختلف، وجه جالب دیگر از این رمان است. همچنین اگر می‌خواهید پیش زمینه‌ای از داستان این کتاب داشته باشید، به سراغ کتاب بهشت گمشده میلتون بروید که پولمن در سه گانه خود، تا حدی زیادی آن را دوباره‌سازی کرده است.

his dark materials

دانلود ندارد

تا اینجا در مورد ۶ رمان انگلیسی کلاسیکی که جزو برترین‌های دوره‌های اخیر بودند برای شما گفتیم و برای دانلود رایگان آماده کردیم، اگر مایل هستید می‌تواند ۶ رمان بعدی را در مقاله ۱۲ رمان کلاسیک انگلیسی که هر کسی باید بخواند! (قسمت دوم) بخوانید.

اگر شما هم کتاب داستان انگلیسی یا رمان انگلیسی مفیدی در زمینه آموزش زبان انگلیسی خوانده اید خوشحال می‌شوم در قسمت نظرات آن‌ها را معرفی کنید.

7 دیدگاه
  1. کتاب خوب

    ممنون از مطلب خوبتون

    1. پریسا سالارکیا

      ممنونیم کتاب خوب 🙂

  2. کتاب باز

    بسیار زیبا جذاب

  3. آزیتا

    عالی ظ

    1. پریسا سالارکیا

      متشکریم

  4. بهمن

    سلام ودریک کلام متشکرم عالی

  5. setayesh

    سلام و خسته نباشید
    سایتتون عالیه و متشکرم

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.